Проект Постанови про відхилення про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення та посилення соціальних гарантій громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи №5416-1/П від 23.09.2021

Проект

Вноситься народними депутатами України –
членами Комітету з питань соціальної політики
та захисту прав ветеранів Г.М.Третьяковою та іншими

Постанова
Верховної Ради України

Про відхилення
проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення та посилення соціальних гарантій громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»

Верховна Рада України постановляє:

Відхилити проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення та посилення соціальних гарантій громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (реєстр. № 5416-1 від 13.05.2021), поданий народним депутатом України Королевською Н.Ю. та іншими народними депутатами України.

Голова
Верховної Ради України

Источник:


            Проект 

  • Проект Закону 22.04.2021
  • Подання 22.04.2021
  • Пояснювальна записка 22.04.2021
  • Порівняльна таблиця 22.04.2021
  • Документи, пов'язані із роботою:
  • Висновок Комітету з питань бюджету 09.12.2020 
  •  

    Закон УкраЇни 

    Про внесення змін до змін до деяких законодавчих актів України

     щодо посилення соціального захисту громадян,  які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи 

    Верховна Рада України  п о с т а н о в л я є: 

    I. Внести до Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 13, ст. 178, із наступними змінами) такі зміни:

     1) доповнити статтею 2 такого змісту:

     

    „Стаття 2. Категорії зон радіоактивно забруднених
    внаслідок Чорнобильської катастрофи територій 

    Категорії зон радіоактивно забруднених внаслідок Чорнобильської катастрофи територій визначено Законом України „Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи”.”;

     2) у статті 14: 

    пункт 1 частини першої викласти в такій редакції:

    „1) особа з інвалідністю з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та потерпілих від Чорнобильської катастрофи (статті 10, 11, частина третя статті 12 і частина третя статті 14), щодо яких встановлено причинний зв'язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою, хворі внаслідок Чорнобильської катастрофи на променеву хворобу, - категорія 1;”; 

    частину четверту після слів „цих категорій” доповнити словами „та видачі відповідних посвідчень”; 

    3) у статті 19: 

    назву та частину першу викласти в такій редакції:

     

    „Стаття 19. Надання компенсацій та пільг громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї

     

    Компенсації та пільги, встановлені в цьому розділі, стосуються всіх громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї, відповідно до встановлених категорій.”; 

    4) пункт 4 частини першої статті 20 викласти в такій редакції:

    „4) позачергове щорічне безоплатне забезпечення санаторно-курортними путівками шляхом надання грошової допомоги для компенсації вартості путівок (далі ‒ грошова допомога) або через безготівкове перерахування санаторно-курортним закладам, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, за надання послуг із санаторно-курортного лікування чи одержання за їхнім бажанням грошової компенсації у розмірі середньої вартості путівки в Україні;

    право вільного вибору санаторно-курортного закладу відповідного профілю чи закладу відпочинку, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, та, за бажанням, здійснення доплати за надання додаткових послуг за рахунок власних коштів у разі недостатності суми грошової допомоги на санаторно-курортне лікування чи відпочинок у вибраному закладі.

    Особа з інвалідністю І групи, якій надано висновок медико-соціальної експертної комісії про те, що вона потребує постійного стороннього догляду чи допомоги, має право на отримання (за бажанням) путівки для супроводжуючої особи (без права лікування) в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

    Порядок надання грошової допомоги, проведення доплат за рахунок власних коштів, виплати грошової компенсації в розмірі середньої вартості путівки в Україні встановлюється Кабінетом Міністрів України.

    Розміри грошової допомоги та грошової компенсації у розмірі середньої вартості путівки в Україні  щорічно визначаються Кабінетом Міністрів України.”;

    5) доповнити статтею 21 пунктом 2 такого змісту:

    „2) безоплатне забезпечення санаторно-курортними путівками шляхом надання грошової допомоги або через безготівкове перерахування санаторно-курортним закладам, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, за надання послуг із санаторно-курортного лікування чи одержання за їхнім бажанням грошової компенсації у розмірі середньої вартості путівки в Україні;

       право вільного вибору санаторно-курортного закладу відповідного профілю чи закладу відпочинку, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, та, за бажанням, здійснення доплати за надання додаткових послуг за рахунок власних коштів у разі недостатності суми грошової допомоги на санаторно-курортне лікування чи відпочинок у вибраному закладі.

