Верховний Суд УХВАЛИВ

Категорія справи № 816/103/18: Адміністративні справи; Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та спорів у сфері публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо:; управління, нагляду та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі:; загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, у тому числі пенсійного страхування осіб, звільнених з публічної служби (військової служби).
Надіслано судом: 20.04.2018. Зареєестровано: 22.04.2018. Оприлюднено: 23.04.2018.
Дата набрання законної сили: 19.04.2018


УХВАЛА
19 квітня 2018 року
Київ


справа №816/103/18
№Пз/9901/31/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:     судді-доповідача Коваленко Н.В., судді Анцупової Т.О., судді Гімона М.М., судді Стародуба О.П, судді Кравчука В.М., розглянувши подання судді Полтавського окружного адміністративного суду Кукоби О.О. про розгляд Верховним Судом як зразкової справи типової справи № 816/103/18 за позовом ОСОБА_2 до Кременчуцького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області про визнання дій протиправними, визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, -

УСТАНОВИВ:

13 квітня 2018 року до Верховного Суду надійшло подання судді Полтавського окружного адміністративного суду про розгляд Верховним Судом типової адміністративної справи №816/103/18, як зразкової. До подання додано копії матеріалів вказаної справи.

З матеріалів подання вбачається, що у провадженні Полтавського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа № 816/103/18 за позовом ОСОБА_2 до Кременчуцького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області про визнання дій протиправними, визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії.

У позовній заяві позивач просить суд:

- визнати протиправними дії відповідача щодо відмови у перерахунку пенсії ОСОБА_2 на підставі пункту 9-1 Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року №1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", з п'ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня відповідного року;

- визнати протиправним та скасувати рішення Кременчуцького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області від 11 грудня 2017 року № 414 про відмову в перерахунку пенсії         ОСОБА_2;

- зобов'язати відповідача перерахувати та виплатити пенсію ОСОБА_2 з 01 жовтня 2017 року, з урахуванням проведених виплат, на підставі пункту 9-1 Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", з п'ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня відповідного року;

- зобов'язати відповідача подати до суду звіт про виконання судового рішення.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 12 січня 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі № 816/103/18 за позовом ОСОБА_2 до Кременчуцького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області про визнання дій протиправними, визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії. Ухвалено звернутися до Верховного Суду з поданням про розгляд зазначеної адміністративної справи № 816/103/18 як зразкової та адміністративну справу №816/103/18 передати до Верховного Суду для вирішення питання про відкриття провадження у зразковій справі у порядку, визначеному статтею 290 Кодексу адміністративного судочинства України.
Зазначена ухвала була оскаржена позивачем до апеляційного суду.

Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 27 лютого 2018 року апеляційне провадження у справі № 816/103/18 за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Кременчуцького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області про визнання дій протиправними, визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії закрито у зв'язку з відмовою ОСОБА_2 від апеляційної скарги.

В обґрунтування подання суддя Полтавського окружного адміністративного суду Кукоба О.О. посилається на наявність у його провадженні ще трьох адміністративних справ № 816/29/18, №816/31/18, № 816/35/18, позовні вимоги у яких є тотожними вимогам ОСОБА_2 Копії матеріалів зазначених справ додано до матеріалів подання.  

Як зазначено у поданні загальна кількість адміністративних справ з аналогічними позовними вимогами, що надійшли на розгляд Полтавського окружного адміністративного суду на момент постановлення ухвали суду від 12 січня 2018 року, становила 32 справи: №№ 816/23/18, 816/24/18, 816/25/18, 816/26/18, 816/27/18, 816/28/18, 816/30/18, 816/32/18, 816/33/18, 816/34/18, 816/36/18, 816/37/18, 816/38/18, 816/39/18, 816/40/18, 816/92/18, 816/93/18, 816/94/18, 816/95/18, 816/96/18, 816/97/18, 816/98/18, 816/99/18, 816/100/18, 816/101/18, 816/102/18, 816/104/18, 816/105/18.

Під час вирішення питання про відкриття зразкової справи, судом вставлено, що відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру судових рішень зазначені справи було розглянуто Полтавським окружним адміністративним судом та винесено рішення. Таким чином, на час надходження до Верховного Суду подання про розгляд адміністративної справи № 816/103/18 як зразкової, не розглянута лише справа № 816/103/18. На думку колегії суддів зазначена у поданні кількість типових справ є незначною та не визначає доцільність ухвалення зразкового рішення, а відомості про наявність типових справ даної категорії в інших судах відсутні.

За правилами частини 6 статті 290 Кодексу адміністративного судочинства України Верховний Суд відмовляє у відкритті провадження у зразковій справі, якщо подання не відповідає вимогам частини першої та (або) другої цієї статті, зокрема через значні розбіжності у їх фактичних обставинах, які унеможливлюють прийняття для них зразкового рішення.

