Проект Закону №2278 від 17.10.2019 р.

Проект
вноситься народними
депутатами України
Г.М. Третьякова (посв. № 53)
В.О. Струневич (посв. № 39)
О.О. Арсенюк (посв. № 396)
С.Д. Гривко (посв. № 110)
А.Д. Остапенко (посв. № 425)

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо соціального захисту учасників ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи)

Верховна Рада України постановляє:

І. Внести зміни до частини десятої статті 374 Митного кодексу України (Офіційний вісник України, 2012, №32 (04.05.2012), ст.1175) шляхом доповнення пунктом 12 такого змісту:

«12) товари, що класифікуються в одній із товарних позицій 8702, 8703, 8704, 8711 згідно з УТК ЗЕД (у кількості однієї одиниці за кожною позицією), що ввозяться один раз на 10 років особами, визначеними пунктами 1 та 2 частини першої статті 14 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської катастрофи».»

ІІ. Прикінцеві положення:

1. Цей Закон набирає чинності через 30 днів з дня його опублікування;

2. Кабінету Міністрів України:

визначити граничний розмір компенсації митних платежів при ввезенні транспортних засобів, відповідно до цього Закону;
прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону;

привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Голова Верховної ради України Д.О. Разумков

Пояснювальна записка
до проекту Закону України
Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо соціального захисту учасників ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи)

1. Обгрунтування необхідності прийняття Закону України

Держава повинна забезпечувати достойний рівень життя усіх громадян. Особливого захисту потребують особи, які в силу об’єктивних причин, пов’язаних з Чорнобильською катастрофою, не мають можливості або обмежені у забезпечені себе та своїх сімей та завдяки яким кожен українець має можливість жити в безпечному навколишньому середовищі.

Одним із заходів забезпечення прав осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, є надання їм пільг визначених законом, зокрема щодо отримання для власного користування безоплатно або на пільгових умовах від держави автомобілів.

За даними Міністерства соціальної політики станом на 1 січня 2019 року на обліку в регіональних органах соціального захисту населення перебуває 1 816 838 постраждалих осіб, з яких 193 799 учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, у тому числі 57 782 особи з інвалідністю, яким установлено причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою (І група інвалідності — 2 144 особи, ІІ група інвалідності – 34 189 осіб, ІІІ група інвалідності – 21 449 осіб).

Нажаль, законодавча норма щодо забезпечення автомобілями не знаходить досить швидкої практичної реалізації. Оскільки черги на отримання автомобілів просуваються дуже повільно та більшість чорнобильців з такими темпами можуть і не дочекатися здійснення свої прав.

Законопроектом пропонується не обкладати митними платежами транспортні засоби, що ввозяться (пересилаються) на митну територію України особами визначеними пунктами 1 та 2 частини першої статті 14 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

2. Цілі та завдання прийняття законопроекту

Головною ціллю та завданням законопроекту є зменшення фінансового навантаження на інвалідів з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесених до 1 категорії та учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесених до ІІ категорії при придбанні транспортних засобів з-за кордону. Оскільки станом на сьогодні держава не має можливості забезпечити повноцінно виконання взятих на себе зобов’язань перед усіма вказаними особами, то пропонується звільнити від оподаткування митними платежами ввезення (пересилання) на митну територію України транспортних засобів, що здійснюється зазначеною категорією осіб.

3. Загальна характеристика та основні положення законопроекту

Законопроектом пропонується доповнити частину 10 статті 374 Митного кодексу України новим положенням, згідно якого при ввезенні (пересиланні) на митну територію України звільняються від оподаткування митними платежами товари, зокрема моторні транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб і більше, включаючи водія (8702 згідно з УКТ ЗЕД); автомобілі легкові та інші моторні транспортні засоби, призначені головним чином для перевезення людей (крім моторних транспортних засобів товарної позиції 8702), включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та гоночні автомобілі (8703 згідно з УКТ ЗЕД); моторні транспортні засоби для перевезення вантажів (8704 згідно з УКТ ЗЕД); мотоцикли (включаючи мопеди) та велосипеди з допоміжним двигуном, з колясками або без них; коляски (8711 згідно з УКТ ЗЕД) у кількості однієї одиниці за кожною товарною позицією, що ввозяться один раз на 10 років особами, визначених пунктами 1 та 2 частини першої статті 14 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Для недопущення зловживань під час реалізації вказаною категорією осіб своїх прав або іншими осіб передбачається спеціальний строк реалізацію цього права – один раз на 10 років.

