Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів

 
            ПРОЕКТ 

                                                           вноситься народним депутатом України
                                                           Рудьковським М.М. (посвідчення №  431)


ЗАКОН УКРАЇНИ
 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України
 (щодо запровадження мораторію на перегляд меж зон радіоактивного забруднення територій)»
                                         

Верховна Рада України постановляє:
І. Внести до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1991, N 16, ст.200) такі зміни:
1. Статтю 2 доповнити частиною:
1) Межі зон радіоактивного забруднення територій можуть переглядатися не раніше 1 січня 2023 року.
ІІ. Внести до Закону України «Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи» (Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1991, N 16, ст.198) такі зміни:
1. Статтю 2 доповнити частиною:
1) Межі зон радіоактивного забруднення територій можуть переглядатися не раніше 1 січня 2023 року.
IIІ. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.


Голова Верховної Ради                                                     В.В. Рибак
            України      



ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України  (щодо запровадження мораторію на перегляд меж зон радіоактивного забруднення територій)»

1.     Обґрунтування необхідності прийняття проекту Закону
          Правовий статус забруднених земель визначається Законом України «Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи» .
          Відповідно до Закону України «Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи», рішення про зміну статусу населеного пункту,  тобто виведення його за межі зони радіоактивного забруднення, переведення із однієї зони в іншу, приймаються тільки за поданням обласної ради на підставі експертних висновків.
          Всього, згідно Постанови Кабінету Міністрів України (далі – КМУ) від 23 липня 1991 р. № 106, категорія 2, 3 і 4 зон присвоєна 2163 населеним пунктам (далі – НП). До 2-ї зони віднесено 50 населених пунктів, до 3-ї – 830, до 4-ї – 1283. Всі населені пункти розподілені по 73 районах 12 областей України із загальним населенням не менш ніж 2 млн. 247 тис. осіб. 
         Ще в 2011 році Міністерство екології та природних ресурсів України на виконання Указу Президента України № 237 від 11 жовтня 2010 року «Про заходи, пов’язані з 25 роковинами Чорнобильської катастрофи», задля перегляду меж зон радіоактивного забруднення, провело роботи щодо дозиметричної паспортизації населених пунктів у 12 областях України.
         На підставі цього експертна група Національної комісії з радіаційного захисту населення України підготувала  висновки про радіологічний стан 2163 населених пунктів
Відповідно до цих висновків 1800 населених пунктів, або 83% відповідають критеріям виведення за межі четвертої зони.
За час, що минув від Чорнобильської катастрофи межі територій зон не переглядалися. На сьогодні жодна обласна рада на робила подання щодо виведення ряду НП за межі зон радіоактивного забруднення. Всі фахівці сходяться на тому, що обласні ради, районні ради не довіряють висновкам Національної комісії з радіаційного захисту населення, оскільки ні депутатів ні громадян належним чином не було проінформовано про проведення таких робіт. В населених пунктах, що віднесені до зон радіаційного забруднення побутує думка, що влада просто хоче відібрати пільги, передбачені законодавством і покинути людей напризволяще.
Недовіра мешканців забруднених територій та депутатів місцевих рад посилюється ще й тим, що деякі фахівці пропонують застосувати механізм зміни статусу забруднених територій, відмінний від того, що передбачений Законами України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», та «Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи». Цей механізм полягає в застосуванні двох ключових нормативно-правових актів. Це Закон України «Про правовий режим надзвичайного стану» і підпорядкований йому (похідний) Закон України «Про зону надзвичайної екологічної ситуації». Відповідно до цих законодавчих актів дія правового режиму зони надзвичайної екологічної ситуації може бути достроково припинена Президентом України за пропозицією Ради національної безпеки і оборони України або за поданням Кабінету Міністрів України.
За умов:
-         неналежного законодавчого забезпечення перегляду меж зон радіаційного забруднення;
-         неналежної поінформованості населення;
-         невизначеності питань, пов’язаних з пільгами.
Перегляд меж зон радіаційного забруднення є передчасним.
2.     Цілі та завдання проекту Закону
Метою прийняття проекту Закону є запровадження мораторію на перегляд меж зон радіоактивного забруднення територій до 2023 року.
3. Загальна характеристика і основні положення акту.
        Проектом Закону передбачено внесення змін  до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1991, N 16, ст.200 ) та Закону України «Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи» (Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1991, N 16, ст.198).
        Внесеними змінами запроваджується мораторій на перегляд меж зон радіоактивного забруднення територій до 2023 року.
4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання.
       Нормативно-правовими актами, що регулюють відносини у даній сфері є Конституція України, Закон України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», Закон України «Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи» та інші нормативно-правові акти.
        Прийняття Закону не потребує внесення змін до інших законів України.
5. Фінансово економічне обґрунтування.
Прийняття проекту Закону не потребуватиме додаткових витрат з Державного та місцевих бюджетів України.

6. Прогноз соціально-економічного та інших наслідків прийняття цього Закону.
        Прийняття проекту Закону:
-          знизить рівень соціальної напруги в місцевостях, що постраждали від Чорнобильської катастрофи;
-          дозволить підготувати та прийняти закони та інші нормативно-правові акти, спрямовані на підтримку належного правового та соціального захисту громадян, що постраждали від наслідків Чорнобильської катастрофи ;
-         дозволить організувати належну інформаційну та просвітницьку кампанію, присвячену перегляду меж зон радіоактивного забруднення територій.


Народний депутат України                                      М.М.Рудьковський
       (посвідчення № 431)

   ИСТОЧНИК                                          

Комментариев нет:

Отправить комментарий