Юридичнa кoмaндa Пaртії «Відрoджeння» рoзрoбилa фoрму зaяви дo
Пeнсійнoгo фoнду Укрaїни тa фoрму пoзoвнoї зaяви, з якoю усі бeз винятку чoрнoбильці – ліквідaтoри нaслідків aвaрії
на ЧАЕС зможуть звертатися до відповідних органів із вимогою перерахувати
пенсії відповідно до чинного законодавства.
Партія
«Відродження» наполягає на тому, що стосовно чорнобильців-ліквідаторів нинішня
влада припускається дискримінації, тому питання соціального захисту
постраждалих від Чорнобильської катастрофи перебуває під особливим контролем
політсили.
Раніше
фахівці Партії «Відродження» розробили проекти заяви до ПФ та позовної заяви
для ліквідаторів-військовослужбовців. Однак відновлення справедливості має
стосуватися усіх чорнобильців.
_____________________________________________________________________________________________________________________
Заява до Пенсійного фонду
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Позовна заява
Заява до Пенсійного фонду
До_____________________________________________________________________________________________________________________
(назва органу)
Адреса:________________________________
_______________________________________, (прізвище, ім’я, по батькові)
учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1986 році,
інваліда __ групи
Адреса:________________________________
Адреса:________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________
(серія та номер паспорта, ким та коли виданий)
______________________________________________________________________________
(ідентифікаційний номер облікової картки платника податків)
Тел. ___________________________________
Заява
про перерахунок пенсії
Я,______________________________________________________________________
(прізвище,
ім’я,
по батькові)
є особою, яка постраждала внаслідок Чорнобильської
катастрофи.
________________________________________________________________________
(назва, номер та серія документа)
підтверджується, що я є учасником ліквідації
наслідків аварії на ЧАЕС.
Наявність у мене інвалідності
підтверджується
____________________________________________________________________________.
(назва, номер та серія документа)
Таким чином, я маю право на пенсійне
забезпечення відповідно до норм ст. 54 та ст. 57 Закону України «Про статус і
соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи».
Механізм обчислення
пенсій по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсій
у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи,
відповідно до статей 54, 57 і 59 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи», визначається Порядком обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи (далі – Порядок), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 року №1210.
Відповідно до п. 91 Порядку, за
бажанням осіб, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської
катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, військових навчаннях із
застосуванням ядерної зброї під час проходження дійсної строкової служби та
внаслідок цього стали особами з інвалідністю, пенсія по інвалідності
обчислюється з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої
законом на 1 січня відповідного року, за формулою.
Таким чином, оскільки я є особою, яка брала
участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та внаслідок цього отримав(ла)
інвалідність, то пенсія по інвалідності має бути обчислена й виплачена відповідно
до п. 91 Порядку.
Органи
державної влади, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах
повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. (ч. 2 ст. 19 Конституції України).
Відповідно
до статті 44 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне
страхування», заява про перерахунок пенсії та необхідні документи подаються до
територіального органу Пенсійного фонду, особисто або через представника, який
діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально.
З
огляду на зазначене вище та керуючись ст. 54 та ст. 57 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян,
які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», п. 91 Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи та ст. 44 Закону України «Про загальнообов’язкове
державне пенсійне страхування», прошу:
1. Провести мені, _____________________________________________________,
(прізвище, ім’я, по
батькові)
перерахунок та виплату пенсії, обчисленої відповідно до п.
91 Порядку
обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи,
затвердженого постановою КМУ від 23.11.2011 року №1210.
Додатки:
1.
Копія
посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС №_______
від_________ року.
2.
Копія
Пенсійного посвідчення.
3.
Копія
посвідчення інваліда.
