Комітет ухвалив рішення про підтримку прийняття за основу проекту Закону № 9016

Комітет ухвалив рішення про підтримку прийняття за основу проекту Закону № 9016 про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (щодо приведення його норм у відповідність до рішення Конституційного Суду України від 17 липня 2018 року № 6-р/2018)

На засіданні Комітету розглянуто проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (щодо приведення його норм у відповідність до рішення Конституційного Суду України від 17 липня 2018 року   № 6-р/2018) (реєстр. № 9016 від 08.08.2018 року),  внесений народними депутатами України Ільюком А.О., Кулінічем О.І., Шипком А.Ф.

Законопроектом передбачається згідно із рішенням Конституційного Суду України від 17.07.2018 № 6-р/2018 відновити дію пунктів та норм статей Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (далі – Закон), зміни до яких були внесені Законом України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28.12.2014 № 76-VІІІ (далі – Закон № 76-VІІІ).

А саме, законопроектом пропонується зокрема поновити:

- надання допомоги сім’ям, що мають дітей шкільного віку, які проживають на територіях радіоактивного забруднення;

- пільги та компенсації потерпілим дітям та їх батькам (повне державне забезпечення дітей до вступу їх до школи (не старше 8 років) шляхом безоплатного виховання (утримання) їх у державних та комунальних дошкільних навчальних закладах і надання щомісячної грошової допомоги, розмір якої визначається Кабінетом Міністрів України;

- безплатний проїзд у межах України на всіх видах транспорту (крім таксі) дитині та особі, яка супроводжує хвору дитину до місця лікування (реабілітації), оздоровлення та назад (за направленням медичних закладів), з правом позачергового придбання квитків;

- щорічне безплатне забезпечення потерпілих дітей путівками на оздоровлення строком до двох місяців шляхом надання щорічної грошової допомоги для компенсації вартості путівки;

- щомісячна виплата в порядку та розмірі, встановлених Кабінетом Міністрів України, незалежно від інших виплат на кожну дитину шкільного віку, яка евакуйована із зони відчуження або народилася після 26 квітня 1986 року від батька, який на час настання вагітності матері, має підстави належати до категорії 1 або 2, або матері, яка на час настання вагітності або під час вагітності має підстави належати до категорії 1 або 2, а також на кожну дитину, яка проживала у зоні безумовного (обов’язкового) відселення з моменту аварії до прийняття постанови про відселення;

- щомісячна виплата в порядку та розмірі, встановлених Кабінетом Міністрів України, сім’ям на кожну дитину шкільного віку, яка стала інвалідом або перебуває на диспансерному обліку по захворюванню внаслідок Чорнобильської катастрофи, а також дітям шкільного віку, батьки яких стали інвалідами I або II групи чи померли внаслідок Чорнобильської катастрофи;

- надання путівки для оздоровлення у спеціалізованих оздоровчих закладах жінкам під час вагітності, які проживають на території радіоактивного забруднення;

- виплата грошової компенсації батькам потерпілих дітей, які не відвідують дитячі дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади (у тому числі і тих, які не знаходяться в обліковому складі шкіл), якщо діти не перебувають на повному державному забезпеченні);

- доплату в порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення;

- збереження за працівниками середньої заробітної плати та стажу роботи при звільненні у зв’язку з відселенням або самостійним переселенням;

- першочергове безоплатне надання санаторно-курортних путівок чи одержання компенсації вартості самостійного санаторно-курортного лікування громадянам, віднесеним до категорій 2, 3, та 4;

- компенсації та пільги громадянам, віднесеним до категорії 4.

Законопроектом пропонується скасувати норму Закону щодо надання пільг у відповідності до величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу, у порядку визначеному Кабінетом Міністрів України.
Також законопроектом у відповідності із порядком виконання рішення Конституційного Суду України від 17.07.2018 № 6-р/2018 пропонується поновити:

- редакцію статті 53 Закону, що передбачає виплату сім’ям додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров’ю, та щомісячної компенсації за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи повністю незалежно від заробітку, пенсії чи іншого доходу;

- редакцію статті 60 Закону, що передбачає надання особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, й інших пільг та компенсацій, передбачених законодавством України.

