Проект Закону №10175 від 21.03.2019

ПРОЕКТ
Вноситься 
Кабінетом Міністрів України
ЮВ. ГРОЙСМАН
                                 2019 р.

Закон УкраЇни

Про внесення змін до Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” щодо забезпечення санаторно-курортними путівками


Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:

1. Внести до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 13, ст. 178; 2013 р., № 28, ст. 297) такі зміни:

1) у пункті 4 частини першої статті 20:
абзац перший викласти в такій редакції:

“4) щорічне безоплатне забезпечення санаторно-курортними путівками шляхом надання щорічної грошової допомоги для компенсації вартості путівок через безготівкове перерахування санаторно-курортним закладам чи закладам відпочинку, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, за надання послуг із санаторно-курортного лікування чи одержання за їх бажанням грошової компенсації;”;

абзаци третій і четвертий викласти в такій редакції:

“Особи з інвалідністю І групи, яким надано висновок медико-соціальної експертної комісії про необхідність у постійному сторонньому догляді чи допомозі (за винятком осіб з інвалідністю з наслідками травм і захворюваннями хребта та спинного мозку), додатково забезпечуються путівкою без права лікування для супроводжуючої особи в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Порядок надання щорічної грошової допомоги, здійснення доплати за рахунок власних коштів, виплати грошової компенсації та їх розміри встановлюються Кабінетом Міністрів України виходячи з наявних фінансових ресурсів державного бюджету;”;

2) у пункті 10 частини третьої статті 30:

в абзаці першому слова “у розмірі середньої вартості путівки України” виключити;

абзаци третій і четвертий викласти в такій редакції:

“Один із батьків або особа, яка їх замінює, що супроводжують дитину з інвалідністю та не мають права на забезпечення санаторно-курортним лікуванням відповідно до цього Закону, забезпечуються путівкою без права лікування в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Порядок надання щорічної грошової допомоги, здійснення доплати за рахунок власних коштів, виплати грошової компенсації та їх розміри встановлюються Кабінетом Міністрів України виходячи з наявних фінансових ресурсів державного бюджету;”.

2. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, крім абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 1 цього Закону, який набирає чинності з 1 січня 2020 року.

              Голова
Верховної Ради України



ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” щодо забезпечення санаторно-курортними путівками”

Мета: приведення Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” у відповідність до норм пункту 26 розділу VІ „Прикінцеві та перехідні положення” Бюджетного кодексу України.
1. Підстава розроблення проекту акта
Проект акта розроблено на виконання пункту 2 протоколу № 25 засідання Урядового комітету з питань соціальної політики та гуманітарного розвитку від 31.10.2017.
2. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Пунктом 4 частини першої статті 20, пунктом 10 частини третьої статті 30 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” (далі – Закон), встановлено, що розмір щорічної грошової допомоги, щорічний розмір середньої вартості путівки в Україні визначаються законом про Державний бюджет України на відповідний рік.
Разом з тим пунктом 26 розділу VІ „Прикінцеві та перехідні положення” Бюджетного кодексу України установлено, що норми і положення статей 20, 21, 22, 23, 30, 31, 37, 39, 48, 50, 51, 52 та 54 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” застосовуються в порядку та розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України.
Водночас на виконання пункту 2 протоколу № 25 засідання Урядового комітету з питань соціальної політики та гуманітарного розвитку від 31.10.2017 необхідно усунути розбіжності між Бюджетним кодексом України і Законом у частині визначення щорічного розміру середньої вартості путівки в Україні для виплати грошової компенсації за санаторно-курортне лікування особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
3. Суть проекту акта
Проектом акта передбачено забезпечення громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до категорії 1, які мають І групу інвалідності та за висновком лікаря потребують постійного стороннього догляду чи допомоги, санаторно-курортним лікуванням разом із супроводжуючою особою та визначення розмірів щорічної грошової допомоги та щорічної грошової компенсації Кабінетом Міністрів України.
