22 июля 2020г. чернобыльцы Луганской
области в письменной форме обратились к Председателю Луганской областной
государственной администрации Гайдаю С.В. с просьбой об обращении его к
Президенту Украины Зеленскому В.А. с целью подписания Указа Президента Украины
об объявлении следующего 2021г. -- годом чествования подвига ликвидаторов и
памяти жертв Чернобыльской трагедии, об учреждении памятной медали "За
врятоване життя"!!!
Также дать поручение Кабинету Министров Украины подготовить план мероприятий на 2021-2023гг. посвящённых 35-й годовщине аварии на ЧАЭС и в самое ближайшее время подать в Верховную Раду Украины для утверждения законопроекты №3109 от 21.02.2020г., № 1210 от 23.11.2011г.
Также дать поручение Кабинету Министров Украины подготовить план мероприятий на 2021-2023гг. посвящённых 35-й годовщине аварии на ЧАЭС и в самое ближайшее время подать в Верховную Раду Украины для утверждения законопроекты №3109 от 21.02.2020г., № 1210 от 23.11.2011г.
Проект постанои
змін до 1210
КАБІНЕТ
МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ПОСТАНОВА
від _____ 2000 року № ____
Київ
Про внесення змін до Постанови Кабінету Міністрів України «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», № 1210 від 23.11.2011 року.
На виконання рішень національних судів, Європейського суду з прав людини від 12 жовтня 2017року «Бурмич та інші проти України»
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВЛЯЄ :
І. Пункт перший Постанови викласти в такій редакції:
1. Затвердити Порядок обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, що додається.
ІІ. Внести такі зміни до Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1210 від 23.11.2011 року:
1.Назва: Порядок обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань.
2. У пункті 9 Порядку: показник Зс – середня заробітна плата (дохід) в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески за 2014, 2015, 2016 роки, і далі - за текстом
3. Пункт 12 Порядку викласти у такій редакції: Мінімальні розміри пенсій (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, сум індексацій та інших доплат до пенсій, встановлених законодавством, крім пенсій за особливі заслуги перед Україною) не можуть бути нижчими:
1) Для учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та осіб, евакуйованих з 10-ти кілометрової зони відчуження у 1986 році, щодо яких встановлено причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою,
I групи інвалідності - 650% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;
II групи інвалідності - 525% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;
III групи інвалідності - 450% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (відповідно до постанови Кабінету Міністрів Україні від 26 04.2019 №543)
2) Для учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС другої категорії
- 200% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
3) Для осіб, евакуйованих із 30-ти кілометрової зони відчуження у 1986 році, осіб, які постійно проживали у зоні безумовного (обов’язкового) відселення з моменту аварії до прийняття Постанови про відселення, а також для вдів (вдівців) померлих інвалідів-ліквідаторів:
I групи інвалідності - 450% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;
II групи інвалідності - 400% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;
III групи інвалідності - 350% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність,
4) Для інших інвалідів, щодо яких встановлено причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою:
I групи інвалідності - 180% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;
II групи інвалідності - 160% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;
III групи інвалідності - 150% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
5) Для дітей-інвалідів - 150% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
4. Пункт 13 Порядку викласти в такій редакції: Щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (№796-XII) виплачується у таких розмірах до прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність:
1) Особам, що належать до категорії 1 з числа учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС:
I групи інвалідності - 50%;
II групи інвалідності - 40%;
III групи інвалідності - 30%.
Для інших осіб з інвалідністю, щодо яких встановлено причинній зв'язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою:
I групи інвалідності - 36%;
II групи інвалідності - 24%;
III групи інвалідності - 18%.
2) Особам, що належать до категорії II-III-IV:
категорія II - 18%;
категорія III – 12%;
категорія IV – 6%.
3) Дітям з інвалідністю, а також хворим на променеву хворобу- 18%.
Проект Постанови №3109 від
20.02.2020 р.,
вноситься народними депутатами
України
Королевською Н.Ю.
