Перший Всеукраїнський з’їзд учасників ЛНА на ЧАЕС відбувся!


Шановні учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, щоб і хто б не говорив, з’їзд відбувся! Хоча могло б його і не бути. Підстави для цього були.


По-перше, було відмовлено в оренді Великої зали в Будинку Федерації профспілок. Ми можемо чітко констатувати, не з доброї волі пішла на цей крок Федерація профспілок України, але в той час для нас було головним – знайти нове приміщення для з’їзду. Вихід був знайдений, хоча требу констатувати і те, що були створені проблеми делегатам з’їзду і, більше всього пресі.

По-друге, м’яко кажучи, не однозначно був сприйнятий з'їзд деякими громадськими організаціями, які дистанціювалися або само-відсторонитися від ідеї та роботи з проведенню з’їзду. З часом, будемо надіятися, що ці непорозуміння відійдуть на другий план. З’їзд був організований ліквідаторами і для ліквідаторів.

В роботі з’їзду прийняли участь 130 делегатів з 16 областей України. Були обговорені проект Постанови КМУ щодо внесення зміни до Постанови КМУ від 23.11.2011 р. "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" та Резолюція Першого з’їзду учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, були внесені поправки до проекту Резолюції та абсолютною більшістю голосів прийняті з’їздом.
Програма з’їзду була виконана повністю, були створені Комітети по напрямках роботи, а саме:


1. Комітет з питань статусу учасників ЛНА на ЧАЕС;

2. Комітет з питань вдів та дітей;

3. Комітет з питань соціального захисту (пільг та соціальних виплат, житло);

4. Комітет з пенсійного забезпечення;

5. Комітет з питань медицини та оздоровлення;

6. Комітет з організаційних питань та зв’язках з громадськістю та ЗМІ.

Були затверджені з’їздом склад Комітетів та їх голови.

Робота з’їзду супроводжувалась бурхливими емоціями, але це зіграло лише на позитивний результат. Від імені ініціативної групи виражаємо подяку делегатам, засобам масової інформації, які висвітлювали роботу з’їзду.

Роботи попереду багато, тож успіхів вам, побратими-ліквідатори!

Ініціативна група

РЕЗОЛЮЦІЯ

ПЕРШОГО З’ЇЗДУ УЧАСНИКІВ ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ АВАРІЇ НА ЧОРНОБИЛЬСЬКІЙ АЕС

Прийнята з’їздом 26 червня 2012 року

Ми, представники чорнобильських громадських організацій та ініціативних груп учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, зібралися на свій перший з'їзд для об’єднання зусиль навколо єдиної мети – змінити відношення існуючої влади до чорнобильців – ліквідаторів.

У квітні цього року виповнилися 26-ті роковини Чорнобильської катастрофи, на подолання якої, в 1986-90 роках, більшість ліквідаторів направлялася за наказом ДЕРЖАВИ на роботу в зону відчуження під дією високого рівня іонізуючого випромінювання.

Ціною свого здоров’я та навіть життя, ліквідатори захистили не лише Україну, але й увесь світ від катастрофи ПЛАНЕТАРНОГО масштабу та запобігли розповсюдженню радіації по нашій планеті.

Внаслідок цього, ліквідатори, які працювали в ЗОНІ відчуження, втративши імунітет, отримали ряд невиліковних хвороб, які перейшли в інвалідність.

Приймаючи Закон України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (Закон 796-12 від 28.02.1991р.) держава врахувала положення:Віденської конференції про цивільну відповідальність за ядерну шкоду від 21 травня 1963 року; Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року; Конвенції про права інвалідів та взяла на себе відповідальність за завдану шкоду постраждалим громадянам і зобов’язалась відшкодувати іі за:

1. Пошкодження здоров’я або за втрату працездатності громадянами, та їх дітьми, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

2. Втрату годувальника, якщо його смерть пов’язана з Чорнобильською катастрофою.

Конкретні норми повного відшкодування шкоди, встановлені інвалідам-ліквідаторам положеннями статей 20, 50, 52, 54, 67, 71 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (Закон № 796-12 від 28.02.1991р.).

