Черкаські чорнобильці продовжують стояти на морозі перед облдержадміністрацією, а влада ініціює судові процеси (ОНОВЛЕНО)


Чорнобильці продовжують пікетувати біля Черкаської облдержадміністрації, вимагаючи зустрічі з головою ОДА, врахування їх вимог щодо виплати пенсій відповідно до закону "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи". Крім того, вони вимагають скасування постанови Кабміну № 1210, яка дозволяє зменшувати пенсії найвразливішим верствам населення, але не чіпає "віп-пенсіонерів" серед чиновників. 

 Також чорнобильці пропонують створення громадської ради при Черкаській ОДА, де б рішення від чорнобильців Черкаської області приймав не одноосібно голова обласної організації "Союз Чорнобиль України" Володимир Болтенков, а - районні та міські конференції та збори різних чорнобильських організацій, на основі яких уже б формувались остаточні узгоджені пропозиції черкаських чорнобильців.

 При цьому, як ще раз заявили представники "Чорнобиль-86" та "Союз Чорнобиль України", вони готові відмовитися на період кризи в країні від таких пільг, як пільги на медикаменти, безкоштовний проїзд у транспорті, безкоштовні путівки на оздоровлення тощо. За їх словами, ці пільги стали черговою корупційною схемою з відкатами чиновникам та корупційним керівникам деяких чорнобильських організацій.

 Однак відмова від пільг, як заявили чорнобильці, може бути за умови, якщо постанова Кабміну № 1210 буде доповнена. Зокрема до існуючих 12 категорій пенсіонерів, яким можна зменшувати пенсію, додадуть ще чотири: депутатів, віп-пенсіонерів, чиновників, включно з мерами, міністрами тощо, та весь суддівський корпус. Тобто чорнобильці вимагають від влади виконати пункт перший Маніфесту чорнобильців, прийнятого в Лубнах.

Врешті, чорнобильці нагадують владі, що залишився ще пункт 8 цього Маніфесту, в якому сказано, що якщо влада не виконає сім попередніх пунктів, то чорнобильці всієї України 26 квітня 2012 року, на день трагедії, в Києві організовують масштабні протести – так званий «Київський Чорнобиль».

 Голова обласної Спілки ліквідаторів-інвалідів "Чорнобиль-86" Олександр Петренко повідомив НародUA, що з наступного тижня черкаські чорнобильці починають надсилати звернення до Європейського суду з прав людини щодо незаконності дій української влади у випаті пенсій чорнобильцям.

 Так, за його словами, вже підготовлено 40 таких позовних заяв від людей, які виграли судові процеси в Україні, але досі не можуть добитися виплати належної пенсії.

 Загалом, за словами Олександра Петренка, в області більше 5 тисяч таких справ.

 До того ж, як стверджують черкаські чорнобильці, з центральних органів влади в регіони сьогодні приходять інструкції, якими місцевим чиновникам прямо наказують в жодному випадку не виплачувати передбачених законодавством пенсій, навіть якщо є рішення судів. Більше того - від чиновників у регіонах вимагають під будь-яким приводом розпочинати чергові апеляційні процеси, в яких суди повинні скасовувати попередні рішення судів і зменшувати пенсії чорнобильцям.

 НародUA отримав копії подібних інструкцій центральної влади місцевим органам влади. Нижче подаємо їх.

