КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія справи № 823/517/18: Адміністративні справи; Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та спорів у сфері публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо:; управління, нагляду та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі:; загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, у тому числі пенсійного страхування осіб, звільнених з публічної служби (військової служби).
Надіслано судом: 16.05.2018. Зареєстровано: 17.05.2018. Оприлюднено: 21.05.2018.
Дата набрання законної сили: 15.05.2018


КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 823/517/18                                                                       Суддя (судді) першої інстанції: В.А. Гайдаш

ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ


  15 травня 2018 року                                                                                 м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуюча суддя : Шелест С.Б.
Судді: Кузьмишина О.М., Пилипенко О.Є.
Секретар судового засідання: Кузик М.А.
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 12.03.18р. у справі №823/517/18 за позовом ОСОБА_2 до Золотоніського об'єднаного управління Пенсійного фонду України у Черкаській області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити дії

у с т а н о в и в:

<
рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 12.03.18р. адміністративний позов задоволено: визнано протиправними дії Відповідача щодо відмови у перерахунку пенсії ОСОБА_2, як  учаснику ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС відповідно до ст. 59 Зaкoну Укрaїни «Прo стaтус і сoціaльний зaxист грoмaдян, які пoстрaждaли внaслідoк Чoрнoбильськoї кaтaстрoфи»; зобов'язано Відповідача відповідно до ст. 59 Зaкoну Укрaїни «Прo стaтус і сoціaльний зaxист грoмaдян, які пoстрaждaли внaслідoк Чoрнoбильськoї кaтaстрoфи», здійснити з 01.10.17р. перерахунок ОСОБА_2 пенсії з інвалідності, обчисленої з п'ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року та виплатити різницю між належною до сплати та фактично виплаченою пенсією за період з 01.10.17р. до моменту здійснення перерахунку.

Рішення прийнято за правилами спрощеного позовного провадження.

Не погоджуючись з вказаним рішенням, ГУ ПФУ в Черкаській області подало апеляційну скаргу, у якій  просить суд скасувати рішення суду з мотивів порушення судом норм матеріального та процесуального права та ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні адміністративного позову.

На думку апелянта, судом першої інстанції безпідставно не враховано, що перерахунок пенсії на підставі ст. 59 Закону № 796-XII, згідно внесених Законом №2148-VIII змін, проводиться лише тим особам, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи під час проходження ними дійсної строкової служби та внаслідок цього стали інвалідами.

Розглянувши матеріали справи та апеляційну скаргу ГУ ПФУ в Черкаській області, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи та установлено судом першої інстанції, Позивач перебуває на обліку в Управлінні з 14.06.00р. та отримує пенсію по ІІ групі інвалідності у розмірі відшкодування фактичних збитків, призначену відповідно до статті 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», а також додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров'ю особам, віднесеним до 1 категорії.
Позивачу обчислена пенсія на підставі постанови Кабінету Міністрів України №1210 від 23.11.11р.

Згідно довідки Чорнобаївського районного військового комісаріату від 04.01.18р. №33, Позивач з 02.09.1986 по 04.11.1986 був призваний на спец. збори по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, та отримав 19,968 рентген дозу опромінення.
Згідно довідки до акту огляду МСЕК Серії 10 ААА №915103 Позивачу з 23.09.11р. встановлено ІІ групу інвалідності по захворюванню пов'язаному з виконанням обов'язків військової служби по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.

Листом від 29.12.17р. №72/Г-10 пенсійний орган повідомив Позивача про відсутність правових підстав для здійснення такого перерахунку, з покликанням на те, що участь Позивача у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС відбулась не під час проходження ним дійсної строкової військової служби.
Не погоджуючись з відмовою, Позивач звернувся з даним позовом до суду.
Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що Позивач належить до категорії осіб, на яких поширюється дія постанови Кабінету Міністрів України №851, а тому йому має бути здійснений перерахунок пенсії на підставі ст. 59 Закону № 796-XII, згідно внесених Законом №2148-VIII змін.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Статтею 59 Закону України від 28.02.91р. №796-XII «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (надалі - Закон №796-XII; в редакції чинній до 01.10.17р.) передбачено, що пенсії військовослужбовцям призначаються з їх грошового забезпечення згідно з цим Законом та іншими законодавчими актами. Додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, призначається відповідно до статті 51 цього Закону.