Однак останнє рішення Конституційного суду України №3-рп/2012 від 25.01.2012 року протиправно надало Кабінету Міністрів України диктаторські повноваження, прикриваючись "збалансованістю бюджету", не виконувати діючі положення законів.

Постановою Кабінету Міністрів України №1210 від 23 листопада 2011 року "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" ускладнилися розрахунки пенсій при обставинах, коли, наприклад, солдати строкової служби взагалі не отримували зарплати. Багато аналогічних питань постає перед військовослужбовцями, призваними з запасу через райвійськкомати, а також перед цивільними ліквідаторами, які були відряджені на ліквідацію наслідків аварії на ЧАЕС міністерствами та відомствами, що були залучені до робіт з ліквідації наслідків цієї аварії.

Досліджуючи порядок нарахування та виплат пенсії в усіх регіонах України, згідно вищезазначеної Постанови Кабінету Міністрів України №1210 та відповідно закладених у ній формул, ми зробили висновок, що більшість інвалідів-ліквідаторів отримують мінімальні пенсії. Трохи менший відсоток у східному регіоні, а колишні військовослужбовці строкової служби – 100%, офіцери та прапорщики – 95%.

Апогеєм злочинної діяльності нинішньої влади та нелюдського поводження до інвалідів-ліквідаторів, стало прийняття Верховною Радою та підписаного Президентом Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень".

Цим законом фактично ліквідовано можливість використання суду для захисту інтересів соціально-незахищених громадян України, а в разі отримання позитивного рішення суду – його виконання.

З’їзд вважає, що такі дії влади стали можливими із-за зрадницької діяльності президента Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Союз Чорнобиль України" Андрєєва Ю. Б. та незаконного надання Кабінетом Міністрів України пріоритету з вирішення питань соціального захисту постраждалих від наслідків Чорнобильської катастрофи одній із громадських організацій.

Ми, делегати з’їзду, звертаємося до всіх громадських об’єднань чорнобильців України з вимогою відкинути свої емоції, амбіційні плани і політичні наміри та згуртуватися навколо захисту інтересів постраждалих від наслідків Чорнобильської катастрофи, права яких без боязко порушуються владою.

Ми, делегати з’їзду, закликаємо політичні партії, об’єднання і блоки неухильно дотримуватися раніше взятих на себе публічних зобов’язань щодо гарантій соціального захисту ліквідаторів аварії на ЧАЕС. Ми, наголошуємо, що подальша співпраця між політичними партіями та громадськими чорнобильськими організаціями можлива лише на умовах, що ця співпраця будуватиметься виключно на принципах по відстоюванню Конституції України та Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Ми, делегати з’їзду, засуджуємо дії Кабінету Міністрів, Верховної Ради та Президента України, якими знищується соціальний захист учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та вимагаємо від них змінити своє ставлення до нас та інвалідам-ліквідаторам видати посвідчення учасників ЛНА на ЧАЕС категорії 1А.

Переглянувши та обговоривши нагальні питання, які постали перед ліквідаторами після затвердження постанови Кабінету Міністрів України №1210 від 23 листопада 2011 року "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" ми вимагаємо:

1. Негайно припинити у ЗМІ розгорнуту дискредитацію, травлю і брехню щодо ліквідаторів аварії на ЧАЄС та їх нібито надмірного пенсійного забезпечення.

2. Негайно припинити порушення законів стосовно нарахування пенсії інвалідам-ліквідаторам, а також необґрунтовані вимоги щодо надання первинних документів, які були знищені підприємствами, установами, організаціями та відомчими державними архівами.

3. Негайно відновити роботу міжвідомчої комісії з вирішення проблемних питань щодо статусу ліквідаторів.

4. Привести Постанову Кабінету Міністрів України №1210 від 23 листопада 2011 року "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" у відповідність з положеннями Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", в якому передбачено, що в усіх випадках розміри пенсій для інвалідів, щодо яких встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими:

по I групі інвалідності - 10 мінімальних пенсій за віком;

по II групі інвалідності - 8 мінімальних пенсій за віком;

по III групі інвалідності - 6 мінімальних пенсій за віком;

дітям-інвалідам - 3 мінімальних пенсій за віком.

