Проект Закону № 6030-1 від 28.09.2021

Проект

Вносять народні
депутати України
Королевська Н.Ю.
та інші

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення зміни до статті 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи» щодо підвищення мінімального
розміру пенсій для осіб з інвалідністю

Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:

І. Частину третю статті 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (Відомості Верховної Ради Української РСР, 1991 р., № 16, ст. 198 із наступними змінами) викласти в такій редакції:

«В усіх випадках розміри пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання внаслідок Чорнобильської катастрофи, не можуть бути нижчими:

по I групі інвалідності – 10 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;

по II групі інвалідності – 8 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;

по III групі інвалідності – 6 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;

дітям з інвалідністю – 3 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність.»;

ІІ. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та застосовується з 1 січня 2022 року.

2. Кабінету Міністрів України у місячний строк з дня набрання чинності цим Законом:

розробити і прийняти порядок відшкодування шкоди громадянам України, на яких поширюється дія статті 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», якої вони зазнали внаслідок її дії у редакції Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 6, ст. 40);

врахувати у проекті Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» видатки, необхідні для реалізації цього Закону, у тому числі для відшкодування шкоди громадянам України, на яких поширюється дія статті 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», якої вони зазнали внаслідок її дії у редакції Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 6, ст. 40);

привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади своїх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Голова Верховної Ради              України

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України «Про внесення зміни до статті 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» щодо підвищення мінімального розміру пенсій для осіб з інвалідністю»

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Групою народних депутатів внесено на розгляд Парламенту проект Закону про внесення змін до статті 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» щодо підвищення мінімального розміру пенсій для осіб з інвалідністю (реєстр. № 6030).

Зазначеним проектом пропонується підвищити розміри пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання внаслідок Чорнобильської катастрофи, з 1 січня 2022 року:

для I групи інвалідності – чотирьох розмірів прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб, що складе у січні 2022 року 7736 грн. (4*1934);

для II групи інвалідності — трьох розмірів прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб, що складе у січні 2022 року 5802 грн. (3*1934);

для III групи інвалідності — двох розмірів прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб, що складе у січні 2022 року 3868 грн. (2*1934);
для дітей з інвалідністю — двох розмірів прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб, що складе у січні 2022 року 3868 грн. (2*1934).

Цілком і повністю підтримуючи соціальну спрямованість проекту слід зазначити.

7 квітня 2021 року Конституційний Суд України прийняв рішення № 1-р(ІІ)/2021 у справі за конституційною скаргою громадянина України Дяченка Олександра Миколайовича та інших громадян України щодо відповідності Конституції України (конституційності) підпункту 13 пункту 4 розділу І Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2014 року № 76–VIII.

Згідно з підпунктом 13 пункту 4 розділу І Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2014 року № 76–VIII (далі – Закон № 76–VIII) текст статті 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 28 лютого 1991 року № 796–XII (далі – Закон № 796–XII) викладено у такій редакції:

«Пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи можуть призначатися за бажанням громадянина із заробітку, одержаного за роботу в зоні відчуження в 1986–1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків, який визначається згідно із законодавством.

В усіх випадках розмір середньомісячної заробітної плати для обчислення пенсії за роботу у зоні відчуження у 1986–1990 роках не може перевищувати 3,0 тис. карбованців.

Умови, порядок призначення та мінімальні розміри пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи визначаються актами Кабінету Міністрів України з відповідних питань».

Дослідивши зміни законодавчого регулювання пенсійного забезпечення осіб, на яких поширюється дія статті 54 Закону № 796–XII, Конституційний Суд України виходить із того, що приписами частини четвертої цієї статті Закону № 796–XII в редакції Закону України «Про внесення змін і доповнень до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»» від 6 червня 1996 року № 230/96–ВР (далі – Закон № 230/96–ВР), яка була чинною до внесення змін Законом № 76–VIII, було передбачено таке:

«В усіх випадках розміри пенсій для інвалідів, щодо яких встановлено зв’язок з Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими:

по I групі інвалідності – 10 мінімальних пенсій за віком;
по II групі інвалідності – 8 мінімальних пенсій за віком;
по III групі інвалідності – 6 мінімальних пенсій за віком;
дітям-інвалідам – 3 мінімальних пенсій за віком».