Міністерство охорони здоров’я України підтримує проект Закону.

Міністерство соціальної політики України  у своєму висновку висловило зауваження до законопроекту. Зокрема Мінсоцполітики зазначає, що до набрання чинності Законом № 76-VІІІ, надання пільги та компенсації постраждалим громадянам, віднесеним до категорії 4, передбачалося за умови постійного проживання або постійної роботи чи постійного навчання у зоні посиленого радіоекологічного контролю. На сьогодні зона посиленого радіоекологічного контролю відсутня, а тому пільги та компенсації надаватимуться зазначеній категорії громадян, не виконуючи умови щодо їх постійного проживання або постійної роботи чи постійного навчання на забруднених територіях. Отже, що стосується громадян, які постійно проживали, працювали чи навчались до 1 січня 2015 року на території, що до 1 січня 2015 року вважалась зоною посиленого радіоекологічного контролю, то станом на сьогодні не існує правових підстав для надання їм компенсаційних виплат, доплат, різних видів допомог та пільг відповідно до Закону.

За попередніми підрахунками Мінсоцполітики реалізація в повній мірі статей Закону, що були скасовані Законом № 76, потребуватиме додаткових витрат із держбюджету.

Мінсоцполітики підтримує законопроект у разі вирішення розробниками питання щодо фінансового забезпечення його реалізації та узгодження із чинним законодавством запропонованих змін.

Комітет з питань бюджету за наслідками розгляду прийняв рішення, що проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (щодо приведення його норм у відповідність до рішення Конституційного Суду України від 17 липня 2018 року   № 6-р/2018) (реєстр. № 9016 від 08.08.2018 року),  поданий народними депутатами України Ільюком А.О. та іншими, має вплив на показники бюджету (збільшуватиме витрати державного і місцевих бюджетів та призведе до втрат надходжень місцевих бюджетів).  У разі прийняття відповідного закону до 15 липня 2019 року він має вводитися в дію не раніше 1 січня 2020 року, а після 15 липня 2019 року – не раніше 1 січня 2021 року (або 1 січня наступного за цим року залежно від часу прийняття закону).

Комітет з питань транспорту рекомендує прийняти зазначений законопроект у першому читанні за основу.

Головне науково-експертне управління не має заперечень щодо вказаної законодавчої ініціативи, оскільки вона спрямована на покращення соціального захисту осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Разом з тим,  Головне науково-експертне управління відзначає, що реалізація такої законодавчої ініціативи потребуватиме додаткових бюджетних витрат, оскільки згідно з статтею 63 Закону «фінансування витрат, пов’язаних з реалізацією цього Закону, здійснюється за рахунок коштів державного і місцевого бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством». У зв’язку з цим, твердження, яке міститься у пояснювальній записці до проекту,  про те, що його прийняття «не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України» не відповідає дійсності. 

Головне управління звертає увагу на необхідність дотримання вимог  статті 91 Регламенту Верховної Ради України та статті 27 Бюджетного кодексу України про подання суб’єктами права законодавчої ініціативи щодо законопроекту, прийняття якого призведе до змін показників бюджету (надходжень бюджету та/або витрат бюджету), фінансово-економічного обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки). При цьому, якщо такі зміни показників бюджету передбачають зменшення надходжень бюджету та/або збільшення витрат бюджету, до законопроекту мають подаватися пропозиції змін до законодавчих актів  України щодо скорочення витрат бюджету та\або джерел додаткових надходжень бюджету для досягнення збалансованості бюджету.

На звернення Комітету щодо надання роз’яснення стосовно порядку відновлення дії норм статті 60 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 28 лютого 1991 року № 796-XII у редакції до внесення змін Законом України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28.12.2014 № 76-VІІІ Головне юридичне управління Апарату Верховної Ради України повідомило, що згідно із статтею 75 Конституції України Верховна Рада України є єдиним органом законодавчої влади.