Військовослужбовцям пенсії по інвалідності, а членам їх сімей пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи за їх бажанням можуть призначатися на умовах і в порядку, визначених законодавством України для осіб, які стали інвалідами внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, що їх вони дістали при виконанні обов'язків військової служби (службових обов'язків) або відповідно до статті 54 цього Закону.

Особам, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи під час проходження дійсної строкової служби і внаслідок чого стали інвалідами, пенсія по інвалідності обчислюється відповідно до цього Закону або за бажанням цих осіб з п'ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, що був встановлений на час їхнього перебування в зоні відчуження.

Таким чином, частиною 3 статті 59 Закону №796-ХІІ у редакції, чинній до 01.10.2017, визначено лише одну категорію осіб, які мали право на обчислення пенсії з п'ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, а саме: особи, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи під час проходження дійсної строкової служби і внаслідок чого стали інвалідами.

Законом України від 03.10.17р. № 2148-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій»статтю 59 Закону №796-ХІІ викладено в наступній редакції: «Пенсії військовослужбовцям призначаються з їх грошового забезпечення згідно з цим Законом та іншими законодавчими актами. Додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, призначається відповідно до статті 51 цього Закону.

Військовослужбовцям пенсії по інвалідності, а членам їх сімей пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї за їх бажанням можуть призначатися на умовах і в порядку, визначених законодавством для осіб, які стали особами з інвалідністю внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, що їх вони дістали при виконанні обов'язків військової служби (службових обов'язків), або відповідно до статті 54 цього Закону.

Особам, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї під час проходження дійсної строкової служби і внаслідок цього стали особами з інвалідністю, пенсія по інвалідності обчислюється відповідно до цього Закону або за бажанням таких осіб - з п'ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року».

Закон № 2148-VIII в частині внесених змін, згідно Прикінцевих та перехідний положень, набрав чинності з 01.10.17р.

Тобто, Законом № 2148-VIII розширено перелік категорій осіб, які мають право на отримання пенсії, обчисленої з п'ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, а саме:

1) особи, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань;

2) особи, які брали участь у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї під час проходження дійсної строкової служби.

Окрім того, згідно внесених змін суттєво змінився коефіцієнт з якого необхідно здійснювати розрахунок пенсії, а саме з п'ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, що був встановлений на час їхнього перебування в зоні відчуження на п'ятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року.

У зв'язку з цим, Урядом прийнято постанову від 15.11.17р.  № 851 «Про внесення змін до Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», якою доповнено Порядок обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.11р. р. N 1210 «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» пунктом 9-1 такого змісту:

« 91. За бажанням осіб, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї під час проходження дійсної строкової служби та внаслідок цього стали особами з інвалідністю, пенсія по інвалідності обчислюється з п'ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, за формулою:
де П - розмір пенсії;

Зс - середня заробітна плата (дохід) в Україні, з якої сплачено страхові внески, визначається як середній показник за 2014, 2015 та 2016 роки;

Кзс - середньомісячний коефіцієнт заробітної плати, який враховується під час обчислення пенсії;

Кв - розмір відшкодування фактичних збитків (у відсотках).

Середньомісячний коефіцієнт заробітної плати, який враховується під час обчислення пенсії (Кзс), визначається за формулою:

де Зп(мін) - розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року;

Зс1 - середня заробітна плата (дохід) в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески за рік, що передує відповідному року.

Розмір відшкодування фактичних збитків (Кв) визначається як відсоток втрати працездатності, визначений органами медико-соціальної експертизи.

У разі зміни розміру мінімальної заробітної плати проводиться перерахунок зазначених пенсій виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року.»

Отже, виходячи з аналізу вказаних правових норм вбачається, що з 01.10.17р. право на перерахунок пенсії по інвалідності на підставі ст. 59 Закону №796-ХІІ з розрахунку п'ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року мають особи наступної категорії:

особи, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань;

особи, які брали участь у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї під час проходження дійсної строкової служби.

