Категорія справи № 820/1146/18
:
Адміністративні справи; Справи зі спорів з приводу реалізації публічної
політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян
та спорів у сфері публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо:;
соціального захисту; соціального захисту та зайнятості інвалідів; соціальних
послуг, у тому числі:; соціального захисту громадян, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Надіслано
судом: 02.04.2018. Зареєестровано: 03.04.2018. Оприлюднено: 06.04.2018.
|
Харківський
окружний адміністративний суд 61004,
м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
02 квітня 2018
р.
№ 820/1146/18
Харківський
окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кухар
М.Д.,
при секретарі
судового засідання Єрьомкіній К.І.,
за участю:
представника
відповідача - Козачка А.М.,
розглянувши у
відкритому судовому засіданні адміністративну справу за
позовом ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, код
ЄДРПОУНОМЕР_1) до Чугуївського об'єднаного управління
Пенсійного фонду України Харківської області (вул. Леонова, буд.
4-а, секція А,м. Чугуїв,Харківська область,63503, код
ЄДРПОУ40386356) про визнання протиправним рішення та зобов'язання
вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач,
ОСОБА_2, звернувся до Харківського окружного
адміністративного суду з зазначеним позовом, в якому з
урахуванням уточнень просить суд:
- визнати
протиправним рішення Чугуївського об'єднаного управління Пенсійного фонду
України Харківської області щодо відмови ОСОБА_2 в перерахунку пенсії
обчисленої з п'ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом
на 1 січня відповідного року;
- скасувати
рішення № 13164-02/23 від 30.11.2017 року Чугуївського об'єднаного управління
Пенсійного фонду України Харківської області "Про відмову в перерахунку
пенсії";
- зобов'язати
Чугуївське об'єднане управління Пенсійного фонду України Харківської області
провести з 01.10.2017 перерахунок та виплату пенсії, обчисленої з п'ятикратного
розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня
відповідного року відповідно до ст.
59 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".
В
обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що йому було безпідставно
відмовлено в перерахунку пенсії, оскільки спірне рішення суперечить положенням
ч.3 ст.
59 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи», згідно норм якого виявити бажання про
відповідне обчислення пенсії по інвалідності мають право три категорії осіб,
які отримали інвалідність: - особи, які брали участь у ліквідації наслідків
Чорнобильської катастрофи; - особи, які брали участь у ліквідації інших ядерних
аварій та випробувань; - особи, які брали участь у військових навчаннях із застосуванням
ядерної зброї під час проходження дійсної строкової служби.
Відповідач
надав до суду відзив в якому просив відмовити в задоволенні позову посилаючись
на те, що позивач віднесений до 1 категорії осіб, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи, та не має права на перерахунок пенсії відповідно до
частини третьої статті
59 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", оскільки на момент
участі у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС не проходив дійсну
строкову військову службу, а знаходився на зборах, підчас яких брав участь у
ліквідації наслідків на Чорнобильській АЕС.
Позивач в
судове засідання не з'явився, засобами поштового зв'язку направив до суду заяву
про розгляд справи без його участі.
Представник
відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував з
викладених у відзиві підстав.
Розглянувши
матеріали справи, вивчивши доводи позову та відзиву проти нього, дослідивши
зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм
матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини,
суд встановив наступні обставини.
З матеріалів
справи вбачається, що позивач є учасником ліквідації наслідків аварії на
Чорнобильській АЕС (І категорія), а також є інвалідом 3 групи і має право на
пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни - інвалідів
війни.
ОСОБА_2
перебуває на обліку в Чугуївському об'єднаному управлінні Пенсійного фонду
України Харківської області та отримує пенсію по інвалідності в розмірі
відшкодування фактичних збитків та додаткову пенсію відповідно
до Закону
України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи".
Як вбачається
з матеріалів справи, позивач знаходився на зборах і брав участь у ліквідації
наслідків аварії на Чорнобильській АЕС з 05.06.1988 по 23.07.1988 у складі в/ч
73413.
Відповідно до
посвідчення (серія НОМЕР_2 , виданого 23.03.1997 року) позивач має право на
пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни - інвалідів
війни.
