Текст законопроекту 4555 до другого читання зі змінами 16.06.2021

Законопроект, запропонований головним комітетом в остаточній редакції до проекту Закону України Реєстраційний № 4555 про внесення змін до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення окремих категорій осіб

Автор(и): Прем’єр-міністр України Шмигаль Д. А. (Друге читання — на заміну (ч.6, ст.118))

Автори остаточної редакції: Народні депутати України — Комітет Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів

Дата розгляду в комітеті: 10.06.2021


ПРОЕКТ
Закон України
Про внесення змін до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення окремих категорій осіб

Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:

І. Внести до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 13, ст. 178 із наступними змінами) такі зміни:

1. Текст статті 53 викласти в такій редакції:

“Додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю, та щомісячна компенсація сім’ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи виплачуються повністю незалежно від заробітної плати, пенсії чи іншого доходу”.

2. У статті 54:

частину третю викласти в такій редакції:

„В усіх випадках розміри пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання внаслідок Чорнобильської катастрофи, не можуть бути нижчими:

для І групи інвалідності – 6 000 гривень;
для ІІ групи інвалідності – 4 800 гривень;
для ІІІ групи інвалідності – 3 700 гривень;
для дітей з інвалідністю – 3 700 гривень”;

доповнити частинами четвертою і п’ятою такого змісту:

„Розміри пенсії, передбачені частиною третьою цієї статті, починаючи з 2022 року щороку з 1 березня індексуються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, з урахуванням коефіцієнта збільшення, що визначається відповідно до абзаців другого і третього частини другої статті 42 Закону України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”.

Порядок призначення пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи визначається Кабінетом Міністрів України”.

3. Статтю 57 викласти в такій редакції:

“Стаття 57. Пільги щодо визначення заробітної плати (доходу) для обчислення пенсії

Визначення заробітної плати (доходу) для обчислення пенсії здійснюється відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”.

У разі обчислення пенсії відповідно до частини другої статті 27 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” за бажанням особи, яка звернулася за пенсією, заробітна плата (дохід) для обчислення пенсії може визначатися за будь-які 12 місяців підряд роботи на територіях радіоактивного забруднення.

Якщо особа, яка звернулася за пенсією, пропрацювала на територіях радіоактивного забруднення:

менше 12 місяців, — заробітна плата (дохід) визначається шляхом поділу загальної суми заробітної плати (доходу) за календарні місяці роботи на кількість зазначених місяців;
не менше 30 календарних днів у двох місяцях, — заробітна плата (дохід) визначається за будь-які фактично відпрацьовані 30 календарних днів роботи;

менше місяця, — заробітна плата (дохід) визначається за відповідний календарний місяць з додаванням до заробітної плати (доходу) на основній роботі.

Для обчислення пенсії по інвалідності відповідно до статті 54 цього Закону особам із числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, визначених статтею 10 цього Закону, стосовно яких встановлено причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою, особи, які брали безпосередню участь у ліквідації інших ядерних аварій та їх наслідків, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та здійсненні на них регламентних робіт, внаслідок чого стали особами з інвалідністю, а також пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи за осіб з їх числа за бажанням особи яка звернулася за пенсією, заробітна плата (дохід) визначається виходячи з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року.

Порядок визначення заробітної плати (доходу), у тому числі заробітної плати (доходу), передбаченої частиною четвертою цієї статті, для обчислення пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи, призначеної відповідно до статті 54 цього Закону, встановлюється Кабінетом Міністрів України».

3. Частину третю статті 59 викласти в такій редакції:

«При обчисленні пенсії по інвалідності відповідно до статті 54 цього Закону особам із числа військовослужбовців, у тому числі військовозобов’язаних, призваних на військові збори, які брали безпосередньо участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та здійсненні на них регламентних робіт під час проходження військової служби (військових зборів), внаслідок чого стали особами з інвалідністю, і пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи за осіб з їх числа за бажанням особи, яка звернулася за пенсією, заробітна плата визначається виходячи з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України».

4. Статтю 60 викласти в такій редакції:

“Стаття 60. Інші пільги та компенсації особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

Особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, можуть надаватися інші пільги та компенсації, передбачені законодавством України”.

5. Розділ VІІІ доповнити статтями 601 і 602 такого змісту:

“Стаття 60-1. Органи, що здійснюють пенсійне забезпечення

Призначення та виплата пенсій, передбачених цим Законом, і щомісячної компенсації сім’ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи провадяться територіальними органами Пенсійного фонду України.

Стаття 60-2. Закон, що підлягає застосуванню

Призначення пенсій провадиться відповідно до законодавства, чинного на час звернення особи за призначенням пенсії. Перерахунок пенсій проводиться відповідно до законодавства, чинного на час проведення перерахунку пенсії”.

ІІ. Прикінцеві та перехідні положення

1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2022 року, крім пункту 2 розділу І цього Закону та пункту 2 цього розділу, які набирають чинності з 1 липня 2021 року.