«_____»
_____________2018 року
________________________________
(прізвище, ім’я, по батькові)
Позовна заява
Назва
суду:_________________________________________________________________________
Адреса
суду:__________________________________________________________________________
Позивач:_______________________________________________________________________
Місце проживання:_______________________
_______________________________________________________________________________
Паспорт________________________________________________________________________________________________________________
Ідентифікаційний номер облікової картки платника
податків________________________
Тел. ___________________________________
Ел. пошта:______________________________
Відповідач:_____________________________________________________________________________________________________________ Місцезнаходження:_______________________________________________________________
Ідентифікаційний код юридичної
особи__________________________________
Тел. ___________________________________
Ел. пошта:______________________________
Позовна
заява
про
визнання протиправним та скасування рішення,
зобов'язання
вчинити певні дії
Я,__________________________________,
є особою, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи.
__________________________________________________________
підтверджується, що я є учасником
ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.
Наявність у мене інвалідності
підтверджується
____________________________________________________________________________.
Таким чином, я маю право на пенсійне
забезпечення відповідно до норм ст. 54 та ст. 57 Закону України «Про статус і
соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи».
Я перебуваю на
обліку в ____________________________ управлінні Пенсійного фонду України
__________________________ області.
Мені стало
відомо, що 15.11.2017 року постановою Кабінету Міністрів України №851 «Про внесення змін до Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи» внесено зміни до Порядку обчислення пенсій
особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (далі – Порядок), відповідно
до яких, за бажанням осіб, які брали участь у ліквідації наслідків
Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, військових
навчаннях із застосуванням ядерної зброї під час проходження дійсної строкової
служби та внаслідок цього стали особами з інвалідністю, пенсія по інвалідності
обчислюється з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої
законом на 1 січня відповідного року, за формулою:
У зв’язку з цим,
«___»
«_________» 2018 року я звернувся(лася) до
____________________________ управління Пенсійного фонду України ______________
області з заявою про перерахунок пенсії відповідно до п. 91 Порядку
обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи,
затвердженого постановою КМУ від 23.11.2011 року № 1210.
Рішенням
№_________ від «___» «_________» 2018 року ____________________________
управління Пенсійного фонду України ______________ області «Про відмову в
перерахунку пенсії» мені безпідставно відмовлено в перерахунку призначеної
пенсій.
Проте оскаржуване Рішення №_________від «___» «_________» 2018 року ____________________________ управління Пенсійного фонду України
______________ області «Про відмову в перерахунку пенсії» порушує моє право на
соціальний захист, є незаконним та таким, що підлягає скасуванню з огляду на
наступне.
Відповідно до ст. 46 Конституції України, громадяни мають право на соціальний захист, що
включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати
працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин,
а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Стаття 54 Закону України «Про статус і соціальний
захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» передбачає,
що пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і
пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи
можуть призначатися за бажанням громадянина із заробітку, одержаного за роботу
в зоні відчуження в 1986-1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків,
який визначається згідно із законодавством. Дружинам (чоловікам), які втратили
годувальника із числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській
АЕС, віднесених до категорії 1, пенсія у зв’язку з втратою годувальника
призначається незалежно від причинного зв’язку смерті з Чорнобильською
катастрофою.
Умови, порядок призначення та мінімальні розміри
пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії
у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи
визначаються актами Кабінету Міністрів України з відповідних питань.
Відповідно до ст. 57 Закону України «Про статус і
соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи», порядок обчислення середньомісячного заробітку для призначення
пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії
у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи,
призначеної відповідно до ст. 54 цього Закону, визначається Кабінетом Міністрів України.
Механізм обчислення
пенсій по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсій
у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи відповідно
до статей 54, 57 і 59 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи» визначається Порядком обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 року № 1210.
Відповідно до п. 91 Порядку, за
бажанням осіб, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської
катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, військових навчаннях із
застосуванням ядерної зброї під час проходження дійсної строкової служби та
внаслідок цього стали особами з інвалідністю, пенсія по інвалідності
обчислюється з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої
законом на 1 січня відповідного року, за формулою:
Зс - середня заробітна
плата (дохід) в Україні, з якої сплачено страхові внески, визначається як
середній показник за 2014, 2015 та 2016 роки;
Середньомісячний
коефіцієнт заробітної плати, який враховується під час обчислення пенсії (Кзс),
визначається за формулою:
де Зп(мін) - розмір мінімальної заробітної
плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року;
Зс1 -
середня заробітна плата (дохід) в середньому на одну застраховану особу в
цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески за рік, що передує
відповідному року.
