Конституційний Суд України прийняв два неоднозначні рішення, якими фактично надав право Кабміну ігнорувати положення законів України у сфері соціального захисту. По-перше, така позиція Суду несе потенційну загрозу незахищеним верствам населення. По-друге, вона перевертає все дотеперішнє розуміння права, зокрема ієрархії законодавчих актів.
Наприкінці минулого року Україну сколихнула хвиля масових протестів за участю пільговиків. Основну частину мітингувальників тоді складали "чорнобильці" та "афганці". Люди прагнули захисту своїх соціальних гарантій, насамперед виплати передбачених законами пенсій. Численні акції в багатьох містах країни змусили владу піти на поступки та залишити за пільговиками право на отримання соціальних виплат. Але далі декларацій справа так і не пішла.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Конституційний суд зробив бідних ще біднішими
Наприкінці року та нещодавно КС України своїми рішеннями надав уряду повноваження не виконувати чинних соціальних законів, а керуватись власними нормативно-правовими актами при прийнятті рішень у соціальній сфері.
Безумовно, вітчизняне законодавство містить занадто велику кількість соціальних гарантій, які складно реалізувати бюджетом економічно слаборозвинутої держави. Але це означає, що треба переглядати відповідні закони. До того ж раніше Конституційний Суд неодноразово формулював правову позицію, згідно з якою закони про державний бюджет на відповідний рік мають відповідати соціальним законам та не можуть містити положення, що їх змінюють. І це була цілком зрозуміла та обґрунтована з позицій верховенства права позиція. Але відтепер уряд отримав право в ручному режимі коригувати соціальні виплати, виходячи із "фінансових можливостей" держбюджету. Пенсійний фонд України, як структура Кабміну, завжди може заморозити соціальні виплати через брак коштів. При цьому, Фонд буде діяти правомірно, зважаючи на тлумачення Конституційного Суду.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Азаров похвалився "безпрецедентною сумою" соцвиплат у 2012 році
Таке тлумачення робить рішення Кабінету Міністрів вищими, ніж рішення Верховної Ради як єдиного органу законодавчої влади. В свою чергу, суди загальної юрисдикції при розгляді "соціальних" справ також отримали фактично повноваження застосовувати положення підзаконних актів Кабміну, а не норми законів, якщо між ними є протиріччя. Цим заперечено визнавану досі і теорією і практикою ієрархію нормативних актів.
Відтепер уряд на власний розсуд визначатиме "збалансованість бюджету" та прийматиме рішення про доцільність та обсяги виплат для соціально вразливих верств населення. Яким чином вони відреагують на ці рішення, сподіваюсь дізнаємося вже незабаром. Цікавіше як відреагує на це юридична громадськість – переписуванням підручників з теорії права чи все таки організацією боротьби за верховенство права в нашій країні.
Наприкінці минулого року Україну сколихнула хвиля масових протестів за участю пільговиків. Основну частину мітингувальників тоді складали "чорнобильці" та "афганці". Люди прагнули захисту своїх соціальних гарантій, насамперед виплати передбачених законами пенсій. Численні акції в багатьох містах країни змусили владу піти на поступки та залишити за пільговиками право на отримання соціальних виплат. Але далі декларацій справа так і не пішла.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Конституційний суд зробив бідних ще біднішими
Наприкінці року та нещодавно КС України своїми рішеннями надав уряду повноваження не виконувати чинних соціальних законів, а керуватись власними нормативно-правовими актами при прийнятті рішень у соціальній сфері.
Безумовно, вітчизняне законодавство містить занадто велику кількість соціальних гарантій, які складно реалізувати бюджетом економічно слаборозвинутої держави. Але це означає, що треба переглядати відповідні закони. До того ж раніше Конституційний Суд неодноразово формулював правову позицію, згідно з якою закони про державний бюджет на відповідний рік мають відповідати соціальним законам та не можуть містити положення, що їх змінюють. І це була цілком зрозуміла та обґрунтована з позицій верховенства права позиція. Але відтепер уряд отримав право в ручному режимі коригувати соціальні виплати, виходячи із "фінансових можливостей" держбюджету. Пенсійний фонд України, як структура Кабміну, завжди може заморозити соціальні виплати через брак коштів. При цьому, Фонд буде діяти правомірно, зважаючи на тлумачення Конституційного Суду.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Азаров похвалився "безпрецедентною сумою" соцвиплат у 2012 році
Таке тлумачення робить рішення Кабінету Міністрів вищими, ніж рішення Верховної Ради як єдиного органу законодавчої влади. В свою чергу, суди загальної юрисдикції при розгляді "соціальних" справ також отримали фактично повноваження застосовувати положення підзаконних актів Кабміну, а не норми законів, якщо між ними є протиріччя. Цим заперечено визнавану досі і теорією і практикою ієрархію нормативних актів.
Відтепер уряд на власний розсуд визначатиме "збалансованість бюджету" та прийматиме рішення про доцільність та обсяги виплат для соціально вразливих верств населення. Яким чином вони відреагують на ці рішення, сподіваюсь дізнаємося вже незабаром. Цікавіше як відреагує на це юридична громадськість – переписуванням підручників з теорії права чи все таки організацією боротьби за верховенство права в нашій країні.
