Лист відчаю і надій

Пане Сергію! Надсилаю Вам ці листи з двояким відчуттям і сумнівом. Чи варто їх публікувати на сайті. Не тому, що зважаю на неадекватну, як це звикло чинять «аноніми», реакцію. Крик наших душ нібито почуто. Але ж вирішення цілком зрозумілої та рукотворної людьми, наділеними реальною владою, проблеми явно залягло на гальмівні рейки. Протиправні, краще скажу, – свавільні та безкарні дії тривають…

Ми сьогодні хоронимо 93 побратима. А належної відповіді на запитання чи вартий жертовний поклик тисяч воїнів, таких, як ми, рятувати світ від лиха «мирного атома», чекаємо від влади десятиліттями!?

Наприкінці минулого року розпочалися жваві дискусії, на жаль, тільки між нами – реальними жертвами атомної війни, щодо визнання нас її інвалідами. А чиновництво мовчить! А ми лаємося. А влада підкидає у відповідь сумнівний законопроект. Знівечений чорнобильський закон щодо наших прав і компенсацій хочуть урізати і надалі. Рятують бюджет не від крадіїв. Від нас – бо темпи нашого вимирання її не влаштовують. 

 

Івано-Франківське  обласне громадське об’єднання  «Прикарпатбат Чорнобиль»

   77300, пр. Лесі Українки , 1-181,   а /с 39, м. Калуш, тел. 095-633-58-52, 068-542-01-74, oliynuk17@i.ua                  

   №633/28-УВР                                                              16  листопада  2020  року

Уповноваженому Верховної Ради України з прав людини
п.  Людмилі Денісовій
Вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008
Івано-Франківське обласне
громадське об’єднання
«Прикарпатбат Чорнобиль»,
а/с 39, м. Калуш, 77304

 

      Івано-Франківське обласне ГО «Прикарпатбат Чорнобиль», яке опікується родинами воїнів Івано-Франківського протипожежного батальйону, сформованого в липні 1986 року  на принципах воєнного часу для ліквідації  аварії на Чорнобильській АЕС, просить невідкладно зупинити  протиправні дії Головного управління ПФУ в Івано-Франківській  області, визнані десятками чинних судових рішень та підтверджених Верховним Судом,  щодо  виплати пенсійної надбавки за понаднормативний  стаж відповідно до другої  частини ст.56  ЗУ «Про статус і соціальний захист  громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». 

      Це  право  ми набули  в судах  при  зухвалому спротиві та відвертих   зловживаннях  представниками    управлінь ПФУ  області  в судових процесах. Майже кожна  справа  вирішувалася   у двох десятках  судових засідань. За ініціативою ГУ ПФУ  області  низка  справ  вирішувалася на рівні Верховного Суду, в якому  отримали рішучого відкоша, сплативши попередньо судовий збір?!  З жовтня 2017 року уже пішли  з життя не діждавшись справедливості  Володимир Родзень, Петро Ковалів, Іван Новіков, Василь Дзяма, Михайло Кузів …

       На підтвердження  правомірності наших позовів та протиправних дій боржника щодо призупинення  виконання  чинних судових рішень наводимо   дослівно позицію Верховного Суду  від   19 лютого 2020 року у  справі                       № 352/185/17 за позовом  колишнього воїна в/ч 6033 Шиндака  Семена Васильовича:

 « Короткий зміст вимог та узагальнені доводи касаційної скарги:

5. Відповідач - Тисменицьке об`єднане управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області, подало касаційну скаргу на постанову Тисменицького районного суду Івано-Франківської області від 03.03.2017 та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 20.04.2017, в якій просить оскаржувані судові рішення скасувати та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

5.1.          Аргументи скаржника на обґрунтування доводів касаційної скарги полягають у тому, що пенсія позивачу призначена та виплачується згідно чинного законодавства України. Зазначив, що відповідно до абз. 2 частини 3 статті 42 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» працюючим пенсіонерам  розмір пенсії, обчислений відповідно до статті 28 цього ж Закону не перераховується у разі збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

6. У запереченнях на касаційну скаргу позивач просив відмовити у задоволенні касаційної скарги, а оскаржувані рішення судів першої та апеляційної інстанцій залишити в силі. Вважає, що доводи касаційної скарги відповідача є надуманими і такими, що не спростовують висновків судів попередніх інстанцій.

