Азарову М.Я.
Віце-прем'єр-міністру-
Міністру соціальної політики України Тигипко С.Л.
Ровеньківської міської громадської
організації
«Союз Чорнобиль»
Звернення
по 1 групі - 10 мінімальних пенсій за віком ;
по 2 гр. - 8 мінімальних пенсій за віком ;
по 3 гр. - 6 мінімальних пенсій за віком .
Вважаємо , такі дії виходять за межі правового
поля , оскільки Конституція України (стаття 124) встановлює, що судові рішення
ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій
території України .
Однією
з підстав для прийняття рішення не
виконувати постанови судів , як нам доводили члени Уряду та Адміністрації
Президента України , стало те , що виплата пенсій в розмірах передбачених
законом та підкріплених рішеннями судів порушувала принципи справедливості – «
одні здоровіші змогли дійти до суду , а ті що більш хворі – не змогли …» .
Однак нарахування пенсій відповідно до
прийнятої 23 листопада 2011 року КАБІНЕТОМ
МІНІСТРІВ УКРАЇНИ постанови № 1210 «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» , якою визначено порядок та механізм обчислення
пенсій по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсій
у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи , вважаємо , ще більш значною мірою порушує
принципи справедливості .
Відповідно до п.1 зазначеного порядку : « …пенсії за бажанням осіб можуть
призначатися виходячи із заробітної плати, одержаної за роботу в зоні
відчуження в 1986 - 1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків.»
, відповідно до п.7 «Пенсії призваних на
військові збори військовозобов'язаних, які брали участь в ліквідації наслідків
Чорнобильської катастрофи та працювали у зоні відчуження в 1986 - 1990 роках,
призначаються виходячи із заробітної плати, яку вони одержували за основним
місцем роботи, з урахуванням фактично відпрацьованого часу у зоні відчуження,
характеру виконуваної роботи, місця і тривалості робочого дня...»
Але оскільки , після аварії на ЧАЕС 26 квітня
1986 року уряди СРСР та Української РСР ухвалили, під грифом
«секретно», низку нормативних актів , якими
регламентувалась оплата праці учасників ліквідації наслідків Чорнобильської
катастрофи і вони і на теперішній час
невідомі великій кількості підприємств та установ , а також значній кількості осіб , що брали участь в
ліквідації аварії на ЧАЕС , незважаючи на те , що «секретність» з цих
документів зняли ще на початку 90 – х
років , підприємства на той час не могли
в повному обсязі нарахувати заробітну плату ліквідаторам .
Крім
того , на той час , особливо на перших етапах
ліквідації аварії та її наслідків , в питаннях обліку особистого складу , документування кількості виїздів в зону
відчуження , відображення зон та
отриманих доз опромінення був певний безлад , визваний непрофесіоналізмом деяких
керівників та осіб , які виконували
канцелярську роботу . До того безладу додалось те , що на підприємствах до 1990
року більшість первинних довідок було знищено і навіть в архіві Міноборони не збереглись всі необхідні данні
.
Приклад
№ 1: в довідці архіву МО :
особа прибувала в військовій частині № ,
з 27 06 . 86 р. по 26. 07. 86 р. ,
виїзди в зону відчуження – в
підрозділі списки виїздів вились кількісно , іменних списків не додавались , доза
опромінення – 25 рентген .
Питання : де - ж тепер людині знайти кількість виїздів та номера зон ?
Однак оскільки відомо , що максимальна добова доза
опромінення була встановлена на рівні 2 –х рентген , то особа зробила не менш 13 виїздів в 3-тю зону відчуження (доза
опромінення 100мР/ч) – 25 р. : 2 =
12,5 ( 1д.) .
Пропозиція 1. : внести зміну в постанову КМУ № 1210 ,
передбачивши у осіб що отримали максимальну дозу опромінення але не маючих на руках кількості виїздів та
номерів зон, рахувати зарплату з 13
виїздів в 3-тю зону.