4. Правові аспекти
Нормативними актами в цій сфері правового регулювання є:
Бюджетний кодекс України;
Закон України ,,Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”.
5. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація акта проводитиметься у межах видатків за бюджетною програмою 2501200 ,,Соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, затверджених державним бюджетом на відповідний рік.
Обсяг фінансових витрат протягом 2020 – 2022 років для забезпечення путівками без лікування 408 осіб, що супроводжують громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до категорії 1, які мають І групу інвалідності та за висновком лікаря потребують сторонньої допомоги, становитиме 8 241,5 тис. гривень.
Фінансово-економічні розрахунки додаються.
6. Прогноз впливу
Реалізація акта за предметом правового регулювання впливатиме на громадське здоров’я, а саме на забезпечення санаторно-курортним лікуванням громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до категорії 1, які мають І групу інвалідності та за висновком лікаря потребують постійного стороннього догляду чи допомоги, та дітей з інвалідністю, інвалідність яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою.
Реалізація акта за предметом правового регулювання не матиме впливу на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб’єктів господарювання, розвиток адміністративно-територіальних одиниць, ринок праці, екологію та навколишнє середовище.
6-1. Стратегічна екологічна оцінка
Проект акта не стосується державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.
7. Позиція заінтересованих сторін
Проект акта стосується інтересів громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до категорії 1, та дітей з інвалідністю, інвалідність яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою.
Прогноз випливу реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін додається.
Проект акта погоджено без зауважень Всеукраїнським громадським об’єднанням „Національна асамблея людей з інвалідністю України”, громадською організацією „Всеукраїнський центр допомоги учасникам АТО”, Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні, Конфедерацією роботодавців України; із зауваженнями, які не враховано, – Всеукраїнською громадською організацією інвалідів „Союз Чорнобиль України”, Спільним представницьким органом репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні.
Проект акта не стосується питань функціонування місцевого самоврядування, прав та інтересів територіальних громад, розвитку адміністративно-територіальних одиниць, сфери наукової та науково-технічної діяльності та не потребує погодження уповноваженими представниками всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування чи відповідних органів місцевого самоврядування, Науковим комітетом Національної ради України з питань розвитку науки і технологій.
8. Громадське обговорення
Проект акта не потребує проведення консультацій із громадськістю.
9. Позиція заінтересованих органів
Проект акта погоджено без зауважень Міністерством економічного розвитку і торгівлі, Міністерством охорони здоров’я, Урядовим уповноваженим з прав осіб з інвалідністю; із зауваженнями, які враховано, – Міністерством фінансів; із зауваженнями, які враховано частково, – Міністерством юстиції.
10. Правова експертиза
За результатами правової експертизи проекту акта Мін’юстом надано висновок із зауваженнями щодо невідповідності вимогам нормопроектувальної техніки.
11. Запобігання дискримінації
Проект акта не містить положень з ознаками дискримінації та не потребує проведення громадської антидискримінаційної експертизи.
11-1. Відповідність принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків
У проекті акта відсутні положення, які порушують принцип забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.
12. Запобігання корупції
У проекті акта відсутні правила та процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.
Проект акта не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.
13. Прогноз результатів
Прийняття проекту акта дасть змогу привести Закон України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” у відповідність до вимог законодавства та забезпечити належне санаторно-курортне лікування громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до категорії 1, що мають І групу інвалідності та за висновком лікаря потребують постійного стороннього догляду чи допомоги, та дітей з інвалідністю, інвалідність яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою

