Народний депутат України Чудновський вніс законопроект про зміни до "чорнобильського" закону


Проект вноситься
Народним депутатом України
Чудновським В.О.


ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»
щодо соціального забезпечення осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
І. Внести до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1991, N 16, ст.200) такі зміни:
1. У статтю 11:
1) доповнити частину першу пунктом 7 такого змісту:
«7) особи, які досягли повноліття, та які народились після 26 квітня 1986 року від батька, який на час настання вагітності матері мав підстави належати до категорії 1, 2 або 3 постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, або народжені матір'ю, яка на час настання вагітності або під час вагітності мала підстави належати до категорії 1, 2 або 3 постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи.»
2. У статтю 13:
1) у пункті 2 частини першої слова «якщо його смерть пов'язана з Чорнобильською катастрофою» замінити словами «який мав статус учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС».
3. Доповнити статтею 14-1 наступного змісту:
1) «Стаття 14-1. Визначення поняття втрати годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Під втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи розуміється втрата годувальника, який мав статус учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС».
4. У статті 20:
1) у першому реченні частини другої слова «смерть яких пов'язана з Чорнобильською катастрофою» виключити;
2) у третьому та четвертому реченнях частини другої слова «смерть якого пов'язана з Чорнобильською катастрофою» виключити.
5. У статті 21:
1) у першому реченні частини другої слова «смерть яких пов'язана з Чорнобильською катастрофою» виключити;
2) у другому та третьому реченнях частини другої слова «смерть якого пов'язана з Чорнобильською катастрофою» виключити.
6. У статті 22:
1) у першому реченні частини другої слова «смерть яких пов'язана з Чорнобильською катастрофою» виключити;
2) у другому та третьому реченнях частини другої слова «смерть якого пов'язана з Чорнобильською катастрофою» виключити.
7. У статті 27:
1) пункт 4 частини першої викласти в новій редакції такого змісту:
«4) народилися або постійно проживали чи навчалися на момент та/або після аварії у зоні посиленого радіоекологічного контролю незалежно від часу проживання.».
8. У статті 48:
1) у частині першій слова «та смерть яких пов'язана з Чорнобильською катастрофою» виключити.
9. У статті 54:
1) частину третю викласти у новій редакції такого змісту:
«У всіх випадках розміри пенсій для інвалідів, щодо яких встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими:
по I групі інвалідності - десяти прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;
по II групі інвалідності - восьми прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;
по III групі інвалідності - шести прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;
дітям-інвалідам - чотирьох прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність.».

ІІ. Прикінцеві положення
1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
2. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом:
привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
забезпечити перегляд і скасування міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади своїх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону.

Голова Верховної Ради
України

----------------------------------------

ПОДАННЯ 05.03.2013

НАРОДНИЙ ДЕПУТАТ УКРАЇНИ

Україна, 01008, м. Київ, вул. Грушевського, 5.

№ _______________
від “____” _________ 2013 року


Верховна Рада України
В порядку законодавчої ініціативи відповідно до статті 93 Конституції України вношу на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».
Доповідати під час розгляду законопроекту на пленарному засіданні Верховної Ради України буде народний депутат України, член Комітету Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності – Чудновський В.О.

Додатки:

               1.         Проект Закону України – на 3 арк.;
               2.         Проект Постанови Верховної Ради України – на 1 арк.;
               3.         Пояснювальна записка – на 2 арк.;
               4.         Порівняльна таблиця – на 8 арк.;
               5.         Копія зазначених матеріалів в електронному вигляді.

Народний депутат України Чудновський В.О.
-----------------------------------------

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА 05.03.2013

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України
«Про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»

