Звернення Ровеньківської міської громадської організації «Союз Чорнобиль»


                                   Прем'єр – Міністру  України
                                                   Азарову М.Я.
                                                 
                                                   Віце-прем'єр-міністру-
                                                   Міністру соціальної політики України      Тигипко С.Л.
           
                                                    Ровеньківської міської громадської
                                                    організації «Союз Чорнобиль»
                            
                                            Звернення


 З   01 листопада 2011 року в Україні було припинено виконання рішень судів України , щодо  зобов’язання управлінням Пенсійному фонду України  при нарахуванні пенсій інвалідам – чорнобильцям , дотримуватись норми ч.4 ст.54 Закону України «Про  статус и соціальний  захист громадян  , постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи» , відповідно до якої в  усіх  випадках  розмір   пенсій  для  інвалідів  щодо яких встановлено зв'язок з   Чорнобильською катастрофою,  ,  не може  бути  нижчим :
       по  1 групі -  10  мінімальних   пенсій за віком ;
       по  2 гр.     -  8    мінімальних   пенсій за віком ;
       по  3 гр.     -   6  мінімальних    пенсій за віком . 
Вважаємо , такі дії виходять за межі правового поля , оскільки Конституція України (стаття 124) встановлює, що судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України .
     Однією з підстав для прийняття  рішення не виконувати постанови судів  , як нам  доводили члени Уряду та Адміністрації Президента України , стало те , що виплата пенсій в розмірах передбачених законом та підкріплених рішеннями судів порушувала принципи справедливості – « одні здоровіші змогли дійти до суду , а ті що більш хворі – не змогли …» .
      Однак  нарахування пенсій відповідно до прийнятої  23 листопада 2011 року  КАБІНЕТОМ  МІНІСТРІВ УКРАЇНИ  постанови № 1210  «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» , якою  визначено порядок та механізм обчислення пенсій по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсій у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи  , вважаємо , ще більш значною мірою порушує принципи справедливості .
Відповідно до п.1 зазначеного порядку : « …пенсії за бажанням осіб можуть призначатися виходячи із заробітної плати, одержаної за роботу в зоні відчуження в 1986 - 1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків.» , відповідно до п.7 «Пенсії призваних на військові збори військовозобов'язаних, які брали участь в ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та працювали у зоні відчуження в 1986 - 1990 роках, призначаються виходячи із заробітної плати, яку вони одержували за основним місцем роботи, з урахуванням фактично відпрацьованого часу у зоні відчуження, характеру виконуваної роботи, місця і тривалості робочого дня...»
     Але оскільки , після аварії на ЧАЕС 26 квітня 1986 року уряди  СРСР та Української  РСР  ухвалили,  під грифом  «секретно»,   низку нормативних актів , якими регламентувалась оплата праці учасників  ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи  і вони і на теперішній час невідомі великій кількості підприємств та установ  , а також  значній кількості осіб , що брали участь в ліквідації аварії на ЧАЕС , незважаючи на те , що «секретність» з цих документів зняли  ще на початку 90 – х років , підприємства на той час не могли в повному обсязі нарахувати заробітну плату ліквідаторам . 
     Крім того ,  на  той час , особливо на перших етапах ліквідації аварії та її наслідків , в питаннях обліку особистого складу ,  документування кількості виїздів в зону відчуження , відображення зон  та отриманих доз опромінення був певний безлад , визваний непрофесіоналізмом деяких керівників  та осіб , які виконували канцелярську роботу . До того безладу додалось те , що на підприємствах до 1990 року більшість первинних довідок  було знищено і навіть в архіві  Міноборони не збереглись всі необхідні данні .
    Приклад  № 1:  в довідці архіву МО : особа прибувала в військовій частині №  , з 27 06 . 86 р. по 26. 07. 86 р. ,  виїзди в зону відчуження    в підрозділі списки виїздів вились кількісно , іменних списків не додавались  , доза опромінення – 25 рентген . Питання : де - ж тепер людині знайти кількість виїздів та номера зон ?
Однак оскільки відомо , що максимальна добова доза опромінення була встановлена на рівні 2 –х рентген , то особа зробила не  менш 13 виїздів в 3-тю зону відчуження (доза опромінення 100мР/ч) – 25 р.  : 2 = 12,5  ( 1д.) .

