У вас еще есть статус...? Тогда мы идем к вам!

Вашему вниманию предлагается очередной проект Постановления в котором упоминается слово "оптимизация". Лично у меня это слово вызывает ассоциацию с урезанием, уменьшением, ликвидацией и т.д. Предлагаю ознакомиться с данным проектом и внести свои замечания и предложения. Если мы не воспользуемся этой возможностью, власть скажет, что проект согласован с общественностью. А вопрос касается вашего статуса!!!



Про оптимізацію та удосконалення системи експертизи по встановленню причинного зв'язку хвороб з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС у віддаленому післяаварійному періоді

На виконання статті 12 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи"
НАКАЗУЄМО:


1. Затвердити:

1.1. Положення про систему експертизи по встановленню причинного зв'язку хвороб з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС (додається).

1.2. Склад Центральної міжвідомчої експертної комісії по встановленню причинного зв'язку хвороб з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС (додається).

1.3. Склад Центральної дитячої спеціалізованої лікувально-консультативної комісії по встановленню зв'язку хвороб та патологічних станів у дітей з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС (додається).

1.4. Типовий штатний розклад технічної групи Центральної та регіональних міжвідомчих експертних комісій, Центральної та обласної дитячих спеціалізованих лікувально-консультативних комісій (додається).

1.5. Перелік міжвідомчих експертних комісій для дорослого населення по встановленню причинного зв'язку хвороб з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС у віддаленому післяаварійному періоді та регіони їх діяльності (додається).

1.6. Перелік спеціалізованих лікарсько-консультативних комісій для дитячого населення по визначенню зв'язку хвороб та патологічних станів у дітей з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС (додається).

1.7. Перелік медичної та персональної документації, що подається до експертних комісій для розгляду медичної експертної справи для дорослого населення щодо встановлення причинного зв'язку хвороб з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС (додається).

1.8. Перелік медичної та персональної документації, що подається до дитячих спецЛКК для розгляду медичної експертної справи щодо встановлення причинного зв'язку хвороб з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС (додається).

2. Міністру охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь (Головних управлінь) охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій:

2.1. З метою оптимізації системи міжвідомчих медичних експертних комісій, обласних спецЛКК та ЛКК для дітей:

2.1.1. Провести мережу обласних спецЛКК для дорослого населення у відповідність до переліку, затвердженому п. 1.6 цього наказу.

2.1.2. Архіви ліквідованих ЛКК для дорослих передати до відповідних регіональних МЕК згідно з переліком, затвердженим у п. 1.6 цього наказу. Архіви ліквідованих регіональних МЕК передати до Центральної МЕК.

2.1.3. Провести реорганізацію обласних спецЛКК для дитячого населення згідно з переліком що додається.

2.1.4. Архіви ліквідованих ЛКК для дітей передати до Центральної дитячої спеціалізованої лікувально-консультативної комісії.

2.2. Визначити базові лікувальні заклади регіону (спеціалізовані диспансери, обласні лікарні, центри) та виділяти за поданням голів експертних комісій необхідну кількість ліжок для проведення експертного обстеження і верифікації діагнозів з метою підготовки до подання медичних експертних справ постраждалих на розгляд до експертних комісій.

2.3. Головним клінічним експертним закладом з верифікації діагнозів для проведення експертизи зв’язку захворювань, інвалідності і причин смерті з впливом іонізуючого випромінювання і наслідків аварії на Чорнобильській АЕС для дорослих вважати Національний науковий центр радіаційної медицини Національної АМН України (ННЦРМ НАМН України), для дітей ДЗ «Український спеціалізований диспансер радіаційного захисту населення» МОЗ України, відповідні провідні лікувально-профілактичні установи МОЗ та НАМН України.

2.4. Забезпечити:

2.4.1. Першочергову госпіталізацію хворих для проведення поглибленого обстеження перед проведенням експертизи.

2.4.2. Обов'язкове проведення патолого-анатомічного або судово-медичного дослідження померлих при направленні медичної справи на розгляд до експертної комісії.

2.4.3. Подання медичними працівниками, які відповідальні за організацію медичного забезпечення постраждалих, медичних справ до експертних комісій.

2.4.4. Надання щороку до Центральної МЕК та Центральної дитячої спецЛКК відомостей про захворюваність, поширеність, смертність та інвалідність постраждалих контингентів населення за найбільш поширеними нозологічними одиницями, включеними до «Переліку хвороб, при яких може бути встановлено причинний зв'язок з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників у населення, яке постраждало внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС» в порівнянні з населенням регіону, яке не зазнало впливу наслідків аварії на ЧАЕС.