1. Мета створення та обґрунтування необхідності прийняття акта

Цим законопроектом пропонується значне зниження бюрократизації процедури отримання соціальних гарантій членам сім’ї, у зв’язку із втратою годувальника, який був учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС. Чинна на даний час редакція Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» передбачає соціальні гарантії членам сімей при втраті годувальника тільки за наявності встановлення причинного зв’язку між смертю та наслідками Чорнобильської катастрофи. Про цьому процедура встановлення такого зв’язку істотно ускладнена та потребує від членів сім’ї померлого докладання значних зусиль, зокрема організації проведення огляду МСЕК.
Наявні в чинній редакції Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» визначення понять категорій осіб, які відносяться до постраждалих, не в повній мірі забезпечують соціальний захист громадян, які фактично постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, однак на даний час такими не визнаються. З метою усунення нерівності прав громадян пропонується врегулювати коло осіб, які підпадають під визначення статуту постраждалого.
Встановлений на даний час мінімальний розмір пенсії для інвалідів – постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, не відповідає дійсним потребам осіб та не може забезпечити достатній рівень соціальної захищеності, тому законопроектом передбачене підвищення розміру пенсії.
2. Загальна характеристика проекту акта
Законопроектом пропонується встановлення соціальних гарантій членам сім’ї померлого годувальника, який мав статус учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, незалежно від причин смерті.
Передбачається встановлення категорії осіб, які належать до постраждалих від Чорнобильської катастрофи. До таких зокрема пропонується віднести осіб, які досягли повноліття, та які народилися після 26 квітня 1986 року від батька, матері, які мали підстави належати до категорії 1, 2 або 3 постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи. Крім того, уточнюється категорія дітей, які належать до потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, до таких пропонується віднести осіб, які народилися або постійно проживали чи навчалися на момент та/або після аварії у зоні посиленого радіоекологічного контролю незалежно від часу проживання. Також законопроектом передбачається підвищення мінімального розміру пенсій для інвалідів, щодо яких встановлений зв'язок з Чорнобильською катастрофою.
3. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання
В цій сфері правового регулювання діють таки нормативні акти:
Конституція України;
Закон України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

4. Фінансово-економічне обґрунтування
Прийняття цього Закону не потребує додаткових видатків з Державного бюджету України.

5. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття акта
Прийняття цього законопроекту істотно полегшить реалізацію прав членам сімей, які втратили годувальника, надасть можливість підвищити рівень соціальної захищеності осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, значно знизить соціальну напругу та забезпечить подолання нерівності прав громадян.




Народний депутат України Чудновський В.О.

--------------------------------------------------

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ 05.03.2013

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ

до проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»


Чинна редакція

Редакція зі змінами

Закон України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»
Стаття 11. Визначення осіб, які належать до потерпілих від Чорнобильської катастрофи
До потерпілих від Чорнобильської катастрофи належать:
1) евакуйовані із зони відчуження (в тому числі особи, які на момент евакуації перебували у стані внутрішньоутробного розвитку після досягнення ними повноліття), а також відселені із зон безумовного (обов'язкового) і гарантованого добровільного відселення;
2) особи, які постійно проживали на територіях зон безумовного (обов'язкового) та гарантованого добровільного відселення на день аварії або прожили за станом на 1 січня 1993 року на території зони безумовного (обов'язкового) відселення не менше двох років, а на території зони гарантованого добровільного відселення - не менше трьох років, та відселені або самостійно переселилися з цих територій;
3) особи, які постійно проживають або постійно працюють чи постійно навчаються у зонах безумовного (обов'язкового) та гарантованого добровільного відселення за умови, що вони за станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали чи постійно навчалися у зоні безумовного (обов'язкового) відселення не менше двох років, а у зоні гарантованого добровільного відселення - не менше трьох років;
4) особи, які постійно проживають або постійно працюють чи постійно навчаються на території зони посиленого радіоекологічного контролю, за умови, що вони за станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали чи постійно навчалися у цій зоні не менше чотирьох років;
5) особи, які працювали з моменту аварії до 1 липня 1986 року не менше 14 календарних днів або не менше трьох місяців протягом 1986 - 1987 років за межами зони відчуження на роботах з особливо шкідливими умовами праці (за радіаційним фактором), пов'язаними з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи, що виконувалися за урядовими завданнями. Перелік видів робіт і місць, де виконувалися зазначені роботи, встановлюється Кабінетом Міністрів України;
6) особи, які досягли повноліття, з числа зазначених у статті 27 цього Закону, та яким у дитячому віці встановлено причинний зв'язок інвалідності з наслідками Чорнобильської катастрофи, за умови проходження переогляду у спеціалізованій медико-соціальній експертній комісії відповідно до частини п'ятої статті 17 цього Закону.
Стаття 11. Визначення осіб, які належать до потерпілих від Чорнобильської катастрофи
До потерпілих від Чорнобильської катастрофи належать:
1) евакуйовані із зони відчуження (в тому числі особи, які на момент евакуації перебували у стані внутрішньоутробного розвитку після досягнення ними повноліття), а також відселені із зон безумовного (обов'язкового) і гарантованого добровільного відселення;
2) особи, які постійно проживали на територіях зон безумовного (обов'язкового) та гарантованого добровільного відселення на день аварії або прожили за станом на 1 січня 1993 року на території зони безумовного (обов'язкового) відселення не менше двох років, а на території зони гарантованого добровільного відселення - не менше трьох років, та відселені або самостійно переселилися з цих територій;