Враховуючи, що зазначена у поданні кількість типових справ не визначає доцільність ухвалення зразкового рішення, у зв'язку з чим в цій частині подання не відповідає вимогам частини 1 статті 290 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому за правилами частини 6 цієї статті у відкритті провадження у зразковій справі слід відмовити.
Керуючись статтями 248, 290 Кодексу адміністративного судочинства України,

УХВАЛИВ:

Відмовити у відкритті провадження у зразковій справі за поданням судді Полтавського окружного адміністративного суду Кукоби О.О. про розгляд Верховним Судом як зразкової справи типової справи № 816/103/18.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач Н.В. Коваленко

Судді                                                                                                                        Т.О. Анцупова
                                                                                                                                 М.М. Гімон
                                                                                                                                 О.П. Стародуб
                                                                                                                                 В.М. Кравчук

17 комментариев:

  1. я по правді кажучи - в шоці! це що суддя, який подавав це подання, сам напевно нечитав новий адмін кодекс!! то про які законні і зважені рішення може іти мова ,якщо суддя сам незнає як слід чинити!А ми всі чекали це рішення!

    ОтветитьУдалить
  2. Закон Гамперсона

    «
    Вероятность получения желаемого результата находится в обратной зависимости от силы желания.

    ОтветитьУдалить
  3. Така важна тема і жодних коментарів . А ця тема похлєще всяких там ходів і круглих столів .

    ОтветитьУдалить
  4. Здесь особо и говорить то нечего. Суды каки были, каки и остались.Верховный ловко увернулся от решения этого вопроса. Но аппеляция, по-моему пока работает не плохо. Есть надежда

    ОтветитьУдалить
  5. Желание некоторых "особо-одарённых" при помощи судов "на чужом горбу в рай въехать" будет заблокировано властью, так как изменения в закон вносились ЛИШЬ ДЛЯ "під час проходження дійсної строкової служби". Кто сомневается для кого именно вносились изменения обращайтесь к Денисовой - автору поправки изменившей ст.59.

    ОтветитьУдалить
  6. Какой город? Что вы несете? Потерять здоровье и ничего не получит , потому что к власти пришли негодяи ? И ни какой надежды на справедливость?

    ОтветитьУдалить
  7. Если на горбу Денисовой, то можно и на горбу ехать раз у нее не хватило ума написать грамотно поправку.Имела в голове одно,а написала другое.Откуда,правда,Вы знаетечто она имела ввиду.Вы что ее муж или любовник?Тогда подскажите ей пусть выучит правописание, а то получается:казнить нельзя помиловать. Расставляйте вместе с Денисовой знаки препинания!

    ОтветитьУдалить
  8. 11:58:00, Денисова может подать свою поправку с текстом "Я, Людмила Денисова - Королева Украины". Но, для того, чтобы такая поправка стала Законом, необходимо: от кнопкодавов минимум 226 голосов "за" признание её Королевой Украины и согласие-подпись Порошенка. Поэтому Ваше: "Расставляйте вместе с Денисовой знаки препинания!" адресуйте не мне, а Денисовой-кнопкодавам-Порошенку. А что (для кого именно вносились изменения) она имела ввиду можно увидеть из процесса принятия изменений в закон; начинайте с первоначального текста проекта изменений от КМУ - инициатора изменений, "висновки", и так до финиша - голосования. Я себе не враг, и был бы доволен, если бы ст.59 в новой редакции распространялась на всех участников в погонах, а значит и на меня.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Вивчи УВАЖНО СТ.59 УВАЖНО і значить на тебе в погонах це стосується.

      Удалить
  9. Об уровне владения нормами законов нового омбудсмена Денисовой можно сделать вывод из официального сайта Національного агентства з питань запобігання корупції.
    25 Квітня 2018
    Для забезпечення реалізації прав особи, яка притягається до адміністративної відповідальності і яка має право подати пояснення і зауваження до змісту протоколів, до Національного агентства з питань запобігання корупції запрошено Людмилу Денісову, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.
    Так, Національне агентство встановило, що Людмила Денісова будучи народним депутатом України VIII скликання, тобто особою, уповноваженою на виконання функцій держави, на яку поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», 15 березня 2018 року, вчинивши дії в умовах реального конфлікту інтересів, які полягали в безпосередній участі в обговоренні та в голосуванні на пленарному засіданні 8 сесії VIII скликання Верховної Ради України щодо питання порядку денного про призначення вказаної особи на посаду Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, порушила вимоги щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, встановлені статтею 28 Закону.
    Своїми діями Людмила Денісова вчинила правопорушення, пов’язані із корупцією, відповідальність за які передбачено частинами першою та другою статті 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
    "Не ту страну назвали Гондурасом".

