Як нас дурять пенсійні фонди разом з Ревою!

Категорія справи №520/3317/19: Адміністративні справи (з 01.01.2019); Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо; управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них; загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них; громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Надіслано судом: 16.05.2019. Зареєстровано: 16.05.2019. Оприлюднено: 17.05.2019.
Номер судового провадження: П/520/5862/19


Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Харків

15 травня 2019 р. №520/3317/19

Конец формы
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мельникова Р.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Куп`янського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Харківської області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:

- визнати дії Куп`янського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Харківської області щодо застосування коефіцієнта середньої заробітної плати доходу в Україні в розмірі 6273,45 грн. під час обчислення пенсії ОСОБА_1 протиправними;

- зобов`язати Куп`янське об`єднане управління Пенсійного фонду України Харківської області зробити перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) з урахуванням коефіцієнту середньої заробітної плати на одну застраховану особу в Україні в сумі 4482,35 грн. відповідно до частини 3 статті 59 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, у відповідності до положень Постанови КМУ від 15.11.2017 року № 851 "Про внесення змін до Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", починаючи з 01.10.2017 року.

В обґрунтування позову позивачем зазначено, що відповідачем під час обчислення його пенсії вчинено протиправні дії стосовно застосування коефіцієнту середньої заробітної плати доходу в Україні в розмірі 6273,45 грн. замість 4482,35 грн. Вказані дії відповідача стосовно невірного використання відповідних коефіцієнтів призвели до невірного розрахунку пенсії ОСОБА_1 у зв`язку з чим здійснено її невірне нарахування та виплата. Вказані обставини зумовили звернення позивача до суду з даним позовом задля захисту своїх порушених прав.

Ухвалою суду від 08.04.2019 року прийнято адміністративний позов до розгляду, відкрито спрощене провадження у справі за вищевказаним позовом.

Представником відповідача через канцелярію суду подано відзив на позов, в якому останнім вказано, що управління із позовом не погоджується, оскільки першочергово позивачем пропущено строк звернення до суду з даним позовом з огляду на обставини того, що про порядок нарахування та виплати пенсії з 01.10.2017 року позивача було повідомлено листом від 23.04.2018 року, а до суду позивач звернувся тільки 03.04.2019 року. Натомість, у позовній заяві жодним чином не обґрунтовано доводів стосовно поважності причин пропущення позивачем строку звернення до суду. Також представником відповідача вказано, що позивач отримує пенсію по інвалідності внаслідок захворювання, отриманого при виконанні обов`язків військової служби на ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС в розмірі фактичних збитків відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15.11.2017 № 851 «Про внесення змін до Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», з 01.10.2017 року. Нарахування пенсії позивачу здійснюється відповідно до Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи за визначеною формулою. Отже, відповідачем не допущено протиправних дій стосовно нарахування та обчислення пенсії позивача, а доводи позивача стосовно неможливості зміни коефіцієнтів протягом п`яти років не обґрунтовані жодним чином та не ґрунтуються на нормах діючого законодавства.
Суд зазначає, що відповідно до положень ч.1 ст.257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.
Згідно з положеннями п.2 ч.1 ст. 263 КАС України суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, проаналізувавши доводи позову і заперечень проти нього, суд встановив наступне.

Зі змісту позовної заяви вбачається, що ОСОБА_1 у 1986 році перебував на дійсній строковій військовій службі та приймав участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, а отже є особою, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи 1 категорії, захворювання якого пов`язано з виконанням обов`язків по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЄС, що підтверджується посвідченням особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, серії НОМЕР_2 .

При цьому, позивач перебуває на обліку в Куп`янському об`єднаному управлінні Пенсійного фонду України Харківської області та отримує пенсію по інвалідності внаслідок захворювання, отриманого при виконанні обов`язків військової служби на ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС в розмірі фактичних збитків відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15.11.2017 № 851 «Про внесення змін до Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», з 01.10.2017 року.

Зі змісту позовної заяви вбачається, що відповідач листом від 20.02.2019 року №15/С-13 повідомив позивачу порядок нарахування його пенсії із наведенням розрахунку.