Зазначене свідчить, що законодавець, ураховуючи спеціальний юридичний статус осіб, які постраждали від Чорнобильської катастрофи, на реалізацію статті 16 Конституції України установив у Законі № 796–XII саме мінімальні розміри державної пенсії для осіб із інвалідністю, щодо яких встановлено причиновий зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою, як гарантію їх соціального захисту.

Згідно з підпунктом 13 пункту 4 розділу І Закону № 76–VIII текст статті 54 Закону № 796–XII викладено у новій редакції, за якою мінімальні розміри пенсії за інвалідністю, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи визначає Кабінет Міністрів України в актах із відповідних питань.

Конституційний Суд України вважає, що, змінивши підпунктом 13 пункту 4 розділу І Закону № 76–VIII законодавче регулювання мінімальних розмірів державних пенсій, Верховна Рада України скасувала соціальні гарантії, передбачені частиною четвертою статті 54 Закону № 796–XII у редакції Закону № 230/96–ВР, та допустила можливість зменшення гарантованих мінімальних розмірів державних пенсій.

Відповідно до частини третьої статті 54 Закону № 796–XII у редакції Закону № 76–VIII, яка набрала чинності з 1 січня 2015 року, умови, порядок призначення та мінімальні розміри пенсії за інвалідністю, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи визначає Кабінет Міністрів України в актах із відповідних питань.

Мінімальні розміри пенсії за інвалідністю, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи визначено в Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 23 листопада 2011 року № 1210 зі змінами (далі – Порядок).

Згідно з пунктом 11 Порядку мінімальний розмір пенсії становить:

«1) для учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, інших ядерних аварій та випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї:

осіб з інвалідністю I групи – 180 відсотків прожиткового мінімуму для

осіб, які втратили працездатність;

осіб з інвалідністю II групи – 160 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;

осіб з інвалідністю III групи – 145 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;

2) для інших осіб з інвалідністю, щодо яких встановлено причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою:

осіб з інвалідністю I групи – 100 відсотків прожиткового мінімуму для

осіб, які втратили працездатність, з 1 січня 2012 р. і 150 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з 1 липня 2012 р.;

осіб з інвалідністю II групи – 100 відсотків прожиткового мінімуму для

осіб, які втратили працездатність, з 1 січня 2012 р. і 125 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з 1 липня 2012 р.;

осіб з інвалідністю III групи – 100 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з 1 січня 2012 р. і 110 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з 1 липня 2012 р.;

3) для дітей з інвалідністю – 100 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;

4) для непрацездатних членів сім’ї померлого годувальника, які були на його утриманні:

на одного непрацездатного члена сім’ї – 50 відсотків пенсії по інвалідності померлого годувальника;

на двох і більше непрацездатних членів сім’ї – 100 відсотків пенсії по інвалідності померлого годувальника, що розподіляється між ними рівними частинами».

У частині четвертій статті 54 Закону № 796–XII у редакції Закону № 230/96–ВР мінімальні розміри державної пенсії для осіб, яких віднесено до категорії 1, було визначено відповідно до розміру мінімальної пенсії за віком.

Згідно з абзацом першим частини першої статті 28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 9 липня 2003 року № 1058–IV зі змінами мінімальний розмір пенсії за віком за наявності у чоловіків 35 років, а у жінок 30 років страхового стажу встановлюється в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.

Здійснивши порівняльний аналіз частини четвертої статті 54 Закону № 796–XII у редакції Закону № 230/96–ВР та пунктів 11, 12 Порядку, Конституційний Суд України дійшов висновку, що Кабінет Міністрів України визначив істотно менші мінімальні розміри державної пенсії особам, на яких поширюється дія статті 54 Закону № 796–XII, ніж їх було гарантовано на законодавчому рівні частиною четвертою цієї статті Закону № 796–XII у редакції Закону № 230/96–ВР. Водночас приписи статей 3, 16, 50 Конституції України у їх взаємозв’язку зобов’язують державу за будь-яких обставин забезпечити особам з інвалідністю з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та потерпілих від Чорнобильської катастрофи, щодо яких встановлено причиновий зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою, посилений соціальний захист, реалізацію їх права на відшкодування завданої шкоди здоров’ю.
Конституційний Суд України виходить із того, що держава може змінювати законодавче регулювання у сфері соціального захисту осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, проте в разі зміни такого регулювання вона не повинна вдаватися до обмежень, що порушують сутність їх індивідуальних прав, а досягнутий рівень соціального захисту має бути збережено.