  Пропозиція 1. :  внести зміну в постанову КМУ № 1210 , передбачивши у осіб що отримали максимальну дозу опромінення але  не маючих на руках кількості виїздів та номерів зон,  рахувати зарплату з 13 виїздів в 3-тю зону.
   
     З введенням в дію постанови  КМУ № 1210 , інваліди – чорнобильці вимушені по де кілько раз звертатись на підприємства за перерахунком заробітку та довідками пор заробіток , але  підприємства та установи тепер на різних підставах відмовляються в виправленні помилок та проведенні відповідного перерахунку . В свою чергу , це не дає можливості Пенсійному фонду правильно нарахувати пенсію по інвалідності людям , які втратили своє здоров'я  рятуючи країну та пенсії  у зв’язку з втратою годувальника , вдовам вже померлих ліквідаторів . Але якщо кому на підприємстві  і перерахують заробітну плату , то людині прийдеться знову – ж таки звертатись до суду , бо УПФУ не приймає нові довідки  для нарахування пенсії .   
Постановою не врегульовано багато питань .
    Приклад  № 2  : чоловік , як військовозобов'язаний  був направлений на ліквідацію наслідків аварії на ЧАЕС з 15 жовтня по 31грудня 1987 року . В жовтні має  12  виїздів в третю зону зони відчуження , в листопаді  - 15  виїздів в третю зону і 3 виїзди в 2 – гу зону , 1- в першу зону , а в грудні 27 виїздів лише в 1-шу зону небезпеки зони відчуження . Відповідно до постанови № 1210 ПФУ приймає до розрахунку грудень місяць , оскільки кількість днів відпрацьованих в зоні відчуження більша ніж 25,4 . Вважаємо такий підхід  не правильним.  Необхідно задіяти принцип обов’язкового врахування виконання робот в найбільш небезпечних зонах  зони відчуження.
    
   Пропозиція 2.  : внести в постанову КМУ № 1210 зміну передбачивши , що в таких випадках , можливо  розрахувати  пенсію окремо по кожному місяцю , а потім вирахувати розмір пенсії шляхом складання результатів та поділу на кількість місяців .     П = (Пжов.  +  Плист. + Пгруд.) : 3 міс. 

    Не можуть отримати достойну пенсію і ті постраждали громадяни , підприємства на яких вони працювали - ліквідовані ,  правонаступників немає і нікому виправити помилку в довідці  виданій в 90 – х роках або в фінансових документах,  що збережені в міських архівах .
    
    Пропозиція 3. : внести зміни в постанову КМУ № 1210 , якими доручити   Управлінням Праці та Соціального Захисту Населення виправляти таким особам такі помилки та проводити перерахунки заробітної плати за роботу на ЧАЕС виходячи від тарифної ставки , окладу  та відповідної до зон небезпеки кратності оплати , видавати нові довідки для нарахування пенсії .
   
 Інакше виходить, що громадяни постраждалі внаслідок Чорнобильської катастрофи, постраждали  як мінімум тричі : втратили здоров'я , недоотримали зарплату , а сьогодні  їм не доплачують пенсії.

    Пропозиція 4. : внести зміну в постанову КМУ № 1210 , якою доручити Управлінням Пенсійного фонду приймати нові довідки про зарплату на ЧАЕС для нарахування пенсій , якщо перерахунок зарплати проведено відповідно до тарифної ставки , окладу  та відповідної до зон небезпеки кратності , згідно нормативних актів якими регламентувалась оплата праці УЛНА ЧАЕС , а саме :
   1 .  Постанови  Центрального Комітету  КПРС,  Президії  Верховної Ради СРСР,  Ради   Міністрів   СРСР   і    Всесоюзної    Центральна    Ради  Професійних Союзів  від  07.05.1986 року   № 524-156 «Про умови оплати праці і матеріального забезпечення  працівників підприємств і організацій зони Чорнобильської  атомної електростанції»
 2.  Постанови   Ради   Міністрів  УРСР та УР СПС  від  07.05.1986 року  №207-7 «Про умови оплати праці і матеріального забезпечення  працівників підприємств, організацій і установ,  зайнятих на роботах, пов'язаних з ліквідацією наслідків            аварії на Чорнобильській АЕС і запобіганням   забрудненню довкілля».
 3. Постанови  Державного Комітету   СРСР  по праці та соціальним питанням    Секретаріату ВЦРПС від 07.05.1986  № 153/10-43.
 4. Постанови Ради Міністрів СРСР та ВЦРПС від 5.06.86 р. № 665 – 195.
 5. Розпорядження Ради Міністрів СРСР від 23.05.1986 року № 1031- рс .
 6. Розпорядження Ради Міністрів СРСР від 17.05.1986 г. № 964-рс.