Солодом Ю.В.
Бортом В.П.
Гнатенком В.С.
Морозом В.В.
Христенком Ф.В.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до Закону України "Про статус і соціальний захист
громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" щодо
встановлення належного рівня пенсійного забезпечення
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
І. Внести до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян,
які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (Відомості Верховної
Ради, 1991 р., № 16, ст. 200 із наступними змінами) такі зміни:
1. Статтю 50 викласти в такій редакції:
"Стаття 50. Додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю , особам,
віднесеним до категорії 1
Особам, віднесеним до категорії 1, призначається щомісячна додаткова пенсія
за шкоду, заподіяну здоров’ю, у розмірах:
особам з інвалідністю І групи – 100 відсотків прожиткового мінімуму для
осіб, які втратили працездатність;
особам з інвалідністю ІІ групи – 75 відсотків прожиткового мінімуму для
осіб, які втратили працездатність;
особам з інвалідністю ІІІ групи, дітям з інвалідністю, а також хворим
внаслідок Чорнобильської катастрофи на променеву хворобу – 50 відсотків
прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.".
2. Статтю 51 викласти в такій редакції:
"Стаття 51. Додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам,
віднесеним до категорій 2, 3, 4
Особам, віднесеним до категорії 2, щомісячна додаткова пенсія за шкоду,
заподіяну здоров'ю, призначається в розмірі 40 відсотків прожиткового мінімуму
для осіб, які втратили працездатність.
Особам, віднесеним до категорії 3, щомісячна додаткова пенсія за шкоду,
заподіяну здоров'ю, призначається в розмірі 30 відсотків прожиткового мінімуму
для осіб, які втратили працездатність.
Особам, віднесеним до категорії 4, щомісячна додаткова пенсія за шкоду,
заподіяну здоров'ю, призначається в розмірі 20 відсотків прожиткового мінімуму
для осіб, які втратили працездатність.".
3. Частину першу статті 52 викласти в такій редакції:
"Щомісячна компенсація у разі втрати годувальника призначається на
кожного непрацездатного члена сім’ї, який був на його утриманні, в розмірі 50
відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність,
незалежно від пенсії, передбаченої законодавством України.".
4. Частину третю статті 54 замінити двома частинами такого змісту:
"В усіх випадках пенсії особам з інвалідністю, яким установлено
причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою, не можуть бути
нижчими:
для учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС,
евакуйованих із зони відчуження, відселеним із зон безумовного (обов’язкового)
відселення, осіб з інвалідністю з дитинства, які досягли повноліття:
по І групі інвалідності – 10 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили
працездатність;
по ІІ групі інвалідності – 8 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили
працездатність;
по ІІІ групі інвалідності – 6 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили
працездатність;
для інших осіб з інвалідністю, щодо яких установлений причинний зв'язок
інвалідності з Чорнобильською катастрофою:
по І групі інвалідності – 4 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили
працездатність;
по ІІ групі інвалідності – 3 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили
працездатність;
по ІІІ групі інвалідності, дітям з інвалідністю – 2 прожиткових мінімумів
для осіб, які втратили працездатність.
Порядок обчислення пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи
захворювання, і пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок
Чорнобильської катастрофи визначається Кабінетом Міністрів України.".
ІІ. Прикінцеві положення
1. Цей Закон набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем
його опублікування.
2. Кабінету Міністрів України у місячний строк з дня набрання чинності цим
Законом:
подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо внесення змін до
Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік", необхідних
для реалізації цього Закону;
привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами
виконавчої влади своїх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
Голова Верховної Ради
України
Хорошо написано,но как сработают чиновники?
ОтветитьУдалитьЗа наслідками розгляду Комітет прийняв рішення, що проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» щодо встановлення належного рівня пенсійного забезпечення (реєстр. № 3109 від 21.02.2020), поданий народними депутатами України Королевською Н.Ю. та іншими, має вплив на показники бюджету (збільшує витрати державного бюджету, у тому числі для Пенсійного фонду України). У разі прийняття відповідного закону до 15 липня 2020 року він має вводитись в дію не раніше 1 січня 2021 року, а після 15 липня 2020 року - не раніше 1 січня 2022 року (або 1 січня наступного за цим року залежно від часу прийняття закону).
