Проект Закону

Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» щодо медичного забезпечення постраждалих та потерпілих від Чорнобильської катастрофи

Проект
Вноситься народними
депутатами України
Королевською Н.Ю.
Солодом Ю.В.

ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» щодо медичного забезпечення постраждалих та потерпілих від Чорнобильської катастрофи

Верховна Рада України постановляє:


І. Внести до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 13, ст. 178 із наступними змінами) такі зміни:

1. Частину першу статті 11 доповнити пунктом такого змісту:»7) особи, які народилися від учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та евакуйованих із зони відчуження і після досягнення повноліття не були віднесені до встановлених статтею 14 цього Закону категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.».

2. Доповнити Закон статтею 171 такого змісту:»Стаття 171. Медичне обстеження, диспансеризація та лікування осіб, які народилися від учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС або осіб, евакуйованих із зони відчуження
Особи, які народилися від учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС або осіб, евакуйованих із зони відчуження, і після досягнення повноліття не були віднесені до встановлених статтею 14 цього Закону категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, мають право на щорічне медичне обстеження, диспансеризацію та лікування у спеціалізованих медичних закладах, що забезпечують лікування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

3. Пункт 1 частини першої статті 20 викласти в такій редакції:
«1) безоплатне забезпечення за рецептами лікарів лікарськими засобами, включеними до Державного реєстру лікарських засобів України, а також лікарськими засобами, які виготовляються за рецептами лікарів та на замовлення лікувально-профілактичних закладів;».

4. Частину третю статті 22 виключити.
У зв’язку з цим частину четверту вважати частиною третьою.

5. Частину другу статті 24 виключити.

6. У статті 30:

пункт 4 частини першої викласти в такій редакції:
«4) безоплатне забезпечення за рецептами лікарів лікарськими засобами, включеними до Державного реєстру лікарських засобів України, лікарськими засобами, які виготовляються за рецептами лікарів та на замовлення лікувально-профілактичних закладів, а також безплатне позачергове зубопротезування (за винятком зубопротезування із дорогоцінних металів та матеріалів, прирівняних до них за вартістю, що визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я);»;
частину сьому виключити.
ІІ. Прикінцеві положення
1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
2. Кабінету Міністрів України у місячний строк з дня набрання чинності цим Законом:
привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їхніх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
Голова Верховної Ради 
             України

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України 
«Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» щодо медичного забезпечення постраждалих та потерпілих від Чорнобильської катастрофи»

