Українська держава не може виплатити всі соціальні пільги, передбачені законами, пільговикам, яких налічується майже 18 мільйонів.
Про це повідомляє прес-служба Міністерства фінансів, коментуючи рішення Конституційного Суду щодо виплат, зокрема, чорнобильцям та афганцям.
«На сьогодні в Україні майже 18 мільйонів громадян, яким передбачено пільги, а Україна займає перше місце в світі з надання пільг. Приміром, у нас налічується 380 категорій пільг», – інформує відомство.
«Держава не може одночасно виплатити всі соціальні пільги, передбачені законами, багато з яких залишилися у спадщину і є застарілими та популістськими. Межі платоспроможності держави, її бюджету та Пенсійного фонду, тим паче під час світової економічної кризи, є вкрай обмеженими», – заявляє Мінфін.
Міністерство зазначає, що практика європейських держав, яка підтверджена рішеннями конституційних судів, зокрема Литви, Польщі, Хорватії, Угорщини та інших «доводить, що соціальні виплати і гарантії мають ґрунтуватися на об’єктивній економічній ситуації» в державі.
«Прагнучи якнайкраще забезпечити соціальний захист громадян, держава враховує рівень та перспективи свого економічного розвитку. Адже, соціальне забезпечення невід’ємно пов’язане з економічним розвитком та добробутом держави і не може бути реалізованим без відповідного фінансового забезпечення», – пояснює Мінфін.
Тому рішення Конституційного Суду щодо права Кабінету міністрів установлювати розмір соцвиплат у відповідності до фінансових можливостей держави «відповідає світовій практиці, яка виходить з того, що не може бути зменшено прожитковий мінімум, а максимум залежить від об’єктивних можливостей держави», наголошує Мінфін.
Відомство запевняє, що Кабмін, встановлюючи розміри соцвиплат, буде керуватися виключно Конституцією та забезпечувати право кожного на достатній життєвий рівень.
Мінфін зазначає, що у листопаді 2011 року уряд видав постанову «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», якою з 1 січня 2012 року «значно збільшено порівняно з 2011 роком» розміри соцвиплат.
Зокрема, з 1 січня передбачено збільшення розміру додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров’ю, інвалідам I, II, III групи, з 30, 20, 15% до 50, 40, 30% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
«Отже, незалежно від розміру заробітку та інших обставин, жоден інвалід-ліквідатор не отримуватиме починаючи з січня 2012 року пенсії нижче: інваліди I групи – 2342,7 грн, II групи – 2096,1 грн, III групи – 1849,5 грн», – заявляє Мінфін.
«Збільшуючи розміри пенсій, буде забезпечено справедливу диференціацію розмірів пенсій залежно від тривалості участі особи в ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та отримуваного нею заробітку», – запевняє відомств.
Про це повідомляє прес-служба Міністерства фінансів, коментуючи рішення Конституційного Суду щодо виплат, зокрема, чорнобильцям та афганцям.
«На сьогодні в Україні майже 18 мільйонів громадян, яким передбачено пільги, а Україна займає перше місце в світі з надання пільг. Приміром, у нас налічується 380 категорій пільг», – інформує відомство.
«Держава не може одночасно виплатити всі соціальні пільги, передбачені законами, багато з яких залишилися у спадщину і є застарілими та популістськими. Межі платоспроможності держави, її бюджету та Пенсійного фонду, тим паче під час світової економічної кризи, є вкрай обмеженими», – заявляє Мінфін.
Міністерство зазначає, що практика європейських держав, яка підтверджена рішеннями конституційних судів, зокрема Литви, Польщі, Хорватії, Угорщини та інших «доводить, що соціальні виплати і гарантії мають ґрунтуватися на об’єктивній економічній ситуації» в державі.
«Прагнучи якнайкраще забезпечити соціальний захист громадян, держава враховує рівень та перспективи свого економічного розвитку. Адже, соціальне забезпечення невід’ємно пов’язане з економічним розвитком та добробутом держави і не може бути реалізованим без відповідного фінансового забезпечення», – пояснює Мінфін.
Тому рішення Конституційного Суду щодо права Кабінету міністрів установлювати розмір соцвиплат у відповідності до фінансових можливостей держави «відповідає світовій практиці, яка виходить з того, що не може бути зменшено прожитковий мінімум, а максимум залежить від об’єктивних можливостей держави», наголошує Мінфін.
Відомство запевняє, що Кабмін, встановлюючи розміри соцвиплат, буде керуватися виключно Конституцією та забезпечувати право кожного на достатній життєвий рівень.