2.4.5. Експертні комісії виробничими площами та технічним оснащенням.

2.4.6. Укомплектування посад технічної групи експертних комісій згідно з типовим штатним розписом.

3. Центральній міжвідомчій експертній комісії (Сушко В. О.) разом із Центральною дитячою спецЛКК (Боженко В. Б.) залежно від необхідності, але не менше одного разу на два роки подавати пропозиції щодо узгодження системи експертизи по встановленню причинного зв'язку хвороб, інвалідності і причин смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС з чинним законодавством України та діючими нормативно-правовими актами МОЗ та МНС України.

4. Першому заступнику Міністра охорони здоров'я України Моісеєнко Р.О. і заступнику Міністра надзвичайних ситуацій України Буту В.П. провести реорганізацію міжвідомчих експертних комісій згідно з переліком що додається.

5. Департаменту лікувально-профілактичної допомоги МОЗ (Хобзей М.К.):

5.1. Удосконалити єдині форми звітності для експертних комісій та забезпечити контроль за діяльністю всіх ланок системи експертизи по встановленню причинного зв'язку хвороб, інвалідності та причин смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС.

5.2. Забезпечити розгляд медичних справ постраждалих щодо стійкої втрати працездатності згідно з Положенням про медико-соціальну експертизу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2009 р. № 1317 «Питання медико-соціальної експертизи» та Інструкцією про встановлення груп інвалідності.

5.3. Запровадити обов'язкове інформування відповідних підприємств та організацій щодо висновків про умови праці осіб, визнаних у встановленому порядку інвалідами, захворювання яких має причинний зв'язок з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС.

5.4. Забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.

6. Національній медичній академії післядипломної освіти ім. П.Л.Шупика (Вороненко Ю. В.) спільно з Національним науковим центром радіаційної медицини НАМН України (Базика Д. А. – за згодою), Головою Центральної міжвідомчої експертної комісії (Сушко В. О.) та Головою Центральною дитячою спецЛКК (Боженко В. Б.):

6.1. Організувати навчання експертів консультативних груп і членів експертних комісій з радіаційної медицини та медико-соціальної експертизи.

6.2. Проводити тематичні семінари і конференції із залученням зацікавлених фахівців експертних комісій.

7. Міністру охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь (Головних управлінь) охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, начальникам Головного управління з матеріального резерву, оборонно-мобілізаційної роботи і цивільного захисту населення Ради міністрів Автономної Республіки Крим, Головного управління з питань надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської держадміністрації), головних управлінь з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи обласних, Севастопольської міської держадміністрацій, Головного управління з питань надзвичайних ситуацій, мобілізаційної та оборонної роботи Донецької обласної держадміністрації, Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Рівненської обласної держадміністрації, керівникам установ і закладів, що підпорядковані Міністерству охорони здоров’я і Міністерству надзвичайних ситуацій України забезпечити виконання цього наказу.

8. Вважати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 30 травня 1997 р. № 166/129 «Про удосконалення системи експертизи по встановленню причинного зв'язку хвороб, інвалідності і смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20 жовтня 1997 р. за № 491/2295 (із змінами).

9. Цей наказ набирає чинності з дня після його державної реєстрації в Міністерстві юстиції України та офіційного опублікування, але не раніше 1 січня 2012 року.

10. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Міністра охорони здоров'я України Моісеєнко Р. О. та заступника Міністра надзвичайних ситуацій України Бута В. П.


Міністр охорони здоров'я України О.В.Аніщенко
Міністр надзвичайних ситуацій України В.І.Балога



АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту спільного наказу МОЗ та МНС України
Про оптимізацію та удосконалення системи експертизи по встановленню причинного зв'язку хвороб з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС у віддаленому післяаварійному періоді (далі-проект наказу)

1. Визначення та аналіз проблеми, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання

Проект наказу розроблено на виконання статті 12, 14 та 27 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", дорученням Кабінету Міністрів України від 16 березня 2011 р. № 13562/0/1-1, а також Постанова Кабінету Міністрів від 23 листопада 2011 р. № 1210 «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» та Доручення Прем’єр-міністра України М.Я.Азарова № 58390/1/1-11 05 від грудня 2011р.