Як вказано позивачем, із зазначеного листа відповідача йому стало відомо, що Куп`янське об`єднане управління Пенсійного фонду України Харківської області невірно нараховує та виплачує державну пенсію, а саме обрахунок пенсійного забезпечення ОСОБА_1 не відповідає чинній ч.3 статті 59 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» та постанові Кабінету Міністрів України від 15.11.2017 року № 851 «Про внесення змін до Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».
Так, позивачем вказано, що відповідач при проведенні перерахунку протиправно змінив середню заробітну плату (дохід) у середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якого сплачено внески за 2017 рік - 6273,45 грн., тоді, як законодавством передбачено, що повинна враховуватись середня заробітна плата (дохід) в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено внески за рік, що передує відповідному року, тобто за 2017 рік, яка складала 4482,35 грн., що призвело до зменшення розміру його пенсії.

При цьому, зі змісту відзиву на позов вбачається викладення представником відповідача доводів стосовно пропущення позивачем строку звернення до суду з даним позовом з огляду на обставини того, що про розмір та умови нарахування пенсії з 01.10.2017 року позивач дізнався ще в квітні 2018 року, про що свідчить лист відповідача № 119/ж-13 від 23.04.2018 року, з детальним розрахунком розміру пенсії з 01.10.2017 року та з 01.01.2018 року.

З приводу вказаного представником відповідача твердження про пропущення позивачем строку звернення до суду з даним позовом суд зазначає, що матеріали відзиву на позов дійсно містять копію листа відповідача № 119/ж-13 від 23.04.2018 року, в якому наведено детальний розрахунок розміру пенсії позивача з 01.10.2017 року та з 01.01.2018 року.

Також матеріали справи містять копію листа від 20.02.2019 року №15/С-13, в якому наведено розрахунок розміру пенсії позивача з 01.10.2017 року, з 01.01.2018 року та з 01.12.2018 року.

Суд зазначає, що відповідно до положень ст. 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

В той же час, суд зазначає, що матеріали справи не містять доказів направлення та вручення відповідачем позивачу листа № 119/ж-13 від 23.04.2018 року, а відтак, у суду відсутні підстави вважати, що про порушення своїх прав позивачу стало відомо у квітні 2018 року.

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку про необґрунтованість та недоведеність вказаних доводів представника відповідача, у зв`язку з чим, враховуючи наявні в матеріалах справи докази, у суду відсутні підстави вважати, що позивачем пропущено строк звернення до суду.

Суд зазначає, що у положеннях ст. 46 Конституції України закріплено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбаченим законом.

Положеннями ст. 59 України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" № 796-ХІІ визначено порядок виплати пенсії військовослужбовцям, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи.

Як встановлено судовим розглядом Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" № 2148-VІІІ від 03.10.2017 ч.3 ст.59 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" № 796-ХІІ викладено у новій редакції, відповідно до якої особам, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї під час проходження дійсної строкової служби і внаслідок цього стали особами з інвалідністю, пенсія по інвалідності обчислюється відповідно до цього Закону або за бажанням таких осіб - з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року.

При цьому, пунктом 9.1 Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1210, передбачено, що за бажанням осіб, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї під час проходження дійсної строкової служби та внаслідок цього стали особами з інвалідністю, пенсія по інвалідності обчислюється з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року за формулою:

П = Зс*Кзс*(Кв/100%)

де П - розмір пенсії;

Зс - середня заробітна плата (дохід) в Україні, з якої сплачено страхові внески, визначається як середній показник за 2014, 2015 та 2016 роки;

Кзс - середньомісячний коефіцієнт заробітної плати, який враховується під час обчислення пенсії;

Кв - розмір відшкодування фактичних збитків (у відсотках).

Середньомісячний коефіцієнт заробітної плати, який враховується під час обчислення пенсії (Кзс), визначається за формулою:

де Зп(мін) - розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року;

Зс1 - середня заробітна плата (дохід) в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески за рік, що передує відповідному року.

Розмір відшкодування фактичних збитків (Кв) визначається як відсоток втрати працездатності, визначений органами медико-соціальної експертизи.

У разі зміни розміру мінімальної заробітної плати проводиться перерахунок зазначених пенсій виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року.