3) особи, які постійно проживають або постійно працюють чи постійно навчаються у зонах безумовного (обов'язкового) та гарантованого добровільного відселення за умови, що вони за станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали чи постійно навчалися у зоні безумовного (обов'язкового) відселення не менше двох років, а у зоні гарантованого добровільного відселення - не менше трьох років;
4) особи, які постійно проживають або постійно працюють чи постійно навчаються на території зони посиленого радіоекологічного контролю, за умови, що вони за станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали чи постійно навчалися у цій зоні не менше чотирьох років;
5) особи, які працювали з моменту аварії до 1 липня 1986 року не менше 14 календарних днів або не менше трьох місяців протягом 1986 - 1987 років за межами зони відчуження на роботах з особливо шкідливими умовами праці (за радіаційним фактором), пов'язаними з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи, що виконувалися за урядовими завданнями. Перелік видів робіт і місць, де виконувалися зазначені роботи, встановлюється Кабінетом Міністрів України;
6) особи, які досягли повноліття, з числа зазначених у статті 27 цього Закону, та яким у дитячому віці встановлено причинний зв'язок інвалідності з наслідками Чорнобильської катастрофи, за умови проходження переогляду у спеціалізованій медико-соціальній експертній комісії відповідно до частини п'ятої статті 17 цього Закону;
7) особи, які досягли повноліття, та які народились після 26 квітня 1986 року від батька, який на час настання вагітності матері мав підстави належати до категорії 1, 2 або 3 постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, або народжені матір'ю, яка на час настання вагітності або під час вагітності мала підстави належати до категорії 1, 2 або 3 постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Стаття 13. Обов'язок держави перед громадянами за шкоду, завдану внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Держава бере на себе відповідальність за завдану шкоду громадянам та зобов'язується відшкодувати її за:
1) пошкодження здоров'я або втрату працездатності громадянами та їх дітьми, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
2) втрату годувальника, якщо його смерть пов'язана з Чорнобильською катастрофою;
Стаття 13. Обов'язок держави перед громадянами за шкоду, завдану внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Держава бере на себе відповідальність за завдану шкоду громадянам та зобов'язується відшкодувати її за:
1) пошкодження здоров'я або втрату працездатності громадянами та їх дітьми, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
2) втрату годувальника, який мав статус учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС;
Відсутня
Стаття 14-1. Визначення поняття втрати годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Під втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи розуміється втрата годувальника, який мав статус учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС
Стаття 20.
Частина друга.
Пільги, передбачені пунктами 1, 2, 17, 26, 27 цієї статті, поширюються на неповнолітніх дітей померлих громадян, віднесених до категорії 1, смерть яких пов'язана з Чорнобильською катастрофою. Пільги, передбачені пунктом 26 цієї статті, поширюються на неповнолітніх дітей громадян, віднесених до категорії 1. Пільги, передбачені пунктами 5, 7, 8, 11, 12, 20, 23 і 27 цієї статті, надаються дружині (чоловіку) померлого громадянина, смерть якого пов'язана з Чорнобильською катастрофою, або опікуну (на час опікунства) дітей померлого. Дружині (чоловіку) померлого громадянина, смерть якого пов'язана з Чорнобильською катастрофою, а також опікуну дітей померлого видається посвідчення у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Статті 20.
Частина друга.
Пільги, передбачені пунктами 1, 2, 17, 26, 27 цієї статті, поширюються на неповнолітніх дітей померлих громадян, віднесених до категорії 1. Пільги, передбачені пунктом 26 цієї статті, поширюються на неповнолітніх дітей громадян, віднесених до категорії 1. Пільги, передбачені пунктами 5, 7, 8, 11, 12, 20, 23 і 27 цієї статті, надаються дружині (чоловіку) померлого громадянина, або опікуну (на час опікунства) дітей померлого. Дружині (чоловіку) померлого громадянина, а також опікуну дітей померлого видається посвідчення у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Стаття 21.
Частина друга.
Пільги, передбачені пунктами 1, 2, 17, 26, 27 статті 20, поширюються на неповнолітніх дітей померлих громадян, віднесених до категорії 2, смерть яких пов'язана з Чорнобильською катастрофою. Пільги, передбачені пунктами 5, 7, 8, 11, 12, 20, 23 і 27 статті 20, надаються дружині (чоловіку) померлого громадянина, смерть якого пов'язана з Чорнобильською катастрофою, або опікуну (на час опікунства) дітей померлого. Дружині (чоловіку) померлого громадянина, смерть якого пов'язана з Чорнобильською катастрофою, а також опікуну дітей померлого видається посвідчення у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Стаття 21.
Частина друга.
Пільги, передбачені пунктами 1, 2, 17, 26, 27 статті 20, поширюються на неповнолітніх дітей померлих громадян, віднесених до категорії 2. Пільги, передбачені пунктами 5, 7, 8, 11, 12, 20, 23 і 27 статті 20, надаються дружині (чоловіку) померлого громадянина, або опікуну (на час опікунства) дітей померлого. Дружині (чоловіку) померлого громадянина, а також опікуну дітей померлого видається посвідчення у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Стаття 22.
Частина друга.
Пільги, передбачені пунктами 1, 2, 17, 26, 27 статті 20, поширюються на неповнолітніх дітей померлих громадян з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесених до категорії 3, смерть яких пов'язана з Чорнобильською катастрофою. Пільги, передбачені пунктами 5, 7, 8, 11, 12, 20, 23 і 27 статті 20, надаються дружині (чоловіку) померлих громадян з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесених до категорії 3, смерть яких пов'язана з Чорнобильською катастрофою, або опікуну (на час опікунства) дітей померлих громадян. Дружині (чоловіку) померлого громадянина, смерть якого пов'язана з Чорнобильською катастрофою, а також опікуну дітей померлого видається посвідчення у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Стаття 22.