Відповідно до
посвідчення (серія НОМЕР_3, виданого 27.05.1994 року) позивач є особою, яка
постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи першої категорії. Відповідно до
вкладки до зазначеного посвідчення НОМЕР_3, дійсної безстроково, позивач має
статус учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.
Згідно
довідки МСЕК № 022437 від 24.03.1999 року позивачу безстроково встановлено
третю групу інвалідності яка настала з причин захворювань, отриманих при
виконанні обов'язків військової служби при ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.
21.11.2017
позивач звернувся до Чугуївського об'єднаного управління Пенсійного фонду
України Харківської області із заявою щодо встановлення пенсії з
01.10.2017 відповідно до ст.
59 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи», виходячи з п'ятикратного розміру
мінімальної заробітної плати.
Рішенням
Чугуївського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Харківської
області від 30.11.2017 № 13164-02/23 позивачу відмовлено у перерахунку пенсії з
посиланням на те, що відпoвіднo дo стaтті 59 Зaкoну Укрaїни "Прo стaтус і
сoціaльний зaxист грoмaдян, які пoстрaждaли внaслідoк Чoрнoбильськoї
кaтaстрoфи" перерахунок проводиться oсoбaм, які брaли учaсть у ліквідaції
нaслідків Чoрнoбильськoї кaтaстрoфи, іншиx ядeрниx aвaрій тa випрoбувaнь, у
військових навчаннях із зaстoсувaнням ядeрнoї збрoї під чaс прoxoджeння дійснoї
стрoкoвoї служби і внaслідoк цьoгo стaли oсoбaми з інвaлідністю тобто
передбачено тільки особам які стали інвалідами під час проходження дійсної
строкової служби.
Не
погоджуючись із рішенням від 30.11.2017 № 13164-02/23 та вважаючи його
протиправним позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи
оцінку оскаржуваному рішенню суд виходить із наступного.
11.10.2017
набрав чинності Закон
України від 03.10.2017 № 2148-VIII "Про внесення змін до деяких
законодавчих актів України щодо підвищення пенсій", яким частину
третю статті
59 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" викладено
у новій редакції, згідно з якою особам, які брали участь у ліквідації наслідків
Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, у військових
навчаннях із застосуванням ядерної зброї під час проходження дійсної строкової
служби і внаслідок цього стали особами з інвалідністю, пенсія по інвалідності
обчислюється відповідно до цього Закону
або за бажанням таких осіб - з п'ятикратного розміру мінімальної заробітної
плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року.
За доводами
позивача, зміст частини третьої статті
59 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" у
редакції Закону
України від 03.10.2017 № 2148-VIII "Про внесення змін до деяких
законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" є
однозначним, які встановлюють право на перерахунок пенсії для трьох окремих
категорій осіб, зокрема осіб, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської
катастрофи, не залежно від того, чи проходили такі особи дійсну строкову
військову службу на той час.
Проте, за
твердженням відповідача, право на перерахунок пенсії у цьому випадку мають
виключно пенсіонери з числа осіб, які на момент участі у ліквідації наслідків
аварії на Чорнобильській АЕС проходили дійсну строкову військову службу.
Надаючи
оцінку зазначеним доводам учасників справи, суд дійшов наступного висновку.
Відповідно до
частини першої статті
46 Конституції України громадяни мають право на соціальний
захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або
тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних
від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Положеннями
пункту 6 статті
92 Конституції України визначено,
що виключно законами України визначаються,
зокрема основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення.
Основні
положення щодо реалізації конституційного права громадян, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи, на охорону їх життя і здоров'я, умови
соціального захисту потерпілого населення визначено Законом
України від 28.02.1991 № 796-ХІІ "Про статус і соціальний захист громадян,
які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (надалі -
Закон № 796-ХІІ).
Відповідно
до статті
1 Закону № 796-ХІІ (у редакції, чинній на момент виникнення
спірних правовідносин) закон спрямований
на захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та
розв'язання пов'язаних з нею проблем медичного і соціального характеру, що
виникли внаслідок радіоактивного забруднення території; громадян, які
постраждали внаслідок інших ядерних аварій та випробувань, військових навчань
із застосуванням ядерної зброї, та розв'язання пов'язаних з цим проблем
медичного і соціального характеру.