2. Установити, що у разі якщо в осіб із числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, визначених статтею 10 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, стосовно яких встановлено причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою, а також в осіб, які брали безпосередню участь у ліквідації інших ядерних аварій та їх наслідків, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та здійсненні на них регламентних робіт, внаслідок чого стали особами з інвалідністю, щомісячний розмір пенсійних виплат (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, сум індексації та інших доплат та компенсацій до пенсій, установлених законодавством, крім пенсій за особливі заслуги перед Україною) не досягає в осіб з інвалідністю I групи ˗ 100 відсотків, в осіб з інвалідністю ІI групи ˗ 80 відсотків, в осіб з інвалідністю ІIІ групи ˗ 60 відсотків розміру середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески та яка враховується для обчислення пенсії за попередній рік, таким особам з інвалідністю виплачується щомісячна державна адресна допомога до пенсії (далі — щомісячна допомога до пенсії) в сумі, якої не вистачає до зазначених розмірів.

Якщо на день призначення пенсії відсутні дані про середню заробітну плату (дохід) в Україні, з якої сплачено страхові внески та яка враховується для обчислення пенсії за попередній рік, для визначення суми щомісячної допомоги до пенсії враховується наявний розмір середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески та яка враховується для обчислення пенсії, з наступним перерахунком щомісячної допомоги до пенсії після отримання даних про середню заробітну плату (дохід) в Україні, з якої сплачено страхові внески та яка враховується для обчислення пенсії за попередній рік.

Починаючи з 2022 року щороку щомісячна допомога до пенсії, збільшується з 1 березня виходячи із середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески та яка враховується для обчислення пенсії, за рік, що передує року перерахунку щомісячної допомоги до пенсії.

Виплата щомісячної допомоги до пенсії, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету.

2. Кабінету Міністрів України у місячний строк з дня набрання чинності цим Законом:

привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

4. Кабінету Міністрів України у 2022 році поінформувати Верховну Раду України про стан виконання цього Закону.

Голова Верховної Ради України

Источник:

12 комментариев:

  1. В отличии от Конституционного Суда, суд Линча всегда приносит результат

    ОтветитьУдалить
  2. Хто може сказати якщо нічого не рішать пенсійний буде виплачувати 6 мін пенсій з липня чи треба судитися бо в суди мало хто піде не то здоровя

    ОтветитьУдалить
  3. Мені ліквідатору - інваліду не потрібна твоя так звана допомога 50 гривень на якесь прожиття. Чому моя пенсія має бути меншою від п.9-1. Цього пункту мені не потрібно, як і не потрібно твоїх 6, 8, 10. Ти віддай мені зароблену пенсію моїм здоров'ям і моєю заробітною платнею, яка в мене була. Прибери так званий 2006 рік і розраховуй мою пенсію згідно попереднього року до року виплати пенсії і коефіцієнта Кз і середньої зарплатні, тоді буде правильно. А ці незароблені віртуальні "п'ятикратки і 6 - 10" це не до мене. Зрозуміло написав чи ні.

    ОтветитьУдалить
  4. Правильно пишете і зрозуміло,тільки чи зрозуміють це ті хто керує цим,є заробітна плата ось і нараховуєте як всім ,чому 2006 рік?Звідки взялась ця середня і чому?

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Интересно, а как максимальщики при расчете пенсии используя 2006 год получают до х.ра и больше? А сколько же насчитают им пенсию если взять последние года?

      Удалить
  5. Ты б думал какая у тебя будет пенсия по твоему заработку, времени и месте участия в ликвидации.
    Это для тебя и твоей семьи имеет смысл.
    Получат сколько заработали и ни грамма больше. А государство ограничит без всяких объяснений 10-ю прожиточным минимумами.
    Жаба самый страшный зверь.
    Давит до смерти.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Да это все понятно, что пенсию надо заработать. Но разве участие в ЛПА (или в войне) это заработок? Особенно если срочную тянул в 86 году, и был с частью отправлен в "первую волну"? Для меня это был не заработок, а жизнь прилично покрамсало "за спасибо" и долг Родине.

      Удалить
  6. "Но разве участие в ЛПА (или в войне) это заработок?"
    Так давай дальше рассуждать: Коэффициент зарплаты - виртуальный, средняя зарплата с которой насчитана пенсия - виртуальная, доплаты к пенсии - до 1000 грн дополнительно, + коммунальные, которых нет у гражданских, выплаты к 9 мая - как герою ВОВ ( будь ты на ликвидации хоть писарем, хоть дневальным, хоть на крыше работал, хоть землю лопатой сгребал в контейнер, хоть технику курочил, хоть квартиры бомбил переселенцев, а на пунктах пропуска еще и деньги имел за пропуск таких). Кстати, в войне все это так и происходит. Мы все разные, хоть одним словом и называемся, получаем по-разному, живем по-разному, довольствуемся тем , чем можем себе позволить. Но все должно быть по Закону, тогда лично к тебе у нормальных людей претензий нет.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Анонимный, 10:14:00

      Хорошо излагаете ,логично... Согласен. Можно я ,(как выглянувший из подполья) вопрос задам?

      Говорят,что бюджет-это деньги налогоплатильщиков...Могут ли платильщики налогов спросить почему их деньги
      расходуются нерационально? Ну например,на разные "виртуальные" проекты ? Мы ведь пенсию получаем с бюджета...
      И чем это гипотетически закончится ?

      С.М. я без крамолы ? Хочется ответ получить от рационально мыслящего автора...

      Удалить
    2. "Могут ли платильщики налогов спросить почему их деньги
      расходуются нерационально?"

      Включи телек и тебе все объяснят, только подольше сиди, вдруг, что полезное пропустишь! И такие вопросы не здесь задавай, а на различных ток-шоу, благо их развелось немеряно, хотя результат известен заранее - удовлетворенное самолюбие и никаких практически изменений.

      Удалить