5. Вважати державним боргом невиплачені пенсії згідно рішень судів для усіх ліквідаторів аварії на ЧАЕС, з наступним його погашенням до 1 червня 2013 року.

У разі невиконання наших вимог змушені будемо звернутися до європейської спільноти, громадських діячів, правозахисників та політиків за всебічною підтримкою, а також вдатися до протестних акцій

18 комментариев:

  1. Что же тут коментировать? если уже божью правду
    коментировать то кто мы есть на этом свете?
    Давайте попросим у нашего Всевышнего помощи и об-
    ратимся у все международные организации которые
    борятся за правду и справедливость в отношении человечества.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Для Анонимный 30 июня 2012 г.
      Уважаемый анонимный! прочитайте Конституцию Ураины.

      Удалить
  2. У Конституції України ( 254к/96-ВР ) Україну проголошено демократичною, соціальною, правовою державою (стаття 1), визнано, що найвищою соціальною цінністю в Україні є людина, її права і свободи та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, а їх утвердження і забезпечення є головним обов'язком держави (стаття 3), права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними (стаття 21), їх зміст і обсяг при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не може бути звужений
    (стаття 22).

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Вас поддерживаю, не всем понять что вы написали ,или нехотят понимать, комута выгодно непонимать, что-бы подгонять закон под себя.

      Удалить
  3. Зупинення дії положень законів, якими визначено права і свободи громадян, їх зміст та обсяг, є обмеженням прав і свобод і може мати місце лише у випадках, передбачених Основним Законом України ( 254к/96-ВР ). У статті 64 Конституції України ( 254к/96-ВР ) вичерпно визначено такі випадки, а саме передбачено, що в умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод людини із зазначенням строку дії цих обмежень, та визначено ряд прав і свобод, які не можуть бути обмежені за жодних обставин.

    ОтветитьУдалить
  4. Зупинення дії положень законів, якими визначено права і свободи громадян, їх зміст та обсяг, є обмеженням прав і свобод і може мати місце лише у випадках, передбачених Основним Законом України ( 254к/96-ВР ). У статті 64 Конституції України ( 254к/96-ВР ) вичерпно визначено такі випадки, а саме передбачено, що в умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод людини із зазначенням строку дії цих обмежень, та визначено ряд прав і свобод, які не можуть бути обмежені за жодних обставин.

    ОтветитьУдалить
  5. Зупинення дії положень законів, якими визначено права і свободи громадян, їх зміст та обсяг, є обмеженням прав і свобод і може мати місце лише у випадках, передбачених Основним Законом України ( 254к/96-ВР ). У статті 64 Конституції України ( 254к/96-ВР ) вичерпно визначено такі випадки, а саме передбачено, що в умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод людини із зазначенням строку дії цих обмежень, та визначено ряд прав і свобод, які не можуть бути обмежені за жодних обставин.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Почну з того, що передвиборчі обіцянки Віктора Федоровича «Почую кожного», «Покращання життя вже сьогодні» та «Україна для людей» збулись тільки для осіб з його оточення. Збулись за рахунок значного погіршення життя всіх інших, 79% з яких за даними ООН живуть за межею бідності. При цьому кількість доларових мільярдерів за цей час зросла втричі з 7 до 21. Це все є переконливим доказом життя українців за сценарієм згаданого вище старого анекдоту. Але за останній місяць з’явились і нові докази. Про деякі з них я писав у статті «Що ґарантує "ґарант" Віктор Янукович», де згадував про нещодавню відмову держави ґарантувати повернення вкладникам їх заощаджень в банках та виконання рішень судів.

      Удалить
  6. Щоб не допустити такого ганебного і небезпечного розвитку подій, всьому народу і, зокрема, кожному громадянину треба подбати про своє майбутнє та майбутнє своїх нащадків. Для цього, на підставі чинних Конституції та законодавства, відправити чинну владу на смітник історії. Дружньо та невдовзі, у жовтні 2012 року. Інакше, чинна влада, продовживши свою каденцію, дуже швидко остаточно перетворить чинну Конституцію на напис на паркані.