- Цілі і завдання прийняття наказу

Метою даного проекту спільного наказу є затвердження «Положення про систему експертизи по встановленню причинного зв'язку хвороб з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС» за умов поінформованності громадських організацій постраждалих та дотримання прав пацієнтів. Також передбачено затвердження оновлених складів Центральної міжвідомчої експертної комісії МОЗ та МНС України та Центральної дитячої спеціалізованої лікувально-консультативної комісії по встановленню причинного зв'язку хвороб з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, а також типові штатні розклади технічних груп цих комісій. Наказ МОЗ України визначає перелік чинних міжвідомчих експертних комісій для дорослого населення та перелік спеціалізованих лікарсько-консультативних комісій для дитячого населення по встановленню причинного зв'язку хвороб з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС у віддаленому післяаварійному періоді та регіони їх діяльності, а також перелік медичної та персональної документації, що подається до експертних комісій для розгляду медичної експертної справи для дорослого та дитячого населення.

- Альтернативні способи досягнення мети

Залишити діючий спільний наказ Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 30 травня 1997 р. № 166/129 «Про удосконалення системи експертизи по встановленню причинного зв'язку хвороб, інвалідності і смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20 жовтня 1997 р. за № 491/2295 -

Механізм і заходи, які забезпечують розв'язання проблеми

Спільний наказ МОЗ та МНС України спрямований на законодавче вирішення питання відповідності процедури системи експертизи по встановленню причинного зв'язку хвороб з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, визначеним Закону України та програмними документами Кабінету Міністрів України, сучасному рівню знань з радіаційної медицини та клінічної радіобіології щодо ефектів дії іонізуючого випромінювання у віддаленому післяаварійному періоді, стандартним протоколам надання медичної допомоги за певними медичними спеціальностями та Постановам Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2009 р. N 1317 «Питання медико-соціальної експертизи» із змінами і доповненнями, внесеними від 18 серпня 2010 року N 752, від 20 липня 2011 року № 762 та від від 23 листопада 2011 р. № 1210 «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

6. Очікувані результати

Впровадження та виконання вимог спільного наказу МОЗ та МНС України сприятиме оптимізації та об’єктивізації проведення медичної експертизи зв’язку хвороб, причин інвалідності та смерті з дією іонізуючого випромінювання та впливом інших пошкоджуючи факторів аварії на Чорнобильській АЕС у відповідності до сучасного рівня знань та на принципах доказової медицини з дотриманням прав пацієнтів. При цьому буде забезпечено як покращення надання медичної допомоги найбільш ураженим категоріям постраждалих внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС так і економія державних бюджетних коштів шляхом їх перерозподілення для надання державної підтримки саме тим постраждалим, які втратили здоров’я і працездатність через аварію на ЧАЕС.

 -Обґрунтування строку дії регуляторного акта. Термін дії проекту акту необмежений (безтерміновий).

9. Заходи, з допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до набрання чинності цього регуляторного акта шляхом аналізу статистичних даних.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися через рік після набрання чинності цього регуляторного акта шляхом аналізу статистичних даних в порівнянні з базовим відстеженням.

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись по показникам результативності регуляторного акта (спецЛКК) для дорослих і дітей, спеціалізованих медико-соціальних експертних комісій (спецМСЕК) та регіональних міжвідомчих експертних комісій Перший заступник Міністра Р.О.Моісеєнко

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту спільного наказу МОЗ та МНС України " Про оптимізацію та удосконалення системи експертизи по встановленню причинного зв'язку хвороб з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС у віддаленому післяаварійному періоді"

1. Обґрунтування необхідності прийняття акту

Підставою для прийняття спільного наказу Міністерства охорони здоров`я України та Міністерством надзвичайних ситуацій України «Про оптимізацію та удосконалення системи експертизи по встановленню причинного зв'язку хвороб з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС у віддаленому післяаварійному періоді» (далі - Наказ МОЗ України) є забезпечення виконання статті 12, 14 та 27 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", дорученням Кабінету Міністрів України від 16 березня 2011 р. № 13562/0/1-1, а також Постанова Кабінету Міністрів від 23 листопада 2011 р. № 1210 «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» та Доручення Прем’єр-міністра України М.Я.Азарова № 58390/1/1-11 05 від грудня 2011р.

2. Мета і шляхи її досягнення

Спільний наказ МОЗ та МНС України має на меті затвердження «Положення про систему експертизи по встановленню причинного зв'язку хвороб з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС» за умов поінформованності громадських організацій постраждалих та дотримання прав пацієнтів. Також передбачено затвердження оновлених складів Центральної міжвідомчої експертної комісії МОЗ та МНС України та Центральної дитячої спеціалізованої лікувально-консультативної комісії по встановленню причинного зв'язку хвороб з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, а також типові штатні розклади технічних груп цих комісій. Наказ МОЗ України визначає перелік чинних міжвідомчих експертних комісій для дорослого населення та перелік спеціалізованих лікарсько-консультативних комісій для дитячого населення по встановленню причинного зв'язку хвороб з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС у віддаленому післяаварійному періоді та регіони їх діяльності, а також перелік медичної та персональної документації, що подається до експертних комісій для розгляду медичної експертної справи для дорослого та дитячого населення.