Мінфін зазначає, що у листопаді 2011 року уряд видав постанову «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», якою з 1 січня 2012 року «значно збільшено порівняно з 2011 роком» розміри соцвиплат.
Зокрема, з 1 січня передбачено збільшення розміру додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров’ю, інвалідам I, II, III групи, з 30, 20, 15% до 50, 40, 30% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
«Отже, незалежно від розміру заробітку та інших обставин, жоден інвалід-ліквідатор не отримуватиме починаючи з січня 2012 року пенсії нижче: інваліди I групи – 2342,7 грн, II групи – 2096,1 грн, III групи – 1849,5 грн», – заявляє Мінфін.
«Збільшуючи розміри пенсій, буде забезпечено справедливу диференціацію розмірів пенсій залежно від тривалості участі особи в ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та отримуваного нею заробітку», – запевняє відомств.
ЭТО ТОЧНО ((де жавю )) ЧТО ЗА ТЕНЬ НА ПЛЕТЕНЬ. ДА ВСЕ ИЗ ЗА ЭТОЙ СВИНЬИ АНДРЕЕВА. БЛИН ПОЛУЧИЛИ ПО 1848 А ОНИ .... ЭТО ВСЕ ИЗ УСРЕДНЕНИЯ ПЕНСИЙ. НАДО ГОТОВИТЬ НА АПЕЛЬ МЕСЯЦ ХОРОШИЙ ШТУРМ ВР. КАК В НОЯБРЕ. ТОЛЬКО ДОЙТИ ДО КОНЦА.
ОтветитьУдалитьБорис полностью вас поддерживаю.Кому это в голову взбрело начислять пенсии ликвидаторам исходя из заработной платы во время работы на ЧАЭС?В нашем городе есть ликвидаторы,которые работали на ликвидации 1день,3 дня,а общий стаж у них з года, 5 лет и имеют сейчас пенсии по 8 тысяч. В нашей стране можно было и не зарабатывать себе пенсию,а съездить на один день на чернобыль,перед этим устроясь на шахту на хороший участок. И всё ты обеспеченый человек.
ОтветитьУдалитьРЕЗОЛЮЦІЯ СПІЛЬНОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ
ОтветитьУдалитьКИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ НАРОДНОЇ ПАРТІЇ “ЗА ДОБРОБУТ ТА СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ НАРОДУ” І ПРЕДСТАВНИКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКИХ ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
м.Київ 10.12.2011 року
“ПРО ПОРУШЕННЯ КОНСТИТУЦІЇ ТА ЗАКОНІВ УКРАЇНИ, КОНСТИТУЦІЙНИХ І ЗАКОННИХ ПРАВ ГРОМАДЯН, ЯКІ ПОСТРАЖДАЛИ ВНАСЛІДОК ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ, ПОРЯДКОМ ОБЧИСЛЕННЯ ПЕНСІЙ ОСОБАМ, ЯКІ ПОСТРАЖДАЛИ ВНАСЛІДОК ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ, ЗАТВЕРДЖЕНИМ ПОСТАНОВОЮ КАБІНЕТА МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 23 листопаду 2011 року № 1210
Ми, учасники спільної Конференції Київської обласної організації Всеукраїнської Чорнобильської Народної Партії “За добробут та соціальний захист народу” і представників чорнобильських громадських організацій Київської області ЗАЯВЛЯЄМО про ПОРУШЕННЯ Конституції та Законів України, конституційних і законних прав чорнобильців Порядком обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України № 1210 від 23.11.2011 р., а саме:
1.Пунктом 11 цього Порядку встановлений мінімальний розмір пенсій для інвалідів Чорнобиля, який НЕ ВІДПОВІДАЄ статті 54 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
2.Пунктом 13 цього Порядку встановлена щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю, яка НЕ ВІДПОВІДАЄ статтям 50 і 51 “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”;
3.Пунктом 14 цього Порядку встановлена щомісячна компенсація сім’ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи, яка НЕ ВІДПОВІДАЄ статті 52 “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”;
4.Пунктом 15 цього Порядку встановлено підвищення пенсій непрацюючим пенсіонерам, які проживають на територіях радіоактивного забруднення, яке НЕ ВІДПОВІДАЄ статті 39 “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”;
(продолжение)
ОтветитьУдалитьТобто Кабінет Міністрів України ЗАТВЕРДИВШИ цей Порядок ГРУБО ПОРУШИВ:
- статтю 113 Конституції України, якою встановлено, що Кабінет Міністрів України у своїй діяльності керується Конституцією і Законами України;
- статтю 116 Конституції України, якою встановлено, що Кабінет Міністрів України забезпечує виконання Конституції і Законів України, вживає заходів щодо забезпечення прав і свобод людини і громадянина;
- статтю 1 Конституції України, якою встановлено, що Україна є соціальною і правовою Державою;