Таким
чином, Закон
№ 796-ХІІ спрямований на захист трьох категорій осіб, які постраждали
внаслідок: 1) Чорнобильської катастрофи; 2) інших ядерних аварій та
випробувань; 3) військових навчань із застосуванням ядерної зброї.
Позивач
відноситься до першої категорії осіб, учасників ліквідації наслідків аварії на
Чорнобильській АЕС, що підтверджено посвідченням серії НОМЕР_3, виданого
27.05.1994 року та вкладкою НОМЕР_3.
Порядок
пенсійного забезпечення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи, визначено розділом
VIII Закону № 796-ХІІ.
Згідно з
частиною першою статті
49 Закону № 796-ХІІ пенсії особам, віднесеним до категорій 1, 2, 3, 4,
встановлюються у вигляді: а) державної пенсії; б) додаткової пенсії за шкоду,
заподіяну здоров'ю, яка призначається після виникнення права на державну
пенсію.
Позивачу
пенсія призначена на підставі статті
54 Закону № 796-ХІІ, як ліквідатору наслідків аварії на Чорнобильській АЕС
І категорії, інваліду другої групи - у розмірі відшкодування фактичних збитків
(учасниками справи не заперечується).
Водночас статтею
59 вказаного Закону урегульовано порядок призначення пенсії
військовослужбовцям, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської
катастрофи.
Суд зазначає,
що частиною третьою статті
59 Закону № 796-ХІІ у редакції Закону
України "Про внесення змін до Закону України "Про статус і
соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи" від 05.10.2006 № 231-V, що діяла до набрання чинності редакції
від 11.10.2017 визначено, що особам, які брали участь у ліквідації наслідків
Чорнобильської катастрофи під час проходження дійсної строкової служби і
внаслідок чого стали інвалідами, пенсія по інвалідності обчислюється відповідно
до цього Закону або
за бажанням цих осіб з п'ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, що
був встановлений на час їхнього перебування в зоні відчуження.
Таким чином,
частиною третьою статті
59 Закону № 796-ХІІ у редакції, чинній до 11.10.2017, визначено лише
одну категорію осіб, які мали право на обчислення пенсії з п'ятикратного
розміру мінімальної заробітної плати, а саме: особи, які брали участь у
ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи під час проходження дійсної
строкової служби і внаслідок чого стали інвалідами.
Водночас,
указаною нормою у редакції, чинній з 11.10.2017, передбачено, що особам, які
брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, інших ядерних
аварій та випробувань, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї
під час проходження дійсної строкової служби і внаслідок цього стали особами з
інвалідністю, пенсія по інвалідності обчислюється відповідно до цього Закону або
за бажанням таких осіб - з п'ятикратного розміру мінімальної заробітної плати,
встановленої закономна
1 січня відповідного року.
З аналізу
редакцій частини третьої статті
59 Закону № 796-ХІІ вбачається, що Законом
України від 03.10.2017 № 2148-VIII "Про внесення змін до деяких
законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" розширено
перелік категорій осіб, на які вказана норма розповсюджується, а саме: осіб,
які брали участь у інших ядерних аваріях та випробуваннях, а також осіб, які
брали участь у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї.
Водночас
незмінною залишилась умова щодо проходження такими особами дійсної строкової
служби у відповідний період.
Позивачем не
надано до суду доказів проходження дійсної строкової служби у період прийняття
участі в ліквідації наслідків на ЧАЕС.
Позивачем не
заперечується, що у період з 05.06.1988 по 23.07.1988 він перебував на зборах
підчас яких приймав участь в ліквідації наслідків на ЧАЕС.
Відповідно до
положень Закону СРСР
від 12.07.1967 року № 1950-VII «Про загальний військовий обов'язок», що діяв
підчас перебування позивача на військових зборах, військова служба складалась з
дійсної військової служби та служби в запасі збройних Сил СРСР.