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання

У даній сфері правового регулювання діють такі нормативно-правові акти:

— Конституція України,
— Митний кодекс України,
— Бюджетний кодекс України,
— Закон України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

5. Фінансово-економічне обґрунтування

На момент внесення даного проекту Закону не вимагається додаткових видатків з Державного бюджету України.


6. Запобігання дискримінації
У проекті акту відсутні положення, які містять ознаки дискримінації. Проект акту не потребує проведення громадської антидискримінаційної експертизи.

7. Запобігання корупції

Законопроект не містить правила, процедури, що можуть бути підставами для вчинення корупційних правопорушень. Проект акту не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи, оскільки направлений на покращення становища громадян та рівня їх забезпечення.

8. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття законопроекту

Реалізація положень законопроекту суттєво зменшить соціальну напругу у суспільстві, що викликана неможливістю з боку держави швидко забезпечити транспортними засобам безоплатно або на пільгових умовах усіх чорнобильців, та створить умови для реалізації вказаною категорією громадян свого права на достойний рівень життя.

Народні депутати України:

Г.М. Третьякова (посв. № 53)
В.О. Струневич (посв. № 39)
О.О. Арсенюк (посв. № 396)
С.Д. Гривко (посв. № 110)
А.Д. Остапенко (посв. № 425)


ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ

до Проекту Закону України «Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо соціального захисту учасників ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи)»


Митний кодекс України
Чинна редакція
Запропонована редакція

Статття 374. Умови ввезення (пересилання) громадянами товарів на митну територію України

10. При ввезенні (пересиланні) на митну територію України громадянами звільняються від оподаткування митними платежами:
12) пункт відсутній

Статття 374. Умови ввезення (пересилання) громадянами товарів на митну територію України


10. При ввезенні (пересиланні) на митну територію України громадянами звільняються від оподаткування митними платежами:

12) товари, що класифікуються в одній із товарних позицій 8702, 8703, 8704, 8711 згідно з УТК ЗЕД (у кількості однієї одиниці за кожною позицією), що ввозяться один раз на 10 років особами, визначеними пунктами 1 та 2 частини першої статті 14 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської катастрофи».


 Народні депутати України

Г.М. Третьякова (посв. № 53)
В.О. Струневич (посв. № 39)
О.О. Арсенюк (посв. № 396)
С.Д. Гривко (посв. № 110)
А.Д. Остапенко  (посв. № 425)

19 комментариев:

  1. Г. М. Третьякова, итак, вы подтвердили официальные данные ПФУ об оставшихся в живых ликвидаторов 1-ой кат. в количестве, на сегодня, около 36 тыс. человек. Не пиарьтесь на бесплатной растаможке авто!!! Это дёшево…для Вашего статуса. Мы ждём от вас реальной помощи-ПОВЫШЕНИЯ ПЕНСИЙ ЛИКВИДАТОРАМ ГЕРОЯМ.

    ОтветитьУдалить
  2. Озвучено Третьяковой- 57 782 чернобыльцев имеют 1 категорию. Кто становился в очередь на авто знают что не все так просто, а я предполагаю что именно те кто стоят в очереди в собесе будут иметь такое право, там по закону много разных ограничений, а может быть все и не так. По моим сведениям за прошлый год 12 человек инвалидов чернобыльцев воспользовались правом на беспошлинный ввоз автомобиля, но это сделать очень нелегко и Машина формально принадлежит собесу, и не может быть использована в коммерческих целях и передана(читай продана) другому лицу.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. В течении 10 лет, далее она твоя, продавай передавай и т.д.
      В проекте закона не указано, нужно, не нужно проходить транспортный МСЕК, для 1 ,2 категорий ЛПА для постановки на очередь приобретения авто в УПСЗН.
      Или как было в начале 90-х, 1 и 2 кат. приобретали авто без растоможки, без транспортного МСЕКА.