Проте держава в особі Кабінету Міністрів України визначила у Порядку мінімальні розміри державної пенсії за інвалідністю, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи у розмірах істотно менших, ніж їх було гарантовано Законом № 796–XII у редакції Закону № 230/96–ВР, знівелювавши саму сутність визначених статтями 3, 16, 50 Конституції України прав та гарантій, що фактично є недодержанням державою свого позитивного обов’язку забезпечувати цю категорію осіб гарантованим рівнем соціального захисту.

Також Конституційний Суд України вважає, що соціальні зобов’язання держави перед громадянами, які втратили здоров’я внаслідок того, що держава свого часу зобов’язала їх взяти участь у подоланні наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – катастрофи планетарного масштабу, та які зазнали інвалідності внаслідок таких дій, а також перед особами з інвалідністю з числа потерпілих від цієї катастрофи не мають залежати від фінансових можливостей держави та її економічного становища. Тому соціальні гарантії, зокрема й мінімальний рівень соціального захисту для цієї категорії осіб, має встановлювати законодавець. Кабінету Міністрів України як державному органу, уповноваженому розробляти проєкт закону про Державний бюджет України та забезпечувати виконання затвердженого законодавцем відповідного закону, належить визначати умови та порядок призначення встановлених законом мінімальних розмірів державної пенсії для зазначеної категорії осіб.

А тому Конституційний Суд України дійшов висновку, що частина третя статті 54 Закону № 796–XII в редакції Закону № 76–VIII щодо уповноваження Верховною Радою України Кабінету Міністрів України визначати своїми актами мінімальні розміри пенсії за інвалідністю, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи суперечить статтям 3, 8, 16, 22, 50 Конституції України.

Крім того, Конституційний Суд України звернув увагу на те, що у Рішенні від 7 жовтня 2009 року № 25-рп/2009 Конституційний Суд України зазначив, що «відповідно до частини третьої статті 152 Конституції України матеріальна чи моральна шкода, завдана фізичним або юридичним особам актами і діями, що визнані неконституційними, відшкодовується державою у встановленому законом порядку. Тому позитивним обов’язком держави є прийняття відповідного закону, який має визначати порядок та умови такого відшкодування» (абзац п’ятий підпункту 3.3 пункту 3 мотивувальної частини).

На підставі викладеного та з метою реального поновлення у правах громадян України, на яких поширюється дія статті 54 Закону № 796–XII, Конституційний Суд України вважає, що держава зобов’язана розробити порядок (юридичний механізм) відшкодування шкоди, якої вони зазнали внаслідок дії статті 54 Закону № 796–XII у редакції Закону № 76–VIII.

У резолютивній частині свого рішення Конституційний Суд України вирішив:

1. Визнати такою, що не відповідає Конституції України (є неконституційною), частину третю статті 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 28 лютого 1991 року № 796–XII у редакції Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2014 року № 76–VIII щодо уповноваження Верховною Радою України Кабінету Міністрів України визначати своїми актами мінімальні розміри пенсії за інвалідністю, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи.

2. Частина третя статті 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 28 лютого 1991 року № 796–XII у редакції Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2014 року № 76–VIII щодо уповноваження Верховною Радою України Кабінету Міністрів України визначати своїми актами мінімальні розміри пенсії за інвалідністю, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи, визнана неконституційною, втрачає чинність через три місяці з дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення.

3. Верховній Раді України протягом трьох місяців з дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення привести нормативне регулювання, встановлене статтею 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 28 лютого 1991 року № 796–XII у редакції Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2014 року № 76–VIII щодо уповноваження Верховною Радою України Кабінету Міністрів України визначати своїми актами мінімальні розміри пенсії за інвалідністю, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи, у відповідність із Конституцією України та цим Рішенням.

