ВИСНОВОК
про
розгляд проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про статус
і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи» щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення окремих категорій
осіб (реєстр. № 4555)
Головне
юридичне управління
Зауваження
до
проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про статус і
соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи» щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення окремих категорій
осіб»
(реєстр. № 4555)
ВЕРХОВНА
РАДА УКРАЇНИ
Комітет
з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів
01008, м.Київ-8, вул. М. Грушевського, 5, тел.: 255-40-35, e-mail:
spvr@rada.gov.ua
Верховна
Рада України
ВИСНОВОК
про
розгляд проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про статус
і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи» щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення окремих категорій
осіб (реєстр. № 4555)
Комітет Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав
ветеранів на своєму засіданні 10 червня 2021 року (протокол № 77) розглянув
пропозиції та поправки, що надійшли від суб’єктів права законодавчої ініціативи
до проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про статус і
соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи» щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення окремих категорій
осіб (реєстр. № 4555), поданого Кабінетом Міністрів України та прийнятого
Верховною Радою України 29 квітня 2021 року за основу (Постанова Верховної Ради
України № 1429-IX).
До законопроекту для підготовки його до другого читання було внесено
120 пропозицій та поправок, що надійшли від народних депутатів України.
За результатами розгляду пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи
було підготовлено порівняльну таблицю до законопроекту, яка містить усі внесені
та невідкликані пропозиції, з яких 22 пропозиції враховано, 19 враховано
частково або редакційно та 79 пропозиції відхилено. Врахованими пропозиціями
запропоновано:
– урегулювання питання забезпечення права на отримання державної пенсії,
обчисленої з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої
законом на 1 січня відповідного року, для всіх учасників ліквідації наслідків
аварії на Чорнобильській АЕС, щодо яких встановлено причинний зв’язок
інвалідності з Чорнобильською катастрофою, осіб, які брали безпосередню участь
у ліквідації інших ядерних аварій та їх наслідків, у ядерних випробуваннях, у
військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї і внаслідок цього стали
особами з інвалідністю.
– встановлення рівних можливостей пенсійного забезпечення окремих категорій
осіб з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, щодо
яких встановлено причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою,
осіб, які брали безпосередню участь у ліквідації інших ядерних аварій та їх
наслідків, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням
ядерної зброї і внаслідок цього стали особами з інвалідністю.;
– Розділ І законопроекту доповнено новим пунктом 2 такого змісту:
«2. У статті 54:
частину третю викласти в такій редакції:
«В усіх випадках розміри пенсії по інвалідності, що настала внаслідок
каліцтва чи захворювання внаслідок Чорнобильської катастрофи, не можуть бути
нижчими:
для І групи інвалідності – 6 000,00 гривень;
для ІІ групи інвалідності – 4800,00 гривень;
для ІІІ групи інвалідності – 3700,00 гривень;
для дітей з інвалідністю – 3700,00 гривень”;
доповнити новими частинами такого змісту:
«Розміри пенсій, передбачені частиною третьою цієї статті, починаючи з 2022
року щороку з 1 березня індексуються у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів
України з урахуванням коефіцієнта збільшення, що визначається відповідно до
абзаців другого і третього частини другої статті 42 Закону України „Про
загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”. Умови, порядок обчислення
та призначення пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи
захворювання, і пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок
Чорнобильської катастрофи визначаються актами Кабінету Міністрів України з
відповідних питань».;
– Частину третю статті 59 викласти у такій редакції:
«При обчисленні пенсії по інвалідності відповідно до статті 54 цього Закону
особам із числа військовослужбовців, зокрема військовозобов’язаних, призваних
на військові збори, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської
катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, військових навчаннях із
застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та здійсненні на них
регламентних робіт під час проходження військової служби (військових зборів) і
внаслідок цього стали особами з інвалідністю, і пенсії у зв’язку з втратою
годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи за осіб з їх числа за бажанням
заявника заробітна плата обчислюється виходячи з п’ятикратного розміру
мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного
року, у порядку встановленому Кабінетом Міністрів України».
