Відкритий лист до всіх ліквідаторів Чорнобильської катастрофи

День назад на сайті  ВГОІ «Союз Чорнобиль України» з’явився відкритий лист до «голови Дніпропетровської обласної організації ВГОІ «Союз Чорнобиль України» Герашенка О. В., редакції газети «Чорнобилець Придніпров’я», а також до відома чорнобильців України» з приводу публікації в номері газети «Чорнобилець Придніпров'я»  публікації «Вибір за нами», в якій нібито звинуватили керівництво «Союзу Чорнобиль України» «у багатьох гріхах».

Дехто, Володимир Яценко, колись дуже шановна ліквідаторами особистість, щось  не дуже зрозуміло розказала «про спробу розхитати єдність чорнобильського руху, підірвати авторитет наймасовішої громадської організації «Союз Чорнобиль України».

Я дякую харківському сайту, який надав можливість ознайомитися зі статтею «Вибір за нами», бо я не мав можливості прочитати її в газеті.

Добра стаття, більш ніж витримана і піднімає правильні запитання.

Якби керівництво СЧУ почуло, що про них кажуть рядові ліквідатори, то воно б ніколи свій рот не розкрило про якийсь авторитет, або єдність.

СЧУ вже давно мильна бульбашка, бо від тієї організації, в яку ми вступали в далекі вже 90 роки, не залишилося нічого.

Не буду голослівним – я ж не яценко, і не на базарі.

Перше, для того, щоб зрозуміти, з чим ми маємо справу, потрібно відповісти на просте запитання – що це за організація, на які кошти вона існує, і в якому розмірі мають доход з її діяльності її керівники (в тому числі і який це доход).

Зрозуміло, що на ці питання надає відповідь статут організації.

Читаємо статут ВГОІ «Союз Чорнобиль України»:

«1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1.    Всеукраїнська громадська організація інвалідів «Союз Чорнобиль України! (далі «Союз») - це Всеукраїнська громадська організація інвалідів»

Зразу виникає просте питання – «організація інвалідів, а куди подівся старий «Союз Чорнобиль», який об’єднував в першу чергу ліквідаторів, які його й створили?

Дивимося на правовий статус та фінансування:

«4. ЧЛЕНСТВО В „СОЮЗІ"

4.1.  Членство в "Союзі" - фіксоване індивідуальне. Члени "Союзу" мають посвідчення встановленого зразка.

4.3. … 1.Кожний член "Союзу" сплачує вступний (одноразово) та щорічний членські внески.

9. ПРАВОВИЙ СТАТУС "СОЮЗУ"

1."Союз" є юридичною особою, має самостійний баланс і свої рахунки в банках, печатки, штампи, бланки, символіку та іншу необхідну атрибутику, зразки якої затверджуються Центральною Радою; символіка реєструється у встановленому порядку».

Ну що ж, добре, але коли ми спитаємо практично любого ліквідатора, якого рахують членом ВГОІ «Союз Чорнобиль України» і від імені якого ведуть перемовини з владою – «Покажи членський квиток і скажи коли і скільки та заплатив щорічного членського внеску», то почуємо, що членського квитка нема практично ні в кого, а членські внески ніхто не платить і не збирається платити.

Тобто Статут цієї організації – фікція. За рахунок чого (кого) утримується Центральний м апарат «Союзу»? Зарахунок членських внесків? Адже виплачується заробітна плата, сплачуються комунальні послуги, тощо? 

І ми дізнаємося, що все керівництво паразитує на держбюджеті, так про який захист інтересів ліквідаторів, якщо вони ще не інваліди, може іти мова?

Я стверджую, що група шахраїв узурпувала владу в нашому «Союзі Чорнобиль» і давно вже все перекроїла під себе. Це шахрайська організація, бо вона бреше навіть в своєму статуті.

Тепер про заслуги …

Чорним днем для ліквідаторів України став 2011 рік. Спочатку змінами до Закону про держбюджет Верховна Рада в серпні 2011 року надала Кабінету Міністрів України можливість прийняти Постанову № 745, якою держава відмовилась від взятих на себе зобов’язань по відшкодуванню шкоди здоров’ю ліквідаторів, а потім, з 1 листопада 2011 року взагалі відмовилася виконувати рішення судів на користь чорнобильців.

Самий чорний рік за весь час після самої аварії.

Мало хто знає, але обґрунтування цьому свавіллю надав Круглий стіл «Державна політика подолання наслідків аварії на Чорнобильській АЕС: час змін настав», який відбувся ще 29 березня 2011 р. в конференц-залі Національного інституту стратегічних досліджень (Київ, вул. Пирогова, 7-а). Доповідачем виступала Яценко Л. Д. (Яценко Любов Дмитрівна).