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

На розгляд Верховної Ради України народним депутатом України Міщенком С.Г. подано проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (щодо забезпечення безоплатними лікарськими засобами)» (реєстр. № 7333), яким пропонується:
— передбачити безоплатне забезпечення постраждалих осіб лікарськими засобами за переліком та в порядку, визначеними Кабінетом Міністрів України, без рецепту лікаря;
— передбачити безоплатне придбання лікарських засобів за рецептами лікарів без обмежень у виборі лікарського засобу;
— скасувати обмеження пільгового забезпечення ліками умовою щодо розміру середньомісячного сукупного доходу сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, який не має перевищувати величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу.
Цілком і повністю поділяючи ідею законопроекту, у альтернативному проекті пропонується також порушити питання щодо медичного забезпечення дітей учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та евакуйованих із зони відчуження.
Сьогодні в Україні проживають десятки тисяч осіб, які народилися від учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та евакуйованих із зони відчуження, та які після досягнення повноліття не віднесені до встановлених статтею 14 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Разом з тим, стверджувати, що такі особи не піддалися жодному радіаційному впливу не можна. З дня Чорнобильської катастрофи пройшов лише 31 рік і про наслідки впливу у найближчі десятиліття чинників, пов’язаних з аварією, на здоров’я дітей, які народилися від ліквідаторів, можна лише здогадуватися.
Однозначно можна лише стверджувати, що наслідки Чорнобильської катастрофи будуть відчувати на собі не лише перше покоління народжених від ліквідаторів аварії, а й інші покоління.
Тому сьогодні держава зобов’язана створити умови для моніторингу стану здоров’я таких осіб.
Для цього і пропонується проект закону, який має на меті запровадити щорічне медичне обстеження (диспансеризацію) та лікування повнолітніх осіб, які до досягнення повноліття мали статус потерпілого внаслідок Чорнобильської катастрофи.
2. Мета і завдання прийняття акта
Цілі і завдання прийняття акта – забезпечення громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, належним обсягом лікарських засобів та підвищення якості медичного обслуговування цих осіб, а також посилення соціального захисту осіб, які до 18 років були віднесені до потерпілих від аварії на Чорнобильській АЕС і після досягнення повноліття не були віднесені до встановлених статтею 14 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» категорій.
3. Загальна характеристика та основні положення проекту акта
Законопроектом пропонується:
1) передбачити безоплатне забезпечення за рецептами лікарів постраждалих категорії 1, 2 і 3, потерпілих дітей та осіб, які працювали за межами зони відчуження на роботах з особливо шкідливими умовами праці (за радіаційним фактором), пов’язаними з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, лікарськими засобами, включеними до Державного реєстру лікарських засобів України, а також лікарськими засобами, які виготовляються за рецептами лікарів та на замовлення лікувально-профілактичних закладів;
2) скасувати надання окремих компенсацій і пільг залежно лише від сукупного доходу сім’ї для постраждалих категорії 3, потерпілих дітей, а також осіб, які працювали за межами зони відчуження на роботах з особливо шкідливими умовами праці (за радіаційним фактором), пов’язаними з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС;
3) віднести до потерпілих від Чорнобильської катастрофи осіб, які народилися від учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та евакуйованих із зони відчуження і після досягнення повноліття не були віднесені до категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
4) запровадити щорічне медичне обстеження (диспансеризацію) та лікування осіб, які народилися від учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та евакуйованих із зони відчуження, і після досягнення повноліття не були віднесені до встановлених статтею 14 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» категорій, що дозволить посилити соціальний захист таких осіб.
4. Стан нормативно-правової бази в даній сфері державного регулювання
Правовідносини, які пропонується врегулювати цим законопроектом, регулюються Конституцією України, Законом України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».
Реалізація положень законопроекту після його прийняття не потребує внесення змін до інших законодавчих актів України.
5. Фінансово-економічне обґрунтування
На момент внесення проект не потребує видатків із Державного бюджету України.
6. Прогноз соціально-економічних, правових та інших наслідків прийняття акта
Прийняття законопроекту сприятиме посиленню соціального захисту громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, підвищенню якості медичного обслуговування цих осіб, дозволить створити умови для моніторингу стану здоров’я повнолітніх дітей, які народилися від учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та евакуйованих із зони відчуження, а також їх лікування у спеціалізованих медичних закладах, що забезпечують лікування чорнобильців.

Народний депутат України Королевська Н.Ю.

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ
до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, 
які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» щодо медичного забезпечення постраждалих 
strong>та потерпілих від Чорнобильської катастрофи»


Зміст положення (норми) чинного законодавства

Зміст положення (норми) проекту акта
Стаття 11. Визначення осіб, які належать до потерпілих від Чорнобильської катастрофи

До потерпілих від Чорнобильської катастрофи належать:
1) евакуйовані із зони відчуження (в тому числі особи, які на момент евакуації перебували у стані внутрішньоутробного розвитку після досягнення ними повноліття), а також відселені із зон безумовного (обов’язкового) і гарантованого добровільного відселення;
2) особи, які постійно проживали на територіях зон безумовного (обов’язкового) та гарантованого добровільного відселення на день аварії або прожили за станом на 1 січня 1993 року на території зони безумовного (обов’язкового) відселення не менше двох років, а на території зони гарантованого добровільного відселення — не менше трьох років, та відселені або самостійно переселилися з цих територій;
3) особи, які постійно проживають або постійно працюють чи постійно навчаються у зонах безумовного (обов’язкового) та гарантованого добровільного відселення за умови, що вони за станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали чи постійно навчалися у зоні безумовного (обов’язкового) відселення не менше двох років, а у зоні гарантованого добровільного відселення — не менше трьох років;
4) особи, які постійно проживають або постійно працюють чи постійно навчаються на території зони посиленого радіоекологічного контролю, за умови, що вони за станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали чи постійно навчалися у цій зоні не менше чотирьох років;
5) особи, які працювали з моменту аварії до 1 липня 1986 року не менше 14 календарних днів або не менше трьох місяців протягом 1986 — 1987 років за межами зони відчуження на роботах з особливо шкідливими умовами праці (за радіаційним фактором), пов’язаними з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи, що виконувалися за урядовими завданнями. Перелік видів робіт і місць, де виконувалися зазначені роботи, встановлюється Кабінетом Міністрів України;
6) особи, які досягли повноліття, з числа зазначених у статті 27 цього Закону, та яким у дитячому віці встановлено причинний зв’язок інвалідності з наслідками Чорнобильської катастрофи, за умови проходження переогляду у спеціалізованій медико-соціальній експертній комісії відповідно до частини п’ятої статті 17 цього Закону.
Пункт відсутній.
Стаття 11. Визначення осіб, які належать до потерпілих від Чорнобильської катастрофи