З
введенням в дію постанови КМУ № 1210 ,
інваліди – чорнобильці вимушені по де кілько раз звертатись на підприємства за
перерахунком заробітку та довідками пор заробіток , але підприємства та установи тепер на різних
підставах відмовляються в виправленні помилок та проведенні відповідного
перерахунку . В свою чергу , це не дає
можливості Пенсійному фонду правильно нарахувати пенсію по інвалідності
людям , які втратили своє здоров'я
рятуючи країну та пенсії у зв’язку
з втратою годувальника , вдовам вже померлих ліквідаторів . Але якщо кому на
підприємстві і перерахують заробітну
плату , то людині прийдеться знову – ж таки звертатись до суду , бо УПФУ не
приймає нові довідки для нарахування
пенсії .
Постановою не врегульовано багато питань .
Приклад № 2 :
чоловік , як військовозобов'язаний був направлений
на ліквідацію наслідків аварії на ЧАЕС з 15 жовтня по 31грудня 1987 року . В жовтні
має 12
виїздів в третю зону зони відчуження , в листопаді - 15 виїздів в третю зону і 3 виїзди в 2 – гу зону ,
1- в першу зону , а в грудні 27 виїздів лише в 1-шу зону небезпеки зони
відчуження . Відповідно до постанови № 1210 ПФУ приймає до розрахунку грудень
місяць , оскільки кількість днів відпрацьованих в зоні відчуження більша ніж
25,4 . Вважаємо такий підхід не правильним. Необхідно задіяти принцип обов’язкового
врахування виконання робот в найбільш небезпечних зонах зони відчуження.
Пропозиція 2. : внести в постанову КМУ № 1210 зміну передбачивши
, що в таких випадках , можливо розрахувати
пенсію окремо по кожному місяцю , а
потім вирахувати розмір пенсії шляхом складання результатів та поділу на
кількість місяців . П = (Пжов. + Плист. + Пгруд.) : 3 міс.
Не
можуть отримати достойну пенсію і ті постраждали громадяни , підприємства на
яких вони працювали - ліквідовані , правонаступників немає і нікому виправити
помилку в довідці виданій в 90 – х роках
або в фінансових документах, що
збережені в міських архівах .
Пропозиція 3. : внести зміни в
постанову КМУ № 1210 , якими доручити Управлінням
Праці та Соціального Захисту Населення виправляти таким особам такі помилки та
проводити перерахунки заробітної плати за роботу на ЧАЕС виходячи від тарифної
ставки , окладу та відповідної до зон
небезпеки кратності оплати , видавати нові довідки для нарахування пенсії .
Інакше виходить,
що громадяни постраждалі внаслідок Чорнобильської катастрофи, постраждали як мінімум тричі : втратили здоров'я ,
недоотримали зарплату , а сьогодні їм не
доплачують пенсії.
Пропозиція 4. : внести зміну в
постанову КМУ № 1210 , якою доручити Управлінням Пенсійного фонду приймати нові
довідки про зарплату на ЧАЕС для нарахування пенсій , якщо перерахунок зарплати
проведено відповідно до тарифної ставки , окладу та відповідної до зон небезпеки кратності ,
згідно нормативних актів якими регламентувалась оплата праці УЛНА ЧАЕС , а саме :
1 . Постанови Центрального Комітету КПРС,
Президії Верховної Ради
СРСР, Ради Міністрів
СРСР і Всесоюзної Центральна Ради
Професійних Союзів від 07.05.1986
року № 524-156 «Про умови оплати праці і матеріального забезпечення працівників підприємств і організацій зони
Чорнобильської атомної електростанції»
2. Постанови
Ради Міністрів УРСР та УР СПС від 07.05.1986
року №207-7 «Про умови оплати праці і
матеріального забезпечення працівників підприємств,
організацій і установ, зайнятих на
роботах, пов'язаних з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС і
запобіганням забрудненню довкілля».
3.