    Порядок надання грошової допомоги, проведення доплат за рахунок власних коштів, виплати грошової компенсації в розмірі середньої вартості путівки в Україні встановлюється Кабінетом Міністрів України.

    Розміри грошової допомоги та грошової компенсації у розмірі середньої вартості путівки в Україні  щорічно визначаються Кабінетом Міністрів України.”;

    6) у частині третій статті 30 пункт 10 викласти в такій редакції:

    „10) щорічне безоплатне забезпечення дитини з інвалідністю та одного з батьків чи особи, яка їх замінює, путівкою для оздоровлення чи відпочинку протягом двох місяців шляхом надання грошової допомоги або через безготівкове перерахування санаторно-курортним закладам, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, за надання послуг із санаторно-курортного лікування чи одержання за їхнім бажанням грошової компенсації у розмірі середньої вартості путівки в Україні;

    Батьки потерпілих дітей з інвалідністю або особа, яка їх замінює, мають право самостійно вибрати санаторно-курортний заклад відповідного профілю чи заклад відпочинку із ліцензією на провадження господарської діяльності з медичної практики та, за бажанням, можуть провести доплату за надання додаткових послуг за рахунок власних коштів у разі недостатності суми грошової допомоги на санаторно-курортне лікування чи відпочинок у вибраному закладі.

    Один із батьків або особа, яка їх замінює, що супроводжує дитину з інвалідністю та не має права на забезпечення санаторно-курортним лікуванням відповідно до цього Закону, забезпечується путівкою (без права лікування) в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

    Порядок надання грошової допомоги, проведення доплат за рахунок власних коштів, виплати грошової компенсації в розмірі середньої вартості путівки в Україні встановлюється Кабінетом Міністрів України.

    Розміри грошової допомоги та грошової компенсації у розмірі середньої вартості путівки в Україні  щорічно визначаються Кабінетом Міністрів України.”;

    10) статтю 60 викласти в такій редакції:

    „Стаття 60. Інші пільги та компенсації особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

    Особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, можуть надаватися також інші пільги та компенсації, передбачені законодавством України.”;

    II. Пункт 10 частини першої статті 5 Закону України „Про судовий збір” (Відомості В

    ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

    до проекту Закону України „Про внесення змін до змін до деяких законодавчих актів України  щодо посилення соціального захисту громадян,  які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” 

    1. Мета

    Проект акта розроблено з метою виконання рішення Конституційного Суду України від 17 липня 2018 року № 6-р/2018 та посилення соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до категорії 1, які мають І групу інвалідності, шляхом забезпечення їх санаторно-курортним лікуванням разом із супроводжуючою особою; зменшення навантаження на працівників санаторно-курортного закладу; приведення норм Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” (далі – Закон) у відповідність до норм чинного законодавства. 

    2. Обґрунтування необхідності прийняття акта

    Рішення Конституційного Суду України від 17 липня 2018 року                                      № 6-р/2018 (далі ‒ Рішення суду № 6-р/2018) у справі за конституційним поданням 50 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності), зокрема підпункту 2 пункту 4 розділу I Закону України „Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України” від 28 грудня 2014 року № 76-VIII.

    Законом України від 28.12.2014 № 76-VІІІ „Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України” (набрав чинності з 01.01.2015) (далі – Закон № 76) було реформовано систему пільг компенсаційних виплат громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, а саме було внесено зміни до Закону України від 28 лютого 1991 року № 796-XII „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” (далі – Закон № 796) відповідно до яких, зокрема скасовано безоплатне забезпечення санаторно-курортними путівками або путівками на відпочинок особам, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесеним до категорії 2.