ОтветитьУдалитьГолова Комітету Ю.Ю. Арістов
Проект может быть удовлетворительным, если из проекта УБРАТЬ ВСЕХ ПОТЭРПИЛЫХ и навсегда о них забыть. С какого милого увеличивать пенсии эвакуированным, приравнивая их по пенсионному обеспечению к ликвидаторам? Что они сделали ПОЛЕЗНОГО? Получается, что партизан, лопатой и ломом выгрызавший ТВЭЛ из гудрона крыши может быть ниже по пенсионному обеспечению с ТЕРПИЛОЙ, купившим себе инвалидность и получившему при этом мизерную дозу облучения, как при рентгеновском снимке. А партизан на КРЫШЕ - дозу в 25 рентген! А наши Адмиралы куда смотрят? На такой Проект денег точно нет, поэтому этот закон не для Ликвидаторов, а этот закон снова для БЕЗДЕЛЬНИКОВ-ПОТЭРПИЛЫХ.
ОтветитьУдалитьНаступает время осеннего предвыборного популизма. Заезженные политтехнологии, которые срабатывали на 100%, по принципу - благодетель-кандидат и ЛАПШАприемник на уши-электорат.
УдалитьИ снова выплывает это сладкое слово для ПОТЕРПЕВШИХ- слово неопределенного юридического статуса как ЧЕРНОБЫЛЬЦЫ. Нет такой льготной категории, этот термин очень удачно придуман ПОТЭРПИЛЫМЫ ОСОБАМИ, чтобы вот уже 35-й год обдуривать людей и власть. Депутаты полным ходом используют этот неопределенный термин, иванковские купленые инвалиды под этим термином голодают под Кабмином и Радой, всевозможные Общественные организации, начиная с СЧУ. Еще один термин ПОТЭРПИЛИ себе выдумали - ВЕТЕРАНЫ ЧЕРНОБЫЛЯ! Это они вроде бы как по- аналогии с афганцами, якобы ликвидаторы.
ОтветитьУдалитьВспомните байку о мыльном пузыре... раздувая расходы на выплаты и пенсии "чернобыльцам", общественным организациям абсолютно плевать на созданные ими раздутые финансовые проблемы.
ОтветитьУдалитьЭвакуированные не могут быть "РАВНЫМИ" с ликвидаторами.
Вопрос не решен с гражданскими ликвидаторами, а вместо гражданских ликвидаторов идет подтасовка для властей в период подготовки выборов - по принципу " а вдруг проскочит".
Гражданских ликвидаторов на @уй, а эвакуированным красную дорожку СЧУ стелет.
СЧУ подчеркивает свои приоритеты как организация созданная и обслуживает интересы исключительно "потерпевших".
Необходимо дать по рукам СЧУ и дать им четко понять в статьи прописанные для тех кто носил военную форму или работал лпа - не допустимо проталкивать потерпевших делая с чернобыльского закона мыльный пузырь, который лопнет и лишит ликвидаторов пенсий, льгот.
В принципе меня никто не услышит, ломали Закон, делали ст. популистскими, изменяли ст. под тех или иных порой до позорного и смешного....
Дуйте господа в свои "соломинки", раздувайте пузырь....
Смотрите, как ловко начинают подкрадываться ПРИПЯТСКИЕ в пенсионному обеспечению ВОЕННОСЛУЖАЩИХ 1-й категории ликвидаторов. В ход пощла уже 10-ти км зона, то есть ПРИПЯТЬ с 50-ю тисячами эвакуированных. Уже захотели себе пенсию в размере 650%, бездельники. А что предлагают ЛИКВИДАТОРАМ 2-й категории, то есть ОСНОВНОЙ части ЛИКВИДАТОРОВ? А предлагают им - 200 %, и это людям самой почетной категории ликвидаторов, участвовавших в ликвидации в 86-м. Люди проделали за этих бездельников самую опасную работу, а эти НАГЛЕЦЫ предлагают им пенсию в ТРИ раза меньшую, чем сбежавшим ПРИПЯТСКИМ.