Постанови Державного Комітету СРСР по
праці та соціальним питанням Секретаріату
ВЦРПС від 07.05.1986 № 153/10-43.
4. Постанови Ради Міністрів СРСР та
ВЦРПС від 5.06.86 р. № 665 – 195.
5. Розпорядження Ради Міністрів СРСР від 23.05.1986
року № 1031- рс .
6. Розпорядження Ради Міністрів СРСР від 17.05.1986
г. № 964-рс.
Військовослужбовці строкової служби отримують пенсії в мінімальних
розмірах
лише тому , що на час виконання обов’язків
військової служби по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС , вони були ще юними ,
та не мали заробітку , з якого можливо – б було нарахувати пенсію , яка – б
відповідала шкоді заподіяній здоров'ю . Серед учасників ліквідації наслідків
аварії (УЛНА ЧАЕС) солдати строкової
служби по віку є наймолодшими і відповідно багато з них має на утриманні
дітей шкільного віку або таких , що навчаються в ВУЗах або коледжах .
Зважаючи на те, що підтримка значно зниженої життєдіяльності УЛНА на теперішній
час дорого коштує в сім'ях встає питання
: лікуватись батьку або навчатись дітям , до речі більшою частино теж хворим .
В
тяжкому становищі опинились евакуйовані .
Отримують 100 % прожиткового мінімуму для осіб , що втратили
працездатність , бо не з своєї вини втратили здоров'я , стали інвалідами і відповідно,
не могли заробити якусь іншу пенсію . А
якщо - б не відібрали здоров'я , то більшість заробили – б пенсії в більш
достойному розмірі .
В
посиленій підтримці потребують діти – інваліди та ті з них які вже стали
повнолітніми та визнанні інвалідами 1-ї ,2-ї та 3-ї груп інвалідність яких пов’язана з впливом аварії
на ЧАЕС , бо в більшості вони тяжко хворі і потребують в високовартісному
лікуванні .
Таким
чином ми бачимо , що зазначена постанова , хоча і підвищила розмір пенсій
деяким з інвалідів - УЛНА ЧАЕС , однак для більшості УЛНА та інших інвалідів , постраждалих
від впливу аварії на ЧАЕС , вона не лише не вирішила питання справедливості ,
вирішення якого , як першочергового презентував уряд , а поставила його ще
гостріше . Відсіля пропонуємо :
1. Пропозиції 1,2 ,3, 4
прийняти невідкладно.
2. В постанову КМУ № 1210 ,
внести зміну якою передбачити , що
з 01 липня 2012
року мінімальний розмір пенсії по
інвалідності у постраждалих осіб 1-ї
категорії , учасників ліквідації аварії на ЧАЕС не може бути нижчим :
по 1 групі - 10 мінімальних пенсій за віком ;
по 2 гр. - 8 мінімальних пенсій за віком ;
по 3 гр. - 6 мінімальних пенсій за віком .
з 01 жовтня 2012 року мінімальний розмір пенсії по інвалідності у
постраждалих осіб 1-ї категорії евакуйованих та бувших дітей – інвалідів
які вже стали повнолітніми та визнанні інвалідами 1-ї ,2-ї та 3-ї груп ,
інвалідність яких пов’язана з впливом аварії на ЧАЕС, не може бути
нижчим :
по 1 групі - 10 мінімальних пенсій за віком ;
по 2 гр. - 8 мінімальних пенсій за віком ;
по 3 гр. - 6 мінімальних пенсій за віком .
з 01 січня 2012 року мінімальний розмір пенсії по інвалідності у інших
інвалідів інвалідність яких пов’язана з наслідками Чорнобильської
катастрофи не може бути нижчим :
по 1 групі - 10 мінімальних пенсій за віком ;
по 2 гр. - 8 мінімальних пенсій за віком ;
по 3 гр. - 6 мінімальних пенсій за віком;
для дітей - інвалідів - 3 мінімальних пенсій за віком.