Як свідчать обставини справи, Позивач з 02.09.1986 по 04.11.1986 був призваний на спец. збори по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.

Позивачу з 23.09.11р. встановлено ІІ групу інвалідності по захворюванню пов'язаному з виконанням обов'язків військової служби по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, що підтверджується довідкою до акту огляду МСЕК Серії 10 ААА №915103.

Таким чином, Позивач, будучи призваним на спец. збори по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та отримавши у зв'язку з цим інвалідність, на переконання колегії суддів, належить до числа осіб, на яких поширюється дія ст. 59 №796-ХІІ та яким, на її підставі має бути здійснений перерахунок пенсії виходячи з п'ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року.  

Проте, за твердженням Відповідача, право на перерахунок пенсії мають виключно пенсіонери з числа осіб, які на момент участі у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС проходили дійсну строкову військову службу.

Статтею 10 Закону №796-ХІІ передбачено, що учасниками ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС вважаються громадяни, які безпосередньо брали участь у будь-яких роботах, пов'язаних з усуненням самої аварії, її наслідків у зоні відчуження у 1986-1987 роках незалежно від кількості робочих днів, а у 1988-1990 роках - не менше 30 календарних днів, у тому числі проведенні евакуації людей і майна з цієї зони, а також тимчасово направлені або відряджені у зазначені строки для виконання робіт у зоні відчуження, включаючи військовослужбовців *, працівники державних, громадських, інших підприємств, установ і організацій незалежно від їх відомчої підпорядкованості, а також ті, хто працював не менше 14 календарних днів у 1986 році на діючих пунктах санітарної обробки населення і дезактивації техніки або їх будівництві. Перелік цих пунктів визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до примітки до вказаної статті до військовослужбовців належать: особи офіцерського складу, прапорщики, мічмани, військовослужбовці надстрокової служби, військовозобов'язані, призвані на військові збори, військовослужбовці-жінки, а також сержанти (старшини), солдати (матроси), які перебувають (перебували) на дійсній строковій службі у збройних силах, керівний і оперативний склад органів Комітету державної безпеки, особи начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, а також інших військових формувань.
Отже, в розумінні вказаної статті військовозобов'язані, призвані на військові збори для ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС є військовослужбовцями та прирівнюються до осіб, які перебувають на дійсній строковій військовій службі.

З огляду на те, що Позивач на ліквідацію наслідків аварії на ЧАЕС був призваний спец. зборами, доводи пенсійного органу про відсутність правових підстав для віднесення ОСОБА_2 до категорії осіб, які мають право на перерахунок пенсії згідно ст. 59 Закону №796-ХІІ є необґрунтованими.

Інших підстав для відмови Позивачу у перерахунку пенсії по інвалідності на підставі ст. 59 Закону №796-ХІІ пенсійним органом не наведено.

За таких обстави, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність правових підстав для задоволення позову.

Приймаючи до уваги те, що  судом першої інстанції правильно встановлені  обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, висновки суду доводами апелянта не спростовані, колегія суддів дійшла висновку про відсутність правових підстав для задоволення апеляційної скарги.

        Керуючись ст.ст. 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, Київський апеляційний адміністративний суд
                                                                      п о с т а н о в и в:

апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 12.03.18р. у справі №823/517/18 -  залишити без задоволення, а постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 12.03.18р. у справі №823/517/18 - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає, за виключенням випадків передбачених п. 2 ч. 5 ст.328 КАС України.

             Головуюча суддя                                                       Шелест С.Б.  
      
            Судді :                                                                           Кузьмишина О.М.  
                                                                                                                
                                                                                                             Пилипенко О.Є.        

32 комментария:

  1. виважене рішення яке мусить бути взято за основу всіма судами! розіклали все по поличках, кожну позицію свого рішення! продумано без пафосу із спиранням на норми законів!!! а я вже грішним ділом подумав що ніхто із суддів незахоче піднімати проблему по закону 2262! ан нє є ще порядні судді!! приємно здивований, це вже лруге рішення, де судді вказують, що призвані на ліквідацію із запасу військовозобов'язані, являються військовослужбовцями строкової служби!!! побратими !! беріть цю постанову за основу ваших позовів!