Розмір відшкодування
фактичних збитків (Кв) визначається як відсоток втрати працездатності,
визначений органами медико-соціальної експертизи.
У разі зміни розміру
мінімальної заробітної плати проводиться перерахунок зазначених пенсій,
виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1
січня відповідного року».
Тобто
із структури правової норми, з якої складається п. 91 Порядку обчислення пенсій
особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого
постановою КМУ від 23.11.2011 року № 1210, чітко вбачається поділ на дві
категорії осіб, які мають право на отримання пенсії, обчисленої відповідно до
п. 91 Порядку,
а саме:
1)
особи, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, інших
ядерних аварій та випробувань та внаслідок цього стали особами з інвалідністю;
2)
особи, які брали участь у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї
під час проходження дійсної строкової служби та внаслідок цього стали особами з
інвалідністю.
Таким чином, оскільки я є особою, яка
брала участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та внаслідок
цього отримав(ла) інвалідність, то пенсія по інвалідності має бути обчислена та
виплачена за моїм бажанням, відповідно до п. 91 Порядку.
Органи
державної влади, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах
повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. (ч. 2 ст. 19 Конституції України).
«На
підставі» означає, що суб'єкт владних повноважень, крім того, що має бути
утворений у порядку, визначеному Конституцією та законами України, зобов’язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним.
«У
межах повноважень» означає, що суб’єкт владних повноважень повинен приймати
рішення, а дії вчиняти відповідно до встановлених законом повноважень, не перевищуючи їх. Під встановленими законом повноваженнями прийнято розуміти як ті, на наявність яких прямо вказує закон - так звані «прямі повноваження», так і повноваження, які прямо законом не передбачені, але безпосередньо випливають із положень закону і є необхідними для реалізації суб’єктом владних повноважень своїх функцій
(завдань) так звані «похідні повноваження».
«У
спосіб» означає, що суб’єкт владних повноважень зобов’язаний дотримуватися
встановленої законом процедури і форми прийняття рішення або вчинення дії і
повинен обирати лише визначені законом засоби.
Також
звертаємо увагу на практику ЄСПЛ, засновану на принципах Європейської конвенції з прав людини, що узгоджується із приписами ст. 19 Конституції України, яка встановлює, що органи державної влади та
органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на
підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України, тобто
забезпечувати відповідні гарантії проти свавільного порушення прав, свобод та
інтересів юридичних та фізичних осіб.
Позитивні
зобов’язання сформульовані Європейським судом під час застосування окремих
статей Конвенції, зміст яких визначає усталена судова практика ЄСПЛ.
Основною
характеристикою позитивних зобов’язань держави виступає те, що, по суті, вони
вимагають від національних органів влади застосувати необхідні засоби для
гарантування прав людини, а точніше - вжити прийнятних (розумних) та належних
засобів для захисту цих прав.
Розглядаючи
питання, які мають загальний інтерес, органи державної влади повинні діяти
коректно, дуже послідовно (рішення у справі Беєлер проти Італії).
Крім
того, як охоронець громадського порядку держава має моральне зобов’язання бути
взірцевою, вона повинна стежити за тим, щоб такими були й державні органи, що
захищають публічний порядок (рішення ЄСПЛ від 19.06.2001 у справі Звежинський
проти Польщі (заява № 34049/96).
Європейський
Суд підкреслює особливу важливість принципу "належного урядування".
Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу,
зокрема, якщо справа впливає на основоположні права людини, державні органи
повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (див. рішення
у справах "Беєлер проти Італії" [ВП] (Beyeler v. Italy [GC]), заява №
33202/96, п. 120, ECHR 2000, "Онер'їлдіз проти Туреччини" [ВП]
(Oneryэldэz v. Turkey [GC]), заява № 48939/99, п. 128, ECHR 2004-XII,
"Megadat.com S.r.l. проти Молдови" (Megadat.com S.r.l. v. Moldova),
заява № 21151/04, п. 72, від 8 квітня 2008 року, і "Москаль проти
Польщі" (Moskal v. Poland), заява № 10373/05, п. 51, від 15 вересня 2009
року).
Згідно
з частиною 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи
бездіяльності суб’єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють,
чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це
повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають
значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено);
добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням
необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод
та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з
урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто
протягом розумного строку.
Стаття
5 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що кожна особа має
право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного
суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб’єкта владних
повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх
захист шляхом визнання бездіяльності суб’єкта владних повноважень протиправними
та зобов'язання вчинити певні дії.
Відповідно
до положень, закріплених ст. 9 Кодексу адміністративного
судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах
здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду
своїх доказів і у доведенні перед судом їх
переконливості.
Таким чином, з огляду на зазначене вище та
керуючись ст. 54 та ст. 57 Закону України «Про статус і соціальний захист
громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», пунктом 9-1
Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи, який затверджено постановою КМУ від 23.11.2011 року №1210 «Про підвищення
рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи» та іншими
нормами чинного законодавства України, прошу:
1.
Адміністративний
позов __________________________________________ до
______________________________ управління Пенсійного фонду України
______________________________ області про визнання протиправним та скасування
рішення, зобов’язання вчинити певні дії – задовольнити.
2.
Визнати
протиправним та скасувати Рішення №__________ від ______________ року
______________________________ управління Пенсійного фонду України
______________________________ області «Про відмову в перерахунку пенсії».
3.
Зобов'язати
______________________________ управління Пенсійного фонду України
______________________________ області провести перерахунок та виплату
___________________________________ пенсії, обчисленої відповідно до п. 91
Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи, затвердженого постановою КМУ від 23.11.2011 року № 1210.
Додатки:
1. Докази сплати судового збору.
2. Копія посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на
Чорнобильській АЕС №_______ від_________ року
3. Рішення №_________від ___________ року
____________________________ управлінні Пенсійного фонду України ______________
області «Про відмову в перерахунку пенсії».
4. Копія Пенсійного посвідчення.
5. Копія посвідчення інваліда.
6. Копія паспорта громадянина України.
7.
Копія
ідентифікаційного номеру облікової картки платника податків.
8.
Підтвердження
позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого
відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.
9.
Копія
позовної заяви з додатками відповідно до кількості учасників справи.
«____» ___________ 2018
року ________________________
ИСТОЧНИК:








СУДИ БУЛИ!!!ВКЛЮЧНО З ЄСПЧ!!!а толку????!!!а потрібно лише одне речення в ЗУ "Про бюджет на енний рік"!!!6.2 млрд.грн.ДЕРЖАВА ВИННА ЧОРНОБИЛЬЦЯМ ПО РІШЕННЯМ УКРАЇНСЬКИХ СУДІВ!!!і це тим людям, які кинулись у полум*я радіаціїї, що наступні поколінняРОДИЛИСЬ ЗДОРОВИМИ!!
ОтветитьУдалитьСпасибо, конечно, за публикацию, однако хотелось бы увидеть документ в WORDе.
ОтветитьУдалитьСпециально для Вас в WORDе опубликовал, можете скопировать …
УдалитьУ меня вопрос . Я на момент ликвидации в 86 году был офицером пожарной охраны. Выполняли работы на самой станции . Имею статус ликвидаторам 1 категории , Ира.войны 2 группы. По какому варианту мне подавать? Я отношусь к военнослужащим но не рядовой ?