Були присутні: АРЕШОНКОВ В.Ю., БІРЮКОВ Д.С., ВАСЬКО В.Т. (начальник відділу пільг та компенсаційних виплат Департаменту соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи), ВАЩЕНКО К.О.  (заступник Міністра соціальної політики), ВЕРГУН О.М., ГАЙСЕНКО А.В., ДУТОВ О.І., ЄРМОЛАЄВ А.В., ЖАРОВА Л.В., ЗАЙВЕНКО В.В., ЗАХМАТОВ В.Д., ІВАНЮТА С.П., КАЧИНСЬКИЙ А.Б., КОНДРАТОВ С.І., КУЦЕНКО В.І., ЛИННИК С.О. (директор Департаменту у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Державного агентства з управління зоною відчуження МНС), ЛЯШЕНКО Степан Олексійович - голова виконавчого комітету Всеукраїнської громадської організації інвалідів «Союз Чорнобиль України», МАКСИМЕНКО К.Я., МИРНИЙ С.В., МОСКАЛЕНКО В. В., ОЛЕЩЕНКО М.М., ОМЕЛЬЯНЕЦЬ М.І., ПОТАПЕНКО В.Г., СКАЛЕЦЬКИЙ Ю.М., УДОВИЧЕНКО В.П., ЦУПРИКОВ В.А., ЧУМАК А.А., ЯКОВЛЕВ Є.О., ЯКУШЕНКО Л.М., ЯЦЕНКО Володимир Михайлович - представник Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, ЯЦЕНКО Любов Дмитрівна - головний спеціаліст відділу техногенної та екологічної безпеки Національного інституту стратегічних досліджень.

Прозвучали дуже цікаві доповіді про те, як саме із-за ліквідаторів і їх звернень до суду за захистом своїх законних прав та інтересів руйнується бюджет Пенсійного фонду України.

Присутні лякали один одного різними цифрами від 50 до 80 мільярдів гривень, які нібито висудять чорнобильці, і як це порушує принципи соціальної справедливості.

Наприкінці цього зборища керівників Мінсоцзахисту України, керманичів Житомирської області, так званих експертів з проблем Чорнобильської катастрофи, було прийнято, що:

«1.    Державна політика з подолання наслідків аварії на ЧАЕС є безсистемною та недостатньо ефективною, вона сприяє формуванню соціальної апатії у частини постраждалого населення, розрахунку на допомогу із-зовні, провокує соціально-психологічне напруження серед потерпілих громадян, а також не є чутливою до позитивних змін радіаційної ситуації та громадської думки щодо наслідків цієї аварії.

2.      Акцентування уваги держави, природозахисних політичних і громадських організацій на проблемах Чорнобиля та водночас майже ігнорування соціально та економічно більш значимих екологічних (у т. ч. і радіаційно зумовлених) проблем інших регіонів є очевидним порушенням принципу соціальної справедливості.

3.      Неспроможність держави ресурсно забезпечити численні пільги та компенсації, задекларовані у Чорнобильському законодавстві, з одного боку, і законодавчі обмеження щодо розвитку радіоактивно забруднених територій - з іншого, на сьогодні є однією з найактуальніших проблем подолання наслідків аварії на ЧАЕС».

Тому були надані пропозиції накази, цитати:

«1)    Верховній Раді України внести зміни до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», що узаконювали б визначення Кабінетом Міністрів України розмірів компенсаційних виплат, доплат і допомоги відповідно до реальної платоспроможності держави;

2)     Кабінету Міністрів України:

•        у місячний термін проаналізувати ситуацію, що склалася з виплатою за судовими рішеннями компенсацій, доплат, допомоги та пенсій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та до кінця 2011 р. ужити заходів щодо забезпечення контролю держави над ситуацією та дотримання рівності прав громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на передбачений законодавством соціальний захист;

4)     Верховному Суду України запропонувати узагальнити судову практику розгляду справ, пов’язаних із питаннями виплати компенсацій, доплат, допомоги та пенсій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, відповідно до вимог Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» та за рішеннями уряду» - кінець цитат.

Весь цей матеріал оформлений в брошурі «СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК ТЕРИТОРІЙ, ЩО ПОСТРАЖДАЛИ ВНАСЛІДОК АВАРІЇ НА ЧОРНОБИЛЬСЬКІЙ АЕС: ПРОБЛЕМИ ТА ШЛЯХИ ЇХ ПОДОЛАННЯ. Аналітична доповідь», яка видана за авторством ЯЦЕНКО Л.Д. в ПП «Видавництво «ФЕНІКС тиражом в 200 примірників в 2011 році. Ознайомитися можливо на сайті (http://www.niss.gov.ua/articles/414/ © Національний інститут стратегічних досліджень).

Друга річ, за яку ліквідатори «вдячні» особисто володимиру яценко – це українська катівня – оформлення зв’язку захворювань з роботою в зоні.

Як загальновідомо, всі захворювання робітників, які отримали переопромінювання, юридично в подальшому пов’язуються з виконанням робот з джерелами іонізуючого випромінювання (класифікатор професійних захворювань МОП ООН).