Військовослужбовці строкової  служби отримують пенсії в мінімальних розмірах
лише тому , що на час виконання обов’язків військової служби по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС , вони були ще юними , та не мали заробітку , з якого можливо – б було нарахувати пенсію , яка – б відповідала шкоді заподіяній здоров'ю . Серед учасників ліквідації наслідків аварії (УЛНА ЧАЕС) солдати строкової  служби по віку є наймолодшими і відповідно багато з них має  на утриманні  дітей шкільного віку або таких , що навчаються в ВУЗах або коледжах . Зважаючи на те, що підтримка значно зниженої життєдіяльності УЛНА на теперішній час дорого коштує  в сім'ях встає питання : лікуватись батьку або навчатись дітям , до речі більшою частино теж хворим .
      В тяжкому становищі опинились евакуйовані .  Отримують 100 % прожиткового мінімуму для осіб , що втратили працездатність , бо не з своєї вини втратили здоров'я , стали інвалідами і відповідно,  не могли заробити якусь іншу пенсію . А якщо - б не відібрали здоров'я  , то більшість заробили – б пенсії в більш достойному  розмірі  .
     В посиленій підтримці потребують діти – інваліди та ті з них які вже стали повнолітніми та визнанні інвалідами 1-ї ,2-ї та 3-ї груп  інвалідність яких пов’язана з впливом аварії на ЧАЕС , бо в більшості вони тяжко хворі і потребують в високовартісному лікуванні .
  Таким чином ми бачимо , що зазначена постанова , хоча і підвищила розмір пенсій деяким з інвалідів - УЛНА ЧАЕС , однак для більшості УЛНА та інших інвалідів , постраждалих від впливу аварії на ЧАЕС , вона не лише не вирішила питання справедливості , вирішення якого , як першочергового презентував уряд , а поставила його ще гостріше .  Відсіля пропонуємо :

1.  Пропозиції 1,2 ,3, 4 прийняти невідкладно.

2.  В постанову КМУ № 1210 , внести зміну якою передбачити  ,  що

 з  01  липня  2012 року  мінімальний розмір пенсії по інвалідності у      постраждалих осіб 1-ї категорії , учасників ліквідації аварії на ЧАЕС  не може бути нижчим :
                          по  1 групі -  10  мінімальних   пенсій за віком ;
                          по  2 гр.     -  8    мінімальних   пенсій за віком ;
                          по  3 гр.     -   6  мінімальних    пенсій за віком . 
 
     з  01 жовтня  2012 року  мінімальний розмір пенсії по інвалідності у 
     постраждалих осіб 1-ї категорії  евакуйованих  та  бувших дітей – інвалідів 
     які вже стали повнолітніми та визнанні інвалідами 1-ї ,2-ї та 3-ї груп , 
     інвалідність яких пов’язана з впливом аварії на ЧАЕС, не може бути 
     нижчим :
                        по  1 групі -  10  мінімальних   пенсій за віком ;
                            по  2 гр.     -  8    мінімальних   пенсій за віком ;
                       по  3 гр.     -   6  мінімальних    пенсій за віком .
 
     з 01 січня 2012 року мінімальний розмір пенсії по інвалідності у інших 
 інвалідів інвалідність яких пов’язана з наслідками Чорнобильської 
   катастрофи не може бути нижчим :
                        по  1 групі -  10  мінімальних   пенсій за віком ;
                            по  2 гр.     -  8    мінімальних   пенсій за віком ;
                       по  3 гр.     -   6  мінімальних    пенсій за віком; 
  для  дітей - інвалідів      -   3 мінімальних    пенсій за віком.
      Розмір мінімальної пенсії за віком визначається в розмірі прожиткового 
мінімуму для осіб які втратили працездатність . 
      За результатами першого півріччя при внесенні змін до Державного бюджету
України передбачити кошти на виплату пенсій у відповідних розмірах .
     