У разі неприведення нормативного регулювання, встановленого статтею 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 28 лютого 1991 року № 796–XII у редакції Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2014 року № 76–VIII щодо уповноваження Верховною Радою України Кабінету Міністрів України визначати своїми актами мінімальні розміри пенсії за інвалідністю, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи, у відповідність із Конституцією України та цим Рішенням через три місяці з дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення застосуванню підлягатиме частина четверта статті 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 28 лютого 1991 року № 796–XII у редакції Закону України «Про внесення змін і доповнень до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»» від 6 червня 1996 року № 230/96–ВР:

«В усіх випадках розміри пенсій для інвалідів, щодо яких встановлено зв’язок з Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими:

по I групі інвалідності – 10 мінімальних пенсій за віком;
по II групі інвалідності – 8 мінімальних пенсій за віком;
по III групі інвалідності – 6 мінімальних пенсій за віком;
дітям-інвалідам – 3 мінімальних пенсій за віком».

4. Громадяни України, на яких поширюється дія статті 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 28 лютого 1991 року № 796–XII, мають право на відшкодування шкоди, якої вони зазнали внаслідок дії частини третьої статті 54 цього закону в редакції Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2014 року № 76–VIII.

5. Рішення Конституційного Суду України є обов’язковим, остаточним та таким, що не може бути оскаржено.

У тому числі під приводом забезпечення виконання рішення Конституційного Суду України від 7 квітня 2021 року № 1-р(ІІ)/2021 Верховна Рада України приймає Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення окремих категорій осіб» від 29 червня 2021 року № 1584-IX.

При цьому у законі встановлено абсолютно занижені розміри мінімальних пенсій для осіб з інвалідністю, ніж це було визначено у згаданому Рішенні Конституційного Суду України, а саме:

для I групи інвалідності — 6000 гривень;
для II групи інвалідності — 4800 гривень;
для III групи інвалідності — 3700 гривень;
для дітей з інвалідністю — 3700 гривень.

Таким чином виникає нагальна необхідність для приведення положень щодо пенсійного забезпечення чорнобильців з інвалідністю до Рішення Конституційного Суду України від 7 квітня 2021 року № 1-р(ІІ)/2021.

2. Цілі і завдання прийняття акта

Цілі та завдання законопроекту – забезпечення безумовного виконання Рішення Конституційного Суду України від 7 квітня 2021 року № 1-р(ІІ)/2021 стосовно пенсійного забезпечення осіб з інвалідністю, щодо яких встановлено причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою.

3. Загальна характеристика і основні положення проекту акта

На відміну від проекту реєстр. № 6030 альтернативним проектом пропонується на виконання Рішення Конституційного Суду України від 07.04.2021 № 1-р(ІІ)/2021 викласти частину третю статті 54 Закону № 796 у новій редакції, яка передбачає такі мінімальні розміри пенсій по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання внаслідок Чорнобильської катастрофи:

по I групі інвалідності – 10 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;
по II групі інвалідності – 8 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;
по III групі інвалідності – 6 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;
дітям з інвалідністю – 3 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність.

Крім того, Кабінету Міністрів України доручається розробити і прийняти порядок відшкодування шкоди громадянам України, на яких поширюється дія статті 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», якої вони зазнали внаслідок її дії у редакції Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України», а також врахувати у проекті Державного бюджету України на 2022 рік видатки на фінансування виплати підвищених пенсій і відшкодування зазначеної шкоди.

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання

Нормативно-правовими актами у відповідній сфері правового регулювання є Конституція України, Закон України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Реалізація законопроекту не потребує внесення змін до інших законодавчих актів України.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

У поточному році реалізація проекту не потребує додаткових видатків із Державного бюджету України.