Враховуючи викладене та керуючись пунктами 5 і 6 частини першої статті 16
Закону України «Про комітети Верховної Ради України», пунктом 3 частини першої
статті 123 Регламенту Верховної Ради України, Комітет ухвалив цей висновок та
прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду
проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про статус і
соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»
щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення окремих категорій осіб (реєстр. №
4555) прийняти його у другому читанні та в цілому.
Висновки юридичної експертизи та редакційного опрацювання додаються.
Доповідачем на пленарному засіданні Верховної Ради України визначено Голову
підкомітету з питань соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи Комітету Верховної Ради України з питань соціальної
політики та захисту прав ветеранів – Арсенюка О. О.
Додаток: порівняльна таблиця на 55 арк.
Голова
Комітету Г. Третьякова
АПАРАТ
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Головне
юридичне управління
01008, м.Київ-8, вул. М. Грушевського, 5, тел.:255-20-76
Зауваження
до проекту Закону України «Про
внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» щодо підвищення рівня
пенсійного забезпечення окремих категорій осіб»
(реєстр.
№ 4555)
У Головному юридичному управлінні розглянуто підготовлений до другого
читання Комітетом з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів
зазначений проект Закону України (далі – проект) та вважаємо за доцільне
зазначити таке.
Низка положень проекту не відповідає принципу верховенства права (стаття 8
Конституції України), однією з основних умов реалізації якого є правова
визначеність. Принцип правової визначеності передбачає, насамперед, ясність та
недвозначність викладення правових приписів, відсутність внутрішніх
суперечностей у нормативно-правовому акті та його узгодженість з іншими
законодавчими актами. Натомість:
1. Проектом передбачається статтю 53 Закону України «Про статус і
соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи» (далі – Закон) викласти в новій редакції, встановивши, що «додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю, та
щомісячна компенсація сім’ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської
катастрофи виплачуються повністю незалежно
від заробітної плати, пенсії чи іншого доходу».
Проте таке положення не узгоджується із чинними положеннями частини
третьої статті 67 Закону, згідно з якими «максимальний розмір пенсії (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги,
пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до
пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим
категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів, установлених
для осіб, які втратили працездатність».
2. Положення нової частини четвертої, якою проектом передбачається
доповнити статтю 54 Закону, викладені юридично некоректно та без дотримання
вимог законодавчої техніки.
Так, передбачається встановити, що «Розміри пенсій, передбачені частиною
третьою цієї статті, починаючи з 2022 року щороку
з 1 березня індексуються у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, з
урахуванням коефіцієнта збільшення, що визначається відповідно до абзаців
другого і третього частини другої статті 42 Закону України „Про
загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”.
Проте для уточнення року, з якого мають індексуватися пенсії, підстав нема,
оскільки, згідно з пунктом 1 розділу ІІ проекту, положення нової частини
четвертої статті 54 Закону набирають чинності з 1 липня 2021 року, відповідно,
у визначеному законом порядку пенсії мають індексуватися з 1 березня наступного
року.
3. Проектом передбачається викласти в новій редакції частину третю статті
54 Закону (пункт 2 розділу І проекту) та збільшити розміри пенсій по
інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання внаслідок
Чорнобильської катастрофи. Відповідно, реалізація положень проекту
потребуватиме додаткових витрат з Державного бюджету України. Проте час
набрання чинності пунктом 2 розділу І проекту з 1 липня 2021 року не відповідає
вимогам статті 27 Бюджетного кодексу України щодо порядку прийняття та введення
в дію законів України або окремих їх положень, що впливають на показники
бюджету.
4. Пунктом 3 розділу ІІ проекту Кабінету Міністрів України у місячний строк
з дня набрання чинності цим Законом доручається привести свої
нормативно-правові акти та забезпечити приведення нормативно-правових актів
центральних органів виконавчої влади у відповідність із цим Законом.
Проте, згідно з пунктом 1 розділу ІІ проекту, «Цей Закон набирає чинності з
1 січня 2022 року, крім пункту 2 розділу І цього
Закону та пункту 2 цього розділу, які набирають чинності з 1 липня 2021 року».
