Шановна Галина
Миколаївна!
В «Союзі Чорнобиль України» уважно
проаналізовано проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів
України щодо соціального захисту учасників ліквідації наслідків Чорнобильської
катастрофи», реєстраційний № 2277 від 17.10.2019р.
Зважаючи на те, що деякі положення законопроекту звужують існуючий обсяг прав осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, вважаємо за необхідне звернутися до Вас про виправлення таких положень.
У
пояснювальній записці до законопроекту зазначається, що «одним із заходів
забезпечення прав осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, є
надання їм пільг визначених законом, зокрема щодо отримання для власного
користування безоплатно або на пільгових умовах від держави автомобіль….
Нажаль,
законодавча норма щодо забезпечення автомобілями не знаходить досить швидкої
практичної реалізації….».
Законопроектом
пропонується вирішити цю проблему у такий спосіб: «не обкладати митними
платежами транспортні засоби, що ввозяться (пересилаються) на митну територію
України особами, визначеними пунктами 1 і 2 статті 14 Закону України «Про
статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи».
З
цим можна погодитися, адже дійсно «більшість чорнобильців з такими темпами»
забезпечення їх пільговими автомобілями «можуть і не дочекатися здійснення
такого свого права».
Водночас
мусимо зауважити, що реалізація такого права у запропонований законопроектом
спосіб не може тягнути за собою зміну статусу особи і скасування інших її прав,
зокрема, права на пільговий проїзд у громадському транспорті. У висновках
Головного науково-експертного управління Верховної Ради України до цього
законопроекту цілком правомірно робиться висновок про дискримінаційний характер
такої норми, оскільки для інших пільгових категорій громадян пільговий проїзд
не скасовується. Зазначена норма порушує також ст. 22 Конституції України, яка
не допускає звуження існуючого обсягу прав громадян.
Дискримінаційною
є й норма законопроекту стосовно обмеження кола осіб, яким власник автомобіля
може передавати право керування. Треба врахувати, що йдеться переважно про
категорію громадян поважного віку, про осіб з інвалідністю, дехто з них з
різних причин або не мають близьких рідних, або ті проживають далеко і не
можуть задовольняти потреби таких осіб за допомогою автомобіля.
На
наш погляд, це — право особи, кому вона хоче чи може довірити керування своїм
транспортним засобом.
Просимо
Вас, шановна Галина Миколаївна, врахувати зазначені зауваження під час роботи
над законопроектом № 2277.
З повагою,
Президент
Всеукраїнської громадської
Організації інвалідів «Союз Чорнобиль
України»
Михайло Хрущенко
На повестке дня стал вопрос присвоения ВСЕМ категориям ликвидаторов статуса УЧАСТНИК БОЕВЫХ ДЕЙСТВИЙ. И упрощения получения СВЯЗИ заболеваний с последствиями ЛПА. Ликвидаторов осталось всего 175 тысяч и их численность стремительно падает вследствие высокой смертности среди этой группы людей. На бюджете это катастрофически не отразится, тем более, если ПЕРЕСМОТРЕТЬ статуси ПОТЕРПЕВШИХ и связь болезней этих потерпевших с воздействием ионизирующей радиации. Правильность присвоения групп инвалидностей для категории ПОТЕРПЕВШИЕ можно не пересматривать и оставить их действие в силе. Но в ОБЯЗАТЕЛЬНОМ порядке пересмотреть законность СВЯЗИ этих заболеваний, приведших к инвалидизации, с воздействием радиоактивного облучения. Наличие связи для всех потерпевших с инвалидностью - ОТМЕНИТЬ и дела по связям с ЧАЭС направить на переаттестацию в соответствующие комиссии. Перед рассмотрением дел о связи заболевания по каждому конкретно потерпевшему в ОБЯЗАТЕЛЬНОМ порядке получить соответствующее ЗАКЛЮЧЕНИЕ ВОЗ ( Всемирной организации здоровья ) с установлением ПОРОГОВОГО ЗНАЧЕНИЯ ДОЗЫ ОБЛУЧЕНИЯ, при превышении которой ВОЗМОЖНЫ нарушения функций организма человека. На комиссии в ОБЯЗАТЕЛЬНОМ порядке рассматривать СПРАВКИ установленного образца с ОБЯЗАТЕЛЬНЫМ указанием полученной дозы облучения по конкретному человеку. При отсутствии таких документов в видаче документа о СВЯЗИ заболевания с ЧАЭС - отказывать! Таким образом, перевести ПОДАВЛЯЮЩУЮ часть потерпевших 1-й категории в категории 2-3-4. Данное мероприятие сэкономит ОГРОМНЫЕ денежные средства, которые можно будет направить на компенсации затрат на установление статуса УБД для ликвидаторов.
ОтветитьУдалитьНічого переглядати не потрібно.
ОтветитьУдалитьЖиття скоро само все і всіх перегляне. Всі, хто хоче статус
УБД , військомати відкриті з 9.00 до 18.00.
Ліквідатор аварії є той, хто ліквідував аварію.
Хто щось робив за межами самої аварії той є учасник ліквідації наслідків аварії.
Я тут маю зустрічну пропозицію. Статус УБД зараз давати лише тим, хто особисто ходив у наступ, або відбивав наступ супротивника, або танкову атаку, або збивав літаки. А тим хто сидів у блындажах - надавати статус УЧАСНИК війні. І все... Без статусу УБД. Сидіти у бліндажі та ходити у атаку під кули - це РІЗНІ речі.
ОтветитьУдалитьЛиквидатор последствий аварии на ЧАЭС и участник ликвидации аварии на ЧАЭС - это одно и то же понятие. Это так, для придурков. Сидеть в блиндаже особой СМЕЛОСТИ не надо. Сиди себе и сиди. Вот если прикажут всей ротой или батальоном пойти в наступление на окопы противника под его огнем- это уже серьезно. смертник. Точно попадут. Я не лезу в твою парафию, а ты не лезь в нашу.
ОтветитьУдалить"Ликвидатор последствий аварии на ЧАЭС и участник ликвидации аварии на ЧАЭС - это одно и то же понятие.
УдалитьЭто так, для придурков."
Аркаша, таки вопрос имею.
1.участник ликвидации аварии на ЧАЭС- тот кто принимал участие в ликвидации аварии...
(тут понятно)
Тепер смотри здесь...
Произошла авария.
Ее последствием(следствием) стало переселения людей,работы по ликвидации и пр...
2.Ликвидатор последствий аварии на ЧАЭС- это КТО?
Тот который ликвидировал ликвидаторов и переселенцев?
Чиновники на эту роль подходят...
Какой то привкус разный у этих словосочитаниях... Гиде ошибка?