Реалізація проекту потребуватиме додаткових видатків з державного бюджету у 2022 році на фінансування виплати підвищених пенсій, а також відшкодування шкоди особам з інвалідністю, щодо яких встановлено причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою, через визнання неконституційними норм закону. Видатки на ці цілі пропонується врахувати у проекті Державного бюджету України на 2022 рік.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття акта

Прийняття проекту закону дозволить:

— забезпечити виконання Рішення Конституційного Суду України від 7 квітня 2021 року № 1-р(ІІ)/2021 в частині приведення нормативного регулювання, встановленого статтею 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 28 лютого 1991 року № 796–XII у редакції Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2014 року № 76–VIII, у відповідність із Конституцією України та зазначеним Рішенням;

— суттєво покращити пенсійне забезпечення осіб з інвалідністю з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, дітей з інвалідністю інвалідів та з осіб інвалідністю з дитинства, щодо яких встановлено причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою, шляхом встановлення достойного рівня пенсійних виплат;

— на виконання зазначеного Рішення Конституційного Суду України забезпечити відшкодування шкоди громадянам України, на яких поширюється дія статті 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 28 лютого 1991 року № 796–XII, якої вони зазнали внаслідок дії частини третьої статті 54 цього закону в редакції Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2014 року № 76–VIII.

Народний депутат України Королевська Н.Ю.

Источник:

32 комментария:

  1. Натаха уж который раз проталкивает зональников,переселенцев 1 кат.к ликвидаторам,для повышение своего лектората.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Час Королевської вже пройшов. Всі розуміють що жоден з пропонованих нею законопроектів, у ВР не пройде. На місці власника цього блогу, я навіть би і НЕ оприлюднював такі проекти змін до Закону, бо вони ніколи не будуть реалізованими.

      Удалить
  2. Если Королевская добьется пенсии зональникам по формуле 6-8-10, количество инвалидов-зональников сразу увеличится раз в 10, а через год-два и на все 20. А как же, халявные деньги они сладкие. Это у работяг заработанные трудом деньги на вкус соленые. Не учитывает Наташа одно- что страна уже практически стала банкротом в вопросах выполнения разного рода социальных законов. Все, аллес, нет денег! Это понятно, что Наташа хочет и дальше сидеть в теплом депутатском кресле, но ведь не за счет возможного дефолта и гиперинфляции! Вот пусть из своего собственного кармана платит зональникам их 6-8-10. Вот тогда мы поглядим, что она запоет.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Вертихвостка двуличная, где же были её забота, понимание и сострадание к Чернобыльцам, когда просиживала штаны в кресле министра соцполитики.
      Служила предано чмошникам азирову с тигипком, и несла бред и рассказывала сказки о законности невыполнения судебных решений по чернобыльским пенсиям.

      Удалить
    2. Если еще кто-то верит партиии регионов, видит с ней светлое будущее и дело всей жизни, клюйте на удочку королевской и будет вам счастье!!!

      Удалить
  3. Каждый депутат ,или кандидат в президенты, выбирает актуальную тему, на которой он будет пиармться. Естественно, что в большинстве, все темы утопичны и не имеющие под собой финального решения. Но, как говорил дедушка Ленин - "слово - это оружие", или скорее всего инструмент желаний, прежде всего для тех кто травит и обещает байки, вешая их на растопыренные уши ждунов. Юлька выбрала тему тарифов, Ющ и Порох, а теперь и Земля, ведут с 2005 (и до конца света) дорогой длинною до НАТО и ЕС, Натали трётся по теме зональников-горемык. А главное верят, не, не те кто обещает, а те кому обещают. Деньги естественно есть, но не в бюджете, а в теневой экономике. Теневая экономика и созданна для того, чтобы власть жила хорошо, а простой толпе рассказывать о займах МВФ для благих целей, с которых собственно и кормиться воровская власть, разворовывая эти займы. Не, наша жизнь это театр. Одни играют роль президента, другие роль чиновников и судей, а народ дешёвая массовка, смотрящая безучастно на эту породию и лицедейство.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. В Америке президенты бизнесмены, поэтому приоритет это экономика и развитие, в Белоруси президент колхозник, ставку делает на народное государственное хозяйство, в Китае глава - ген.секретарь компартии Китая, строят развитой коммунизм (да как ещё строят, а говорили коммунизм утопия). А у нас кто президент? Потом говорят, почему смеются над Украиной во всем мире. Логика однако.