Розмір мінімальної пенсії за віком визначається в розмірі прожиткового
мінімуму для осіб які втратили працездатність . За результатами першого півріччя при внесенні змін до Державного бюджету
України передбачити кошти на виплату пенсій у відповідних розмірах .
Разом з тим , пропонуємо для тих постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС та
постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи у яких є рішення суду , щодо виплати пенсій в розмірах відповідних до норми ч.4 ст.54 Закону України «Про статус и соціальний захист громадян , постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи» поновити виплати у відповідному розмірі з 01 квітня 2012 року , а недоплачені суми за листопад , грудень 2011 року,січень , лютий та березень 2012 року виплатити з 01липня 2012 року , після внесення змін до Державного
бюджету України на 2012 рік .
Такі дії уряду повернуть його відносини з постраждалими в наслідок
Чорнобильської катастрофи в правове поле ,відновлять довіру до влади та знімуть потужну соціальну напругу в цьому питанні .22 лютого 2012 року голова Ровеньківської міської громадської
організації «СОЮЗ ЧОРНОБИЛЬ»
Глушков Е.А. _____________
По инвалидам-ликвидаторам и эвакуированным абсолютно можно согласится и это будет достигнуто. Что касается других пострадавших - предложения неуместны. Здесь должны быть задействованы другие подходы. Следует помнить, что так называемые "зоны" опредилялись, в том числе, и по социально-экономическому принципу. Промышленные регионы Украины, учитывая их экологическую составляющую, ничуть не меньше загрезнены чем так называемые "чернобильские зоны" за пределами 30-ти километровой Зоны Отчуждения. Поэтому, следуя логике, каждый житель Донбасса должен получать компенсационные выплаты, а став инвалидом, должен иметь размер пенсии, прелагаемый "Союзом Чернобыль" г. Ровенки.
ОтветитьУдалитьВозникает вопрос , а как быть с теми с категории "другие" , как например , дети тех же ликвидаторов , дети инвалиды , достигшие совершеннолетия и у которых установлена уже 1,2,3 гр. инвалидности , связанной с влиянием аварии на ЧАЕС ?!
УдалитьРассуждаете все так,какбудто Яныч уже подписал.Это письмо даже без подписи и оно с малой вероятностью вообще кудато дойдет.Очередное очковтирательство.
ОтветитьУдалитьРебята читаем и видим 10 8 6 минималок и кучапоправок. есть ЗАКОН ЧЕРНОБЫЛЬСКИЙ и ИХ-обязанность ЕГО выполнять. Саня.г.Луганск.
ОтветитьУдалитьПолностью согласен с Саней, есть Закон Украины «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», где все четко определено:10,8,6 и не надо изобретать велосипед. Надо выполнять Законы Украины.
ОтветитьУдалитья 2кат ликвидатора 1987год аварийно востановительная команда связи штаба ГО СССР с первого дня своего прибивания находились в г чернобыль
ОтветитьУдалить(жили в нем 2месяца 26 дней) и у нас никаких выездов в зону не велось так как мы все это время работали и жили в зоне где теперь брать такие справки?А вообще то господа ликвидаторы ЕСТЬ ЧЕРНОБЫЛЬСКИЙ ЗАКОН и никакой призидент ни кабмин и верховная рада не имеют ни юридического ни морального права его изменять и тем более не выполнять!!!!!!!Ф нам с потеплением необходимо вплотную занятся вопросами выполнения нашеей властью КОНСТИТУЦИИ и ЗАКОНОВ УКРАИНЫ!!!!!!!
15.03.2012г. все в Луганск - начинаем !!!
ОтветитьУдалитьМожет я НЕ правильно понял - это написано верно:
ОтветитьУдалить"з 01 січня 2012 року мінімальний розмір пенсії по інвалідності у інших
інвалідів інвалідність яких пов’язана з наслідками Чорнобильської"
Наверное хотели написать, что "с 01 грудня 2012 року" ?