      Удалить
    2. В начале 90-х была лафа, все товары для ввозимые чернобыльцами не облагались пошлиной, мне таможня предлагала пожить пару недель на границе, переправлять бутики, 50$ в день. У меня был знакомый около 40 авто ввёз. Сейчас все не так, что предлагает Третьякова: ввоз авто не старше 7 лет, не оговаривается объём двигателя, дизель или бензин и нормы соответствия ЕВРО-СО. Машиной можете управлять только Вы или ближайшие родственники только вписанные в техпаспорт, или любой другой человек в Вашем присутствии в авто. Не запрещено использовать машину в коммерческих целях, невозможно отчуждение авто (читай продажа) в течении 5 лет. Но это только проект. Сейчас подзаконно таможня и другие чиновники понаписывают столько разных правил и ограничений , обойти которые можно будет только за бабки. Комиссию МСЭК потребуют однозначно, у Вас не должно быть авто последние 5 лет, вообщем посмотрим. Постанова однозначно неплохая, но что получим в конце. А Третьякову надо гнать с этого Комитета и давить большинство её идиотских инициатив.

      Удалить
  3. Мин.Соц.Политики Украины21 окт. 2019 г., 23:43:00

    Все правильно наш Министр Третьякова Г.М. делает----- пускай больные люди за свои деньги,отказавшись от выделения денежных средств на лечение покупают эти машины,а это УЖЕ сразу и ОДНОЗНАЧНО приведет к так ожидаемом властью падеже(уменьшении)этих ликвидаторов.Это---ФАКТ! А вот,когда эти больные и пожилые люди и ЕЩЕ начнут ездить на своих авто,да по нашим дорогам,да с учетом психо-эмоциональных нагрузок при вождении авто ,то это обязательно добавит дополнительный падеж "дорогих" для власти ликвидаторов.И это --- ФАКТ! А как по другому уменьшить этих ликвидаторов? Подскажите г-же Третьяковой,и она с удовольствием воспользуется вашими идейками. Да,конечно разными "шмонами-заминами посвидчень",а фактически лишением пильгового статуса тоже была хорошая идейка,что подбросила наша ЛубенскаяК*Бл.,но ведь нужно еще идейки,что обязательно приведут к уменьшению этих ликвидаторов, ждем Ваших новых предложений,а мы Мин.Соц.Политики всегда Вас отблагодарим.С уважением Мин.Соц.Политики Украины.

    ОтветитьУдалить
  4. ПРОСЬБА МОДЕРАТОРУ САЙТА СРАЗУ УДАЛЯТЬ ВСЕ НЕГАТИВНЫЕ КОМЕНТЫ ОТ НЕАДЕКВАТОВ.ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ ДАЖЕ ПОЗИТИВНЫЕ НОВОСТИ КРИТИКУЮТСЯ СПЕЦИАЛЬНО НЕДОУМКАМИ ,НИКАКОГО ОТНОШЕНИЯ К ЛИКВИДАЦИИ АВАРИИ НЕ ИМЕЮЩИИМИ.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. "ПРОСЬБА МОДЕРАТОРУ САЙТА СРАЗУ УДАЛЯТЬ ВСЕ НЕГАТИВНЫЕ КОМЕНТЫ..."

      А диалог еще возможен?
      Или ты уже ОДНОЗНАЧНО ПРАВ ?

      Удалить
  5. Диалог о чем ?пописать тупорылые заключения ?конкретно этот закон во благо чернобыльцев или об этом нужно еще погадить? а если хочется внести изменения тогда путь не коменты сдесь оставлять ,а готовиться в ВР.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Диалог (греч. Διάλογος — «разговор» — литературная или театральная форма устного или письменного обмена высказываниями (репликами, вопросами и ответами) между двумя и более людьми,
      также бывает письменный диалог между двумя или более людьми по средству написания текста в письмах или другими методами; специфическая форма общения и коммуникации,

      диалог — это вопросы и ответы двух и более оппонентов, участвующих в разговоре или обсуждении чего-либо.