Відповідно, не зрозуміло, після якої дати необхідно Кабінету Міністрів України
у місячний строк привести свої нормативно-правові акти та забезпечити
приведення нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади у
відповідність із цим Законом: після 1 липня 2021 року чи після 1 січня 2022
року.
Крім того, положення пункту 3 розділу ІІ проекту є юридично некоректними,
оскільки реалізація положень закону принаймні впродовж місяця з дня набрання
ним чинності ставиться у залежність від прийняття у майбутньому підзаконних
нормативно-правових актів.
Головним юридичним управлінням пропонується пункт 3 розділу ІІ проекту викласти
в такій редакції:
«3. Кабінету Міністрів України вжити заходів щодо прийняття та/або
оновлення нормативних актів органів виконавчої влади, що випливає з цього
Закону, забезпечивши набрання ними чинності одночасно з набранням чинності
відповідними положеннями цього Закону”.
5. Надання Кабінету Міністрів України доручення інформувати Верховну Раду
України про стан виконання «цього Закону» (пункт
4 розділу ІІ проекту) не узгоджується із правовою позицією Конституційного Суду
України про функціональне призначення законів про внесення змін до відповідних
законодавчих актів: положення таких законів після набрання ними чинності стають
невід’ємною складовою базового закону – окремими його положеннями (окрема думка
судді Конституційного Суду України Маркуш М.А. стосовно Рішення Конституційного
Суду України від 26 червня 2008 року N 13-рп/2008 у справі за конституційним
поданням 47 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України
(конституційності) положення підпункту 1 пункту 3 розділу IV Закону України
“Про Конституційний Суд України (в редакції Закону України від 4 серпня 2006
року N 79-V)(справа про повноваження Конституційного Суду України) з посиланням
на Ухвалу Конституційного Суду України про відмову у відкритті конституційного
провадження у справі за конституційним поданням 102 народних депутатів України
щодо відповідності Конституції України) (конституційності) Закону України “Про
внесення змін до Конституції України”, Закону України “Про внесення зміни
до розділу IV “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про
Конституційний Суд України” від 5 лютого 2008 року N 6-у/2008).
Зважаючи на обсяг та характер висловлених зауважень вважаємо, що проект
потребує доопрацювання з урахуванням можливостей, передбачених частиною шостою
статті 118 Регламенту Верховної Ради України, за якою у разі якщо висновки
юридичної експертизи та редакційного опрацювання містять зауваження до
законопроекту, підготовленого до другого читання чи повторного другого читання,
головний комітет може розглянути на своєму засіданні пропозиції (поправки)
членів комітету, підготовлені з урахуванням таких висновків.
Заступник керівникаГоловного управління
В.МІЛОВАНОВ
Частину третю статті 59 викласти в такій
редакції:
3. «При обчисленні пенсії по інвалідності відповідно до статті 54 цього Закону особам із числа військовослужбовців, у тому числі військовозобов’язаних, призваних на військові збори, які брали безпосередньо участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та увійськових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та здійсненні на них регламентних робіт під час проходження військової служби (військових зборів), внаслідок чого стали особами з інвалідністю, і пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи за осіб з їх числа за бажанням особи, яка звернулася за пенсією, заробітна плата визначається виходячи з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України».
Очень хотелось бы узнать, как 6-8-10 миримальных пенсий по возрасту согласно решения КС превратились в 3700-4800-6000 грн...
ОтветитьУдалитьУ нас что, минимальная пенсия 600 грн?
Тут уде не гнать метлой нужно таких "благодетелей". Уже отстреливать пора, что бы не размножались
А Я ДУМАЛ ,ЧТО УМНЫХ ЧАЭСНИКОВ НЕТ. ДМИТРИЙ .УВАЖАЮ. ЮРИЙ. Р.
УдалитьВсё. Кина не будет.
ОтветитьУдалитьА шо, пленка закончилась? Или режиссер Милованов забраковал сценарий?