МОТИВУВАЛЬНА ЧАСТИНА

Висновки суду за результатами розгляду касаційної скарги з посиланням на норми права, якими керувався суд касаційної інстанції:

7. Суд, перевіривши доводи касаційної скарги, враховуючи межі касаційного перегляду, визначені статтею 341 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України; у редакції, яка була чинною до 08.02.2020), виходить з наступного.

8. Відповідно до статті 27 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (далі - Закон №1058-IV) за бажанням застрахованої особи частина розміру пенсії за віком за період страхового стажу, набутого до дня набрання чинності цим Законом, може бути визначена відповідно до раніше діючого законодавства, а частина розміру пенсії за період страхового стажу, набутого після набрання чинності цим Законом, - відповідно до цього Закону.

9. Частиною 1 статті 28 Закону №1058-IV визначено, що за кожний повний рік страхового стажу понад 35 років чоловікам і 30 років жінкам пенсія за віком збільшується на 1 % розміру пенсії, обчисленої відповідно до статті 27 цього Закону, але не більш як на 1 % мінімального розміру пенсії за віком, зазначеного в абзаці першому цієї частини.

10. Відповідно до частини 2 статті 56 Закону № 796 XII право на пенсію в повному розмірі мають громадяни, віднесені до категорії 1, 2, 3, 4 за умови стажу роботи не менш як: чоловіки - 20 років, жінки - 15 років, із збільшенням пенсії на 1% заробітку за кожний рік роботи понад встановлений цим пунктом стаж, але не вище 75% заробітку, а громадянам, які відпрацювали за списком № 1, чоловіки - 10 років і більше, жінки - 7 років 6 місяців і більше - не вище 85% заробітку.

11. Аналіз норм права, якими врегульовано спірні правовідносини свідчить про те, що Закон України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" визначає особливі норми та умови пенсійного забезпечення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

12. Частиною 2 статті 27 Закону №1058-IV надано право обирати умови, норми та порядок пенсійного забезпечення, які встановлені загальним Законом України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" або спеціальним - Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

13. Для громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, розрахункова величина має пільговий характер і визначена в пункті 2 статті 56 Закону № 796 XII як сума заробітку за кожний рік роботи понад установлений цим пунктом стаж роботи.

14. Таким чином, правильним є висновки судів першої та апеляційної інстанцій, що особам, яким призначена пенсія з урахуванням Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", перерахунок пенсії має здійснюватися за кожний повний рік стажу роботи понад установлений для них мінімальний трудовий стаж для призначення пенсії (15 років - для жінок і 20 років - для чоловіків) шляхом збільшення пенсії на 1 відсоток заробітку за рік.

15. Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом України у постановах від 07.06.2015 (справа № 21-727а15) та від 20.09.2016 (справа № 21-1255а16) та постановах Верховного Суду від 06.02.2018 (справа № 560/675/17) та від 18.01.2019 (справа №560/867/17).

Керуючись пунктом 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від           15.01.2020 №460-IX «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України щодо вдосконалення порядку розгляду судових справ», статтями 341343349350355356359 КАС України, Суд - П О С Т А Н О В И В:

Касаційну скаргу Тисменицького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області залишити без задоволення.

Постанову Тисменицького районного суду Івано -Франківської області від 03.03.2017 та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 13.04.2017 залишити без змін».

       У такий спосіб ГУ ПФУ порушує  норми  ст. 14 КАС України, ст. 58 та 129-1 Конституції України, ст. 13 Закону України «Про  судоустрій  та  статус суддів». Допоки триватимуть судомори , відверті зневаги судів  і   саботажі чинних судових рішень , що підпадають під кримінальну відповідальність посадових осіб  за статтями Кримінального кодексу України: 364.Зловживання  владою або службовим становищем, 367.Службова недбалість, 382. Невиконання судового рішення?!

Закон України
«Про судоустрій і статус суддів»

 Стаття 13. Обов’язковість судових рішень

1. Судове рішення, яким закінчується розгляд справи в суді, ухвалюється іменем України.

2. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов’язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об’єднаннями на всій території України. Обов’язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом.

3. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд у межах повноважень, наданих йому законом.

4. Невиконання судових рішень має наслідком юридичну відповідальність, установлену законом.

5. Висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, є обов’язковими для всіх суб’єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права.

6. Висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, враховуються іншими судами при застосуванні таких норм права.

{Частина шоста статті 13 в редакції Закону № 2147-VIII від 03.10.2017}

7. Судові рішення не можуть бути переглянуті іншими органами чи особами поза межами судочинства, за винятком рішень про амністію та помилування.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи не можуть приймати рішення, які скасовують судові рішення або зупиняють їх виконання».

    Чому  ці обов’язкові  вимоги ігноруються державними посадовцями та  через безвідповідальність втілюються в цинічні чиновницькі рядки під копірку: «Отже роз’яснюємо, що питання поновлення виплати пенсії у відповідності?!  до Постанови Калуського міськрайонного суду від 15.06.2017 р. та ухвали Львівського апеляційного  адміністративного суду від 12.09.2017 р. може бути оскаржене в судовому  порядку як нові  спірні правовідносини.

З повагою  (Де вона?!)

Заступник начальника головного управління       Роман Берчак».

    Судомор, нав’язаний ГУ ПФУ, завдяки  зловживаннями  процесуальними правами  та  відвертою неповагою до судів, ми  терпимо із  жовтня 2017 року. Але всьому є межа. Ми ж домагаємося  правосуддя і справедливості, витрачаючи даремно  підірвані  радіацією життєві сили. Держава при цьому  надаремно втрачає бюджетні кошти,  працівники судів   обслуговують недолугі  забаганки  держслужбовців, котрі   присягнули  дотримуватися Конституції та Законів України.    Згідно зі   статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. 

      Саме   через це  на відміну  від простих громадян  держслужбовець  приречений  на   презумпцію  винуватості.    Безкарність  і  свавілля  розхитують  не лише довіру  до інститутів  держави, а й руйнують її устої.

         На підтвердження  висловленого вище,  додаємо  ксерокопії останніх звернень  до ГУ ПФУ  Миколи Васютина, Василя Бартківа, Романа Біліковського, Стефана Ільницького,  Богдана Витвицького, Ярослава Гвоздецького, Володимира  Мацейка   та непритомні  реагування  на них   заступника начальника ГУ ПФУ п. Романа Берчака.

        Микола Іванович Васютин брав  участь в ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС  із 18 липня по 03 вересня 1986 року. Має статус ліквідатора другої категорії. Право на пенсійне забезпечення йому гарантоване державою при виповненні 50 років та  наявності  трудового стажу не менше 15 років.   Живе у гірському населеному пункті, що спричиняє підвищення пенсії на 20 відсотків. Як ліквідатор другої категорії, має право на дві пенсії – повну  державну та другу за  втрату здоров’я. Має 30 років  трудового стажу. Його пенсійне  забезпечення відповідно до чинного законодавства не може бути  нижчим  станом на 01 листопада 2020 року : 1712 грн. (повна   державна пенсія)  + 170.82 (пенсія за  втрату  здоров’я ) +  452.34 грн. (доплата за понаднормативний  стаж) + 467.03 грн. (гірська надбавка)= 2802.19 грн. Недоплата – 831.41 грн.

     Горе-фахівці Наталія Чечель, Наталія Борис та заступник начальника ГУ ПФУ в Івано-Франківській  області п. Роман Берчак на заяву  Васютина М. І.  щодо приведення із  жовтня 2017 року пенсійних виплат   до чинного законодавства та рішення суду заявили: «Виплата Вашої пенсії на виконання  рішення суду здійснювалася до внесення змін  чинного законодавства, (Посилання на  ЗУ №2148 від 03.10.2017 року – дана зміна   взагалі не стосується надбавки за понаднормативний  стаж, закони   не мають зворотної сили – два.  На підставі  чого до тіла основної  державної пенсії впхали невпихуєме – пенсію за  втрату здоров’я, надбавки за понаднормативний  стаж та за проживання  в гірському населеному пункті? Отакий рівень компетентності відповідальних працівників державного органу! Чому керівник  п. Берчак  вийшов за  межі   суті заяви?) а для продовження  такої виплати  надалі  законних підстав немає, про що Вас було повідомлено листом територіального  управління Фонду від 15.01.2018 №594/03-Б.