ОтветитьУдалитьХочу прояснити сіуацію. Мінсоцполітики розробило
ОтветитьУдалитьзміни до 1210, які влаштували б ліквідаторів всіх груп. Навіть при 40% непрацездатності, 3 група має 10 400гр Але через вимоги партії "Відродження" Гройсман НЕ подпісивет ці зміни, хотів підписати в середу на засіданіі КМУ.
Так.что мент-проскурин зі своїм спонсором Ппіліпенко посунули нам гавно снова.
Ми вам сукам покажемо як піаритися на Марші 24го тільки приїдьте до Києва
Завидуешь Проскурину? Он с 2011 года все время на баррикадах защищает интересы Чернобыльцев, но не все получается, так как такие как ты анонимы всегда врут мешают и дезинформируют с целью внесение сомнения и раздора в наши ряды.
УдалитьХули ему завидовать Он предал все что можно было предать придешь ты к 26 апреля и без закона и без изменений постановления 1210 по его милости. Жми руку предателю или целуй в дупу
УдалитьПричем тут Видродженню? Если Гройсмана и хотел подписать то честь и Слава ему от всех ликвидаторов. Но получается что Все хотят , но никто не может. Проскурину мешает Грайсман а Грайсману Проскурин. Давайте лапшу не вешать. Один пиар. А стродают ликвидаторов.
ОтветитьУдалитьРозясняю. Парубій, отримавши від партії "Відродження" пакет документів прийнятих 11 числа, направив на Гройсмана докладную.что вимагають прийняття ЗУ №6292 Гройсман вирішив, нехай буде так, проект не пройде. У понеділок на погоджувальной раді вирішать, четвер або п'ятницю і відкликав свій підпис з Постанови, це нам в Києві стало відомо в п'ятницю, пізно про ввечері. Про це дізнався і Ковальчук і Шевчук, Инфа начебто від зам міністр Шамбіра. Він їм пригрозив і сказав, що не на ту партію поставили. "Відродження" Це вітка опоблока. Так що думайте. Сьогодні 15, залишилося п'ять днів.
УдалитьА Я ЩО КАЗАВ!!!ДВІ ЛЮДИНИ ЯКІ ВИРІШУЮТЬ НАШІ ПИТАННЯ.ГРОЙСМАН та ПАРУБІЙ.ОДИН НЕ ВИНОСИТЬ РОЗГЛЯД НА КМУ, ДРУГИЙ НЕ СТАВИТЬ В ПОВІСКУ ДНЯ ВР.
УдалитьКто реально решит вопросы Чернобыльцы то за того и будит голосовать,а все остальные пиарщики.
ОтветитьУдалитьНикто не на кого не ставил. Просто на военные пенсии вылез Бойко , на чернобыльских Видродженгя , а от КМ не было не одного предложения. Пусть хоть что предложат , Гройсмана ни разу не сказал про пенсии Чернобыльцы. Я думаю что это фейк. Хотели бы то подняли .
ОтветитьУдалитьВсе Чернобыльцы за постановку,И мне и всем главное решить вопрос. Мутят те , которым не надо пенсий , у них и так все хорошо. Поэтому мы все за реальное решение вопроса с камином.
ОтветитьУдалитьви що глухі чи сліпі! рева сказав зрозуміло що спец песіям піфдец! тільки військові і загалні!!! то який закон 6292? поки є можливість подавайте в суди по ст.59
ОтветитьУдалитьНиколай Суды так же не эффективны Бабла нет на выплату и платить не будут Будет так как и по 1210 а адвокаты нажрутся крови
УдалитьНиколаю семенчуку. По какой ст.подавать ликвидатору инвалид сотруднику мыл. Спасибо за ответ.
ОтветитьУдалитьСотруднику милиции офицер.
ОтветитьУдалитьчитайте рішення суду київського окружного (вище!) там вказано що заявник є івнвалідом війни але не військовослужбовець!і далі відмова! оснавним критерієм для нарахування пенсії по ст59тп.3 особа мусить бути ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЕМ!
ОтветитьУдалить