Спільний наказ МОЗ та МНС України розроблено у відповідності до статей 12, 14 та 27 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Спільний наказ МОЗ та МНС України спрямований на законодавче вирішення питання відповідності процедури системи експертизи по встановленню причинного зв'язку хвороб з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, визначеним Закону України та програмними документами Кабінету Міністрів України, сучасному рівню знань з радіаційної медицини та клінічної радіобіології щодо ефектів дії іонізуючого випромінювання у віддаленому післяаварійному періоді, стандартним протоколам надання медичної допомоги за певними медичними спеціальностями та Постановам Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2009 р. N 1317 «Питання медико-соціальної експертизи» із змінами і доповненнями, внесеними від 18 серпня 2010 року N 752, від 20 липня 2011 року № 762 та від від 23 листопада 2011 р. № 1210 «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. .

3. Правові аспекти

Перелік нормативно-правових актів, що діють у відповідній сфері:

статті 12, 14 та 27 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»;

стаття 40 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я» (ред. 1992- 19 травня 2011 року) про «Лікарську таємницю»;

стаття 7 Закону України «Про захист персональних даних» про «Особливі вимоги до обробки персональних даних» від 1 червня 2010р.;

статті 141 (порушення прав пацієнта) та 145 незаконне розголошення лікарської таємниці Кримінального кодексу України;

накази МОЗ України щодо стандартів та протоколів надання медичної допомоги за певними медичними спеціальностями;

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Впровадження та виконання вимог спільного Наказу МОЗ та МНС України не потребує додаткових бюджетних асигнувань.

5. Позиція заінтересованих органів.

Спільний наказ МОЗ та МНС України непотребує погодження з іншими міністерствами

6. Регіональний аспект

Спільний наказ МОЗ та МНС України не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

7. Запобігання корупції

У спільному наказі МОЗ та МНС України відсутні процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень та не потребує громадської антикорупційної експертизи.

8. Громадське обговорення

Спільний наказ МОЗ та МНС України розміщений на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров`я України (http://www.moz.gov.ua).

9. Позиція соціальних партнерів

Не стосується сфери інтересів соціальних партнерів.

10. Прогноз результатів

Впровадження та виконання вимог спільного наказу МОЗ та МНС України сприятиме оптимізації та об’єктивізації проведення медичної експертизи зв’язку хвороб, причин інвалідності та смерті з дією іонізуючого випромінювання та впливом інших пошкоджуючи факторів аварії на Чорнобильській АЕС у відповідності до сучасного рівня знань на принципах доказової медицини з дотриманням прав пацієнтів. При цьому буде забезпечено як покращення надання медичної допомоги найбільш ураженим категоріям постраждалих внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС так і економія державних бюджетних коштів шляхом їх перерозподілення для надання державної підтримки саме тим постраждалим, які втратили здоров’я і працездатність через аварію на ЧАЕС.

Перший заступник Міністра Р.О.Моісеєнко

ПОВІДОМЛЕННЯ

про оприлюднення проекту спільного наказу МОЗ та МНС України "Про оптимізацію та удосконалення системи експертизи по встановленню причинного зв'язку хвороб з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС у віддаленому післяаварійному періоді"

Міністерство охорони здоров'я України повідомляє про оприлюднення проекту спільного наказу МОЗ та МНС України " Про оптимізацію та удосконалення системи експертизи по встановленню причинного зв'язку хвороб з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС у віддаленому післяаварійному періоді" (далі - проект наказу).

Проект наказу розроблено відповідно до статті 21 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" Проект наказу, аналіз регуляторного впливу та повідомлення про оприлюднення проекту розміщено на сайті Міністерства охорони здоров'я України www.moz.gov.ua.

Зауваження та пропозиції приймаються сектором радіаційної безпеки та медичних проблем аварії на ЧАЕС здоров'я МОЗ України у письмовому або електронному вигляді на адресу: 01601, м. Київ, вул. Грушевського, 7. Контактна особа: Лисак Василь Олександрович, тел. 2530060, e-mail: vlisak@moz.gov.ua

Комментариев нет:

Отправить комментарий