    ОтветитьУдалить
  10. та мені нас..ть на вашу денісову з її правопісанієм! є срочники вони і дня неотримували пенсії по 2262! вони з самого початку отримували по закону 796. яка різниця що я мінімальщик партизан що срочник мінімальщик! ттепер УВАГА!!! йому підняли пенсію змінами до нашого з ним закону ! а ст.3 по якому його визнано особою з івалідністую каже що я -як військовозобов'язаний який був призваний на збори і отримав каліцтво - маю право на пенсію на рівні з ним! і нахера мені розказувати про те хто кого і де трахнув! мені нецікаво що думала ця соска ! факт як кажуть НАЛІЦО! І МИ БУДЕМО ДОКАЗУВАТИ ЦЕ В СУДАХ А АНОНІСТ ХАЙ КУПЕ КРЕМ !

    ОтветитьУдалить
  11. Помогите разобраться! Вот все говорят пенсии,пенсии...Насколько я понимаю, ВСЕМ, пенсия, по тем или иным законам и формулам,насчитывается из ЗАРПЛАТЫ пенсионера...
    Что касается ликвидаторов,то это ст 54-1...Т.Е. чернобылцам берут для расчета зароботок в зоне. Тут все ясно и понятно...
    Ну допустим (?) восстановят 6,8,10 ...
    Так разве это уже будет пенсия? Это можно назвать назначеным пособием,стипендией ,как угодно,но только не пенсией...
    Понятно почему по среднепотолочному считают срочникам,-у них небыло зарплаты
    .Но у всех остальных то была!
    Почему нельзя, для справедливости, ввести выравнивающие коэффициенты для зарплаты в зоне?
    Работа была по списку №1 ,вот пусть и применяют соответствующие тарифы,а не "колхозные"


    (не туда запостил)

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Объясняю.Военкомат нас призвал с разных мест.Все получали на своей основной работе разные зарплаты.На ЧАЭС бок о бок выполняли одну и ту же одинаковую работу.А в итоге теперь у одного максималка,а у другого минималка.Справедливо??????Мы,как военнослужащие,шли туда,куда прикажут.И не надо ПАРТИЗАН сравнивать с ГРАЖДАНСКИМИ.Это у них все ясно и понятно.

      Удалить
  12. Так вроде уровняли с гражданскими....
    РАСПОРЯЖЕНИЕ

    от 23 мая 1986 г. № 1031-рс

    Москва, Кремль

    1. Распространить:
    а) на военнослужащих, начальствующий и рядовой состав органов внутренних дел, занятых на работах по ликвидации последствий аварии на Чернобыльской атомной электростанции, порядок и размеры повышенной оплаты труда, предусмотренные распоряжением Совета Министров СССР от 17 мая 1986 г. № 964-рс. При этом денежное содержание в повышенных размерах выплачивать исходя из должностных окладов, а лицам офицерского и начальствующего состава, прапорщикам и мичманам также из окладов по воинскому или специальному званию.
    Военнослужащим срочной службы денежное содержание, выплачиваемое в повышенных размерах, должно быть не менее 100 рублей в месяц при пребывании в III зоне опасности, 75 рублей - во II зоне и 50 рублей - в I зоне опасности. Конкретные размеры указанных выплат определяются решением председателя Правительственной комиссии по ликвидации аварии;
    б) на военнообязанных, призванных на сборы и непосредственно занятых на работах по ликвидации аварии на Чернобыльской атомной электростанции:
    Порядок оплаты труда и выплаты единовременного вознаграждения по месту постоянной работы, предусмотренный для рабочих и служащих, выполняющих такие работы. При этом военнообязанным, которые к моменту призыва на сборы временно не работали, заработная плата выплачивается, исходя из должностного оклада в размере 100 рублей в месяц, с применением установленных коэффициентов к заработной плате за работу в зоне указанной станции, и единовременное вознаграждение - исходя из этого же оклада.
    2. Минфину СССР и Госбанку СССР выделить необходимые средства на указанные в настоящем распоряжении цели.

    Председатель Совета Министров СССР

    Н. РЫЖКОВ

    ОтветитьУдалить
  13. (Я себе не враг, и был бы доволен, если бы ст.59 в новой редакции распространялась на всех участников в погонах, а значит и на меня.)
    А КОЗАЧОК ТО ЗАСЛАНИЙ А??? точно за....

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. 25 апр. 2018 г., 22:52:00 Ясен пень, что "засланный". Основная масса участников дислоцировалась за зоной, а мы в г.Чернобыль - "засланные" от приезда и до самого отъезда.

      Удалить