      Удалить
  4. Все это пиар, даже если он свершится, имеет начало и конец. Конец обещаниям приходит сразу по приходу к власти. Пример по защите ВСЕХ чернобыльцев, через суды, в 2008-2011 гг. Борцами за чаяния чернобыльцев выступала ПР, но по приходу к власти ,решения судов, сразу стали расточительны для экономики страны, и их быстро свернули через "улучшения" от ПР через п.1210. Политическая "благотворительность", в особо крупных масштабах, как по пострадавшим от ЛПА, имеет шаткую перспективу. Ликвидаторов с каждым годом убывает, без пополнения, в отличие от зональников, и кажется, отдайте последнее должное ребятам-ликвидаторам, но политика есть политика, время цинизма,лукавства, лицемерия, лжи и выгодополучения.

    ОтветитьУдалить
  5. А ну-ка, припомни, Натаха, как заведовала Минсоцем. Чего тогда для ликвидаторов хорошего сделала, когда при Азирове у минсоцевской кормушки стояла?

    ОтветитьУдалить
  6. "Все это пиар, даже если он свершится, имеет начало и конец."
    Каждый день здесь на сайте пишут про выполнение решения КС Украины от 07.04.2021, про формулу 10-8-6 и это пиаром у их авторов не считается. А опубликованый по правилам документ, но оформленный неудобным политиком, это пиар, который надо отмести не читая того, что в документе предлагают!

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. У Натахи подмочена репутация в 2011 году. Обманувшему однажды, доверия больше нет. Как говорят "береги честь с молоду ....".

      Удалить
  7. Оппозиционный политик не имеет никакого влияния на исполнительную власть, даже если он искренне желает добра людям, поэтому все порывы Наташи можно сразу прировнять к пустозвонству и к пиару. (А искреннее желание помочь людям, от лица наших политиков, это вообще из области фантастики.) Политика смешалась с социальными программами, так как все предвыборные компании базируются на обещаниях перед нищими избирателями. Иногда политика нам в помощь, а иногда чистейший популизм. Вспомним 6-8-10 для ВСЕХ, начиная с 2008 года, что это было? Не что иное, как политика и реализованный популизм. Но кто успел, как говорится (воспользоваться этим популизмом) то есть ,оказался в нужное время в нужном конвеерном потоке, тот все успел, а более прыткие сняли ооочень хороший гешефт по п.1293. Жизнь это бизнес, а бизнес должен быть гибким и эластичным, сегодня лифчики в ходу, а завтра тапочки. Одни мол скажут, что 6-8-10 в 2008 году было по закону. Ну и где этот закон оказался после п.1210? Не смешите внуков, говоря им, что нужно жить честно и быть законопослушным гражданином (может это где-то и работает, но не у нас). Всё это сегодня не работает и заржавело. Справедливость сегодня, это комплекс мер, состоящих из личных амбиций, удачи, собственной инициативы, манипуляций и знанием статей Закона и т.д. Не достаточно сегодня одного ветеранского удостоверения, к сожалению.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Постанова 1210 незаконна никто не оспаривает

      Удалить
    2. Все пытаются бороться с последствиями нарушения законодательства ,такими, например, как постанова 1210, но большинству действительно не хватает ума и возможностей разгрести причину этих нарушений, просто проанализировав принятие п.1210. Все это сложно для простого обывателя, поэтому годами переливаем из пустого в порожнее, ввиде болтовни. У большинства просто нет юридического опыта, да и просто ума маловато, для борьбы с административной бюрократией. Большинство так и проживет жизнь с переменным успехом. Это и есть жизнь, ничего нового нет.

      Удалить
  8. Коментарии наверное от военных ликвидаторов потому что 54 ст устраивает гражданских ликвидаторив хотя может ето и пиар

    ОтветитьУдалить
  9. БЫЛА МИНИСТРОМ СОЦ ПОЛ И ЧТО СДЕЛАЛА ЧТОБЫ ВЫПОЛНЯЛСЯ ЗАКОН---- НИ-ХЕ-РА А СЕЕЙЧАС ЗАДЕЛАЛАСЬ МАТЕРЬЮ ТЕРЕЗОЙ ПУСТЬ ЛУТЬШЕ РАСКАЖЕТ КАК В КАБМИН ОТКАТЫ ПО 300000 ШТУК РАЗНОСИЛА ОТ СОЮЗА ЧЕРНОБЫЛЬ УКРАИНЫ А ТЕ ЧТОБ СПИСАТЬ ЭТИ ДЕНЬГИ ЛЮДЯМ УЗИ ВНУТРЕННИХ ОРГАНОВ ГДЕТО ДЕЛАЛИ ЗА 20-26 ШТУК ИЗ ОТЧЁТА РЕВИЗИОННОЙ КОМИССИИ АНДРЕЕВСКОГО СОЮЗА ДА И СЕБЯ НЕ ОБИЖАЛА