Частина друга.
Пільги, передбачені пунктами 1, 2, 17, 26, 27 статті 20, поширюються на неповнолітніх дітей померлих громадян з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесених до категорії 3. Пільги, передбачені пунктами 5, 7, 8, 11, 12, 20, 23 і 27 статті 20, надаються дружині (чоловіку) померлих громадян з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесених до категорії 3, або опікуну (на час опікунства) дітей померлих громадян. Дружині (чоловіку) померлого громадянина, а також опікуну дітей померлого видається посвідчення у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Стаття 27. Визначення дітей, які належать до потерпілих від Чорнобильської катастрофи
До дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, належать неповнолітні діти, які:
1) евакуйовані із зони відчуження, у тому числі діти, які на момент евакуації знаходились у стані внутрішньоутробного розвитку;
2) проживали на момент аварії чи прожили або постійно навчалися після аварії не менше одного року у зоні безумовного (обов'язкового) відселення;
3) проживали на момент аварії чи прожили або постійно навчалися після аварії не менше двох років у зоні гарантованого добровільного відселення;
4) проживали на момент аварії чи прожили або постійно навчалися після аварії не менше трьох років у зоні посиленого радіоекологічного контролю;
Стаття 27. Визначення дітей, які належать до потерпілих від Чорнобильської катастрофи
До дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, належать неповнолітні діти, які:
1) евакуйовані із зони відчуження, у тому числі діти, які на момент евакуації знаходились у стані внутрішньоутробного розвитку;
2) проживали на момент аварії чи прожили або постійно навчалися після аварії не менше одного року у зоні безумовного (обов'язкового) відселення;
3) проживали на момент аварії чи прожили або постійно навчалися після аварії не менше двох років у зоні гарантованого добровільного відселення;
4) народилися або постійно проживали чи навчалися на момент та/або після аварії у зоні посиленого радіоекологічного контролю незалежно від часу проживання;
Стаття 48. Компенсації за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та сім'ям за втрату годувальника
Одноразова компенсація учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, та сім'ям, які втратили годувальника із числа осіб, віднесених до учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та смерть яких пов'язана з Чорнобильською катастрофою, щорічна допомога на оздоровлення виплачується в порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України.
Стаття 48. Компенсації за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та сім'ям за втрату годувальника
Одноразова компенсація учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, та сім'ям, які втратили годувальника із числа осіб, віднесених до учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, щорічна допомога на оздоровлення виплачується в порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України.
Стаття 54. Державна пенсія особам, віднесеним до категорії 1 та у зв'язку з втратою годувальника
Пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи можуть призначатися за бажанням громадянина із заробітку, одержаного за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків, який визначається згідно з законодавством.
В усіх випадках розмір середньомісячної заробітної плати для обчислення пенсії за роботу у зоні відчуження у 1986 - 1990 роках не може перевищувати 3,0 тис. карбованців.
У всіх випадках розміри пенсій для інвалідів, щодо яких встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими:
для учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1986 році:
по I групі інвалідності - 220 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;
по II групі інвалідності - 200 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;
по III групі інвалідності - 180 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;
для учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1987 - 1990 роках та осіб, евакуйованих у 1986 році із зони відчуження:
по I групі інвалідності - 160 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;
по II групі інвалідності - 150 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;
по III групі інвалідності - 140 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;
для інших інвалідів, щодо яких встановлено причинний зв'язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою:
по I групі інвалідності - 130 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;
по II групі інвалідності - 120 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;
по III групі інвалідності - 110 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;
дітям-інвалідам - 70 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
Стаття 54. Державна пенсія особам, віднесеним до категорії 1 та у зв'язку з втратою годувальника
Пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи можуть призначатися за бажанням громадянина із заробітку, одержаного за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків, який визначається згідно з законодавством.
В усіх випадках розмір середньомісячної заробітної плати для обчислення пенсії за роботу у зоні відчуження у 1986 - 1990 роках не може перевищувати 3,0 тис. карбованців.
У всіх випадках розміри пенсій для інвалідів, щодо яких встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими:
по I групі інвалідності - десяти прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;
по II групі інвалідності - восьми прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;
по III групі інвалідності - шести прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;
дітям-інвалідам - чотирьох прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність.

