П Р О Е К Т (ДОПОВНЕНИЙ)
Р Е З О Л Ю Ц І Я
від
2 жовтня 2012 року учасників безстрокової акцій протесту громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи з числа учасників ліквідації
наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та громадян, евакуйованих в 1986 році з
30-ти кілометрової зони ЧАЕС
Ми,
підписанти цієї резолюції, представники громадських чорнобильських організацій,
що не входять до складу "Союз Чорнобиль Україна", а також ті із
представників "Союз Чорнобиль Україна", які не підтримують політику
центрального керівництва цієї організації, зібралися на протестну акцію, щоб
висловити своє невдоволення та незгоду з діями Кабінету Міністрів України, і
зокрема Міністерства соціальної політики України, в частині ігнорування
Конституції і Законів України щодо соціального захисту учасників ліквідації
наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та громадян, евакуйованих в 1986 році з
30 км зони ЧАЕС.
Заявляємо, що "Союз Чорнобиль Україна" не відображає інтересів всієї чорнобильської спільноти, а тому не може виступати від імені всіх чорнобильців України у вирішенні питань їх соціального захисту. Особливо це стосуються пенсійного забезпечення та нарахувань пенсій із заробітку за роботу в зоні ЧАЕС.
Запропонований "Союз Чорнобиль
Україна" механізм нарахування пенсій по інвалідності із заробітку в зоні
ЧАЕС є протизаконний та антисоціальний, внаслідок чого, це призвело до того, що
більшість чорнобильців (87%) отримують мінімальну пенсію.
За
виконання в зоні ЧАЕС однакових робіт і в однакових умовах, учасники ліквідації
аварії на ЧАЕС отримують різні розміри пенсії по інвалідності. Приміром, після
прийняття Постанови Кабінету Міністрів України №1210 від 23 листопада 2011 року
"Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи", пенсіонери-інваліди 1 ї групи стали
отримувати в рази менше ніж інваліди 3 ї групи, що є не прийнятним та
абсурдним.
Підписання
Меморандуму між "Союз Чорнобиль Україна" та Кабінетом Міністрів
України не може нести у собі жодних юридичних наслідків, оскільки його
положення торкнулися багатьох чорнобильців, які не належать до цієї громадської
організації, і тим самим, згідно цивільного законодавства України, були порушені
наші права, в тому числі як третіх осіб.
Виходячи
з цього дія зазначеного Меморандуму і його юридичні наслідки, можуть
поширюються на взаємовідносини сторін підписантів, тобто виключно на членів
"Союз Чорнобиль Україна" і Кабінет Міністрів України.
У
зв’язку з вищенаведеним та з метою відновлення соціальної рівності серед
чорнобильців і зниженню соціальної напруженості,
В И М А Г А Є М О:
1. Негайної зустрічі з
Віце-прем'єр-міністром, Міністром соціальної політики України Тігіпко С.Л. та
призначення дати переговорів з представниками протестуючих чорнобильських
громадських організацій щодо вирішення наболілих проблем з питань соціального
захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
2. Негайного
коригування Постанови Кабінету Міністрів України №1210 від 23 листопада 2011
року "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи" в якій би містилися виключно норми і
положення щодо порядку призначення пенсії по інвалідності, а не встановлення
конкретних розмірів зазначених пенсій.
3. Негайного здійснення
нарахування та виплат пенсії по інвалідності виключно за нормами статті 54
Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали
внаслідок чорнобильської катастрофи", де пенсії по інвалідності, що
настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв'язку з втратою
годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи можуть призначатися за бажанням
громадянина із заробітку, одержаного за роботу в зоні відчуження в 1986-1990
роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків, який визначається згідно з
законодавством.
В
усіх випадках розмір середньомісячної заробітної плати для обчислення пенсії за
роботу в зоні відчуження у 1986-1990 роках не може перевищувати 3,0 тис.
карбованців.
Обчислення
і призначення пенсій по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи
захворювання, і пенсій у зв'язку з втратою годувальника внаслідок
Чорнобильської катастрофи із заробітку за межами зони відчуження провадиться на
загальних підставах відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове
державне пенсійне страхування".