Рішенням Конституційного Суду України № 17-рп/2002 від 17.10.2002 статті 75 Основного Закону України надано офіційне тлумачення, згідно з яким «Верховна Рада України за своєю природою є представницьким органом державної влади і здійснює законодавчу владу. Визначення Верховної Ради України єдиним органом законодавчої влади означає, що жоден інший орган державної влади не уповноважений приймати закони».

Головне юридичне управління вважає, що шляхом визначення редакції статей 53 та 60 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», яка, згідно з рішенням Конституційного Суду України, підлягає застосуванню, перебрав на себе функцію органу законодавчої влади.

Натомість саме парламент України має визначити шляхи і способи виконання рішення Конституційного Суду України. Одним із шляхів вирішення порушеного питання є опрацювання законопроекту від 08.08.2018 року реєстр.    № 9016 про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (щодо приведення його норм у відповідність до рішення Конституційного Суду України від 17 липня 2018 року № 6-р/2018).

Враховуючи викладене, Комітет рекомендувати Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (щодо приведення його норм у відповідність до рішення Конституційного Суду України від 17 липня 2018 року № 6-р/2018)(реєстр. № 9016).


29 комментариев:

  1. А деж поділися ліквідатори аварії на ЧАЕС????

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Ліквідатори нікому не потрібні, а ось забруднені территории зовсім інша справа, у керівництва відомств країни там проживають тата мами куми брати свати і так Далія ())

      Удалить
    2. а ось забруднені территории зовсім інша справа, у керівництва відомств країни там проживають тата мами куми брати свати і так Далія ())
      --
      І здавалось би,якщо там так небезпечно проживати,то треба рідних людей звідти вивозити...
      Але ж НІ ! Не тільки не вивозять,але й для себе і діток своїх "хатинки" будують...
      Так що це? Безрозсудність, чи тверда впевненість в тому,що ніякої небезпеки для проживання там не має?

      Удалить
    3. ........ТАМ всегда было сравнительно "чисто" (от киева до страхолесья(зелёного мыса)).....рад.облако пошло северо-западнее ....белоруссия ....прибалтика ....скандинавия .....а ТУТ под шумок циркулем-ХРЯСЬ!!!!! отделили типа 30-км зону ....земля же-КРУГЛАЯ?! ...это в школах они ТУПЫЕ были,а в жизни-"отнять и между собою-ПОДЕЛИТЬ"!!!! ......шариковы мат их за ногу ...........

      Удалить
  2. ликвидаторов нету такого удостоверения .а когда проверят и заменят удостоверение тогда и разговор будить .вот такие дела

    ОтветитьУдалить
  3. Эти проэктировщики и протягивают для себя до 1.01.19.г.,до замены удостоверений.Потому-что на этих зонах стоят ихние вилы, и приписанные всё "потерпевшее" родство.А на ликвидаторов им на ср...ть.

    ОтветитьУдалить
  4. Брати ліквідатори! Цей проект нічого не говорить про наших пенсії Пенсії будуть зі зміни до 1210 і ТІЛЬКИ для ліквідаторів. Але Яценко пробиває, як і Ковльчук, для ВСІХ, тобто, хочуть повторити ситуацію 2011 року. Хочуть знову 4442 і акції Не ведіться на цей прийом У листопаді буде постанова по ізммененію 1210.Осталось моло Нехай зональнікі і потерпілі вибачають, але нас туди послали і ми ЛІКВІДАТОРИ. Чи не повотряйте помилку 2011 года.Фукціонери з СЧУ хочуть її повторити

    ОтветитьУдалить
  5. Откуда такая инфо о изменению 1210?.Если в бюджет не заложено ни копейки .Остался старый .Или тыкнут по 80гр.,чтобы минималку с места сдвинуть.А Яценко с Ванькой Пожарником пробивает для себя и родствеников.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. нфа надійна Не можу відкритися. Справа в тому, що якщо для всіх, то треба близько 5,5 млд гривень. Якщо тільки для ліквідатоов, що в Мінсоцполітики відповідний варіаант є, то треба всього 1,9 млд. Шамбір схильний тільки зі зміни до 1210, інакше ВРУ інші законопректи не проголосує. Для ліквідаторів варіант як для строковиків, з коефіцієнтом 2,2-2,4