 Разом з тим , пропонуємо для тих  постраждалих  внаслідок аварії на ЧАЕС та
постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи у яких є рішення суду , щодо виплати пенсій в розмірах відповідних  до норми ч.4 ст.54 Закону України «Про  статус и соціальний  захист громадян  , постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи» поновити  виплати у відповідному розмірі з  01 квітня 2012 року , а недоплачені суми за листопад , грудень 2011 року,січень , лютий та березень
2012 року виплатити з 01липня 2012 року , після внесення змін до Державного 
бюджету України на 2012 рік .
     
 Такі дії уряду повернуть його відносини з постраждалими в наслідок
Чорнобильської катастрофи в правове поле ,відновлять довіру до влади та знімуть потужну соціальну напругу в цьому питанні .
    22 лютого 2012 року           голова Ровеньківської міської громадської
            
                                                                      організації   «СОЮЗ ЧОРНОБИЛЬ»
 
                                  Глушков Е.А.       _____________ 

8 комментариев:

  1. По инвалидам-ликвидаторам и эвакуированным абсолютно можно согласится и это будет достигнуто. Что касается других пострадавших - предложения неуместны. Здесь должны быть задействованы другие подходы. Следует помнить, что так называемые "зоны" опредилялись, в том числе, и по социально-экономическому принципу. Промышленные регионы Украины, учитывая их экологическую составляющую, ничуть не меньше загрезнены чем так называемые "чернобильские зоны" за пределами 30-ти километровой Зоны Отчуждения. Поэтому, следуя логике, каждый житель Донбасса должен получать компенсационные выплаты, а став инвалидом, должен иметь размер пенсии, прелагаемый "Союзом Чернобыль" г. Ровенки.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Эдуард - Ровеньки1 мар. 2012 г., 02:31:00

      Возникает вопрос , а как быть с теми с категории "другие" , как например , дети тех же ликвидаторов , дети инвалиды , достигшие совершеннолетия и у которых установлена уже 1,2,3 гр. инвалидности , связанной с влиянием аварии на ЧАЕС ?!

      Удалить
  2. Рассуждаете все так,какбудто Яныч уже подписал.Это письмо даже без подписи и оно с малой вероятностью вообще кудато дойдет.Очередное очковтирательство.

    ОтветитьУдалить
  3. Ребята читаем и видим 10 8 6 минималок и кучапоправок. есть ЗАКОН ЧЕРНОБЫЛЬСКИЙ и ИХ-обязанность ЕГО выполнять. Саня.г.Луганск.

    ОтветитьУдалить
  4. Полностью согласен с Саней, есть Закон Украины «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», где все четко определено:10,8,6 и не надо изобретать велосипед. Надо выполнять Законы Украины.

    ОтветитьУдалить
  5. я 2кат ликвидатора 1987год аварийно востановительная команда связи штаба ГО СССР с первого дня своего прибивания находились в г чернобыль
    (жили в нем 2месяца 26 дней) и у нас никаких выездов в зону не велось так как мы все это время работали и жили в зоне где теперь брать такие справки?А вообще то господа ликвидаторы ЕСТЬ ЧЕРНОБЫЛЬСКИЙ ЗАКОН и никакой призидент ни кабмин и верховная рада не имеют ни юридического ни морального права его изменять и тем более не выполнять!!!!!!!Ф нам с потеплением необходимо вплотную занятся вопросами выполнения нашеей властью КОНСТИТУЦИИ и ЗАКОНОВ УКРАИНЫ!!!!!!!

    ОтветитьУдалить
  6. 15.03.2012г. все в Луганск - начинаем !!!

    ОтветитьУдалить
  7. Может я НЕ правильно понял - это написано верно:
    "з 01 січня 2012 року мінімальний розмір пенсії по інвалідності у інших
    інвалідів інвалідність яких пов’язана з наслідками Чорнобильської"

    Наверное хотели написать, что "с 01 грудня 2012 року" ?

    ОтветитьУдалить