Народний депутат України                                                                     Чудновський В.



32 комментария:

  1. Прекрасный проект Закона. Ошибки:надо вносить в часть четвертую 10,8,6,4. Такой части третьей нет. На самом деле часть третья говорит о пенсиях граждан, которые работали за пределами зоны отчуждения( на общих основаниях пенсия по трудовому Закону) т.е. о пострадавших 1 категории.
    А так поличится непонятка: две части одинаковых: третья 10,8,6,4 прож.мин., а четрертая-10,8,6,3 мин.пенсии по возрасту.

    ОтветитьУдалить
  2. Обратите внимание как уничтожается соц.защита чернобыльцев.....я о времени пребывании в зоне 14 дней до 1 07.1986 г и более трех месяцев с 1.07.86 г.

    А если человек работал 20-30 дней в зоне, тогда он никто...так понимать новую редакцию....

    особи, які працювали з моменту аварії до 1 липня 1986 року не менше 14 календарних днів або не менше трьох місяців протягом 1986 - 1987 років за межами зони відчуження на роботах з особливо шкідливими умовами праці (за радіаційним фактором), пов'язаними з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи, що виконувалися за урядовими завданнями. Перелік видів робіт і місць, де виконувалися зазначені роботи, встановлюється Кабінетом Міністрів України;

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. за межами зони!!!

      П О С Т А Н О В А
      від 15 листопада 1996 р. N 1391
      Київ

      Про затвердження переліків видів робіт і місць за
      межами зони відчуження, де за урядовими
      завданнями у 1986-1987 роках виконувались роботи
      в особливо шкідливих умовах (за радіаційним
      фактором), пов'язаних з ліквідацією наслідків
      Чорнобильської катастрофи

      ПЕРЕЛІК
      місць за межами зони відчуження, де за урядовими завданнями у 1986-1987 роках виконувались роботи в особливо шкідливих умовах (за радіаційним фактором), пов'язаних з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи

      Київська область
      Бородянська центральна районна лікарня
      Вишгородська центральна районна лікарня
      Іванківська центральна районна лікарня
      Поліська центральна районна лікарня

      Чернігівська область
      Медичний пункт на залізничній станції м.Чернігова

      м.Київ
      Київська обласна клінічна лікарня N 1
      Київська клінічна лікарня N 14
      Київська клінічна лікарня N 25
      Центральна поліклініка МВС
      Головний військовий клінічний госпіталь Міноборони
      Центральний госпіталь СБУ
      Центральна поліклініка СБУ
      Київська клінічна лікарня N 3 (кардіологічне відділення)
      Центральний госпіталь МВС (приймальне відділення)

      Удалить
    2. Підприємства та населені пункти, де виконувались спеціальна
      переробка, ветеринарна та санітарна обробка, утилізація,
      дослідження та дезактивація забруднених радіонуклідами тварин,
      вовни, льону, вивезених із зони відчуження

      Житомирська область
      Житомирський м'ясокомбінат
      Коростенський м'ясокомбінат
      Новоград-Волинський м'ясокомбінат
      с. Березина Житомирського району

      Київська область
      Поліський льонокомбінат
      Білоцерківський м'ясокомбінат

      Чернігівська область
      Чернігівська фабрика первинної обробки вовни

      Головні дороги та населені пункти за межами зони відчуження,
      де були розташовані контрольно-дозиметричні і регулювальні пости
      державної та військової автоінспекції

      Київська область
      Діброва - Поліське - Вільча
      Дитятки - Оране - Іванків
      Дитятки - Горностайпіль - Страхолісся
      Старі Соколи - Мусійки - Термахівка
      Старі Соколи - Русаки - Іванків