      Удалить
    2. Ви,що зовсім....?26 окт. 2018 г., 20:02:00

      Київ(мабуть Сашко...?),якщо Ви були на акції 18.10.2018,то певно бачили,що Ковальчука І.Д. не було на акції(про що попередив на сайті його заступник Іван Михайлович прізвище не памятаю).Я вважаю,що Ковальчука скинули з Голови ГО"Пожежні Чорнобиля",через його відношення до станційників(що зафиксовано на всіх видео Переговорних Груп) А ось вже новий Голова ГО "Пожежні Чорнобиля"повністю пішов на "поводу" станційників(группа Кобчика),вся поведінка нового Голови на акції тому підтверження.А Кобчик протягує,саме через зміни до №1210 пенсії ВСІМ євакуйованим на рівні не меншому ніж пенсії ліквідатора з 1-ою(першою) групою інвалідності(а саме 500%),а ліквідаторам з 2 групою не менше 400%,а з 3 гр---не менше 300% Київ,а бачив де був та де заховався Голова ГО "Чорнобиль-86" на акції? Все було віддано на поталу СЧУ,всі Голови Чорнобильських ГО -----"ЗАЛІЗЛИ ПІД ШКОНКИ"

      Удалить
    3. Как для срочников? Вы немного почитайте блог мы, чернобыльцы есть статья коррупционная схема в которой четко и основательно доказывается, что уже в этом году срочникам по жульнической схеме пенсия должна быть 8900 грн. без доплат.
      ПФУ пенсию недоплачивают срочникам от 600 до 1000 грн. в этом году.
      Все формулы с коэффициентами это жульничество "переговорщиков" с властями и ПФУ для ликвидаторов это очередная западня.
      Кстати для всех нас ст. 59 это наука и не нужно идти на поводу этих жуликов с формулами от Шамбира.
      Честная формула для партизан это 10-8-6 и как смухлевать ПФУ?
      Почти 70% ликвидаторов минимальщики и нам нафиг нужны от Шамбира формулы с
      коэффициентами, будет ПФУ на эту формулу ложить болт и обкрадывать партизан.

      Статья на блоге коррупционная схема оставила отпечаток не только у меня как символ безнаказанности и бессилия Закона в отношении тупых ворюг. Жизнь людей не учит, все хотят как срочники .....Люди срочников обокрали, а Вы лезете на те же грабли под руководством жлобов (дураков).
      10-8-6 для минимальщиков.

      Партизан, чистые погоны, лпа август-ноябрь 86, 26 бригада.
      Николай.

      Удалить
    4. Київ з коефіцієнтом 2,2-2,4. Незрозумiло про що iде мова.

      Удалить
    5. А Вы,что вообще хотели?26 окт. 2018 г., 21:31:00

      Николай,давай спокойно.Если 6-8-10 партизанам,то гражданским сколько? И Николай,пойми ,если только говорим 6-8-10,то сразу ж все "потерпилі" включая и 3-4 зону криком просто заверещать --" И нам 6-8-10!" Да и нет даже Законопроектов о 6-8-10 ликвидаторам.Есть Законопроект --"О 5-кратке(как срочникам ВСЕМ ликвидаторам)и поданный в ВР ,но "нашие"руководители по команде включили дурака,а по ФАКТУ отдались СЧУ и оно протягивает---"осучаснення",где все станционники будут иметь вообще,а минимальщики не менее 500%(1 група),400%(2 гр.),300%(3 група инвал.)А вот ВСЕ эвакуированные----- не менее 500%(уровень с 1 группой ликвидатора!!! Эти наработки СЧУ подано и КАб.МИн.И ВР.(озвучено станционником КОБЧИКОМ на АКЦИИ 18.10.2018 года)Короче Николай, крутять су.ы !

      Удалить
  6. В данное время соглашаться только на измение постанов 1210,а потом добиваться закона. Закон 4442 в ВР не наберёт голосов,потому-что его пропихивает Ляшко с опозицией Королевской и Бойка.

    ОтветитьУдалить
  7. В первую очередь выполнение указа гаранта для ликвидаторов а потом пусть Яценко добивается для постраждалых

    ОтветитьУдалить
  8. Постраждалие (пострадавшие) делятся на потерпевших и ликвидаторов.