ТЕЗИ
 Щодо завдань місцевих органів праці та соціального захисту населення із забезпечення соціальних виплат, які фінансуються із державного бюджету
 Перше, На даний час місцеві органи праці та соціального захисту населення мають таку ситуацію із рішеннями судів:
 рішення судів на користь громадян, які виконані;
 - рішення судів на користь громадян, які не підлягають апеляції, які виконуються на даний час;
 - рішення судів на користь громадян, які не підлягають апеляції, але у силу обставин не виконуються;
 - рішення судів на користь громадян, які пройшли апеляційні процедури;
 - майбутні рішення судів, які можуть надійти.
 Друге. Завдання місцевих органів праці та соціального захисту населення:
 2.1. Стосовно виплат:
 - по рішеннях судів на користь громадян, які уже повністю виконані на сьогоднішню дату - нічого не робимо;
по рішеннях судів на користь громадян, які виконані частково, - необхідно із сьогоднішнього дня припинити будь які виплати;
- по рішеннях судів на користь громадян, по яких ще не здійснювалися виплати - необхідно із сьогоднішнього дня не допустити будь яких виплат;
- по рішеннях судів на користь громадян, які надійдуть - необхідно не допустити будь яких виплат.
 Якщо виникає ситуація, що суму необхідно виплатити, необхідно надати інформацію до Департаменту правового забезпечення.
 2.2. Стосовно апеляційних процедур:
 - по рішеннях судів на користь громадян, які уже повністю виконані на сьогоднішню дату - нічого не робимо;
- по рішеннях судів на користь громадян, які виконані частково, - необхідно протягом місяця відновити апеляційні процедури незалежно ні від чого;
- по рішеннях судів на користь громадян, по яких ще не здійснювалися виплати - необхідно протягом місяця відновити апеляційні процедури незалежно ні від чого;
- по рішеннях судів на користь громадян, які надійдуть - необхідно здійснювати активні апеляційні процедури незалежно ні від чого.
Що стосується підстав для відновлення апеляційних процедур по судових рішеннях, які не підлягають апеляції або пройшли терміни апеляції, то скрізь повинно бути посилання на нові обставини.
 Деякі нові обставини ми Вам надаємо (додаток).
 Як Ви будете здійснювати відновлення апеляційних процедур, необхідно надавати інформацію відповідно до форми, що додається. Контроль буде жорстким.
 2.3. Стосовно нових рішень і нових апеляційних процедур:
 - місцеві органи праці та соціального захисіу населення повинні здійснювати активні апеляційні процедури;
- не може бути так, що фахівець пішов на засідання суду там проспав і прийшов.
 У засіданнях суду приймати участь фахівцям не нижчі начальника відділу.
 Фахівці обласної ланки повинні допомагати районним і міським управлінням, а фахівці Міністерства - усім, брати при необхідності участь у місцевих судах.
 Інформація про роботу повинна надаватися за формою, ще додається.
 2.4. Ви повинні провести протягом тижня такі ж зустрічі, які ми проводимо зараз, із районами та містами і поставити завдання.
 У разі виникнення питань Головні управління праці та соціального захисту населення звертаються з ними до Міністерства, а районні та міські до Головних управлінь.
 2.5. Стосовно співпраці місцевих органів праці та соціального захисту населення із:
 Державною виконавчою службою.
 При надходженні відповідних рішень судій, запитів Державної виконавчої служби ініціювати обговорення у робочому порядку спільних дій. Якщо є непорозуміння надати інформацію до Департаменту правового забезпечення, місцевими фінансовими органами.
 Необхідно повідомити фінансові органи про апеляційні процедури, щоб вони мали можливість прийняти участь у судових засіданнях, як орган, який володіє фінансовою ситуацією

 Подаємо також документ від Пенсійного фонду, який регламентує видачу пенсій чорнобильцям

ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
 Черкаська міська організація спідки «Союз Чорнобиль України»