В перших редакціях Закону № 796 – ХІІ це було спеціально зафіксовано:

«Стаття 12. Встановлення причинного зв'язку між погіршенням стану здоров'я та наслідками Чорнобильської катастрофи

Причинний зв'язок між погіршенням стану здоров'я, захворюванням, частковою  або повною втратою працездатності громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, визнається встановленим (незалежно від наявності дозиметричних показників  чи їх відсутності), якщо уповноваженою на те медичною установою не підтверджено відсутність такого зв'язку».

Ця редакція Закону протрималася до 1996 року, коли Законом № 230/96-ВР від 06.06.96 року вона була змінена На нову:

«Стаття 12. Встановлення причинного зв'язку між захворюванням, пов'язаним з    Чорнобильською катастрофою, частковою або повною втратою працездатності                громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, і Чорнобильською                 катастрофою

Причинний зв'язок між захворюванням, пов'язаним з Чорнобильською   катастрофою, частковою або повною втратою працездатності громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, і Чорнобильською катастрофою визнається  встановленим (незалежно від наявності дозиметричних показників чи їх відсутності), якщо його під час стаціонарного обстеження постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи уповноваженою медичною комісією не нижче обласного рівня або спеціалізованими медичними установами Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ  України,  Служби  безпеки України, які мають ліцензію Міністерства охорони здоров'я України».

Кому цікаво, чому депутати протиправно пішли проти МОП ООН, ратифікованої Україною Конвенції № 115 МОП ООН, то він знайде в матеріалах Верховної Ради України дивний висновок – ці протиправні зміни до закону були прийняті за вимогою депутата володимира яценко, який буквально викручував всім руки.

Так значна кількість депутатів була категорично проти цих змін, депутат Алексеев висловив всіх їх позицію, цитата:

«Мы  внимательно изучили проект, предложенный комиссией и считаем, что его в никоем случае принимать нельзя. 12 статья в старой редакции о чем говорила? Что, если ликвидатор участвовал в вот этих Чернобыльських делах и потосм у него ухудшилось здоровье, то это считается, что вследствие его работы на ЧАЭС, если иное не подтверждено  медицински.  Нам  сейчас  же  предлагается  все наоборот. Значит, все, кто там пострадал, не являются больными вследствие Чернобыльской  аварии, если и это не подтверждено стационарным обследованием.

Таким образом, приняв эту статью, мы сейчас выкинем всех больных за пределы  этого закона и они обратно должны будут проходить сквозь игольное ушко стационарного обследования».

І ось відповідь яценко:

«ЯЦЕНКО.  Спасибо. Только, товарищ Алексеев, давайте мы с вами посмотрим  реально на вещи. Итак, что провозглашает статья 12? Причинная связь заболевания с Чернобыльской катастрофой. Ни один врач в Украине, я подчеркиваю, я видповидаю на ваший мови, на той мови, якою ви задавали запитання. Жоден лікар в Україні,  підкреслюю це, ще не було випадку, щоб не встановив звя'зок будь-якої хвороби з наслідками чорнобильської катастрофи. Навіть ОРЗ звичайне і то встановлюється тому, що знижений імунітет…

 Я підкреслюю, стаття не погіршує, а покращує стан медичного обстеження  інвалідів чорнобильської катастрофи. Ми ж, дивіться, закладаємо обов'язковість, щоб  інвалід відлежав, щоб за ним  прослідкували стаціонарним обстеженням, а не поспіхом через поліклініку прогнати - і все… Сьогодні вашу пропозицію голосувати не можна» (повний текст на сайті ВРУ http://rada.gov.ua/meeting/stenogr/show/3842.html).

Є ще багато іншого фактажу, коли саме яценко різав всі пільги ліквідаторів, але не буду витрачати час громади – кому цікаво – почитайте стенограми змін до Закону № 796.
І останнє – пан яценко обурюється, що в газеті вказано, що він був в 1986 році «секретарем райкому партії», бо насправді він був «завідуючим промислово-транспортного відділу Коростенського міського комітету Компартії України».

Можливо, бо на сайті Верховної Ради в його біографії сказано коротко: «Зав. промислово-транспортним відділом, Другий, Перший секретар Коростенського МК КПУ. Голова Коростенської міської Ради». На сайті Комуністичної партії України, коли його в 2014 році за партійними списками зареєстрували кандидатом в депутати ВРУ, вказано:
«З 1980 року завідуючий промислово-транспортним відділом, Другий, Перший секретар Коростенського МК КПУ».

Тому я резюмую: якщо яценко за сім років, до 1987 року, не зумів отримати ніякого підвищення, то другим, першим секретарем Коростенського МК КПУ він став саме на Чорнобильській трагедії. Ну що ж, те що він талановитий популіст від нього не забереш.


Ігор Бургас,

член «Союзу-Чорнобиля» з 1990 року.

Комментариев нет:

Отправить комментарий