Згідно
зазначеного Закону СРСР,
на дійсну військову службу призиваються громадяни СРСР чоловічої статі, яким до
дня призову виповнюється 18 років. Заклик проводиться 2 рази на рік (у травні -
червні і в листопаді - грудні) за наказом міністра оборони СРСР. Кількість
громадян, які підлягають призову, встановлюється Радою Міністрів СРСР.
Солдати,
матроси, сержанти і старшини, які вислужили встановлені законом терміни
дійсної військової служби, звільняються в запас Збройних Сил. Служба в запасі
полягає в проходженні короткострокових навчальних та перевірочних зборів,
тривалість і періодичність яких регламентовані законом. За робітниками,
службовцями і колгоспниками, покликаними на збори, зберігаються займана посада
(робота) і зарплата за місцем роботи в розмірі 75% ср заробітку.
Отже, на
момент участі у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС позивач не
проходив дійсну строкову службу в армії ані в розумінні законодавства СРСР ані
в розумінні Законодавства України.
Оцінивши
наявні у справі письмові докази у їх сукупності, суд зазначає, що вирішення
цього спору потребує системного аналізу норм чинного законодавства у їх
взаємозв'язку.
Зокрема, суд
зазначає, що відповідно до статті
10 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" учасниками
ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС вважаються громадяни, які
безпосередньо брали участь у будь-яких роботах, пов'язаних з усуненням самої
аварії, її наслідків у зоні відчуження у 1986-1987 роках незалежно від
кількості робочих днів, а у 1988-1990 роках - не менше 30 календарних днів, у
тому числі проведенні евакуації людей і майна з цієї зони, а також тимчасово
направлені або відряджені у зазначені строки для виконання робіт у зоні
відчуження, включаючи військовослужбовців, працівники державних, громадських,
інших підприємств, установ і організацій незалежно від їх відомчої
підпорядкованості, а також ті, хто працював не менше 14 календарних днів у 1986
році на діючих пунктах санітарної обробки населення і дезактивації техніки або
їх будівництві.
Водночас, статтею
59 цього ж Закону врегульовано порядок пенсійного забезпечення
виключно військовослужбовців. При цьому для отримання пенсії на підставі
частини третьої статті
59 цього Закону вимагається наявність у відношенні відповідної особи
сукупності трьох критеріїв: 1) особа брала участь у ліквідації
наслідків Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, у
військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї; 2) участь особи
відбувалась під час проходження дійсної строкової служби; 3) особа набула
інвалідність внаслідок вищевказаного.
Лише
наявність зазначених критеріїв у їх сукупності обумовлюють визначення
військовослужбовця як такого, що має право на отримання відповідного розміру
пенсійного забезпечення. За вищевикладених обставин, суд дійшов висновку про
те, що положення частини третьої статті
59 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" у редакції Закону
України від 03.10.2017 № 2148-VIII "Про внесення змін до деяких
законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" на позивача не
поширюються через відсутність факту проходження дійсної строкової служби підчас
участі у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи.
Згідно з
частиною другою статті
77 Кодексу адміністративного судочинства України в
адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності
суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого
рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отже,
відповідачем доведено правомірність та обґрунтованість оскаржуваного рішення
про відмову у здійсненні перерахунку пенсії позивача.
Таким чином,
відсутні підстави для задоволення позовних вимог позивача.
Позивач від
сплати судового збору звільнений, підстави для розподілу судових витрат
відповідно до вимог статті
139 Кодексу адміністративного судочинства України відсутні.
Керуючись
статтями 139, 243-246, 250, 255, 257, 262, 295
Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
В задоволенні
позову ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, ідент. код НОМЕР_1) до Чугуївського
об'єднаного управління Пенсійного фонду України Харківської області (вул..
Леонова, буд. 4-а, секція А, м. Чугуїв, Харківська область, 63503, код ЄДРПОУ
40386356) про визнання протиправним рішення та зобов'язання вчинити певні дії -
відмовити.
Апеляційна
скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його
проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та
резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового
провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового
рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його
проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на
апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом
тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду
набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма
учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі
подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної
сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття
апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за
наслідками апеляційного перегляду.