УдалитьЛіквідаторам мають добавку 50 грн на прожиття. Вкрадуть цю добавку чи ні.
УдалитьА що колишнім суддям з прокурорами, колишнім високопосадовцям, колишнім генералам розміри їхніх пенсій також у ручному режимі, в залежності від того який настрій у урядовців у той чи інший момент буде, чи від величини фінансової діри в бюджеті - також через прийняття Кабмінівських постанов відбувається, чи всеж таки у них там чітко усе регламентовано у їхніх законах ?
ОтветитьУдалитьЗдається що такий лохотрон лише у чорнобильському законі увесь час намагаються протягнути..
А от більшість наших недалекоглядних людей саме якраз на цей момент не бажає звертати жодної уваги, а дарма...
ну и разбогатеют гражданские по новому закону-кидалово для дуриков.
ОтветитьУдалитьвоеные ваабче алигархами будут без 59ч3.
УдалитьЯк я була права, коли писала, що за виконання Рішення КСУ від 07.04ю2021 року потрібно буде бороьтсь, бо влада не збиралася те Рішення виконувати. Я наводила приклад шамбіровське виконання Рішення КСУ віл 25.04.2019 року, яке спаплюжене Постановою КМУ №543 від 26.06.2019р.
ОтветитьУдалитьАле мені не повірили...
І дуже жаль, що багато з коментаторів мені заперечували та відверто глумилися - перечитайте коментарі за квітень 2021р.
Ні на кого не ображаюся, лише хотілося б сказати, що ротрібно мати холодну голову, вивчати документи, а не жити емоціями.
Уже всі побачили, які депутати та мінсоц встановили сталі величини для визначення пенсій згідно груп інвалідності в порядку виконання Рішення КСУ від 07.04.21р., як знищили ч.3 ст.59, як переводять усіх вас на закон про загальнодержавне пенсійне страхування. Тотальне знищення чорнобильського спецзакону і кінець державним гарантіям.
До зустрічі в Києві 17.06.2021р.
....як знищили ч.3 ст.59....
УдалитьМи самі її знищили своїми бажаннями пенсій по 30 000,якби СМ не приховував мої пости,то з ними можна було б ознайомитись. Там я попереджав,що ні одна влада такого не допустить.
Питання порядку денного, заплановані до розгляду на пленарному засіданні 17 червня
ОтветитьУдалитьІнформаційне управління Апарату Верховної Ради України
Опубліковано 17 червня 2021, о 09:04
У четвер, 17 червня, згідно з порядком денним, відбудеться чергове пленарне засідання п’ятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання, на якому планується продовжити розгляд поправок до проекту Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення незалежності Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення», №4107.
Також у другому читанні планується розглянути законопроекти:
- «Про внесення змін до деяких законів України щодо статусу національного та ефективного управління закладами освіти і державним майном», № 4486;
- «Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2021 рік" щодо збільшення видатків на забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами», №5304;
- «Про внесення змін до Закону України "Про судоустрій і статус суддів" та деяких законів України щодо відновлення роботи Вищої кваліфікаційної комісії суддів України», №3711-д;
- «Про платіжні послуги», №4364.
У першому читанні заплановані до розгляду законопроекти, серед яких:
- «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення порядку розроблення, прийняття та впровадження авіаційних правил України» № 3683;
- «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо одночасного переходу прав на земельну ділянку у зв`язку з переходом прав на об'єкт нерухомого майна, який на ній розташовано)», №5248;
- «Про внесення змін до додатка № 3 до Закону України "Про Державний бюджет України на 2021 рік" щодо забезпечення розширеного неонатального скринінгу в Україні», № 5589, 5589-1;
- «Про страхування», №5315;
- «Про особливості надання електронних публічних послуг», №5495;
- «Про Уповноваженого з медичних питань», №5475.
Також планується включити до порядку денного і розглянути проекти Законів «Про внесення змін до деяких законів України щодо набуття акціонерним товариством "Державний ощадний банк України" статусу учасника Фонду гарантування вкладів фізичних осіб», №5542 і 5542-1.