    ОтветитьУдалить
  10. Ссылка на петицию против ликвидаторов - автор обращения Елена Панченко -

    https://petition.president.gov.ua/petition/123790

    Сергей Михайлович! Травля ликвидаторов и марание их героизма, очернение их воинского подвига ПОДАНА петиция на сайте президента Украины с числа "потерпевших" требующих ВСЕХ ликвидаторов перевести на "минималки". Ох, горе Вам "потерпевшие" ....яму роете ликвидаторам, упадете в нее сами.

    Думаю необходимо, о подлости к ликвидаторам разместить эту пакость отдельной статьей для реагирования общественных организаций в защите ликвидаторов от чернения и очередной попытки уничтожения их подвига.

    Часть текста выдает желчь потерпевших и их подлость (сохранено в точности с ошибками)
    :-)

    Зокрема чорнобильці отримують різні пенсії з незрозумілих причин, які криються в корупції. Але чорнобельці це люди котрі втратили дім. Нікому з тих в кого погоріди будинки, чи постраждали від повені держава не виплачує суперпенсій. Ті пожежні , що тушили реактор і були героями не отримали винагороди і не отримають. Але за рахунок інших купа так зваоних чорнобильців отримують величезні пенсії. Тому пенсія повинна нараховуватися тільки по трудовому стажу. А всі супер пенсії повинні бути відмінені і пепераховані по мінімалці.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Потрібний новий закон, тільки для ліквідаторів та евакуйованих з 30 км зони,все інше відмінити.

      Удалить
    2. Так,тільки окремий закон по ліквідаторах...

      Удалить
    3. Хто знаэ, що це за блатна появилась Елена Панченко?

      Удалить
    4. согласен на 120%.только для ликвидаторов закон отдельно .по справедливости надо

      Удалить
  11. Цю Е.Панчеко навідь ВАКЦИНАЦІЯ НЕ СПАСЕ ВІД КОВІД-19.КАПЕЦЬ"ЗОВСМ СОВІСТЬ ТА СТРАХ ВТРАТИЛА".

    ОтветитьУдалить
  12. Ликвидаторов нужно обязательно перекинуть в новосозданный закон, написанный на 2-3 страничках с реальными льготами, которые должны быть намного выше существующих сегодня. Но таких, которых не пришлось бы ежемесячно обчекрыживать, что случилось с действующим законом. Но ни одного потерпевшего, ни одного моряка подводного атомохода и ракетчика там быть не должно.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. В законе "ни одного моряка подводного атомохода и ракетчика там быть не должно." пишет один аноним -герой ..думаю далек от ликвидатора.Интересно .а чем помешали те.500 человек ядерщиков инвалидов на всю Украину.которым уже далеко за 70-75 лет из числа моряков и ракетчиков стотысяной армии ликвидаторам аварии на ЧАЭС? Если этих 500 чел. ядерщиков уберут с Закона о ликвидаторах ЧАЭС к которым они приравнены,что у СТО тысяч чернобыльцев вырастит пенсия до пенсий судьи или прокурора? Не ищите ,как говорят кошку в темной комнате.где ее нету.Причина наверно намного в другом.

      Удалить
  13. А ликвидаторы что, не знали, что никаких зараженных территорий нет? За пределами 30-км зоны? Знали, но молчали себе в тряпочку, типа моя хата с краю. Думали, что финансы у страны безграничные, вот и приплыли, когда зональники распоясались и требуют уменьшить пенсии ликвидаторам для увеличения пенсий зональникам. А все наши лидеры забились по углам и делают вид, что ничего не происходит. А сейчас не исключена гиперинфляция, что тогда? Или дефолт вообще, как нам выжить при наличии миллионной оравы зональников?

