Чорнобильці доповнили проект резолюції на 2 жовтня


П Р О Е К Т (ДОПОВНЕНИЙ)

Р Е З О Л Ю Ц І Я



від 2 жовтня 2012 року учасників безстрокової акцій протесту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та громадян, евакуйованих в 1986 році з 30-ти кілометрової зони ЧАЕС

Ми, підписанти цієї резолюції, представники громадських чорнобильських організацій, що не входять до складу "Союз Чорнобиль Україна", а також ті із представників "Союз Чорнобиль Україна", які не підтримують політику центрального керівництва цієї організації, зібралися на протестну акцію, щоб висловити своє невдоволення та незгоду з діями Кабінету Міністрів України, і зокрема Міністерства соціальної політики України, в частині ігнорування Конституції і Законів України щодо соціального захисту учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та громадян, евакуйованих в 1986 році з 30 км зони ЧАЕС.

Заявляємо, що "Союз Чорнобиль Україна" не відображає інтересів всієї чорнобильської спільноти, а тому не може виступати від імені всіх чорнобильців України у вирішенні питань їх соціального захисту. Особливо це стосуються пенсійного забезпечення та нарахувань пенсій із заробітку за роботу в зоні ЧАЕС.


Запропонований "Союз Чорнобиль Україна" механізм нарахування пенсій по інвалідності із заробітку в зоні ЧАЕС є протизаконний та антисоціальний, внаслідок чого, це призвело до того, що більшість чорнобильців (87%) отримують мінімальну пенсію.

За виконання в зоні ЧАЕС однакових робіт і в однакових умовах, учасники ліквідації аварії на ЧАЕС отримують різні розміри пенсії по інвалідності. Приміром, після прийняття Постанови Кабінету Міністрів України №1210 від 23 листопада 2011 року "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", пенсіонери-інваліди 1 ї групи стали отримувати в рази менше ніж інваліди 3 ї групи, що є не прийнятним та абсурдним.
Підписання Меморандуму між "Союз Чорнобиль Україна" та Кабінетом Міністрів України не може нести у собі жодних юридичних наслідків, оскільки його положення торкнулися багатьох чорнобильців, які не належать до цієї громадської організації, і тим самим, згідно цивільного законодавства України, були порушені наші права, в тому числі як третіх осіб.

Виходячи з цього дія зазначеного Меморандуму і його юридичні наслідки, можуть поширюються на взаємовідносини сторін підписантів, тобто виключно на членів "Союз Чорнобиль Україна" і Кабінет Міністрів України.

У зв’язку з вищенаведеним та з метою відновлення соціальної рівності серед чорнобильців і зниженню соціальної напруженості,

В И М А Г А Є М О:

1. Негайної зустрічі з Віце-прем'єр-міністром, Міністром соціальної політики України Тігіпко С.Л. та призначення дати переговорів з представниками протестуючих чорнобильських громадських організацій щодо вирішення наболілих проблем з питань соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

2. Негайного коригування Постанови Кабінету Міністрів України №1210 від 23 листопада 2011 року "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" в якій би містилися виключно норми і положення щодо порядку призначення пенсії по інвалідності, а не встановлення конкретних розмірів зазначених пенсій.

3. Негайного здійснення нарахування та виплат пенсії по інвалідності виключно за нормами статті 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок чорнобильської катастрофи", де пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи можуть призначатися за бажанням громадянина із заробітку, одержаного за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків, який визначається згідно з законодавством.
В усіх випадках розмір середньомісячної заробітної плати для обчислення пенсії за роботу в зоні відчуження у 1986-1990 роках не може перевищувати 3,0 тис. карбованців.
Обчислення і призначення пенсій по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсій у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи із заробітку за межами зони відчуження провадиться на загальних підставах відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
В усіх випадках розміри пенсій для інвалідів, щодо яких встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими:


по I групі інвалідності - 10 мінімальних пенсій за віком;
по II групі інвалідності - 8 мінімальних пенсій за віком;
по III групі інвалідності - 6 мінімальних пенсій за віком;
дітям-інвалідам - 3 мінімальних пенсій за віком.

4. Передбачити у Законі України "Про Державний бюджет України на 2013 рік" кошти на погашення заборгованостей, які виникли внаслідок невиконання рішень судів Пенсійним фондом України щодо нарахованих і невиплачених пенсій по інвалідності та з правом успадкування зазначених сум у випадку смерті отримувача.

5. Вважати неприйнятним Типове Положення про комісії з визначення даних про заробітну плату працівників за роботу в зоні відчуження в 1986—1990 роках, яке затверджене Постановою Кабінету Міністрів України "Про комісії з визначення даних про заробітну плату працівників за роботу в зоні відчуження в 1986—1990 роках" за №886 від 26 вересня 2012 р., оскільки у зазначеному Положенні відсутній не лише механізм визначення даних про заробітну плату, але й відсутній перелік нормативно-правових актів та документів СРСР та УРСР на підставі яких слід здійснювати визначення даних про заробітну плату, що створюватиме додаткові труднощі.

Зазначене Типове Положення мало б містити наступний перелік нормативно-правових актів та документів СРСР та УРСР:

а) Постанову ЦК КПРС, Президії ВР СРСР і ВЦРПС від 07. 05. 1986 р № 524-156 (Про умови оплати праці та матеріального забезпечення працівників підприємств і організацій зони Чорнобильської атомної станції);

б) Розпорядження Ради Міністрів СРСР від 23. 05. 1986 № 964-рс (Про виділення Міненерго СРСР додаткового фонду заробленої плати);

в) Постанову Ради Міністрів СРСР від 23. 05. 1986 р № 1031-рс (Про оплату праці військовослужбовців-учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС);

г) Постанову Ради Міністрів СРСР і ВЦРПС від 05. 06. 1986 № 665-195. (Постанова КМ УРСР від 10. 06. 1986 р № 207-7) (Про умови оплати праці та матеріального забезпечення працівників підприємств і організацій, зайнятих на роботах, пов'язаних з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС, та запобігання забрудненню навколишнього середовища).

В той же час Постанова Кабінету Міністрів України "Про комісії з визначення даних про заробітну плату працівників за роботу в зоні відчуження в 1986—1990 роках" за №886 від 26 вересня 2012 року та затверджене нею Типове Положення не вирішує проблеми солдатів строковиків та ліквідаторів з маленькою заробітною платою, що не відповідає принципам соціальної справедливості та не сприятиме зменшенню соціальної напруги в чорнобильській середовищі.

Крім того, багато ліквідаторів були відряджені з підприємств на ліквідацію наслідків аварії на ЧАЕС та отримували надбавки за поєднану роботу від 30 до 50%, а тому, зазначені надбавки, мають включаться в суму втраченої заробітної плати.

Також, призвані військкоматами на військові збори ліквідатори отримували у сформованих військових частинах грошове забезпечення в розмірі 100 руб., котре також має бути включене у суму для нарахування пенсій.

6 Створити при Кабінеті Міністрів України Громадську раду представників чорнобильських організацій з рівним їх представництвом, для постійного опрацювання та узагальнення пропозицій громадськості при прийнятті центральними органами державної влади рішень, з питань соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

7. Здійснити перевірку фінансово-господарської діяльності Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Союз Чорнобиль України" щодо використання бюджетних коштів на статутну діяльність організації та щодо розпорядження коштами з цільових державних програм з питань соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Організаційний комітет з проведення акції протесту