       Розмір Вашої пенсії з 01.02.2018 року приведено до норм чинного законодавства, і він  становив 1702.62 грн.  В подальшому  розмір Вашої пенсії перераховувався  відповідно до змін чинного законодавства та у зв’язку зі зміною розміру прожиткового мінімуму, і на теперішній  час він становить 1894.46 грн».

        Зверхність та  цинізм п. Берчака  зашкалює  в реагуванні на заяву нашого побратима  Бартківа Василя Степановича, голови багатодітної сім’ї, в  складі якої дочка  з невиліковною  інвалідністю. Із  90-тих років  перебуває на обліку на виділення належної житлової  площі як батько багатодітної сім’ї та  учасник  ліквідації аварії на ЧАЕС у 1986 році. Його  трудовий  стаж на день звернення щодо виконання  чинного рішення суду 38 років та 7 місяців. Проживає в гірському населеному пункті, що є підставою для 20-процентої надбавки до пенсійного забезпечення. Отримує пільгову пенсію по віку в розмірі  2575 грн. Згадуване  тріо – Берчак, Чечель та Борис – на його цьогорічну жовтневу заяву   реагує відпискою, датованою  11 березня  2020 року: «Виплата Вашої пенсії на виконання рішення суду здійснювалася до внесення змін чинного законодавства, а для продовження такої виплати надалі законних підстав немає, про що Вас було повідомлено листом територіального управління Фонду від 23.01.2018 №1289/03-Д. … Розмір Вашої пенсії з 01.02.2018 року приведено до норм чинного законодавства, і він становить 1812.35 грн. … Розмір пенсійної виплати  обчислено за нормами Закону 1058. ( А  де норми Закону чорнобильського? Чому проігноровано  вимоги ЗУ «Про звернення громадян»).   

     Відкинемо  порушену  пропорційність  при нарахуванні  основної пенсії Бартківу В. С.: обрахунок вівся не від необхідних  20 років стажу а 35, оскільки   судовий позов  стосувався  виключно  надбавки за понаднормовий  стаж, передбаченої у другій  частині ст. 56 ЗУ №796-12.

      Пенсія Бартківа у жовтні 2020 року мала б рівнятися:                                                                                                                 

1943.54 грн. (основна пенсія) + 170.82 грн. (пенсія  за  втрату здоров’я) + 906.71 грн.  (надбавка за понаднормативний  стаж) + 604.21 грн. (гірська надбавка) = 3625.28 грн. Недоплата в місяць 1049.38грн.

      Безглуздість  позиції ГУ ПФУ підтверджена десятками  судів першої та апеляційної  інстанції. На нашому рахунку  чимало висновків  з цього приводу  Верховного Суду. На підтвердження  додаю  ксерокопію його постанови у   справі №344/9747/17 від 25 лютого 2020 року.        

             Ми віримо, що цьому  свавіллю завдяки  реагуванню Уповноваженого  буде надана належна  оцінка, а  запропоновані заходи   впливу  матимуть конкретне спрямування на захист осіб з особливим  соціальним статусом і винні  посадові особи понесуть  відповідальність, передбачену  чинним законодавством.                           

Прим.: Додатки на  50 аркушах. 

Заступник командира в/ч 6033, 
голова ГО «Прикарпатбат Чорнобиль»,  
член Всеукраїнської ініціативної групи 
по захисту конституційних прав                                                                            
ліквідаторів аварії на Чорнобильській АЕС                              /Олійник  Я. М/




3 комментария:

  1. Так и не понял, что хотят эти пожарники из Прикапатбада. Пенсии по инвалидности с надбавками за высокогорные районы в Карпатах?

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Пенсія за віком плюс доплата за поднормовий стаж. Судові рішення всі на користь людей, а ПФ щось клав на ці рішення. Така ситуація по всій країні.

      Удалить
  2. Рака позиція ПФУ по цьому питанню по всій країні. На жаль ПФУ доплату за поднормовий стаж рахує по своєму, а не по Закону 796. При чому, ні одного судового рішення на користь ПФУ по цьому питанню не існує. А тому, ліквідаторам, щоб було зроблено перерахунок необхідно постійно звертатися до суду. Я це питання постійно підіймаю перед чорнобильськими громадськими організаціями, щоб вони підняли це питання перед КМУ, але це нікого не цікавить, бо більше цікавить пенсія по інвалідності, а не за віком.

    ОтветитьУдалить