    ОтветитьУдалить
  2. сержанти (старшини), солдати (матроси), які перебувають (перебували) на дійсній строковій службі у збройних силах, ....

    Вот писал уже, любой ликвидатор, который хоть когда-нибудь проходил действительную срочную службу, кроме ефрейторов, может подавать на перерасчёт пенсии с пяти мин., Любой гражданский ликвидатор.

    Не теряйте времени, пока такие уникальные Судьи выносят такие дебильные решения, пользуйтесь моментом. Херои.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. ЧЁ ЖАБА ДАВИТ ???А Я ВЕДЬ ПРЕДЛАГАЛ ТЕЛЕФОН СВОЙ СКИДЫВАЛ МОЛ АЙДА БРАТЦЫ ПО СТ №851 НУ ТЕПЕРЬ ВСЁ ПОЕЗД УШОЛ КАК ГОВОРИТСЯ КТО НЕ УСПЕЛ ТОТ ОПОЗДАЛ ,А ТОМУ КТО СИДЕЛ ЖЕНЮ ЧЕСАЛ ТЕПЕРЬ ИНДИЙСКОЕ ЖИЛИЩЕ (ФИГ ВАМ )

      Удалить
  3. "...військовозобов'язані, призвані на військові збори для ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС є військовослужбовцями та прирівнюються до осіб, які перебувають на дійсній строковій військовій службі."- це правовий шедевр!
    Відомо, що Папа Римський - намісник Бога на Землі. Прошу КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД прирівняти МЕНЕ до Папи Римського...
    Однакові по суті позови один суд задовольняє, інший відхиляє... Чорт ногу зламає! Розібратися практично не можливо. Схоже на бардак в правовій і судові системі держави...

    ОтветитьУдалить
  4. Микола! Не ображай людей. Справа у тому, що і закон повинен бути конституційним, і судове рішення законним. У іншому випадку, навіть якщо сьогодні хтось і приймає вигідне нам рішення, це ще не означає що воно буде масовим і не відмінено вищим по інстанції судом. Або законодавець просто внесе зміни у вже діючий закон. Щось не дуже хочеться вважати себе переможцем у подібній ситуації. Сьогодні вона на нашу користь, а завтра все починай спочатку...

    ОтветитьУдалить
  5. я важаю цього вилупка аноніста нелюдиною! покажи имені хоч один закон конситуційний! вони ці наперсотчники граюь за своїми правилами які їм вигідні! закон по коституції зворотньої дії немає! але це для них а для нас -запросто! взяли в 11 році і всіх перевели на зміни по 54 п.4 на проценти . шоч ми й далі мали отримувати 10-8-6 мінімальних пенсій! ці зміни торкалися тільки их що пішли на пенсії після 11 року! а ти мені втираєш про якусь конституцію і закон! та вони на херу бачили закони! а це гівно яке каже що його треба до чогось прирівняти - то хай подивиться в дзеркало воно вже і так хуйло не треба і прирівнювати!

    ОтветитьУдалить
  6. Законность решения определяется исключительно судом!И формируется только на основании предоставленных сторонами процесса доказательств. Другое дело, что многие статьи законов допускают их двойную трактовку в силу не столько низкого уровня разработчиков, сколько большого количества связанных в той или иной мере между собой законодательных актов, которые вызывают противоречия, которые в свою очередь трактуются судами на свое усмотрение. Такое происходит не только в Украине, но и во всем мире. В Украине это наиболее актуально, поскольку законодатель принимая очередную норму по улучшению социального и пенсионного обеспечения выделяет из общего числа одинаковых по статусу лиц, только одну определённую категорию. В данном случае военнослужащих срочной службы, чем грубо нарушает принцип справедливого распределения социальных норм гарантированных связанными законами. Для этого суд и существует! На основании норм действующего законодательства восстановить, нарушенную норму социальной справедливости органом государственной власти в отношении гражданина. Таким образом можно сделать вывод, что незаконными есть именно те решения судов которые не восстанавливают очевидное ущемление прав человека на достойное пенсионное обеспечение. Тем более, что все нормы, которые могут иметь двойное трактование должны трактоваться в пользу гражданина.