    ОтветитьУдалить
  7. Статья 8. В Украине признается и действует принцип верховенства права.
    Конституция Украины имеет высшую юридическую силу. Законы и иные нормативно-правовые акты принимаются на основе Конституции Украины и должны соответствовать ей.

    ОтветитьУдалить
  8. Статья 46. Граждане имеют право на социальную защиту, включающую право на обеспечение их в случае полной, частичной или временной потери трудоспособности, потери кормильца, безработицы по независящим от них обстоятельствам, а также в старости и в иных случаях, предусмотренных законом.

    Это право гарантируется общеобязательным государственным социальным страхованием за счет страховых взносов граждан, предприятий, учреждений и организаций, а также бюджетных и иных источников социального обеспечения; созданием сети государственных, коммунальных, частных учреждений для ухода за нетрудоспособными.

    Пенсии, иные виды социальных выплат и пособий, являющиеся основным источником существования, должны обеспечивать уровень жизни не ниже прожиточного минимума, установленного законом.

    ОтветитьУдалить
  9. Статья 5. Украина является республикой. Носителем суверенитета и единственным источником власти в Украине является народ. Народ осуществляет власть непосредственно и через органы государственной власти и органы местного самоуправления.

    Право определять и изменять конституционный строй в Украине принадлежит исключительно народу и не может быть узурпировано государством, его органами или должностными лицами. Никто не может узурпировать государственную власть.

    ОтветитьУдалить
  10. Вы ,же отлично понимаете ,что она уже решением Конституционного суда, который не признаёт даже первый Президент уже узурпирована.
    Поэтому - выход из создавшегося положения --- не допустить действующую власть до ВР.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Там эти клоуны что то приняли-указы президента имеют силу закона и 300 голосов для преодоления вето и изменений в КОНСТИТУЦИЮ НЕ НАБЕРУТ,им хоть бы большинство в ВС набрать,я пишу о голосах опозиции.

      Удалить
  11. ЯНУКОВИЧВ Ф.НАШ ПРЕЗДЕНТ СПРАВЕДЛИВЫЙ,ПОСТАНОВА 1210 КАК ЗАКОН,ЧЕГО ВЫ НЕДОВОЛЬНЫ,МЫ ЛИКВИДАТОРЫ ПАРТИЗАНЫ ОТ ВОЕНКОМАТА ДОВОЛНЫЕ,ПСТАНОВОЙ 1210 МЫ ЩЕТАЕМ ЭТО КАК ЗАКОН,

    ОтветитьУдалить
  12. НЕДОВОЛЬНЫЙ МОЖЕТ БЫТ ШКУРНИК,ТОТ КТО НЕБЫЛ НА ЛИКВИДАЦИ,ЭТО ПЕРЕСЕЛЕНИЦ ,НО ОН ЕСЛИ РАБОТАЛ ПУСКАЙ ПОЛУЧАЕТ,ЕСЛИ НЕТ ,ТО КАК ВСЕМ

    ОтветитьУдалить
  13. А КА ОТКИНУТ ОТКОРМУШКИ ТЕХ ЧТО НЕПРИНИМАЛИ УЧАСТИЕ НЕ ВКАКИХ РАБОТАХ В ЗОЕ ,НЕ ПРИНИМАЛ УЧАСИТИЕ В ЛИКВИДАЦИ НА ЧАЭС,КУПИТ МОЖНО ВСЁ НО СПРАВКУ О ЗАРОБОТКЕ УЖ ХРЕНА,ЕСЛИ БЫЛ ТО ПОТВЕРДИ

    ОтветитьУдалить
  14. Анонимному 19 июля 2012г.,16:39:00 Уважаемый ты пишешь,что если работал на ликвидации,то пусть получают я согласен.Но как ты считаешь, отработать на ликвидации 2.5 года быть уволенному по состоянию здоровья в 1989г.Сейчас куча болячек месяц назад перевели с 3 группы на 2 группу и получать минималку получая 2152 гривны из них,где-то 1250 гривен надо на лекарства.Это справедливо???

    ОтветитьУдалить