 Першому, заступнику і голови Черкаської облдержадміністрації
 Рябцеву С.В.
Про розгляд звернення ЧМГО «Союз Чорнобиль України»
 Головне управління Пенсійного фонду України в Черкаській області розглянуло звернення учасників загальних міських зборів Черкаської міської організації спілки «Союз Чорнобиль України» до голови Черкаської обласної державної адміністрації Тулуба С.Б. щодо обчислення розмірів пенсій учасникам ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та у межах наданих повноважень повідомляє наступне.
 Через прогалини законодавства виплата чорнобильських пенсій регулювалася законами про Державний бюджет України на відповідний рік та постановами Кабінету Міністрів України.
 Правомірність цього підтверджена рішенням Конституційного Суду України від 26.12.2011 №20-рп/2011, у якому зазначено, що передбачені законами соціально-економічні права не є абсолютними. Механізм реалізації цих прав може бути змінений державою, зокрема, через неможливість їх фінансового забезпечення шляхом пропорційного перерозподілу; коштів з метою збереження балансу інтересів усього суспільства.
 Кабінет Міністрів України є органом, який забезпечує проведення державної політики у соціальній сфері, а Пенсійний фонд України - органом, який реалізує таку політику, в тому числі за рахунок кощтів Державного бюджету України.
 Зазначена позиція підтверджена й рішенням Конституційного суду України від 25.01.2012 №3-рп/2012, згідно з яким однією з ознак .України як соціальної держави є забезпечення загальносуспільних потреб у сфері соціального захисту за рахунок коштів Державного бюджету України, виходячи
 з фінансових можливостей держави, яка зобов'язана справедливо і неупереджено розподіляти суспільне багатство між громадянами і територіальними громадами та прагнути до збалансованості бюджету України.
 Повноваження Кабінету Міністрів України щодо розробки проекту закону про Державний бюджет України та забезпечення виконання відповідного закону пов'язані з його функціями, в тому числі щодо реалізації політики у сфері соціального захисту та в інших сферах. Кабінет Міністрів України регулює порядок та розміри соціальних виплат та допомоги, які фінансуються за рахунок коштів Державного бюджету України, відповідно до Конституції та законів України.
 Зокрема,, пунктом 3 Прикінцевих положень Закону У крани "Про Державний бюджет України на 2012 рік" установлено, що у 2012 році норми положення статей 20, 21, 22, 23, 30, 31, 37, 39, 48, 50, 51, 52 та 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (далі - Закон) застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України виходячи з наявних фінансових ресурсів Державного бюджету України та бюджету Пенсійного фонду України на 2012 рік.
 Порядок обчислення з 1 січня поточного року розмірів пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1210 «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».
 На виконання зазначеної постанови у грудні 2011 року органами Пенсійного фонду України області проведено перерахунки пенсій по інвалідності внаслідок Чорнобильської катастрофи, призначених відповідно до статті 54 Закону, а саме: з 1 січня 2012 року пенсії по інвалідності ліквідаторам аварії на ЧАЕС розраховані від осучасненої заробітної платив отриманої за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків.
 Щодо надання для обчислення розмірів пенсій довідок про заробітну плату пояснюємо, що відповідно до статті 54 Закону пенсії по інвалідності, що настала внаслідок Чорнобильської катастрофи, можуть призначатися із заробітку, одержаного за роботу в зоні відчуження, за бажанням громадянина. Відповідно до статті 15 Закону видача довідок про заробітну плату за період роботи (служби) по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС здійснюється підприємствами, установами .ха організаціями (військкоматами). У разі якщо особа, яка звертається за призначенням пенсії, не подає довідку про заробітну плату, пенсія обчислюється у мінімальному розмірі.
 Постановою Уряду №1210 учасникам ліквідації аварії на ЧАЕС встановлено гарантовану мінімальну виплату, яка залежить від прожиткового; мінімуму для непрацездатних осіб та групи інвалідності і з 01.01.2012 становить: по І групі інвалідності - 2342,70 грн. (285% прожиткового мінімуму; для непрацездатних); по II групі - 2096,10 грн. (255%), по III групі - 1849,50 грн (225%).
 Крім того, Постановою №1210 збільшені розміри додаткової пенсії всім категоріям чорнобильців.
 Внаслідок проведених перерахунків розмір пенсійної виплати з 01.01.2012 для учасників ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС (2063 пенсіонери) у середньому зріс з 1515,34 грн. до 2514,11 грн. (середній розмір підвищення становить 998,77 грн.). При цьому, для інвалідів І групи пенсійна виплата у середньому зросла на 1890,96 грн. і становить 3820,53грн., для інвалідів 2 групи - 3195,93 грн. (+ 1476,64 грн.), для 3 групи - 2186,93 грн. (+ 770,61 грн.).
 Питання подальшого підвищення розмірів пенсій зазначеним категоріям громадян може бути вирішене лише шляхом внесення змін до чинних нормативно-правових актів.
 Урядом вживаються заходи щодо підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. З метою зняття соціальної напруги серед постраждалнх громадян створено робочу групу з врегулювання питань з соціального захисту, судових рішень та пенсійного забезпечення громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи. До спільної роботи з метою розроблення і внесення узгоджених, соціально виважених законодавчих ініціатив залучено представників багатьох громадських чорнобильських організацій із різних регіонів.
Начальник головного управління В.П.Багрійчук

 Чорнобильці пояснюють, що твердження Пенсійного фонду про зростання пенсій - лише маніпуляції.
 Мовляв, більшість чорнобильців отримують мінімальні пенсії, оскільки нинішнє керівництво "Союз Чорнобиль України" разом з Кабміном домовилися про, на думку чорнобильців, соціально несправедливе рішення вираховувати пенсії за рівнем зарплат ліквідаторів, які були в них на 1986-87 роки. Тож, як говорять чорнобильці, високі пенсії отримують лише колишні начальники, деякою мірою шахтарі, певні категорії працівників ЧАЕС. А люди, які виконували найнебезпечнішу роботу і мали невелику зарплату, яких більшість, тепер, за словами чорнобильців, мають малу пенсію.

 Представник "Союз Чорнобиль України" та священик Борис Бродовський надав нам статистику зарплат черкаських чорнобильців, яку і подаємо нижче (натиснути для збільшення зображення).




Комментариев нет:

Отправить комментарий