- статтю 3 Конституції України, , якою встановлено, що утвердження і забезпечення прав і свобод людини є ГОЛОВНИМ ОБОВ’ЯЗКОМ Держави;
- статтю 6 Конституції України, якою встановлено, що органи виконавчої влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України;
- статтю 8 Конституції України, якою встановлено, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, Конституція України має найвищу юридичну силу, Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй;
- статтю 16 Конституції України, якою встановлено, що подолання наслідків Чорнобильської катастрофи є обов’язком держави;
- статтю 19 Конституції України, якою встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і Законами України;
- статтю 21 Конституції України, якою встановлено, що права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними;
- статтю 50 Конституції України, якою встановлено, що кожен має право на безпечне для життя і здоров’я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди;
- статтю 56 Конституції України, якою встановлено, що кожен має право на відшкодування матеріальної і моральної шкоди, завданої діями чи бездіяльністю органів державної влади;
- статтю 68 Конституції України, якою встановлено, що кожен зобов’язаний неухильно додержуватися Конституції та Законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей;
- підпункти 1 і 2 пункту 1 статті 2 Закону України “Про Кабінет Міністрів України”, якими встановлено, що до основних завдань Кабінету Міністрів України належать виконання Конституції і Законів України, вжиття заходів щодо забезпечення прав і свобод людини та громадянина;
- пункти 1 і 2 статті 3 вищенаведеного Закону, якими встановлено, що діяльність Кабінету Міністрів грунтується на принципах верховенства права, законності і відповідальності, що Кабінет Міністрів України здійснює виконавчу владу на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України;
(продолжение)
ОтветитьУдалить- пункти 1 і 2 статті 4 вищенаведеного Закону, якими встановлено, що Кабінет Міністрів України у своїй діяльності керується Конституцією України, цим Законом, іншими Законами України, організація, повноваження і порядок діяльності Кабінету Міністрів України визначаються Конституцією України, цим та іншими Законами України;
- статтю 1 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, якою встановлено, що державна політика в галузі соціального захисту потерпілих від Чорнобильської катастрофи та створення умов проживання і праці на забруднених територіях базується на принципах соціального захисту, ПОВНОГО ВІДШКОДУВАННЯ ШКОДИ особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
- статтю 13 вищенаведеного Закону, якою встановлено, що Держава бере на себе відповідальність за завдану шкоду громадянам та зобов’язується її відшкодувати за пошкодження здоров’я або втрату працездатності громадянами та їх дітьми, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, втрату годувальника, якщо його смерть пов’язана з Чорнобильською катастрофою, матеріальні втрати, що їх зазнали громадяни та їх сім’ї у зв’язку з Чорнобильською катастрофою, відповідно до цього Закону;
- статті 39, 50, 51, 52 і 54 вищенаведеного Закону, якими встановлений конкретний розмір компенсацій, пільг, доплат, , пенсій і додаткових пенсій в залежності від мінімальної заробітної плати чи мінімальної пенсії за віком.
Крім того ВВАЖАЄМО НЕСПРАВЕДЛИВИМ і таким, що ПОРУШУЄ статтю 24 Конституції України, якою встановлено, що громадяни є рівними перед Законом, те, що підпунктом 4 пункту 3 цього Порядку інвалідам Чорнобиля, які пропрацювали у зоні відчуження менше календарного місяца у 1986-1990 роках і не виводилися в той час із цієї зони внаслідок захворювання, пов’язаного з Чорнобильською катастрофою, пенсія обчислюється виходячи із фактичної заробітної плати відпрацьованих днів в зоні відчуження з перерахунком до 1 місяця, тобто пенсія нараховується з ФАНТОМНОГО ЗАРОБІТКУ за 1 місяц тоді, коли всім іншим інвалідам Чорнобиля пенсія нараховується з ФАКТИЧНОГО ЗАРОБІТКУ за повністю відпрацьований місяц чи 12 календарних місяців у зоні відчуження.