Скарга може
бути подана у порядку п.15.5 Розділу
VII КАС України до Харківського апеляційного адміністративного суду
через Харківський окружний адміністративний суд.
Повний текст
рішення суду виготовлено 02.04.2018 року.
Суддя Кухар
М.Д.
Наверно суды получили указание . Теперь нам ничего не светит : закон нужно проталкивать , а денег в бюджете нет , от постановку мы снова отказываемся . Спец.пенсии осовременнивать не будут , сказали в МИН.соц.политики. Вот такая сказка...
ОтветитьУдалитьНУ А ДАЛЬШЕ НАДО
ОтветитьУдалитьпросто позов поданий дебільний! немає там трьох осіб!! є одна категорія військовослужбовці строкової служби! це було зрозуміло із самого початку як полтавський окружний почав винисити рішення по кременчугу! ну а деякі думають що самі вумні! от і нариваються на такі рішення! тільки доказувати потрібно що ми маємо право на пенсійне забезбечення по закону 2262 ст.3 п.Г. НА РІВНІ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ СТРОКОВОЇ СЛУЖБИ!
ОтветитьУдалить"... тільки доказувати потрібно що ми маємо право на пенсійне забезбечення по закону 2262 ст.3 п.Г. НА РІВНІ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ СТРОКОВОЇ СЛУЖБИ!"
УдалитьЗакон-2262.
Стаття 3. Особи, які мають право на пенсії нарівні з військовослужбовцями строкової служби та членами їх сімей
Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення, встановлені цим Законом для військовослужбовців строкової служби та членів їх сімей, поширюються також (якщо не передбачено інше) на:
г) військовозобов’язаних, призваних на навчальні, спеціальні або перевірочні збори, які стали особами з інвалідністю внаслідок поранення, контузії або каліцтва, що їх вони дістали при виконанні службових обов’язків у період проходження цих зборів, та членів їх сімей;
Стаття 22. Мінімальні розміри пенсій по інвалідності
Мінімальні розміри пенсій по інвалідності встановлюються:
особам з інвалідністю внаслідок війни з числа солдатів і матросів строкової служби I групи - у розмірі 120 відсотків, II групи - 110 відсотків, III групи - 105 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;
особам з інвалідністю з числа єфрейторів (старших солдатів) і сержантів, старших матросів і старшин строкової служби - у розмірі 110 відсотків, з числа прапорщиків і мічманів, військовослужбовців надстрокової служби та військової служби за контрактом, осіб молодшого начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, Державної кримінально-виконавчої служби України і державної пожежної охорони, осіб молодшого складу Національної поліції - 120 відсотків, а з числа осіб офіцерського складу та осіб начальницького складу (крім молодшого) органів внутрішніх справ, Державної кримінально-виконавчої служби України і державної пожежної охорони, осіб середнього і вищого складу Національної поліції - 130 відсотків відповідних мінімальних розмірів пенсій, передбачених для осіб з інвалідністю з числа солдатів і матросів строкової служби.
а чому вони не оримують по 20 статті -умнику? бо це передбачено тільки для тих які отримали каліцтво при віконані військових обов'язів, які непов'язані з ліквідацією наслідків! аварії! а ті що виконували роботи в зоні оримують по закону 796 ст.59 п.3 . от і ми маємона це право так як і ми теж виконівали ці роботи ! зрозумів чи ще на пальцях показати! і нереба тут показувати що ти найосідчиніший! ми теж читаємо закони ! а як на рахунок пенсій інваліда війни? що скажеш!
УдалитьПравий той, у кого бiльше прав. Скоро ти в цьому переконаєшся.
УдалитьКатегорія справи № 823/517/18: Адміністративні справи; Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та спорів у сфері публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо:; управління, нагляду та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі:; загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, у тому числі пенсійного страхування осіб, звільнених з публічної служби (військової служби).
ОтветитьУдалитьНадіслано судом: 04.04.2018. Зареєестровано: 05.04.2018. Оприлюднено: 10.04.2018.