    ОтветитьУдалить
  7. Непонятно будет ли эта постанова оскаржуватися.

    ОтветитьУдалить
  8. Есть с чем поздравить. Интересно, а появилось ли уже наконец-то хоть одно исполнительное производство??? И получил ли хоть кто-то уже пересчитанную пенсию? По срокам - давно пора бы... В этом решении суда, в первую очередь, поразил не результат, а то, что суды берут в производство дела не потребовав у истца истинных доказательств участия в событиях. Ко мне, еще до 2011 года, тоже обратился такой "чернобылец", что бы я ему отсудил пенсию, в размере не менее 8 минимальных пенсий по возрасту. Из документов предоставил только запись в военном билете с печатью районного военкомата и чернобыльское удостоверение, выданное на основании только этой записи. Думаю понятно, что я не взялся за это дело. А здесь. Истец не предоставил никаких других доказательств. Печать военкомата не может подтвердить его участие в ликвидации аварии. Нужны хотя бы справки из архива, о заработке, выездах и т.д. "Згідно довідки Чорнобаївського районного військового комісаріату від 04.01.18р. №33, Позивач з 02.09.1986 по 04.11.1986 був призваний на спец. збори по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, та отримав 19,968 рентген дозу опромінення." И все. И по таким "лжеликвидаторам" суды принимают положительные решения. А по настоящим - нет. Я не против именно такого решения если оно принято в отношении настоящих ликвидаторов по, заслуживающим уважение, настоящим доказательствам участия в ликвидации аварии. В этом же судебном заседании истец не доказал свое участие. Позор суду. А само решение - интересное.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. У своїх позивних заявах хлопці з Чорнобая додавали копії з справок з архіва МОУ,я бачив їх позивні.Суди просто ,це не зазначили.

      Удалить
    2. Павлику. "Ко мне, еще до 2011 года, тоже обратился такой "чернобылец", что бы я ему отсудил пенсию, в размере не менее 8 минимальных пенсий по возрасту. Из документов предоставил только запись в военном билете с печатью районного военкомата и чернобыльское удостоверение, выданное на основании только этой записи." Интересно, за сколько дипломы покупают подобные "спецы".

      Удалить
  9. не кому пенсию по судам не добавили .это так молотят с пустого в поршне чтобы работа судам была чтобы суды не ослабляли от ликвидаторов .кому добавели пенсию по судам

    ОтветитьУдалить
  10. Николай Семенчук, вы идиот?
    Верховный Суд разъяснил уже трактовку ч.3 ст.59 Закона, и для вас в том числе. Что ещё не доходит до вашей бестолковки?
    В Законе 796 могли написать, что вы партизаны относитесь к космонавтам, но это не давало бы вам права таковыми считаться, даже если бы вы обслуживали ракету.
    В Законе 2262 ст.3 говориться, что пенсии вийськовозабовязаным признаваться НА РИВНИ со срочниками, но нигде, ни в одном законе о военной службе не говориться, что вы военнослужащий или прыривнюетесь к военнослужащим.
    И прекратите баламутить своим нездоровым интересом остальных инвалидов ликвидаторов. Ваш психоз негативно сказывается не только на вашем здоровье, но вызывает ответную реакцию у здравомыслящих людей.