В
усіх випадках розміри пенсій для інвалідів, щодо яких встановлено зв'язок з
Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими:
по I групі інвалідності - 10 мінімальних пенсій за
віком;
по II групі інвалідності - 8 мінімальних пенсій за
віком;
по III групі інвалідності - 6 мінімальних пенсій за
віком;
дітям-інвалідам - 3 мінімальних пенсій за віком.
4. Передбачити у Законі
України "Про Державний бюджет України на 2013 рік" кошти на погашення
заборгованостей, які виникли внаслідок невиконання рішень судів Пенсійним
фондом України щодо нарахованих і невиплачених пенсій по інвалідності та з
правом успадкування зазначених сум у випадку смерті отримувача.
5. Вважати неприйнятним
Типове Положення про комісії з визначення даних про заробітну плату працівників
за роботу в зоні відчуження в 1986—1990 роках, яке затверджене Постановою
Кабінету Міністрів України "Про комісії з визначення даних про заробітну
плату працівників за роботу в зоні відчуження в 1986—1990 роках" за №886
від 26 вересня 2012 р., оскільки у зазначеному Положенні відсутній не лише
механізм визначення даних про заробітну плату, але й відсутній перелік
нормативно-правових актів та документів СРСР та УРСР на підставі яких слід
здійснювати визначення даних про заробітну плату, що створюватиме додаткові
труднощі.
Зазначене
Типове Положення мало б містити наступний перелік нормативно-правових актів та
документів СРСР та УРСР:
а)
Постанову ЦК КПРС, Президії ВР СРСР і ВЦРПС від 07. 05. 1986 р № 524-156 (Про
умови оплати праці та матеріального забезпечення працівників підприємств і
організацій зони Чорнобильської атомної станції);
б)
Розпорядження Ради Міністрів СРСР від 23. 05. 1986 № 964-рс (Про виділення
Міненерго СРСР додаткового фонду заробленої плати);
в)
Постанову Ради Міністрів СРСР від 23. 05. 1986 р № 1031-рс (Про оплату праці
військовослужбовців-учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС);
г)
Постанову Ради Міністрів СРСР і ВЦРПС від 05. 06. 1986 № 665-195. (Постанова КМ
УРСР від 10. 06. 1986 р № 207-7) (Про умови оплати праці та матеріального
забезпечення працівників підприємств і організацій, зайнятих на роботах,
пов'язаних з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС, та запобігання забрудненню
навколишнього середовища).
В
той же час Постанова Кабінету Міністрів України "Про комісії з визначення
даних про заробітну плату працівників за роботу в зоні відчуження в 1986—1990
роках" за №886 від 26 вересня 2012 року та затверджене нею Типове
Положення не вирішує проблеми солдатів строковиків та ліквідаторів з маленькою
заробітною платою, що не відповідає принципам соціальної справедливості та не
сприятиме зменшенню соціальної напруги в чорнобильській середовищі.
Крім
того, багато ліквідаторів були відряджені з підприємств на ліквідацію наслідків
аварії на ЧАЕС та отримували надбавки за поєднану роботу від 30 до 50%, а тому,
зазначені надбавки, мають включаться в суму втраченої заробітної плати.
Також,
призвані військкоматами на військові збори ліквідатори отримували у сформованих
військових частинах грошове забезпечення в розмірі 100 руб., котре також має
бути включене у суму для нарахування пенсій.
6 Створити при
Кабінеті Міністрів України Громадську раду представників чорнобильських
організацій з рівним їх представництвом, для постійного опрацювання та
узагальнення пропозицій громадськості при прийнятті центральними органами
державної влади рішень, з питань соціального захисту громадян, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи.
7.
Здійснити перевірку фінансово-господарської діяльності Всеукраїнської
громадської організації інвалідів "Союз Чорнобиль України" щодо
використання бюджетних коштів на статутну діяльність організації та щодо
розпорядження коштами з цільових державних програм з питань соціального захисту
громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Організаційний комітет з проведення акції протесту