м. Київ
24 лютого 2014 року
№ 775-VII
24 лютого 2014 року
№ 775-VII
ПОСТАНОВА
Верховної Ради України
Верховної Ради України
Про реагування на факти порушення суддями
Конституційного Суду України присяги судді
30 вересня 2010 року Конституційний Суд України виніс Рішення № 20-рп/2010 у справі за конституційним
поданням 252 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України
(конституційності) Закону України "Про внесення змін до Конституції
України" від 8 грудня 2004 року № 2222-IV (справа про додержання процедури
внесення змін до Конституції України), яким у неконституційний спосіб,
привласнивши повноваження Верховної Ради України, змінив Конституцію України.
Цим Рішенням Конституційний Суд України порушив засадничий конституційний
принцип народовладдя, змінив конституційний лад України, порушив конституційний
принцип розподілу влад.
У парламенту наявні виключні повноваження вносити
зміни до Конституції України як елемент установчої влади.
На момент прийняття Конституційним Судом України
Рішення від 30 вересня 2010 року № 20-рп/2010 положення Закону України "Про внесення змін до Конституції
України" від 8 грудня 2004 року № 2222-IV стали
невід’ємною складовою Конституції України, а сам закон вичерпав свою функцію,
що встановлено Ухвалою Конституційного Суду
України від 5 лютого 2008 року № 6-у/2008 про відмову у
відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 102
народних депутатів України щодо відповідності Конституції України
(конституційності) Закону України "Про внесення змін до Конституції
України", Закону України "Про внесення зміни до розділу IV
"Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про
Конституційний Суд України", яка є остаточною в силу положень статті 50 Закону України "Про
Конституційний Суд України".
Згідно із статтями 147-153 Конституції
України Конституційний Суд України не наділений повноваженнями
перевіряти на конституційність окремі частини чи положення Конституції України,
а так само вносити зміни до Основного Закону України.
Згідно з висновком Європейської Комісії "За
демократію через право" (Висновок "Про конституційну ситуацію в Україні" від
20 грудня 2010 року, далі - Висновок) про те, що відновлення - за Рішенням
Конституційного Суду України - чинності тексту Конституції України 1996 року
шляхом визнання неконституційним Закону України "Про внесення змін до
Конституції України" від 8 грудня 2004 року № 2222-IV" "порушило
питання легітимності діючих інститутів державної влади, оскільки президента та
парламент було обрано на основі конституційних положень, які надалі було
визнано такими, що втратили чинність", а також, що "унаслідок цього
Рішення Конституційного Суду України Президент України набув набагато більше
повноважень, ніж це було відомо виборцям на момент його обрання" та що
відтоді "діяльність головних органів державної влади базується на нормах,
змінених Судом, а не нормах, змінених Верховною Радою України як демократично
легітимним органом" (пункт 70 Висновку).
Рішенням від 29 травня 2013 року № 2-рп/2013 у
справі за конституційним поданням 48 народних депутатів України щодо офіційного
тлумачення положень частини другої статті 136, частини третьої статті 141
Конституції України, абзацу першого частини другої статті 14 Закону України
"Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих
рад та сільських, селищних, міських голів" Конституційний Суд України
фактично унеможливив проведення виборів у місті Києві та до Тернопільської
обласної ради (до жовтня 2015 року). Зазначеним Рішенням судді Конституційного
Суду України порушили право громадян вільно обирати та бути обраними до органів
державної влади та органів місцевого самоврядування, передбачене частиною першою статті 38
Конституції України.
Рішенням від 25 січня 2012 року № 3-рп/2012 у
справі за конституційним поданням правління Пенсійного фонду України щодо
офіційного тлумачення положень статті 1, частин першої, другої, третьої статті
95, частини другої статті 96, пунктів 2, 3, 6 статті 116, частини другої статті
124, частини першої статті 129 Конституції України, пункту 5 частини першої
статті 4 Бюджетного кодексу України, пункту 2 частини першої статті 9 Кодексу
адміністративного судочинства України в системному зв’язку з окремими
положеннями Конституції України Конституційний Суд України дозволив Кабінету
Міністрів України "вручну" регулювати рівень соціальних виплат,
притому що раніше Конституційний Суд України приймав з цього питання прямо
протилежні рішення. Тим самим судді Конституційного Суду України фактично
порушили право громадян на соціальний захист та достатній життєвий рівень для
себе і своєї сім’ї, які передбачені статтями 46 та 48 Конституції України.
Констатуючи, що судді Конституційного Суду України,
які приймали вищезазначені Рішення, порушили приписи статей 3, 19, 147-153 Конституції України,
що є незабезпеченням верховенства Конституції України, порушенням обов’язку
захищати конституційний лад держави, конституційні права та свободи людини і
громадянина і протирічить змісту присяги судді Конституційного
Суду України, чесному і сумлінному виконанню обов’язків судді
Конституційного Суду України, Верховна Рада України постановляє:
1. Відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті
126 Конституції України достроково припинити повноваження та
звільнити з посад суддів Конституційного Суду України у зв’язку з порушенням
ними присяги судді:
2. Запропонувати виконуючому обов’язки Президента
України достроково припинити повноваження та звільнити з посад суддів Конституційного
Суду України у зв’язку з порушенням ними присяги судді, які були призначені
Президентом України:
3. Запропонувати Раді суддів України у триденний строк
скликати позачерговий з’їзд суддів України, на якому розглянути питання
дострокового припинення повноважень та звільнення з посад суддів
Конституційного Суду України у зв’язку з порушенням ними присяги судді, які
були призначені з’їздом суддів України:
4. Генеральній прокуратурі України порушити
кримінальне провадження по факту прийняття Рішення Конституційного Суду України № 20-рп/2010 і
притягти усіх винних осіб до відповідальності.
|
|
О.ТУРЧИНОВ
|
м. Київ
24 лютого 2014 року № 775-VII |
как у нас все легко и просто ! -звильнить с пасады та и усе! А где конфискация майна взяток "незаконной зарплаты" и.т.д.? ОНЕ ишо просють отпустить Ихных за Бугор на лечение бо уся валюта взяточная там в банках а за содеяное перед народом -ответить никто не хочет. И...наверное отпустят те кто отпустил уже всех винных в кровавых разборках??? Сергей инв.3гр.ЧАЭС г.Лисичанск.
ОтветитьУдалитьзначит ли это что те постановы в отношении чернобыльцев тоже приняты с нарушением конституции прав и свобод граждан.в 2011 году кс принял решение 1210 при этом дал добро на ручное управление бюджетом км.в итоге 90 % чернобыльцям были сняты пенсии по решению судов.если это так то почему нам сейчас не платят пенсии 6-8-10.
ОтветитьУдалитьПравильно и справедливо, сволочей на нары и конфисковать все награбленное.
ОтветитьУдалить