    ОтветитьУдалить
  11. пішов лесом придурок риговський! ст. 10 нашого закону гласить що ми є військовослужбовцями. тисам хоч розумієш своїм йоб..ти м. розумом що пишеш? сам же кажеш що пенсія мені має бути на рівні срочника і тут же кажеш Що НЕПАЛОЖИНО!
    для тебе дауна викладаю витяг з рішення вищого адмін суду:
    Відмовляючи в задоволенні позовних вимог суди попередніх інстанцій виходили з того, що затверджене наказом Міністерства оборони України від 14 серпня 2014 року №530 Положення про організацію в Міністерстві оборони України роботи з обчислення вислуги років для призначення пенсій військовослужбовцям і соціального забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та членів їх сімей, на яке покликається позивачка, не стосується військовослужбовців строкової служби та членів їх сімей. Позаяк чоловік позивачки належав до категорії осіб, які, відповідно до статті 3 Закону № 796-ХІІ, мають право на пенсії нарівні з військовослужбовцями строкової служби та членами їх сімей, то при призначенні пенсій, у даному випадку, їй як члену його сім'ї слід керуватися Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25 листопада 2005 року № 22-1. За цим Порядком призначення/перерахунок пенсії, переведення з одного виду пенсії на інший віднесено до повноважень Управлінь Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах. Це також підтверджується постановою Правління Пенсійного фонду України від 22 грудня 2014 року № 28-2 «Про затвердження положень про територіальні органи Пенсійного фонду України та визнання такими, що втратили чинність деяких постанов правління Пенсійного фонду України», за змістом якої призначення та виплата пенсій військовослужбовцям строкової служби та членам їх сімей, особам, які мають право на призначення пенсії нарівні з військовослужбовцями строкової служби та членам їх сімей, здійснюється управліннями Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також об'єднаними управління, тоді як головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі здійснюють призначення (перерахунок) та виплату пенсій військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу та іншим особам (крім військовослужбовців строкової служби та членів їх сімей), які мають право на пенсію згідно із Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (пп. 5 п. 1 Положення).
    Суди встановили, що чоловік ОСОБА_1, ОСОБА_2, був залученим до ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС під час проходження військових зборів. З огляду на те, що ОСОБА_2 у цей період вважався таким, що проходить військову службу, на нього поширювалися ті ж гарантії держави, що й для інших військовослужбовців. (Правовий висновок такого змісту висловив Верховний Суд України в постанові від 01 березня 2016 року у справі № 21-1887а15). Також встановлено, що ОСОБА_2 отримував пенсію у відповідності із Законом № 796-ХІІ і після його смерті його дружині, ОСОБА_1, призначено (з липня 2014 року) пенсію у зв'язку з втратою годувальника теж за Законом № 796-ХІІ

    ОтветитьУдалить
  12. і ще я тобі вже викладав це алеж ти даун і тобі треба поворювати 100раз ! і ще не старайся тебе ніхто несприймає як нормального бо ти продажна с....а.

    З цього приводу суди попередніх інстанцій з'ясували, що ОСОБА_2 (чоловік позивачки) в розумінні Закону № 2262-ХІІ належав до категорії осіб, які мають право на пенсійне забезпечення нарівні з військовослужбовцями строкової служби (за пунктом «г» частини першої статті 3 Закону № 2262-ХІІ), відтак до спірних правовідносин Положення № 530 не застосовується. Вирішення питання про наявність підстав для призначення пенсії в разі втрати годувальника відповідно до статті 30 Закону № 2262-ХІІ, а також прийняття та оформлення документів для призначення пенсії військовослужбовцям строкової служби та членам їх сімей, а відтак і особам, які за Законом № 2262-ХІІ прирівняні до них, належить до компетенції управлінь Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах за місцем фактичного проживання особи, що звертається за призначенням пенсії.

    ОтветитьУдалить
  13. а це щоб ти більше негавкав!

    Верховний Суд України у постанові від 01.03.2016 у справі № 21-1887а15 вказав про право громадян із числа військовозобов'язаних, які проходять збори (навчальні, перевірочні, спеціальні), у цей період вважатися такими, що проходять військову службу та користуватися гарантіями держави на рівні із іншими військовослужбовцями.

    З урахування вищевикладеного та приймаючи до уваги те, що згідно довідки командира військової частини 61606 за № 31 від 30.08.1986 чоловік позивачки перебував на військових зборах по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС в період з 13.08.1986 року по 11.09.1986 року при військовій частині №61606, у зв'язку з чим став інвалідом I групи, внаслідок захворювання, пов'язаного з виконанням обов'язків військової служби по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, у період проходження цих зборів, колегія суддів приходить до висновку, що чоловік позивачки, як військовозобов'язаний, що перебував на військових зборах по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, відносився до кола осіб, які мають право на пенсію нарівні з військовослужбовцями строкової служби та членів їх сім'ї відповідно до Закону № 2262.