      Житомирська область
      Народичі - Нова Радча - Вільча (Київська область)
      Овруч - Борутине - Мозир (Республіка Білорусь)

      Київська область
      Броварський район
      с. Зазим'я

      Вишгородський район
      с. Демидів
      с. Новосілки

      Ірпінська міськрада
      смт Гостомель

      Києво-Святошинський район
      с. Білогородка
      г. Гореничі

      м. Київ
      Биківня
      Діагностична станція державної автоінспекції
      Дніпровська водозабірна станція

      Удалить
    3. Населені пункти, установи, організації, де були розгорнуті
      пункти дезактивації та станції знебруднення авіаційного,
      автомобільного, залізничного, річкового транспорту, будівельної,
      гірничої, дорожньої та іншої техніки, що використовувалась на
      різних роботах у зоні відчуження

      Київська область

      Бородянський район
      смт Бородянка (екскаваторний завод)
      смт Пісківка (Тетерівське перехрестя)
      с. Красний Ріг

      Броварський район
      Автотранспортне підприємство ІЗ 209, м. Бровари

      Вишгородський район
      с. Демидів
      смт Димер

      Іванківський район
      смт Іванків
      с. Сукачі
      с. Термахівка

      Ірпінська міськрада
      смт Гостомель
      м. Ірпінь

      Поліський район
      с. Лутовики
      с. Мар'янівка
      смт Поліське

      Києво-Святошинський район
      с. Білогородка
      с. Гореничі
      Полігон Київського інституту автоматики (с. Мила)

      м. Київ

      Аеропорт Жуляни
      Автотранспортне підприємство 1З 029
      Автотранспортне підприємство 1З 030
      Автотранспортне підприємство 1З 033
      Автотранспортне підприємство 1З 055
      Биківня
      Комунальне автотранспортне підприємство 273 901
      Київметробуд
      Південтеплоенергомонтаж
      Річковий порт (о. Ольгинський)
      Спеціалізоване автотранспортне підприємство 1007

      Чернігівська область
      Локомотивне депо станції Чернігів Південно-Західної залізниці

      Удалить
  3. Популізм чистої води, на жаль
    Досить прочитати ось це

    4. Фінансово-економічне обґрунтування
    Прийняття цього Закону не потребує додаткових видатків з Державного бюджету України.

    Тепер своїм виборцям із Київщини скаже: я зробив, що обіцяв. Та депутати не прийняли

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Так оно и есть!!!! Видите я хороший-а они зарубили на корню мои идеи....Ну ничего придут другие выборы и я тогда опять внесу законопроэкт-он же требует дополнительных затрат из бюджета-И овцы сыты и волки целы............

      Удалить
  4. В сравнительной таблице указана недействующая редакция ст.54 (указанные измененияя были признаны неконституционными, т.е. не дейсвующими). В действующей редакции указано про 6, 8, 10 минимальных пенсий по возрасту, что неоднократно подтверждено судами Украины при вынесении решений относительно ст. 54. Этот лжец- фальсификатор пытается заменить минимальную пенсию на прожиточный минимум, что сужает наши права, а поэтому этого допустить нельзя (минимальная пенсия не может быть меньше прожиточного минимума, на данный момент они равны, но как только, не дай бог, примут эти изменения, сразу оторувут прожиточный минимум от минимальной пенсии, т. е. резко снизят все минимальные пенсии чернобыльцев)

    ОтветитьУдалить
  5. Внимательно читайте, а потом давайте комментарии. То что Вы пишете ни какие не изменения, они действуют и сейчас. Речь идет о 14 днях до 1 июля 1986 года и 3 месяцях 1986-1987 годов за пределами зоны, а не в работе в зоне.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Та уважно читаємо. Цей законопроект збільшує кількість чорнобильців тисяч на 200-300. Плюс поширює 6-8-10 практично на усіх жителів Києва, Київської та Житомирської області. І, звичайно, без додаткових бюджетних витрат.
      Беручи до уваги, що ці виплати не проводяться і сьогодні, то й надалі проводитись не будуть. Так що все правда, бюджету нічого не загрожує.

      Удалить
  6. В последнее время "давят" финансовые потоки от оппозиции.В Верховной Раде провоцируют оппозицию на блокирование работы,вполне вероятно,что блокируют по согласованию,дабы показать западным правительствам невозможность проведения реформ.Появились абсолютно непроходимые законопроекты.Похоже,что нас ждут новые выборы,в которых оппозиция без финансов получит мало голосов.Могу ошибаться,но что-то накручивается.

