Комітет з питань верховенства права та правосуддя не підтримує проект закону про внесення зміни до деяких законодавчих актів України щодо усунення дискримінації у пенсійному забезпеченні громадян України

Законопроектом (реєстр. №3223) пропонується внести зміни до низки законів, якими змінюється порядок розрахунку максимального розміру пенсії, застосовуючи показник мінімальної пенсії за віком замість прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність. При цьому, максимальний розмір пенсії у законопроекті пропонується обмежити розміром, який становитиме п'ять мінімальних пенсій за віком. Мінімальну ж пенсію пропонується збільшити до двох з половиною прожиткових мінімумів, установлених для осіб, які втратили працездатність.


Відповідні зміни передбачається внести до законів "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", "Про пенсійне забезпечення", "Про прокуратуру", "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", "Про наукову і науково-технічну діяльність", "Про статус народного депутата України", "Про судоустрій і статус суддів", "Про державну службу", "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи".

Під час обговорення народні депутати висловили зауваження до законопроекту.

Зверталася увага на те, що Конституційний Суд України у своїх рішеннях неодноразово наголошував на неприпустимості і неконституційності скасування та зміни або встановлення нових умов і підстав надання пільг, компенсації, гарантій та нарахування пенсій або щомісячного грошового утримання окремих категорій громадян.

Водночас, зазначалося, що у своєму рішенні у справі про рівень пенсії і щомісячного довічного грошового утримання від 11 жовтня 2005 року № 1-21/2005 Конституційний Суд визначив, що Конституція та закони України можуть виокремлювати певні категорії громадян, що потребують додаткових гарантій соціального захисту з боку держави. До них, зокрема, належать громадяни, яким пенсія призначається за спеціальними законами. Встановивши в законі правові підстави призначення пенсій, їх розміри, порядок обчислення і виплати, підкреслювали парламентарії, законодавець може визначати як загальні умови їх призначення, так і особливості набуття права на пенсію, включаючи для окремих категорій громадян пільгові умови призначення пенсії залежно від ряду об'єктивно значущих обставин, що характеризують трудову діяльність - особливості умов праці, професія, виконувані функції, кваліфікаційні вимоги, обмеження, ступінь відповідальності тощо.

Народні депутати наголошували, що питання щодо виплати пенсії і щомісячного довічного грошового утримання суддів вже було предметом розгляду Конституційного Суду, який визнав неконституційним положення Закону "Про судоустрій і статус суддів", яким було встановлено максимальний розмір пенсії або щомісячного довічного грошового утримання суддів у відставці.

Крім того, зазначалося, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України вважає, "що питання усунення диспропорції в розмірах пенсій має вирішуватися не шляхом запровадження сумнівного у правовому відношенні і економічно малоефективного обмеження пенсій, призначених за спеціальними законами, а шляхом підвищення загального рівня пенсійного забезпечення, і насамперед, розмірів мінімальних пенсій за віком". Так, вирішення цієї проблеми має супроводжуватися здійсненням комплексу заходів, спрямованих на підвищення рівня ефективної зайнятості населення, розмірів заробітної плати громадян та її легалізацію, що матиме безпосередній позитивний вплив на рівень пенсійного забезпечення і фінансовий стан Пенсійного фонду України.


Комментариев нет:

Отправить комментарий