До потерпілих від Чорнобильської катастрофи належать:
1) евакуйовані із зони відчуження (в тому числі особи, які на момент евакуації перебували у стані внутрішньоутробного розвитку після досягнення ними повноліття), а також відселені із зон безумовного (обов’язкового) і гарантованого добровільного відселення;
2) особи, які постійно проживали на територіях зон безумовного (обов’язкового) та гарантованого добровільного відселення на день аварії або прожили за станом на 1 січня 1993 року на території зони безумовного (обов’язкового) відселення не менше двох років, а на території зони гарантованого добровільного відселення — не менше трьох років, та відселені або самостійно переселилися з цих територій;
3) особи, які постійно проживають або постійно працюють чи постійно навчаються у зонах безумовного (обов’язкового) та гарантованого добровільного відселення за умови, що вони за станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали чи постійно навчалися у зоні безумовного (обов’язкового) відселення не менше двох років, а у зоні гарантованого добровільного відселення — не менше трьох років;
4) особи, які постійно проживають або постійно працюють чи постійно навчаються на території зони посиленого радіоекологічного контролю, за умови, що вони за станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали чи постійно навчалися у цій зоні не менше чотирьох років;
5) особи, які працювали з моменту аварії до 1 липня 1986 року не менше 14 календарних днів або не менше трьох місяців протягом 1986 — 1987 років за межами зони відчуження на роботах з особливо шкідливими умовами праці (за радіаційним фактором), пов’язаними з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи, що виконувалися за урядовими завданнями. Перелік видів робіт і місць, де виконувалися зазначені роботи, встановлюється Кабінетом Міністрів України;
6) особи, які досягли повноліття, з числа зазначених у статті 27 цього Закону, та яким у дитячому віці встановлено причинний зв’язок інвалідності з наслідками Чорнобильської катастрофи, за умови проходження переогляду у спеціалізованій медико-соціальній експертній комісії відповідно до частини п’ятої статті 17 цього Закону;
7) особи, які народилися від учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та евакуйованих із зони відчуження і після досягнення повноліття не були віднесені до встановлених статтею 14 цього Закону категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.


Стаття 171. Медичне обстеження, диспансеризація та лікування осіб, які народилися від учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС або осіб, евакуйованих із зони відчуженняОсоби, які народилися від учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС або осіб, евакуйованих із зони відчуження, і після досягнення повноліття не були віднесені до встановлених статтею 14 цього Закону категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, мають право на щорічне медичне обстеження, диспансеризацію та лікування у спеціалізованих медичних закладах, що забезпечують лікування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Стаття 20. Компенсації та пільги громадянам, віднесеним до категорії 1
Особам, віднесеним до категорії 1 (пункт 1 статті 14), надаються такі гарантовані державою компенсації та пільги:
1) безплатне придбання ліків за рецептами лікарів;