    ОтветитьУдалить
  7. Ст. 13 ч. 2 суперечить ст. 22 Конституції. Чому? Під втрату годувальника, якщо його смерть пов'язана з Чорнобильською катастрофою підпадають також потерпілі, а вновій редакції годувальником може бути тільки учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС. Логічно булоб викласти це в такій редакці: 2) втрату годувальника, який мав статус учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, або якщо його смерть пов'язана з Чорнобильською катастрофою;

    ОтветитьУдалить
  8. В левой части сравнительной таблице показан недействующий текст ст. 54, так как попытка внесения изменений (указанный текст) признана КСУ неконституционной. Кроме того, весь текст ст. 54 свели до какого-то клочка относительно минимальной пенсии для инвалидов со связью заболевания, выкинув все остальные положения, чем свели положения статьи почти на нет. Действующий текст, который является действующим сейчас, что подтверждено многочисленными решениями судов, следующий: " Пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи можуть призначатися за бажанням громадянина із заробітку, одержаного за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків, який визначається згідно з законодавством.
    В усіх випадках розмір середньомісячної заробітної плати для обчислення пенсії за роботу в зоні відчуження у 1986-1990 роках не може перевищувати 3,0 тис. карбованців.
    Обчислення і призначення пенсій по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсій у зв' язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи із заробітку за межами зони відчуження провадиться на загальних підставах відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне
    пенсійне страхування" (1058-15).
    В усіх випадках розміри пенсій для інвалідів, щодо яких встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими:
    по I групі інвалідності - 10 мінімальних пенсій за віком;
    по II групі інвалідності - 8 мінімальних пенсій за віком;
    по III групі інвалідності - 6 мінімальних пенсій за віком;й
    дітям-інвалідам - 3 мінімальних пенсій за віком.
    Порядок обчислення пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи визначається Кабінетом Міністрів України.".
    Что касается попытки в ст.54 заменить понятие минимальной пенсии по возрасту на прожиточный минимум, то это прямое нарушение ст. 22 Конституции, так как минимальная пенсия по возрасту может быть равна или больше прожиточного минимума и при повышении минимальной пенсии по возрасту повышения нам пенсии не будет. Кстати, все пенсии в пенсионном законодательстве связаны только с минимальной пенсией по возрасту, в том числе и дополнительная пенсия для нас за потерю здоровья.
    Все могут удостовериться, что положения про минимальную пенсию инвалидам со связью относится к абзацу (к части) 4, а не 3.

    ОтветитьУдалить
  9. Толку что внёс а кто его примет с таким парламентом им некогда они всё блокируют да и почему самозванцы что купили группы должны получать больше чем законный инвалид .

    ОтветитьУдалить
  10. наша песня хороша начинай сначала,бред слепой кобылы прасукрина

    ОтветитьУдалить
  11. Очередной РАЗВОД. О каком внесении изменений Вы говорите? Кто Вас услышит а тем более примет Ваши поправки? У нас есть нормальный закон и нужно заставить их его выполнять. Для этого есть 2варианта: 1. Мы готовим около 600персональных заявлений в ЕСПЧ и уверены что наше дело правое и победа будет за нами и 2.Массовый митинг и сбор подписей за отставку нынешнего руководства страной. Я думаю опозиционные партии нам помогут добраться. Кстати в штабах партии "БАТЬКИВЩЫНА" юристы работают для чернобыльцев и других льготников бесплатно.За что Андреев брал деньги..?ЛОХОТРОН

    ОтветитьУдалить
  12. что-то это всё похоже на простой саботаж(или как это называется).это может каждый,начиная с президента(человек 200-300)написать что-нибудь,назвать это законом,и подать в вр на рассмотрение,и говорить как мы все хотим помочь бедным чернобыльцам,и рассматривать, и спорить,и что-то доказывать до скончания века.пускай выполняют то что есть,т.е. закон,а какие вносить поправки надо решать всем вместе,и поправки реальные.

    ОтветитьУдалить
  13. доповнити частину першу пунктом 7 такого змісту:
    «7) особи, які досягли повноліття, та які народились після 26 квітня 1986 року від батька, який на час настання вагітності матері мав підстави належати до категорії 1, 2 або 3 постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, або народжені матір'ю, яка на час настання вагітності або під час вагітності мала підстави належати до категорії 1, 2 або 3 постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи.» А это что даст? Не в какую категорию пострадавших не включают и получится только пшик и гонение воздуха.По стилю видно ,что работает на уши избирателей и от закона далек.

