Міністерство соціальної політики України винесло на обговорення громадськості зміни до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян,які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи» щодо оздоровлення. Запропоновано зміни до статей 20,21,22,23 та 30.
Насторожує у них відсутність законних позицій,що малися в діючих нормах Закону. За завуальованими формулюваннями пропав реальний зміст компенсацій. У новаціях щезли такі поняття, як «позачерговість», «щорічне безплатне надання санаторно-курортних путівок» … Загубилася у нових нормах реальна обов’язковість.
Бракує, як і в попередній редакції,чіткості,прозорості і ясності нововведень. Приміром, включено до узгоджень клубок державних установ,котрі не мають жодних стосунків із чорнобильськими проблемами. Не запропоновано зрозумілого механізму і порядку відшкодування затрат на самостійне оздоровлення, коли особа перебирає на себе обов’язки держави,тобто несе додаткове навантаження і при цьому ще й втрачає. Вбачаю у цьому реальний намір влади у черговий раз применшити соціальний захист чорнобильців. Оздоровлення не розглядається компенсаціями за втрачене, а нібито,як переваги над іншими категоріями громадян.
Вважаю неприпустимими нормами щодо оздоровлення дітей Чорнобиля. З попередньої редакції прибрано суттєве зобов’язання держави ,як «щорічне безплатне забезпечення потерпілих дітей … на оздоровлення». Натомість прописана ніяка норма,так звана «грошова допомога». У новаціях п.10 ст. 30 взагалі зникла норма щодо захисту вагітних жінок. Вони уже позбавляються права на «оздоровлення у спеціалізованих оздоровчих закладах».
Незрозумілою для мене є актуальність цих змін. Краще б прибрали норми із Закону, які в нинішніх умовах не несуть жодного навантаження. Хоча у Пояснювальній записці йдеться про «вільний вибір закладу санаторно-курортного лікування»,та в запропонованих змінах такий механізм відсутній. Саме відмова від регіонального аспекту нівелює удавані зміни.
А чому б Міністерству не виступити з ініціативою щодо заміни тендерних процедур при виборі для чорнобильців оздоровчих закладів хоча б на рівні відповідних установ облдержадміністрацій. Діюча система практично зруйнувала чимало регіональних оздоровчих комплексів. Вони були доступнішими для людей з підірваним здоров’ям і в минулому користувалися незмінним попитом. Зменшилися б затрати на переїзди і оживилися б втрачені робочі місця.
Ярослав Олійник, співголова Всеукраїнської координаційної ради чорнобильських
організацій.
ДЖЕРЕЛО
Чорнобильської катастрофи» щодо оздоровлення. Запропоновано зміни до статей 20,21,22,23 та 30.
Насторожує у них відсутність законних позицій,що малися в діючих нормах Закону. За завуальованими формулюваннями пропав реальний зміст компенсацій. У новаціях щезли такі поняття, як «позачерговість», «щорічне безплатне надання санаторно-курортних путівок» … Загубилася у нових нормах реальна обов’язковість.
Бракує, як і в попередній редакції,чіткості,прозорості і ясності нововведень. Приміром, включено до узгоджень клубок державних установ,котрі не мають жодних стосунків із чорнобильськими проблемами. Не запропоновано зрозумілого механізму і порядку відшкодування затрат на самостійне оздоровлення, коли особа перебирає на себе обов’язки держави,тобто несе додаткове навантаження і при цьому ще й втрачає. Вбачаю у цьому реальний намір влади у черговий раз применшити соціальний захист чорнобильців. Оздоровлення не розглядається компенсаціями за втрачене, а нібито,як переваги над іншими категоріями громадян.
Вважаю неприпустимими нормами щодо оздоровлення дітей Чорнобиля. З попередньої редакції прибрано суттєве зобов’язання держави ,як «щорічне безплатне забезпечення потерпілих дітей … на оздоровлення». Натомість прописана ніяка норма,так звана «грошова допомога». У новаціях п.10 ст. 30 взагалі зникла норма щодо захисту вагітних жінок. Вони уже позбавляються права на «оздоровлення у спеціалізованих оздоровчих закладах».
Незрозумілою для мене є актуальність цих змін. Краще б прибрали норми із Закону, які в нинішніх умовах не несуть жодного навантаження. Хоча у Пояснювальній записці йдеться про «вільний вибір закладу санаторно-курортного лікування»,та в запропонованих змінах такий механізм відсутній. Саме відмова від регіонального аспекту нівелює удавані зміни.
А чому б Міністерству не виступити з ініціативою щодо заміни тендерних процедур при виборі для чорнобильців оздоровчих закладів хоча б на рівні відповідних установ облдержадміністрацій. Діюча система практично зруйнувала чимало регіональних оздоровчих комплексів. Вони були доступнішими для людей з підірваним здоров’ям і в минулому користувалися незмінним попитом. Зменшилися б затрати на переїзди і оживилися б втрачені робочі місця.
Ярослав Олійник, співголова Всеукраїнської координаційної ради чорнобильських
організацій.
ДЖЕРЕЛО
Комментариев нет:
Отправить комментарий