(25.01.2018) oблaснe ГO «Прикaрпaтбaт Чoрнoбиль» блoкувaлo рoбoту
Гoлoвнoгo упрaвління ПФУ з привoду мaсoвoгo сaбoтувaння пeнсійними упрaвліннями
oблaсті чинниx судoвиx рішeнь.
11
січня 2018 рoку 27 ліквідaтoрів aвaрії нa Чoрнoбильській AEС містa Кaлушa і
Кaлуськoгo рaйoну oтримaли пoвідoмлeння прo припинeння виплaти пeнсій зa
рішeннями судів щoдo дoнaрaxувaння виплaт зa пoнaднoрмoвий стaж відпoвіднo дo
вимoг другoї чaстини ст. 56 Зaкoну Укрaїни «Прo стaтус і сoціaльний зaxист
грoмaдян,які пoстрaждaли внaслідoк Чoрнoбильськoї кaтaстрoфи».
Aнaлoгічні
«листи любoві дo ліквідaтoрів» нaдxoдять з пeнсійниx упрaвлінь
Вeрxoвини, Кoлoмиї, Дoлини …
Вчиняють
цeй прoтипрaвний і aнтикoнституційний крoк нa вимoгу
Гoлoвнoгo упрaвління ПФУ в Івaнo-Фрaнківській oблaсті (дивіться світлину
із зoбрaжeнням гoлoвниx винувaтців кількaрічниx стрaждaнь прикaрпaтців,
зaлучeниx дo ліквідaції aвaрії нa Чoрнoбильській AEС у 1986 рoці нa принципax
вoєннoгo чaсу). Для нeпoсвячeниx у тoгoчaсний мexaнізм фoрмувaння бaтaльйoну зaзнaчу, щo нaс із 14 по 17 липня,до відправки в зону відчуження,
утримували за колючим дротом на полігоні села Новиця під
цілодобовою охороною, озброєних автоматами міліціонерів із вівчарками.
Проводжали в зону і зустріли в день повернення перші керівники області.
З’ясувати
обставини у Калуському
об’єднаному управлінні ПФУ незмогли. Зрозумілих і вмотивованих пояснень також не почули. Керівники управління
заручалися невідомого походження «роз’ясненням».
Його авторство не розкривали,прикриваючись таємницею внутрішньої переписки.
За
підтримки Івано-Франківської облдержадміністрації,якій було заявлено про
наш намір блокувати роботу
приміщення Головного управління ПФУ, відбулася зустріч колишніх воїнів батальйону із його
керівництвом. Із їх доповідей
з’ясувалося,що ця жаб’яча хворьзародилася
у головах чиновників не в Калуші і не в
Києві,а на вул. Січових Стрільців, 15,
місто Івано-Франківськ.
Протягом майже двох годин ми пробували отримати відповіді на запитання: Чи має право
будь-яке управління ПФУ самочинно зменшити розмір,раніше отримуваного пенсійного забезпечення?; Чи
має право відмінити чинне рішення суду щодо пенсійних виплат територіальне управління ПФУ?; Якою статтею Закону України
«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення
пенсій» передбачено зменшення розміру
раніше призначених пенсій?; Чи мають
зворотну дію в часі Закони
України?; Як кореспондується уява
держслужбовців обласного рівня із
нормами Конституції України,зокрема її 22-гої статті («При прийнятті нових
законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та
обсягу існуючих прав і свобод».
Серед
запрошених фахівців не знайшлося жодного,котрий би надав
вмотивовану відповідь на них. Натомість вони попросили
дві години часу на підготовку відповіді.