    ОтветитьУдалить
  14. уважаемые чернобильцы послушайте меня сколько можна терпеть этих проектантов законов,у нас есть закон и он должен работать,нашему навому проектанту не и 25-30 лет ,что он знает про чернобиль про зони про людей которые постраждали целыми семьями которых держали в зоне обизательного безусловного отселения от 5 до 10лет и тепер ети люди остались один на один из болезнями, как вы думаете по етому поводу вы унас в полесском выполняли государственые работи и вы ликвидатори а мы тоже там работали как и вы и ми никто разве это чесно и кто дал право какому депутату решать наши судьби,

    ОтветитьУдалить
  15. Люди добрые! Не дайте никому трогать наш Закон.Если только его начнут изменять, то из него ничего не останеться! Он у нас очень хороший, его только нужно В Ы П О Л Н Я Т Ь !!!

    ОтветитьУдалить
  16. ВЫ ПРАВЫ ЗАКОН НЕ ТРОГАТЬ ЕГО НАДО ВЫПОЛНЯТЬ, А ЕСЛИ ПОД КОВОТО ПОТДЕЛЫВАТЬ ЗАКОНЫ ТО ИХ СРАЗУ УБИРУТ.

    ОтветитьУдалить
  17. Сегодня у меня инвалида ЧАЭС 2группы отобрали пенсию.посадили на минимальную 894 грв,Это за то что отрабатал на крыше 3блока 25 дней.Без уведомления .без предупреждения.А вы говорите о б изменении в законе.Сегодня положили меня наземь .Завтра это будете ВЫ.А какзаставить выполнять действующий закон.вообще который невыполняется.Вот это вопрос,

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. А какие вменяют обстоятельства чтоб отобрать пенсию,нужны серьёзные обвинения.Почему не написали за что?

      Удалить
    2. Этого не может быть,так как минимальная для ликвидатора 2 гр выше в три раза.Не надо врать!

      Удалить
    3. 16-03,ты тут не петушись,значит ПФ докополся,что у тебя документы не ликвидатора!ты,судя по пенсии 894гр--обыкновенный переселенец,но сумел где то подсуетится.Но ты не учел одного,нас,ликвидаторов проверяют до сих пор,и еще много полетит вот таких лжечернобыльцев.А раз не дали даже минималку--значит ты не ликвидатор,а про крышу расскажи своему Шарику,он тебе поверит.Позор лжечернобыльцам!!!!!

      Удалить
    4. Напиши открыто свою фамилию и дай координаты если считаешь, что тебя лишили незаконно статуса. А если смирился, то значит - ты лжечернобылец и не нужно от тебя здесь какие-нибудь комментарии.
      Жди иска за раннее полученые деньги.

      Удалить
  18. Ярослав, что дало это постановление,96 ,возможно Вы в курсе. Автор проекта закона не является оппозиционером,все в прошлом. Я против любых изменений в закон,данный проект - провокация. Необходимо прописать пенсионное обеспечение срочников и ликвидаторов,не ставших инвалидами. Закон итак не выполняется,а его пытаются раздуть до бесконечности.

    ОтветитьУдалить
  19. Анна
    Это постановление увеличило количество чернобыльцев тысяч на 100. Теперь этот законопроэкт тоже увеличит количество чернобыльцев за счет ихних детей. И всем 6-8-10. Может, оно и справедливо. Но не думаю, что он каким то образом решит наши проблемы.

    ОтветитьУдалить
  20. Вы посмотрите внимательно , что этот идиот предлагает. По новому закону чернобыльцев добавится как минимум от 1,5 до 2,5 миллиона.

    ОтветитьУдалить
  21. ЗАКОН НЕТРОГАТЬ ,ЕСЛИ ОНИ ТРОНУТ ТО ОТ НЕГО НИЧЕГО НЕОСТАНЕЦА,

    ОтветитьУдалить
  22. А может нужно попробовать разделить переселенцев и ликвидаторов????Какой нибудь Вася Пупкин знал что за 5ю полями и 6ю посадками есть город Припять но ни разу его не видел попал в зону обязательного отселения, По причине хронического алкоголизма больна печень_как результат-он пострадавший о от аварии на ЧАЭС !!!!И самое главное в зависимости от тяжести заболевания он может иметь а зачастую имеет пенсию выше чем ликвидаторы работавшие в зоне и на станции.Мне кажется нужно просто внести небольшое изменение в закон где 6 -8 =10 минималок должны получать ликвидаторы а их на Украине инвалидов-ликвидаторов чуть больше 40 тыс. а общее кол=во инвалидов пострадавших от аварии на ЧАЭС около 300 тыс.хотелось бы услышать об этом мнения других

    ОтветитьУдалить