    ОтветитьУдалить
  9. Ти може і постраждалий,а я ЛІКВІДАТОР!!!

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Да, я пострадал при ликвидации последствия Чернобыльской катастрофы.
      Был Ликвидатор 2 категории,стал 1категории,
      2 группа инв.
      Рад что ты только Ликвидатор и болячки тебя обошли стороной.

      Удалить
  10. Радиационная защита участников ликвидации последствий аварии

    http://nuclphys.sinp.msu.ru/mrrs/mrrsi/il1.htm

    "...Наиболее масштабными и дoзатратными на 4-м этапе стали сооружение объекта «Укрытие», дезактивация промплощадки и других объектов 30-километровой зоны и строительство гидротехнических сооружений.

    В течение 1986-1987 гг. к работам в 30-киломстровой зоне были привлечены около 230 тыс. человек(!), в том числе более 55% военнослужащих.(!)
    Оценка средних доз облучения, полученных различными контингентами ликвидаторов, дана в табл. 2"...
    --
    Что же енто получается? За два года (86-87) военных (включая партизан) в зоне работало всего около 130 тыс.человек?

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. 130 тысяч на весь СССР. В Украине,соответственно, еще меньше.

      Удалить
    2. В 86-87 годах на станции работало очень много командированых с других АЭС всего Союза, больше всего с Игналинской и Кольской АЭС и их как и партизан использовали на самых грязных и опасных работах.

      Удалить
    3. Многие проблемы инвалидов- чернобыльцев возникли потому,что в категорию 1 попадают люди, которые до получения инвалидности имели категорию-3 и 4...
      Основные характеристики этих категорий.

      Во первых они имеют дозу облучения,которая вряд ли ( при объективном подходе ) могла вызвать заболевание непосредственно связанное с ИИ.
      Во вторых у них нет повышеной оплаты труда (кратности),следовательно расчет пенсии по инвалидности,требуют в "особом порядке"...
      А так, ликвидаторов 86-87гг.(даже с эвакуированными в 86г.) В Украине очень мало со всеми вытекающими последствиями...

      Удалить
  11. А Вы,что вообще дебильные хотели?27 окт. 2018 г., 15:19:00

    Внимание! Срочно! ВСЕМ Ликвидаторам,кто не пострадав (по-украински--"не ПОСТРАЖДАВ"),то-есть не получил урон здоровью и естественно не подпадает под действия Чернобыльского Закону,в котором конкретно подчеркивается,что действие Закона распространяется на пострадавших(гос.языком --"Осіб,що ПОСТРАЖДАЛИ від Чорнобильської катастрофи" Вам Постановою Каб.Мин.Украины необходимо в срочном порядке прибыть в УСЗН по месту жительства и написать заявление о отказе от распространение действия Чернобыльского Закона на Вас ,по- сколько Вы совсем не пострадали(не постраждали від Чорноб.катастрофи ),а также написать отказ от Вашей группы инвалидности и как следствие от части пенсии за причиненный Вам вред при участии в ликвидации.Явка строго индивидуально,а в случае болезни,смерти только по доверенности согласно действующему Законодательству.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. А Вы,что вообще....?27 окт. 2018 г., 18:35:00

      Понимаю,не доходить! Собственно говоря и писалось,для тех кто не понимает.

      Удалить
    2. Слыш "вобще". Что ты несёш.

      Удалить
  12. якщо ти дибил то неривняй всих по соби

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. А Вы,что хотели?27 окт. 2018 г., 21:13:00

      Анонимный(27.10.2018 в 14:08:00,"не постраждалий"),ну как ,не проясняется?Что все равно в голове туман? Ответь "не постраждалий с группы поддержки Лубенской К*? Почему прекратили Лубенские эту тему,а где ваш №6292? Народ ждет ответа и начинает уже скучать без Ваших новеньких умалишенных идейках.Ждем..с,с нетерпением..с!

      Удалить
  13. Молодці у у 2021 році як дожеву мені буде 82 роки. Ото весельнуся Закон на часі. ПОЛтАВА

    ОтветитьУдалить