(продолжение)
ОтветитьУдалитьВ зв’язку з вищенаведеним, керуючись статтями 1, 3, 5, 6, 8, 16, 19, 21, 22, 27, 28, 36, 38, 40, 46, 48, 49, 50, 64, 68, 69, 75, 79, 85, 86, 92, 102, 104, 106, 113 і 116 Конституції України від Президента, Уряду, Генерального Прокурора, Конституційного суду і народних депутатів України МИ ВИМАГАЄМО:
1.ВІДНОВИТИ конституційні і законні права громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, щодо до їх конституційних і законних прав на пенсійне забезпечення;
2.ЗАБЕЗПЕЧИТИ ВИКОНАННЯ вимог Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, в Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопаду № 1210, шляхом внесення в нього змін, а саме:
2.1.Пункт 11 цього Порядку прийняти в редакції відповідно статті 54 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, якою встановлено, що в усіх випадках розміри пенсій для інвалідів, щодо яких встановлено зв’язок з Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими:
- по І групі інвалідності – 10 мінімальних пенсій за віком;
- по ІІ групі інвалідності – 8 мінімальних пенсій за віком;
- по ІІІ групі інвалідності – 6 мінімальних пенсій за віком;
- дітям-інвалідам – 3 мінімальних пенсій за віком;
2.2.Пункт 13 цього Порядку прийняти в редакції відповідно статті 50 вищенаведеного Закону, якою встановлено, що особам віднесеним до категорії 1, призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю, у розмірах:
- інвалідам І групи – 100 % мінімальної пенсії за віком;
- інвалідам ІІ групи – 75 % мінімальної пенсії за віком;
- інвалідам ІІІ групи, дітям-інвалідам, а також хворим внаслідок Чорнобильської катастрофи на променеву хворобу - 50 % мінімальної пенсії за віком;
2.3.Пункт 13 цього Порядку прийняти в редакції відповідно статті 51 вищенаведеного Закону, якою встановлено, що щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю, призначається у розмірах:
- особам віднесеним до категорії 2 – 30 % мінімальної пенсії за віком;
- особам віднесеним до категорії 3 – 25 % мінімальної пенсії за віком;
- особам віднесеним до категорії 4 – 15 % мінімальної пенсії за віком;
2.4.Пункт 14 цього Порядку прийняти в редакції відповідно статті 52 вищенаведеного Закону, якою встановлено, що щомісячна компенсація в разі втрати годувальника призначається на кожного непрацездатного члена сім’ї, який був на його утриманні, в розмірі 50 % мінімальної пенсії за віком незалежно від пенсії, передбаченої законодавством України;
2.5.Пункт 15 цього Порядку прийняти в редакції відповідно статті 39 вищенаведеного Закону, якою встановлено, що пенсії непрацюючим пенсіонерам, які проживають на територіях радіоактивного забруднення, підвищуються у таких розмірах:
- у зоні безумовного (обов’язкового) відселення – 3 мінімальної заробітної плати;
- у зоні гарантованого добровільного відселення - 2 мінімальної заробітної плати;
- у зоні посиленого радіоекологічного контролю – 1 мінімальна заробітна плата
3.Підпункт 4 пункту 3 вищенаведеного Порядку прийняти у такий редакції:
“4) менше календарного місяця у 1986-1990 роках, за її бажанням пенсія може обчислюватися виходячи із заробітної плати, одержаної за работу у зоні відчуження, за весь фактично відпрацьований час, в одному із неповних календарних місяців роботи протягом цих років, з додаванням суми заробітної плати за період роботи за межами зони відчуження за цей місяц, якщо ця особа не виводилася в цьому місяці із зони відчуження внаслідок захворювання, пов’язаного з Чорнобильською катастрофою чи отримання перевищення гранично припустимої дози радіації”
Якщо наші ЗАКОННІ ВИМОГИ НЕ БУДУТЬ ВИКОНАНІ, ми будемо вимушені проводити безстроково масові акції протесту і громадянської непокори та інші дії, аж до зміни цієї антинародної влади.
Очень справедливая диферинциация когда инвалиды одной и тойжей группы (бывшие в одно и тоже время) получают пенсию в четыре раза меньше лиш потому что у них была небольшая зарплата. Но им также нужно покупать лекарства для поддержания жизнедеятельности.Представим инвалидов ВОВ,одного ранило в 45 а и второго в 45 по СПРАВЕДЛИВОЙ ДИФЕРИНЦИАЦИИ первому выходит нужно назначить пенсию в четыре раза больше так как он работал до войны и получал большую зарплату а второй был курсантом военного училищя и получал очень маленькое курсанское денежное довольствие.Так атомщики наЧАЭС и до аварии получали высокие зарплаты а после еще и кратность.Можно только представить какие у них пенсии.
ОтветитьУдалитьОЧЕНЬ СПРАВЕДЛИВО......
ОтветитьУдалить