      Удалить
    2. яке "благо" де інвалід з десятком хвороб візьме 10000$?НА покупку авто? це знову розраховано на чимуш які накрали а зараз хочуть на халяву завезти нові авто вартістю в сотню тисяч зелені! в законі потрібно поставити вік випусу не меньше 5 років . тоді може ще якось нашкобемо пару тисяч і купимо собі гроб на колесах.

      Удалить
    3. Планетарщик!!22 окт. 2019 г., 16:25:00

      Вот уж этот Микола и сказанул---- "і купимо собі гроб на колесах"! Но для спекуляции,как подставное лицо ликвидаторы могут и подойти,НО опять-таки и самому спекулянту(бариге) пойдет ОСНОВНОЙ НАВАР,ну а ликвидатору подставному----- хороший магарич и пару тищенок гривней на ОПОХМЕЛИТЬСЯ на завтра.Ну,что ж,это неплохой Законопроект от Третьяковой.Да еще мы ж забыли наших родных Председателей областных СЧУ(а фактически СУЧар).в которых есть очень большой опыт еще с советских времен ---- в возить безпошлинно разные товары(алкоголь,компьютеры,Секенд Хенд),но котором они стали владельцами целых магазинов и целого бизнеса ,да вот для них ----- это новая коммерческая работа,так,что давайте дружно идем в свои родные СЧУ и поможем нашим "побратимам" стать еще богаче,ну и себе на магарич и пару тищенок гриваков заработаем. Вперед! Слава СЧУ!

      Удалить
  6. Если ото примут, то большой плюс, для тех, кому это нужно, если тебе не нужно, то не пользуйся, тебя же не принуждают Поэтому нечего устраивать балоган, а то снова единичные умники выступают за всех чернобыльцев.

    ОтветитьУдалить
  7. без разтаможки можно будет взять спортивный автомобиль без тормозов, ура!!!

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. А почыму только один спорткар?Гулять так гулять!
      Читаем...
      «...із товарних позицій 8702, 8703, 8704, 8711 згідно з УТК ЗЕД (у кількості однієї одиниці за кожною (!) позицією),...»

      Удалить
    2. С таким цирком у власти скоро всем выдадут по клоунскому колпаку, и будет сплошной 95 квартал.

      Удалить
  8. Микола правий,лазейка для крутих.де в інваліда такі гроші.до10 років ще нічого.а пільги.забрати всі.зате в машині.

    ОтветитьУдалить
  9. Да, читаю и удивляюсь! Мой чернобылец-инвалид думает как-бы день-другой солнышку порадоваться, а здесь многие о машинах и аферах мечтают.Все-таки разношерстный состав у чернобыльцев по наличию здоровья!

    ОтветитьУдалить
  10. Я пропоную мінсоцполітики зробити цей закон чесним. Якщо Третяков хоче допомогти ліквідаторам при придбанні автомобіля, то всі тільки ЗА,но тут треба поступить чесно, в кого є гроші і хоче купити автомобіль,то будь ласка,а ліквідаторам які нескористалися цим законом,то їм потрібно повисить кошти на харчування в два рази. ТАКА ПОСТАНОВКА ВИРІШЕННЯ ЦЬОГО ПИТАННЯ БУДЕ СПРАВЕДЛИВО. Як ви дивитесь на таку пропозицію?

    ОтветитьУдалить
  11. Планетарщик!!26 окт. 2019 г., 12:34:00

    Третьяков(любі друзі з Порошенко Ющенко Виті) был руководителем Комитета ВР по инвалидах при Порошенко,а сейчас ----- Третьякова Галя( инженер-механик по авиационным двигателям- секретарка в ОПГ Московской обл.,действующая в Украине.

    ОтветитьУдалить