    У зв’язку з цим виникла необхідність внесення змін до Закону для виконання Рішення суду № 6-р/2018, а також з неузгодженістю норм Закону з Бюджетним кодексом України та  Закону України „Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи”.

    Крім цього, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесені до категорії 1, які мають І групу інвалідності, у зв’язку з нездатністю до самообслуговування не можуть самостійно отримати санаторно-курортне лікування, передбачене чинним законодавством.

    Слід зазначити, що у зв’язку із заміною посвідчень за новими зразками громадяни, постраждалі внаслідок ядерних аварій та випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї, що віднесені  до Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” позбавлені пільги щодо сплати судового збору. 

    3. Основні положення проекту акта

    Проектом акта пропонується

    передбачити право на отримання санаторно-курортної путівки без права лікування для осіб, які супроводжують громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до категорії 1, які мають І групу інвалідності та за висновком лікаря потребують постійного стороннього догляду чи допомоги;

    передбачити право на отримання безоплатної санаторно-курортної путівки громадянам, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесеним до категорії 2;

    надати право отримання пільги щодо сплати судового збору громадянам, постраждалим внаслідок ядерних аварій та випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї, віднесених  до Закону;

    доповнити посиланням на Закон України „Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи” з метою визначення категорій зон радіоактивного забруднення. 

    4. Правові аспекти

    У цій сфері правового регулювання діють: Бюджетний кодекс України,  закони України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, „Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи” та                 „Про судовий збір”.         

     5. Фінансово-економічне обґрунтування

    Реалізація положень акта щодо забезпечення путівками без лікування 408 осіб, що супроводжують громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до категорії 1, які мають І групу інвалідності та за висновком лікаря потребують сторонньої допомоги, становитиме                           2 643,8 тис. грн на рік проводитиметься у межах видатків за бюджетною програмою 2501200 ,,Соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, затверджених державним бюджетом на відповідний рік, і не потребуватиме додаткових видатків з Державного бюджету України.

    Реалізація положень акта щодо забезпечення безоплатними санаторно-курортними путівками громадянам, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесеним до категорії 2 потребуватиме додаткових видатків (розрахунки додаються). 

                6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття акта

    Реалізація акта позитивно впливатиме на інтереси громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до категорій                   1 та 2, а також на громадянам, постраждалим внаслідок ядерних аварій та випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї, віднесених  до Закону.

    Реалізація акта не матиме впливу на ринкове середовище, інтереси суб’єктів господарювання, розвиток регіонів, підвищення чи зниження спроможності територіальних громад, ринок праці, рівень зайнятості населення, громадське здоров’я, екологію та навколишнє природне середовище,  інші суспільні відносини. 

     

    Народний депутат України                           Арсенюк О


    ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ

    до проекту Закону України „Про внесення змін до змін до деяких законодавчих актів України

     щодо посилення соціального захисту громадян,  які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”

    ·  Порівняльна таблиця 22.04.2021


    ИСТОЧНИК

    6 комментариев:

    1. Хотелось бы сказать госпоже Королевской, защитнице обездоленных зональников,- если ваши зональники так мучаются в своих страшно зараженных деревнях, то издайте закон о закрытии этих земель для проживания и выселении всех зональников в степи Херсонщины или в Николаевскую область. Там нет радиации, а работа есть- арбузы выращивать.

      ОтветитьУдалить
    2. Дійсно, взяти та огородити заражені територіі колючим дротом, щоби не збільшувалась чисельність інвплідів з числа зональників. А що відносно вирощування кавунів у Херсоні, це дійсно конструктивна пропозиція, нехай собі працюють та заробляють гроші на життя.

      ОтветитьУдалить
    3. То вносять постанови, то відхиляють тіж самі постанови. Хто щось зрозумів?

      ОтветитьУдалить
      Ответы
      1. Мені не зрозуміло як і тобі.Не царскоє дело в го@не Ковырятся.

        Удалить