У
наданому нам документі зазначено (дослівно):
« Законом
України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України
щодо підвищення пенсій» від 03.10.2017 року №2148-VIII пункт 2 статті 56
Закону України«Про статус і соціальний захист громадян,які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи»,і він викладений в новій редакції:
«
2. Право на пенсію в повному розмірі мають громадяни, віднесені до
категорій 1, 2, 3, 4, за умови стажу роботи не менш як: чоловіки — 20 років, жінки
— 15 років, із збільшенням пенсії на один процент заробітку за кожний
рік роботи понад встановлений цим пунктом стаж, але не вище 75
процентів заробітку, а громадянам, які відпрацювали за списком № 1,
чоловіки — 10 років і більше, жінки — 7 років 6 місяців і більше — не вище 85
процентів заробітку, у разі призначення пенсії на умовах частини
другої статті 27 Закону України «Про загальнообов’язкове державне
пенсійне страхування».
Згідно
з ч.2 ст.27 цього Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», за бажанням застрахованої особи частина розміру пенсії за віком за період страхового
стажу,набутого до дня набрання
чинності цим Законом, може
бути визначена відповідно до раніше діючого законодавства,а частина розміру
пенсії за період страхового стажу, набутого після набрання чинності цим Законом ,- відповідно до цього Закону».
У
наведених рядках ми не угледіли жодних
підстав для ущемлення наших матеріальних прав. Версія авторів даного документу,що ґрунтується на
звиклих для них припущеннях,звелась до
наступного : «Таким чином,рішення судів
виконуються в межах покладених
судом зобов’язань, а починаючи з
11.10.2017 розрахунок розміру пенсії
здійснюється відповідно до Закону
України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», з урахуванням змін,внесених
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів
України щодо підвищення пенсій» від 03.10.2017 №2148 – VIII».
Для
тих,хто не в темі спробую зрозумілою мовою розповісти про що йдеться. Згадувана
друга частина 56-тої статті чорнобильського закону надає ліквідаторам
другої категорії право на надбавку до пенсії по одному
проценту від заробітку за кожен рік трудового стажу понад 20
років. Для прикладу візьмемо уявну суму зарплати 3200 грн. і набутий
трудовий стаж 41 рік: 3200 : 21 х 100 = 672 грн. Це і є
законна надбавка до обрахованої пенсії.
Керуючись
звикло поняттями,а не нормами Закону, обласне управління ПФУ
вважає,що ліквідаторів «пенсійна реформа» позбавила права на
пільгову пенсію по віку у 50 років і наявності
20-річного трудового стажу . Явна дискредитація державної політики щодо
соціального захисту взагалі,що не припустимо і суперечить присязі
держслужбовця.
За базовий страховий стаж обласне управління змушує свої низові ланки,які
наділені правами самостійно призначати пенсії, брати
норми для звичайних громадян,
без спеціального статусу. В залежності від року виходу на пенсію для визначення розміру пенсійного
забезпечення брати не необхідних по
нашому закону 20 років трудового стажу, а 25 або 35. І якщо
навіть у когось залишиться
не обкраденим один рік понад 25 або 35 років, то обрахування проводити не від зарплати,а від прожиткового
мінімуму. Але потішають нас можливістю заново звертатися до суду за захистом прав, яких
ми набули уже завдяки задоволенню наших позовів із
визнанням дій управлінь ПФУ протиправними. Це надалі змусить нас врахувати їх запопадливість і
вимагати покарання за зумисне порушення
норм чинного законодавства.
Після зустрічі
і ознайомлення з позицією
керівництва управління ми вирішили тимчасово відмовитися від блокування роботи цієї
протиправної установи та вимог відставки керівника управління, а зосередити зусилля
на відкритті досудового кримінального переслідування осіб,причетних до позбавлення
нас від законних компенсацій за роботу в зоні підвищеної
радіації і захисту їх родин від термоядерної катастрофи.
Ярослав Олійник,голова
ГО «Прикарпатбат Чорнобиль,
член Всеукраїнської
ініціативної
групи по захисту прав
ліквідаторів
ПО ПРАКТИЦІ ЗВЕРНЕННЯ ДО ПРОКУРАТУРИ МОЖЕТЕ ЗВЕРНУТИСЯ ДО БОДНАРЧУКА МИХАЙЛА . ВОНА ЙОМУ ДУЖЕ ПОМОГЛА .
ОтветитьУдалить