Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи ...


Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи рекомендує парламенту направити на доопрацювання проект закону про внесення змін до Закону "Про охорону навколишнього природного середовища" (щодо надання органам самоврядування права на місцях самостійно та більш ефективно використовувати кошти місцевих фондів)

Законопроектом (реєстр. №2168а) пропонується надати органам самоврядування права на місцях самостійно використовувати кошти місцевих фондів охорони навколишнього природного середовища, спрямовуючи їх також і на покращення умов життя людей, які проживають на забруднених територіях.

Підтримуючи необхідність розширення повноважень органів місцевого самоврядування, члени Комітету висловили низку зауважень до проекту.


Народні депутати зазначали, що згідно зі статтею 47 Закону "Про охорону навколишнього природного середовища", кошти місцевих, республіканського Автономної Республіки Крим і Державного фондів охорони навколишнього природного середовища можуть використовуватися тільки для цільового фінансування природоохоронних та ресурсозберігаючих заходів, в тому числі наукових досліджень з цих питань, ведення державного кадастру територій та об'єктів природно-заповідного фонду, а також заходів для зниження впливу забруднення навколишнього природного середовища на здоров'я населення.

Відповідно до Переліку видів діяльності, що належать до природоохоронних заходів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів, до природоохоронних заходів відноситься будівництво у населених пунктах, на новобудовах і розширення та реконструкція на діючих підприємствах: необхідних споруд для очищення стічних вод, що утворюються в промисловості, комунальному господарстві, інших галузях народного господарства; дослідних та дослідно-промислових установок, пов'язаних з розробленням методів очищення стічних вод; систем роздільної каналізації, каналізаційних мереж і споруд на них.

Зазначені природоохоронні заходи спрямовані саме на покращення стану водних об’єктів, у тому числі й тих, які використовуються як джерела питного водопостачання. Забезпечення населення якісною питною водою, зазначалося на засіданні, не відноситься до природоохоронних заходів. Це питання має вирішуватись у рамках Загальнодержавної цільової програми "Питна вода України" на 2011-2020 роки, Загальнодержавної цільової програми розвитку водного господарства та екологічного оздоровлення басейну річки Дніпро на період до 2021 року (за напрямом першочергового забезпечення централізованим водопостачанням сільських населених пунктів, що користуються привізною водою) та Закону "Про питну воду та питне водопостачання".

Спрямування коштів фондів охорони навколишнього природного середовища на "покращання умов проживання населення на територіях, що піддаються забрудненню", вважають народні депутати, є декларативним і законодавчо невизначеним. У разі застосування цієї норми під її дію потрапляє вся територія України, а законодавча невизначеність формулювання "покращання умов проживання" дозволяє трактувати його досить широко і довільно, що призводить до неповноти правового регулювання та унеможливить застосування цієї норми без порушень.


Комментариев нет:

Отправить комментарий