ОтветитьУдалитьК осени экономика ляжет на дно, и вот парадокс, чем ниже уровень жизни тем популярнее становятся азартные игры, как последняя надежда, тем более узаконенная, и не менее популярными становяться надежды на государство, в виде социальной поддержки. Люди цепляются за лацкан государственного пиджака, всеми возможными способами, от европейских достижений и майдановской революции гЫдности. Оппозиция делает ставку на "голодные рты", больше популизма - больше гарантий на власть. Те кто у власти, "наводят порядок" в социальной сфере, а у таких "санитаров", как Третьякова мозги закипают, как побольше струсить с пиджака льготчиков - "насекомых".
УдалитьНиколай Петрович. Закон срочно надо менять.Никакой азбуки Морзе.1-ликвидаторы;2-учасники ликвидации;3-постраждалые.В даном Законе 1-я категория растет как грибы после дождя.А возвраст, ликвидаторы уходят и уходят,а прибавление 1-й категории идет в геометрической прогресии.Может уже хватит доить Украину и жить на халяву!
ОтветитьУдалитьНи один из ПРИПЯТСКИХ или ИВАНКОВСКИХ, или ВИЛЬЧЕНСКИХ, или ОРАНСКИХ или ОЛЕВСКИХ не стал ЖЕРТВОЙ Аварии на ЧАЭС! А если и кто-то умирал в последующем - то умирали одинаково и другие граждане страны, из других регионов с одинаковой равномерностью. Так что ТЕРПИЛЫ - это явне НЕ ЖЕРТВЫ, и памятники - это не в их, припятских, честь. Это памятники - в честь ЛИКВИДАТОРОВ, а не мифичных ЧЕРНОБЫЛЬЦЕВ, чьи шкуры вот уже 35-й год натягивают на себя ТЕРПИЛЫ. Необходим ОТДЕЛЬНЫЙ закон по ЛИКВИДАТОРАМ и ОТДЕЛЬНЫЙ закон по ПОТЭРПИЛЫМ. Пусть себе в своем ТЕРПИЛОВСКОМ законе требуют себе пенсии хоть в миллион долларов ежемесячно, это будет ИХ дело. А для ЛИКВИДАТОРОВ будет СВОЙ закон, где и упоминания о терпилах не будет.
ОтветитьУдалитьПоддерживаю , но моё мнение - это закон по Ликвидаторам (в первую очередь ) , Эвакуированным (которые имеют отличие от обычных пострадавших), пострадавшим (которые ещё при совдепе получили компенсации и жильё) !
УдалитьВсіх в одну кучу,а атаманом королевська, наверное победа будет за нами,можно уже праздновать з ригоаналами.
ОтветитьУдалитьПлюньте и разотрите, сколько было этого дерьма, в виде законопроектов. Конкретные изменения может вносить только правящая политсила. Весь предвыборный популизм останется на бумаге. Страна в долговой яме, куда же еще раздувать социальные программы. Кто их будет финансировать, в безработной и разграбленной стране?
ОтветитьУдалитьА як файно було у минулому інвалідам з Іванкова, або Прип"яті... Формула мала назву - 6 -8 -10. Жили собі в Іванкові, нікого не чіпляли, дітям та онукам допомагали... Вже звикли. А потім на тобі - немає вже цієї формули! А для чого тоді гроші на лікарські комісії вмтрачали? Ні, друзі... Треба знову все собі поновлювати, тому як ми звемося чорнобильцями. Ми такі ж самі, як ліквідатори, тому як дихали з ліквідаторами одним повітрям.
ОтветитьУдалитьЭтот комментарий был удален автором.
ОтветитьУдалить