Аналіз вищевказаних норм вказує, що у разі зміни розміру мінімальної заробітної плати проводиться перерахунок зазначених пенсій виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року - тобто законодавець вказує лише на зміну мінімальної заробітної плати, при цьому всі інші складові формули для пенсії по інвалідності обчисленої з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року - залишаються незмінними.

Під час судового розгляду справи судом встановлено, що відповідачем з 01.10.2017 р. здійснено перерахунок пенсії позивача з 5-кратного розміру мінімальної заробітної плати, відповідно до ст. 59 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

З наявних в матеріалах справи доказів вбачається, що відповідачем з урахуванням змін, внесених до ст. 59 Закону, з 01.10.2017 р. пенсію обчислено, виходячи з мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня 2017 року - 3200,00 грн.

При цьому, розрахунок заробітної плати для обчислення пенсії 01.10.2017 р. здійснено наступний: (3200,00 грн х 5) / 4482,35 грн х 3764,40 грн = 13437,25 грн, де 3200,00 грн х 5 - мінімальна заробітна плата з 01.01.2017 року у 5-и кратному розмірі; 3764,40 грн - середня заробітна плата (дохід) в Україні, з яких сплачено страхові внески, визначена як середній показник за 2014, 2015 та 2016 роки; 4482,35 грн - середня заробітна плата (дохід), в середньою на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески за 2016 рік, 13437,25 грн - заробітна плата для обчислення пенсії.

Зі змісту листа, направленого на адресу позивача, вбачається, що розмір пенсії ОСОБА_1 до виплати з 01.10.2017 року становить - 10740,00 грн.

При цьому, розрахунок пенсії позивача з 01.10.2017 року здійснено наступний: загальний процент розрахунку пенсії від заробітку - 80 %; основний розмір пенсії від заробітку - 10749,80 грн.; підвищення інваліду війни 2 групи (40% від 1452,00 грн.) - 580,80 грн; додаткова пенсія інваліда 2 групи внаслідок Чорнобильської катастрофи - 379,60 грн; щомісячна цільова грошова допомога на прожиття інв. війни - 50,00 грн; розмір пенсії з надбавками - 11760,26 грн; обмеження до максимального розміру пенсії (10740,00 грн.) - 1020,20 грн.

Судовим розглядом справи встановлено, що у зв`язку зі змінами показників мінімальної заробітної плати з 01.01.2018 року (3723,00 грн.) та середньої заробітної плати (доходу) в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески за 2017 рік (6273,45 грн.), відповідачем розраховано показник заробітної плати для обчислення пенсії, який становить (3723,00 грн х 5) / 6273,45 грн х 3764,40 грн = 11169,98 грн, з огляду на що заробітна плата для обчислення пенсії позивача залишилася незмінною, тобто - 13437,25 грн.

З врахуванням вказаних змін відповідачем було визначено розмір пенсії позивача з 01.01.2018 року у розмірі 11760,20 грн., який розраховано за наступним розрахунком: загальний процент розрахунку пенсії від заробітку - 80 %; основний розмір пенсії від заробітку - 10749,80 грн; підвищення інваліду війни 2 групи (40% від 1452,00 грн.) - 580,80 грн; додаткова пенсія інваліду 2 групи внаслідок Чорнобильської катастрофи - 379,60 грн; щомісячна цільова грошова допомога на прожиття інваліду війни - 50,60 грн.

Отже, як встановлено судом, відповідачем взято величину середньої заробітної плати в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески, за 2017 рік у розмірі 6273,45 грн., у зв`язку з чим показник заробітної плати для обчислення пенсії з 01.01.2018 склав 11169,88 грн. (3723,00 грн. х 5) / 6273,45 грн. х 3764,40 грн. = 11169,98 грн., що є меншим, ніж той, з якого позивачу розраховано пенсію з 01.10.2017 (13437,25 грн.).

Таким чином, судом встановлено, що відповідачем при здійсненні перерахунку пенсії позивача у зв`язку зі зміною мінімальної заробітної плати, яка збільшилася з 3200,00 грн. до 3723,00 грн., з 01.01.2018 р. безпідставно змінено при проведенні перерахунку та визначенні розміру пенсії середню заробітну плату (дохід) у середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески, застосувавши цей показник за 2017 рік - 6273,50 грн., замість показника 2016 року 4482,35 грн.