Дата набрання законної сили: 04.04.2018
Державний герб України
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 823/517/18
У Х В А Л А
про залишення апеляційної скарги без руху
04 квітня 2018 року м. Київ
Суддя Київського апеляційного адміністративного суду Шелест С.Б., дослідивши апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 12.03.18р. у справі № 823/517/18 за позовом ОСОБА_1 до Золотоніського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Черкаської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії
у с т а н о в и в:
рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 12.03.18р. адміністративний позов задоволено повністю.
Не погоджуючись з вказаним рішенням, ГУПФУ в Черкаській області подало апеляційну скаргу.
Пунктом 1 ч. 5 ст. 296 КАС України передбачено, що до апеляційної скарги додається документ про сплату судового збору.
Відповідно до п.п. 2 п. 3 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» (у редакції чинній на момент подання апеляційної скарги) за подання апеляційної скарги на рішення суду сплачується судовий збір - 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви.
Окремо слід зазначити, що з набранням чинності Закону від 03.10.2017 р. N 2147-VIII, Пенсійний фонд України та його органи не звільнені від сплати судового збору, судовий збір суб'єктом владних повноважень сплачується на загальних підставах.
Втім, в порушення вказаних правових норм апелянтом не надано доказів сплати судового збору у розмірі 1057,20 грн. (704,80 грн. (судовий збір, який підлягав сплаті при поданні позову *150%).
Частиною 2 ст. 298 КАС України передбачено, що до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу.
За змістом частин 1 та 2 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання встановлених вимог постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк на їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Отже, недоліки апеляційної скарги мають бути усунуті апелянтом у вказаний строк шляхом подання суду доказів сплати судового збору у розмірі 1057,20 грн.
Керуючись ст. ст. 169, 298, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
у х в а л и в:
залишити апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 12.03.18р. у справі № 823/517/18 - без руху.
Встановити апелянту десятиденний строк з дня вручення даної ухвали протягом якого мають бути усунуті недоліки апеляційної скарги.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та не підлягає касаційному оскарженню.
оце те про що я неодноразово наголошував! хто виграв суд першої інстанції на 99% виграв всю справу ! тому що упф небуде платити сідовий збір і рішення будуть вступати в закону силу! але це буде недовго ! їх звільнять від сплати судового збору! як кажуть, кто неуспел тот опоздал!!!
ОтветитьУдалитьУ Х В А Л И Л А :
ОтветитьУдалитьАпеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 29 січня 2018 року прийнятого в порядку спрощеного позовного провадження по справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії - повернути апелянту.
Направити копію ухвали про повернення апеляційної скарги учасникам справи у порядку, визначеному статтею 251 цього Кодексу.
Направити апелянту копію ухвали про повернення апеляційної скарги разом з апеляційною скаргою та доданими до скарги матеріалами.
Копію апеляційної скарги залишити в суді апеляційної інстанції.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду у порядку та строки, визначені ст. 329 КАС України.
Суддя-доповідач: М.І. Кобаль
Судді: О.В. Епель
О.В. Карпушова
ПІДТВЕРДЖЕННЯ МОЇХ ДОВОДІВ!!!!!!
ОтветитьУдалитьЦе рішення прийнято 02 04 , а апеляційний прийняв 03 04 . Значить , якби суд першої інстанції знав про позицію апеляційного , він був би задовільнив .
ОтветитьУдалитьтак рішення харківського адміністративного апеляційного суду від - 03.04 2018року №816/38/18 скасував посанову полтавського окружного суду по кременчужанину! і вказав практично те що я і наголошую уже на протязі 3х місяців - що ми маємо право на пенсії на рівні військовослужбовців строкової служби так як ми являлися ( в розумінні ст. 10 . закону 796)військовослужбовцями!!! а не особами як каже партія відродження! немає 2х -3х осіб які маюь проаво на пенсію по постанові 851 ! є тільки ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІ! КРАПКА ! РІШЕННЯ ОСТАТОЧНЕ І ОСКАРЖЕНЮ НЕПІДЛЯГАЄ!! ВІТАЮ НАШОГО ЗЕМЛЯКА ІЗ ПЕРШИМ РІШЕННЯМ АПЕЛЯЦІЇ В УКРАЇНІ!!
ОтветитьУдалить