Конкурс на Председателя Всеукраинской Чернобыльской Народной Партии
ОтветитьУдалитьВсеукраинская Чернобыльская Народная Партия "За благосостояние и социальную защиту народа" предлагает рассмотреть кандидатуру Гладкий В.М. на должность Председателя Партии
КОНКУРС на ДОЛЖНОСТЬ ГЛАВЫ ПАРТИИ
КАНДИДАТУРА ДЛЯ ОБСУЖДЕНИЯ
ГЛАДКИЙ ВАСИЛЬ МИХАЙЛОВИЧ
1.Прізвище, ім’я та по батькові: Гладкий Василь Михайлович
2.Посада і місце роботи: Перший заступник Голови Всеукраїнської Чорнобильської Народної Партії “За добробут та соціальний захист народу” – на громадських засадах; Президент Всеукраїнського об’єднання інвалідів Чорнобилю і війни “Відродження України” – на громадських засадах; Президент Міжнародної організації інвалідів Чорнобилю і війни «Чорнобиль-Надія» - на громадських засадах; Генеральний Директор Українського НВРК Центру інвалідів; полковник МВС у відставки адвокат, пенсіонер МВС України, учасник ЛПА на ЧАЕС 1 категорії, інвалід війни 2-ї групи
3.Число, місяць, рік і місце народження: 21.02.1952 року, с.Глинськ, Роменського району, Сумської області
4.Стать: чоловік
5.Національність: українець
6.Партійність: член Всеукраїнської Чорнобильської Народної Партії “За добробут та соціальний захист народу”
7.Освіта: вища, юрист, Київська Академія внутрішніх справ МВС України
8.Вчений ступень, звання: не має
9.Які має Державні нагороди: орден «За заслуги» III ступеню, медалі “За бездоганну службу в МВС України” всіх ступенів; медаль “За відмінну працю”; Грамота Верховної Ради України, Почесна Грамота Кабінету Міністрів України, Грамота Міністерства праці та соціальної політики України
10.Домашня адреса: Україна, м.Київ
11.Загальний стаж роботи: 35 років
Стаж роботи у даному Колективі: 10 років
12.ХАРАКТЕРИСТИКА:
Гладкий Василь Михайлович, народився 21 лютого 1952 року в селі Глинськ, Роменського району Сумської області в сім’ї офіцера – фронтовика. Українець.
Розпочав свою трудову діяльність робочим в радгоспі “Славное”, Роздольненського району Криму, потім служба в Радянській Армії.
Після закінчення Київської Академії МВС України працював в органах внутрішніх справ на посадах від інспектора до заступника начальника відділу управління карного розшуку МВС України з 1969 по 1994 роки.
Один із організаторів і перших керівників спецпідрозділів по боротьбі з організованою злочинністю МВС України.
Після цього був начальником курсу і старшим викладачем Національної Академії внутрішніх справ України.
В 1986 році працював на ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, учасник ЛПА на ЧАЕС 1-ої категорії, інвалід Чорнобиля і війни 2-ої групи, пенсіонер МВС України.
За час роботи в МВС України проявив себе як сміливий, грамотний, досвідчений та дисциплінований фахівець, талановитий і чудовий організатор, який неодноразово був відзначений преміями, подяками, грамотами та медалями МВС України за активну боротьбу із злочинністю.
Він засновник і Президент Всеукраїнського об’єднання інвалідів Чорнобиля і війни “Відродження України”, Президент міжнародного об’єднання інвалідів Чорнобиля “Чорнобиль-Надія”, засновник та керівник багатьох інших чорнобильських організацій, Генеральний Директор Українського науково-виробничого реабілітаційно-комерційного Центру інвалідів, член міжвідомчої комісії із соцзахисту при Кабінеті Міністрів України, член Консультативної Ради з питань соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи при Мінпраці України, член Генеральної Асамблеї Національної Асамблеї інвалідів України.
(продолжение)
ОтветитьУдалитьВасиль Гладкий організував та провів багато благодійних заходів, а також надав благодійну допомогу більше 10 000 чорнобильців, провів медичну діагностику більше 5 000 громадянам, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, постійно надає безкоштовну юридичну та адвокатську допомогу постраждалим, захищає їх інтереси в судах, обладнав стоматологічним обладнанням лікувальний кабинет для безоплатної медичної допомоги чорнобильцям, створив більше 150 робочих місць для інвалідів в Українському НВРК Центрі інвалідів тощо.
Під його керівництвом продукція, що виробляється цим Центром, постачається в медичні та інші заклади, які обслуговують громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи.
В 2002 році Василь Михайлович був одноголосно обраний Першим Заступником Голови Всеукраїнської Чорнобильської Народної Партії “За добробут та соціальний захист народу”.
Під його керівництвом та за його участю проведено IV, V, VI з’їзди цієї Партії, більше 50 засідань Головного Правління і Головної Ради Партії, більше 60 спільних нарад з центральними і місцевими органами влади з питань поліпшення соціального захисту громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, більше 30 демонстрацій, мітингів, пікетувань і голодувань, більше 20 “круглих столів”, 61 підписка по вирішенню актуальних чорнобильських проблем, особисто розглянуто і спрямовано Президенту, у Верховну Раду, Уряду , Уповноваженому Верховної Ради України по правах людини більше 500 запитів, звернень та заяв щодо поліпшення соціального захисту і надання допомоги чорнобильцям.
Василь Михайлович автор і співавтор багатьох законів та законопроектів, книг.
На громадській та партійній роботі Гладкий В.М. проявив себе як грамотний і досвідчений фахівець, талановитий організатор громадської і партійної діяльності, який послідовно і наполегливо відстоює інтереси та права громадян, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, інвалідів, учасників війни і бойових дій, пенсіонерів тощо.
Василь Михайлович щоденно веде кропітку роботу щодо поліпшення соціального захисту незахищених верств населення країни.
В 2002-2007 роках на виборах Президента і народних депутатів України активно підтримував опозиційні сили.
На цей час Гладкий В.М. працює на посаді Першого Заступника Голови Партії на громадських засадах.