При цьому, суд вважає за необхідне вказати, що п. 9-1 Порядку № 1210 не передбачено, що при перерахунку пенсії, у зв`язку із законодавчою зміною мінімальної заробітної плати автоматично змінюється і показник середньої заробітної плати (доходу) у середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески.

В той же час, відповідач, обґрунтовуючи власну правову позицію, не послався на жодну норму діючого законодавства, яка б передбачала необхідність зміни цього показника щоразу при проведенні перерахунку пенсії, що свідчить про допущення останнім протиправних дій щодо застосування коефіцієнта середньої заробітної плати доходу в Україні в розмірі 6273,45 грн.

З врахуванням вищевикладеного суд зазначає, що відповідачем допущено порушення прав позивача в частині невірного застосування зазначеного показника, проте таке порушення допущено при здійсненні розрахунку пенсії позивача з 01.01.2018 року.

В той же час, як вбачається, зі змісту позовних вимог позивача, останній обрав спосіб захисту порушеного права у вигляді зобов`язання відповідача зробити перерахунок та виплату йому пенсії з урахуванням коефіцієнту середньої заробітної плати на одну застраховану особу в Україні в сумі 4482,35 грн., починаючи з 01.10.2017 року, що з огляду на встановлені судовим розглядом справи обставини не відповідає обсягу та змісту порушеного права позивача, у зв`язку з чим у суду наявні підстави з метою належного захисту прав позивача для зобов`язання Куп`янського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Харківської області здійснити перерахунок та виплату пенсії позивачу з урахуванням коефіцієнту середньої заробітної плати на одну застраховану особу в Україні в сумі 4482,35 грн., починаючи з 01.01.2018 року

Відповідно до положень ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частин 1 та 3 статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Звернення до адміністративного суду для захисту прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується.

При цьому, суд зазначає, що відповідно до положень ч.1 та ч.2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням встановлених фактів, суд приходить до висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог ОСОБА_1 .

Розподіл судових витрат здійснити в порядку ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст.ст.243-246250, 255, 257-263295297 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Куп`янського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Харківської області (вул. П. Іванова, 1, м. Куп`янськ, Харківська обл., 62701) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Куп`янського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Харківської області щодо застосування коефіцієнта середньої заробітної плати (доходу) в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески, за 2017 рік в розмірі 6273,45 грн. під час обчислення пенсії ОСОБА_1 .

Зобов`язати Куп`янське об`єднане управління Пенсійного фонду України Харківської області зробити перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) з урахуванням заробітної плати (доходу) у середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено внески за 2016 рік в розмірі 4482,35 грн. відповідно до частини 3 статті 59 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, у відповідності до положень Постанови КМУ від 15.11.2017 року № 851 "Про внесення змін до Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", починаючи з 01.01.2018 року.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Мельников Р.В.

6 комментариев:

  1. Быстрее всего грамотно подготовился человек и поэтому такое решение радует душу.
    Но есть и ложка дегтя пфу решения судов, что в задницу слону дробиной.


    ОтветитьУдалить
  2. Нет ажиотажа в комментах, все притихли
    В мусорной теме по 100 и более комментариев.
    Я бы даже и не шел в суд, себе дороже. Поддержка чернобыльцев ноль.
    Сделайте паузу, когда инфляция придавит пойдут все за пенсией лбы бить, а у вас преимущество есть решение.

    ОтветитьУдалить
  3. А причём рева? Где наши войтов,Винник,Бургас,проскурин кто должен по судам ходить? Орденоносцы хреновы просрали 10-8-6, сразу просрали 59

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Орденоносци получают по полной.Роздиляй и властвуй . Остальние сосут...

      Удалить
    2. Неизвестный13 июл. 2019 г., 21:46:00

      Проскурин вообще призывал партизан ждать по 5-ти кратке аж до 2020 года(смотри видео с Проскурин после его беседы с Ревой)

      Удалить