    ОтветитьУдалить
  14. Июнь 2018 года. Киевский апелляционный административный суд. Очередь на улицу...
    - Бабуля, за чем очередь?
    - За каким-то приравниванием, милок! Сосед до полковника дослужился, а теперича побёг доказывать, что он солдат. Срочник он оказывается...?

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. кто получил пенсию уже по судам партизан .кто а языком молотят

      Удалить
    2. дивися гівном неподавися. ух як тебе ананік ковбасе! що відповісти нічого?

      Удалить
  15. Аноним 10:28 ! Не смешно! Одно скудоумие!?... Если пытаешься комментировать законодательство - читай, читай и читай, но на трезвую голову.

    ОтветитьУдалить
  16. Він пише те,що хадзяєн скаже.Отака у людини собача робота.І така у нас система ,що використовує знання одних людей проти меньш обізнаних людей.
    Просто ,чомусь хадзяєн забув ,що він всього навсього держслужбовець,хоча і вищої ланки ,живе на гроші платників податків.І ніх йому про це не нагадує,навідміну від налогоплатників европейських держав.

    ОтветитьУдалить
  17. ура добавили 1210 хорошо партизан

    ОтветитьУдалить
  18. а гражданских никто и не посылал на чаэс .гражданский сам поехал за деньгами чего теперь нить надо было не ехать за деньгами .что думали обдурить государство

    ОтветитьУдалить
  19. Придурок Аноним 4.38.00.При КПСС в 86-87 в приказном порядке по приказу отправляли пачками в плоть до увольнения, и также ехали заработать.Но в то время для тебя кастрюлеголового троля с курятника ,никто и не знал о льготах.Сейчас и в АТО большенство по контракту воюют за бубло, и им сразу приняли льготы ,квартиры ,землю.

    ОтветитьУдалить
  20. кто вас посылал хоть бы не брехал сами ехали за деньгами .вы ехали не за льготами а за деньгами .чего брехать как можно гражданского послать с работы заявление настол директору дулю поднос и порядок .так нет за гроши гроши так тогда не плач и не ной надо было не ехать .некто тебя не посылал шкура

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Это может писать сосунок нынешнего пошиба которому где-то кто-то что-то расказал а он и лепечет не в тему.Это сейчас вы можете бегать и от военкомата, это сейчас не каждый предприниматель выполнит то, что делалось в то время-дал райком приказ на предприятие-три Камаза и один бульдозер вместе с шоферами и трактористом на Киев и путёвку в зубы и вперёд, а первые дни так и вовсе без путёвок ребята работали на своей же технике и попробуй рыпнуться- с работы с волчьим билетом, со всяких очередей на квартиру и т.д. То же было и в войсках, в милиции, влюбом учебном заведении.Косили конечно сынки всяких там, но очень редко.
      Выбора небыло ни в военных, ни в гражданских.
      Вот правильно мужик пишет 25 мая 5,28.00 это сейчас все наперед знают какие льготы в том АТЕ, а мы о своих льготах узнали через 6 лет и позже.Пока приняли закон, те, что были ближе к начальству конечно знали и пользовались, но основная масса узнала после принятия чернобыльского закона.

      Удалить
  21. причём льготы тут вы с работы за грошами аж бегом бежали камаза обгоняли за деньгами летели .а вы опят за льготы на хрена они надо вам были в то время .

    ОтветитьУдалить
  22. в то время и газ и свет копейки стоял и хлеб 16 коп. какие льготы а на чаэс хорошо платили гроши так вы летели на за работки как на метле а не за льготами их и не было тогда .гроши гроши так теперь не нойте сами ехали

    ОтветитьУдалить
  23. кто не захотел тот бы не поехал .а сейчас начинают одного с камазом другого с булдозиром послали .так на такой технике хорошо платили деньги .а чего тогда плакат что вам нечего не платили и с нечего пенсию брать по постанове 1210 .работали на такой техники .

    ОтветитьУдалить
  24. как можно послать гражданского если он не хочет .вы так уже за брехалися что вас противно служат ваши бредни .купили группы и бредни поют 32 года водку жрали уже мозги пропитые

    ОтветитьУдалить
  25. ПРАВИЛЬНО КОЛЬ ЮРИСТЫ ХРЕНОВЫ

    ОтветитьУдалить