Окрім того, у порядку денному на цей день проекти постанов про перейменування, зміну і встановлення меж населених пунктів.
Сегодня наш закон рассматривать НИКТО НЕ БУДЕТ,
В повестке на сегодня есть 4555
УдалитьА в порядке дэнном есть проект во втором чтении. 15 или 16 по счёту. Сам смотрел.
УдалитьОпять обманули ничего нового, как всегда наглое подмена понятий и старая формулировка за бажанням иезуитская
ОтветитьУдалитьНу це капец канечно!
ОтветитьУдалитьДаешь пенсию ликвидаторам 86г 87г.
ОтветитьУдалитьКогда будут рассматривать 4555 ?
ОтветитьУдалитьКогда будут рассматривать 4555 ?
ОтветитьУдалитьКогда будет рассмотрен 4555 ? Кто может ответить?
ОтветитьУдалитьне было голосования сегодня?
ОтветитьУдалитьКогда рассмотрят неведомо никому.
ОтветитьУдалитьИли завтра или на следующей неделе.
17.06.2021 року перед Верховною Радою України на площі Конституції відбулась акція протесту проти прийняття антиконституційного законопроету №4555. Всі мітингувальники одноголосно підтримали Резолюцію Чорнобильських організацій, текст якої є нижче. Цю Резолюцію вручено багатьом депутатам, а також направлено Президенту та Прем'єр-міністру України.
ОтветитьУдалитьРезолюція учасників акції протесту Чорнобильців
17 червня 2021 року м.Київ
Площа Конституції
Для 17.48.розглянут тоді коли ти злізеш з дивана.
ОтветитьУдалитьГоворят что в повестке дня на завтра.
ОтветитьУдалитьЗавтра в повестке дня. Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення окремих категорій осіб (друге читання із скороченням строку підготовки) (надано таблицю 16.06.2021)
ОтветитьУдалитьС таким количеством протестующих фиг что получите ребята! Хотя отстаивали все категории людей было очень мало и то большая часть "снидала" в парке как воробьи облепив все лавочки .СТЫДОБА!!! А вышедшему депутату напомнили о криминальной ответственности о фальсификации закона. Когда с трибуны говорят что учли решения КС а на самом деле в законе об этом нет и слова.
ОтветитьУдалитьІуди переставили на сьогодні, спецом коли не має людей під ВР щоб не було розглосу і щоб було тихо шито-крито.
ОтветитьУдалитьУбрать дискриминцию к ликвидаторам 86г 87г. Они больше всех сделали что бы остановить ядерную катострофу. Получили болшие дозы радиации. Сейчас ихними заслугами пользуются другие. Многие живут в нищите всеми забытые. Пора востановить справедливость как обещал Зеленский.
ОтветитьУдалитьТак требуйте.
УдалитьОжидай обещаний от зеленского!
УдалитьІ сьогодні не розглядали законопроект і що буде дальше
ОтветитьУдалить4584/П 17.06.2021 Проект Постанови про зняття з розгляду проекту Закону України про внесення змін до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" щодо встановлення належного рівня пенсійного забезпечення Народний депутат України
ОтветитьУдалитьТретьякова Г.М. А закон 4555 никто не будет и разсматривать.
Выходит, что в таком случае "на автомате" вступает 6-8-10. В это кто-то верит? Не страна, а просто праздник какой-то!
УдалитьЭто ты на следующий день, после 7-го, смело заходи в свой районный ПФ и уверенно потребуй, чтобы вот прямо с сегодняшнего дня, с 8-го июле, девчата с этого ПФ тебе =автоматом= стали насчитывать твои 6-8-10! И сошлись обязательно на КСУ и нашу Конституцию. О результатах похода потом нам здесь расскажешь.
ОтветитьУдалитьТак я и говорю заходим в ПФУ, толпой с автоматами, и требуем 6-8-10 согласно КСУ и Конституции. У нас после майдана только такой язык понимают, язык революции гидности и мирных договоренностей. Следуем примеру Сашка Бiлого, за галстук чиновников и мордой по столу. И считаем, что переговоры прошли в дружеской обстановке. 😆
Удалить