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Люди меняются, а за 35 лет тем более. Лидеры тоже люди, с обычными пороками, а безграничная власть полностью переформатирует мозг человека. "Власть всегда опасна. Она привлекает худших и развращает лучших. Власть даётся только тем, кто готов склониться, чтобы подобрать её". Простые люди мыслят и планируют на расстоянии вытянутой руки. Большинство просто плывут по течению сопутствующих событий, являясь безучастными зеваками. Стоит ли винить обычных ликвидаторов? Каков народ такие и простые ликвидаторы. Безумное меньшинство всегда ведёт за собой пассивное большинство, навязывая для них свои правила игры. "Блеяние ягнят перед бойней", классика человеческого общества.

      Удалить
    2. Срочно отсоединятся!И только отдельный закон для ликвидаторов!

      Удалить
    3. У нас народ такой, молчаливый. Менталитет хатоскрайничества неискореним. Тут две причины: или всё и всем по..уй, или морда в пушке, и лучше не высовываться ,лишний раз. У нас всегда все "хорошо", как у Корейки из "Золотого теленка". Дали-хорошо, не дали - тоже большинство молча сопят в две дырочки. О таком народе мечтают все правители мира. Жизнь у населения в ноль, и тишина, коммуналка под сраку, и многие добровольно откажутся от молока, или другого необходимого продукта. А чё, вместо молока можно пить чай из батареи, уже подогретый. Так же и с нашей братвой. Кому обломились, те тихо над "златом чахнут", как бы не спугнуть удачу. Лидеры помалкивают, как бы не навредить себе своей активностью. А кто в активной фазе, это зональники. Они аккуратно щупают, где бы кого надавить в жалости к себе. Нет, ещё рано. Вот подойдёт 2023 предвыборный год, и тогда надо заламывать руки. Народ стал маргинальный, уставший от всего, разачарованный во всем, все всем по....

      Удалить
  14. Мені цікаво, а нам думають щось піднімати по харчовим грошам? Всі наші депутати кажуть, що газ буде по 30 гривень для підприємств, у тому числі для виробництва харчів, то ціни стрибнуть у гору разів у 3-4. Хліб, цукор, борошно, молочка... А нам вже років зо 10 дають по 400 гривень. Вони там що, звар"ювали? Якщо зараз хліб коштує по 18-20 за буханець 700 грамів, то шо буде вже незабаром? А чому мовчать наші хрущенкі та інші? Орденів чекають до Дня Ліквідатора? А нам шо до цих орденів? Треба діяти вже зараз, коли буханець по 20 гривень, а не по 50-70.

    ОтветитьУдалить
  15. Щось Королевська не хоче чухати жити до села десь до волиняк-зональників, або до рівняків, або до олевських копачів бурштину. А так співчуває зональникам. Ні, вона хоче щодня обідати у ресторані, на ніч відвідати нічний клюб, помитись у теплій ванні. Звідки вона знає про життя селюків-зональників? А може вони вже давно долярові мільйонери від краденого з лісів бурштину?

    ОтветитьУдалить
  16. 14.31 очень чётко написал о наших людях.Согласен с ним на 100% .Только с нашего молчаливого согласия творится такая несправедливость. Сколько можно терпеть и прятать голову в песке?. Пора всех прилепал отодвинуть от настоящих ликвидаторов.Нужен срочно отдельный закон.

    ОтветитьУдалить
  17. Анониму 04.10.21г.в 09.44.00.дядя ты что не понемаеш что у вас есть МО УКРАИНЫ, И ОНИ ОБЯЗАНЫ ВАМИ ЗАБОТИТСЯ А НЕ ЛИКВИДАТОРЫ АВАРИИ НА ЧАЭС,ВЫ ОТБИРАЕТЕ У ЛИКВИДАТОРОВ ХЛЕБ,ЖИЗНЬ И ЗДОРОВЪЕ,ЛИКВИДАТОРЫ 2-3КАТЕГОРИЙ ПРОЖИВАЮТ ВПРОГОЛОДЬ И В НИЩИТЕ.

    ОтветитьУдалить