ЗАЯВА про перегляд судового рішення за виключними обставинами (в порядку ст. 361 КАС України)

До Тернопільського окружного адміністративного суду
46001, м. Тернопіль, вул. Кн. Острозького, 20
                                                                   
Справа №819/669/18

Позивач:
Петров Петро Петрович
46008, м. Тернопіль, вул. Пирогова, 0
реєстраційний номер облікової картки
платника податків – 0000000000
тел. 097-0000000
офіційна електронна адреса та адреса електронної пошти відсутні                                                                 
 
Відповідач:
Тернопільське об’єднане управління 
Пенсійного  фонду  України  Тернопільської області
         46001, м. Тернопіль, вул. Руська, 17
ідентифікаційний код – 40377598
тел. /факс (0352) 23-58-56
офіційна електронна адреса невідома

Від  сплати  судового  збору,  звільнений  
на підставі п.10 ст.5 ЗУ «Про судовий збір» 
                                                                 
ЗАЯВА
про перегляд судового рішення за виключними обставинами
(в порядку ст. 361 КАС України)
 
Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 20.06.2018р. у справі №819/669/18 відмовлено у задоволені моїх позовних вимог до Тернопільського об’єднаного управління Пенсійного Фонду України Тернопільської області про визнання дій протиправними та зобов’язання вчинити дії.

Не погодившись із даним рішенням, я звернувся з апеляційною скаргою до Львівського апеляційного адміністративного суду. Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 16.08.2018р. апеляційну скаргу залишено без задоволено, а рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 20.06.2018р. у справі №819/669/18 без змін.

Відмовляючи у задоволені позовних вимог суд першої інстанції виходив з того, що право на перерахунок та виплату пенсії з 01.10.2017року, обчисленої з п'ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, відповідно до ч.3 ст. 59 ЗУ «Про статус та соціальний захист осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» мають лише особи, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи під час проходження дійсної строкової служби.

Разом з цим, Конституційний Суд України у своєму рішення від 25.04.2019р. у справі             № 1-р(II)/2019 визнав таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним), словосполучення «дійсної строкової», яке міститься у положеннях частини третьої статті 59 Закону, за якими визначення розміру відшкодування заподіяної внаслідок ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС шкоди при обчисленні пенсії виходячи з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, поширюються лише на категорію військовослужбовців, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи під час проходження дійсної строкової служби і внаслідок цього стали особами з інвалідністю.

У Рішенні Конституційного Суду України наголошується, що закріплений у Конституції України обов’язок громадян України потребує поваги, а статус військовослужбовців будь-яких категорій обумовлюється військовою службою, інститут якої надає їм спеціальний статус.

Вирішуючи порушені в конституційних скаргах питання, Конституційний Суд України зазначає, що аналіз положень статей 16, 17 Конституції України дає підстави для висновку, що особи, які під час проходження військової служби брали участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, мають спеціальний статус та особливі умови соціального захисту. За Конституцією України посилений соціальний захист вказаних категорій осіб вимагає від держави виконання обов’язку визначати такий обсяг їх соціального забезпечення, який гарантуватиме їм гідні умови життя, а також повне відшкодування заподіяної шкоди.

Конституційний Суд України наголошує, що держава може встановлювати певні відмінності щодо рівня соціального захисту вказаних категорій осіб, однак визначені законом відмінності не повинні: допускати жодних невиправданих винятків із конституційного принципу рівності, містити ознак дискримінації при реалізації зазначеними особами права на соціальний захист та порушувати сутність права на соціальний захист, а обґрунтування механізму нарахування соціальних виплат має відбуватись із урахуванням критеріїв пропорційності та справедливості.

Конституційний Суд України дійшов висновку, що військовослужбовці строкової служби, пенсія яким призначається за частиною третьою статті 59 Закону та обчислюється з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, в окремих випадках мають вищий рівень соціального захисту, оскільки розмір їх соціального забезпечення є значно більшим порівняно з іншими категоріями військовослужбовців (у тому числі військовозобов’язані під час участі у військових зборах), які брали безпосередню участь у ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС та її наслідків.

«Отже, військовослужбовці, які постраждали під час ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС при виконанні військового обов’язку, мають різний рівень соціального забезпечення. Такий підхід законодавця до визначення рівня соціального забезпечення вказаних категорій осіб не відповідає принципу справедливості та є порушенням конституційного принципу рівності», – підкреслюється у Рішенні Суду.

Таким чином, на думку Конституційного Суду України, законодавець не забезпечив певні категорії військовослужбовців, які виконують конституційно значущі функції щодо захисту Вітчизни, особливими умовами соціального захисту, обсяг яких має передбачати гідні умови їх життя й повне відшкодування заподіяної шкоди, чим порушив сутність конституційного права на соціальний захист, конституційні гарантії щодо безумовного забезпечення належного рівня їх соціального захисту.

Словосполучення «дійсної строкової», що міститься в положеннях частини третьої статті 59 Закону, за якими визначення розміру відшкодування заподіяної внаслідок ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС шкоди при обчисленні пенсії виходячи з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, поширюються лише на категорію військовослужбовців, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи під час проходження дійсної строкової служби і внаслідок цього стали особами з інвалідністю, визнане неконституційним, втрачає чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення.

Рішення Конституційного Суду України є обов’язковим, остаточним та таким, що не може бути оскаржено.

Вищезазначені обставини мають значення для вирішення справи і є істотними для постановлення правильного рішення у справі, так як на їх підставі можна зробити висновок про наявність у мене гарантованого законодавством права на перерахунок та виплату пенсії з 01.10.2017року, обчисленої з п'ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, відповідно до ч.3 ст. 59 ЗУ «Про статус та соціальний захист осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Відповідно до п.1 ч.5 с. 361 КАС України, підставою для перегляду судового рішення у зв’язку з виключними обставинами є встановлена Конституційним Судом України неконституційність (конституційність) закону, іншого правового акта чи їх окремого положення, застосованого (не застосованого) судом при вирішенні справи, якщо рішення суду ще не виконане.
Згідно ч.1 ст. 365 КАС України, заява про перегляд судового рішення суду першої інстанції з підстав, визначених частиною другоюпунктами 12 частини п’ятої статті 361 цього Кодексу, подається до суду, який ухвалив судове рішення.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. ст. 361-365 КАС України,

ПРОШУ:

1.    Задовольнити дану заяву.
2.  Скасувати рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 20.06.2018р. у справі №819/669/18 у зв'язку з виключними обставинами.
3.    Призначити справу до нового розгляду.

Додатки:

1.      Копія посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС – доказ звільнення від сплати судового збору;
2.      Примірник заяви  про перегляд судового рішення за виключними обставинами для відповідача. 



 00.05.2019р.                                                             Петров П.П.

Комментариев нет:

Отправить комментарий