Стаття 20. Компенсації та пільги громадянам, віднесеним до категорії 1
Особам, віднесеним до категорії 1 (пункт 1 статті 14), надаються такі гарантовані державою компенсації та пільги:
1) безоплатне забезпечення за рецептами лікарів лікарськими засобами, включеними до Державного реєстру лікарських засобів України, а також лікарськими засобами, які виготовляються за рецептами лікарів та на замовлення лікувально-профілактичних закладів;
Стаття 22. Компенсації та пільги громадянам, віднесеним до категорії 3
Особам, віднесеним до категорії 3 (пункт 3 статті 14), надаються такі гарантовані державою компенсації та пільги:
Установити, що пільги, передбачені пунктом 1 частини першої та частиною другою цієї статті в частині пільг, передбачених пунктами 1, 2, 11 статті 20, пунктом 14 частини першої цієї статті, надаються за умови, якщо розмір середньомісячного сукупного доходу сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Стаття 22. Компенсації та пільги громадянам, віднесеним до категорії 3
Особам, віднесеним до категорії 3 (пункт 3 статті 14), надаються такі гарантовані державою компенсації та пільги:
Виключено.

Стаття 24. Пільги особам, які працювали за межами зони відчуження на роботах з особливо шкідливими умовами праці (за радіаційним фактором), пов’язаними з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС
Особи, які працювали з моменту аварії до 1 липня 1986 року не менше 14 календарних днів або не менше трьох місяців протягом 1986-1987 років за межами зони відчуження на роботах з особливо шкідливими умовами праці (за радіаційним фактором), пов’язаними з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи, що виконувалися за урядовими завданнями, надаються гарантовані державою пільги та компенсації, передбачені пунктами 16820і 27 статті 20, пунктом 15 статті 22.
Установити, що пільги, передбачені пунктом 1 статті 20, надаються за умови, якщо розмір середньомісячного сукупного доходу сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Стаття 24. Пільги особам, які працювали за межами зони відчуження на роботах з особливо шкідливими умовами праці (за радіаційним фактором), пов’язаними з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС
Особи, які працювали з моменту аварії до 1 липня 1986 року не менше 14 календарних днів або не менше трьох місяців протягом 1986-1987 років за межами зони відчуження на роботах з особливо шкідливими умовами праці (за радіаційним фактором), пов’язаними з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи, що виконувалися за урядовими завданнями, надаються гарантовані державою пільги та компенсації, передбачені пунктами 16820і 27 статті 20, пунктом 15 статті 22.
Виключено.

Стаття 30. Пільги та компенсації потерпілим дітям та їх батькам
Потерпілим дітям, зазначеним у пунктах 1-6 статті 27 цього Закону, та їх батькам надаються такі гарантовані державою компенсації та пільги:
4) безплатне придбання ліків за рецептами лікарів, а також безплатне позачергове зубопротезування (за винятком зубопротезування із дорогоцінних металів та матеріалів, прирівняних до них за вартістю, що визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я);




Установити, що пільги, передбачені пунктом 4 частини першої та пунктами 8, 9 частини третьої цієї статті, надаються за умови, якщо розмір середньомісячного сукупного доходу сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Стаття 30. Пільги та компенсації потерпілим дітям та їх батькам
Потерпілим дітям, зазначеним у пунктах 1-6 статті 27 цього Закону, та їх батькам надаються такі гарантовані державою компенсації та пільги:
4) безоплатне забезпечення за рецептами лікарів лікарськими засобами, включеними до Державного реєстру лікарських засобів України, лікарськими засобами, які виготовляються за рецептами лікарів та на замовлення лікувально-профілактичних закладів, а також безплатне позачергове зубопротезування (за винятком зубопротезування із дорогоцінних металів та матеріалів, прирівняних до них за вартістю, що визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я);
Виключено.


Народний депутат України
Королевська Н.Ю.

5 комментариев:

  1. А сама королевская принимала эти галимые лекарства по гос. реестру? ну пусть попробует пустышек!

    ОтветитьУдалить
  2. а про размер пенсий и проехали мимо

    ОтветитьУдалить
  3. Вона знає, що ніхто не буде розглядати ЇЇ ЗАКОН!!!це гра на електоріат!у неї була можливість (на посаді міністра соцполітики), чому не зробила?

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. ПОТОМУ И НЕ ЗРОБИЛА КТО БЫЛ У ВЛАСТИ ХРЯК ЯНЫК И НЕ ДАЛ ЗРОБИЛА

      Удалить
  4. Черговий піар.Ніяк не можуть зрозуміти, що люди вже думають інакше і на різні уловки не підуть.

    ОтветитьУдалить