Міністр соціальної 
політики України Андрій Рева 
___ _____________ 2019 р.


ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ

до проекту Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” щодо забезпечення санаторно-курортними путівками”

Зміст положення (норми) чинного акта законодавства
Зміст відповідного положення (норми) проекту акта
Стаття 20. Компенсації та пільги громадянам, віднесеним до категорії 1
Особам, віднесеним до категорії 1 (пункт 1 статті 14), надаються такі гарантовані державою компенсації та пільги:…4) позачергове щорічне безплатне забезпечення санаторно-курортними путівками шляхом надання щорічної грошової допомоги для компенсації вартості путівок через безготівкове перерахування санаторно-курортним закладам, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, за надання послуг із санаторно-курортного лікування чи одержання за їх бажанням грошової компенсації у розмірі середньої вартості путівки в Україні;право вільного вибору санаторно-курортного закладу відповідного профілю чи закладу відпочинку, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, та, за бажанням, здійснення доплати за надання додаткових послуг за рахунок власних коштів у разі недостатності суми щорічної грошової допомоги для компенсації вартості путівок на санаторно-курортне лікування чи відпочинок у вибраному закладі. Санаторно-курортні заклади незалежно від форми власності зобов’язані надавати санаторно-курортні та оздоровчі послуги шляхом безготівкових розрахунків. Порядок надання щорічної грошової допомоги та здійснення доплат за рахунок власних коштів, виплати грошової компенсації в розмірі середньої вартості путівки в Україні встановлюється Кабінетом Міністрів України. Розмір щорічної грошової допомоги, щорічний розмір середньої вартості путівки в Україні визначаються законом про Державний бюджет України на відповідний рік.…
Стаття 20. Компенсації та пільги громадянам, віднесеним до категорії 1
Особам, віднесеним до категорії 1 (пункт 1 статті 14), надаються такі гарантовані державою компенсації та пільги:… 4) щорічне безплатне забезпечення санаторно-курортними путівками шляхом надання щорічної грошової допомоги для компенсації вартості путівок через безготівкове перерахування санаторно-курортним закладам чи закладам відпочинку, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, за надання послуг із санаторно-курортного лікування чи одержання за їх бажанням грошової компенсації;право вільного вибору санаторно-курортного закладу відповідного профілю чи закладу відпочинку, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, та, за бажанням, здійснення доплати за надання додаткових послуг за рахунок власних коштів у разі недостатності суми щорічної грошової допомоги для компенсації вартості путівок на санаторно-курортне лікування чи відпочинок у вибраному закладі. Санаторно-курортні заклади незалежно від форми власності зобов’язані надавати санаторно-курортні та оздоровчі послуги шляхом безготівкових розрахунків.  Особи з інвалідністю 1 групи, яким органами медико-соціальної експертизи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я, надано експертний висновок про необхідність у постійному сторонньому догляді чи допомозі (за винятком осіб з інвалідністю з наслідками травм і захворюваннями хребта та спинного мозку), додатково забезпечуються путівкою без права лікування для супроводжуючої особи в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.       Порядок надання щорічної грошової допомоги, здійснення доплат за рахунок власних коштів, виплати грошової компенсації та їхні розміри встановлюються Кабінетом Міністрів України виходячи з наявних фінансових ресурсів державного бюджету;   
Стаття 30. Пільги та компенсації потерпілим дітям та їх батькам
…Дітям, зазначеним у статті 27 цього Закону, яким встановлено інвалідність, пов’язану з Чорнобильською катастрофою, надаються компенсації та пільги, передбачені пунктами 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11 частини першої цієї статті, а також надаються такі компенсації та пільги: …   10) щорічне безплатне забезпечення дитини з інвалідністю та одного з батьків чи особи, яка їх замінює, путівкою для будь-якого виду оздоровлення чи відпочинку протягом двох місяців шляхом надання щорічної грошової допомоги для компенсації вартості путівки через безготівкове перерахування закладам оздоровлення чи відпочинку, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, за надання послуг із оздоровлення або відпочинку чи одержання грошової компенсації у розмірі середньої вартості путівки в Україні.
Батьки потерпілих дітей з інвалідністю або особа, яка їх замінює, мають право вільного вибору санаторно-курортного закладу відповідного профілю чи закладу відпочинку, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, та, за бажанням, здійснення доплати за надання додаткових послуг за рахунок власних коштів у разі недостатності суми щорічної грошової допомоги для компенсації вартості путівок на санаторно-курортне лікування чи відпочинок у вибраному закладі. Санаторно-курортні заклади незалежно від форми власності зобов’язані надавати санаторно-курортні та оздоровчі послуги шляхом безготівкових розрахунків.
 Порядок надання щорічної грошової допомоги та здійснення доплат за рахунок власних коштів, виплати грошової компенсації в розмірі середньої вартості путівки в Україні встановлюється Кабінетом Міністрів України.
 Розмір щорічної грошової допомоги, щорічний розмір середньої вартості путівки в Україні визначаються законом про Державний бюджет України на відповідний рік.
Стаття 30. Пільги та компенсації потерпілим дітям та їх батькам
…Дітям, зазначеним у статті 27 цього Закону, яким встановлено інвалідність, пов’язану з Чорнобильською катастрофою, надаються компенсації та пільги, передбачені пунктами 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11 частини першої цієї статті, а також надаються такі компенсації та пільги:  … 10) щорічне безплатне забезпечення дитини з інвалідністю та одного з батьків чи особи, яка їх замінює, путівкою для будь-якого виду оздоровлення чи відпочинку протягом двох місяців шляхом надання щорічної грошової допомоги для компенсації вартості путівки через безготівкове перерахування закладам оздоровлення чи відпочинку, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, за надання послуг із оздоровлення або відпочинку чи одержання грошової компенсації.    Батьки потерпілих дітей з інвалідністю або особа, яка їх замінює, мають право вільного вибору санаторно-курортного закладу відповідного профілю чи закладу відпочинку, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, та, за бажанням, здійснення доплати за надання додаткових послуг за рахунок власних коштів у разі недостатності суми щорічної грошової допомоги для компенсації вартості путівок на санаторно-курортне лікування чи відпочинок у вибраному закладі. Санаторно-курортні заклади незалежно від форми власності зобов’язані надавати санаторно-курортні та оздоровчі послуги шляхом безготівкових розрахунків.
   Один із батьків або особа, яка їх замінює, що супроводжують дитину з інвалідністю та не мають права на забезпечення санаторно-курортним лікуванням відповідно до цього Закону, забезпечуються путівкою без права лікування в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Порядок надання щорічної грошової допомоги, здійснення доплат за рахунок власних коштів, виплати грошової компенсації та їхні розміри встановлюються Кабінетом Міністрів України виходячи з наявних фінансових ресурсів державного бюджету.
        
Міністр соціальної
політики України                        Андрій Рева

         ____   _____________ 2019 р.





8 комментариев:

  1. Отвлекаловка от проблем ликвидаторов И боюсь, что именно эту кость нам бросят к 26 апреля. Или Литвин ещё какие-то льготы выбьет для переселенцев своего округа . Парни, если хотите как-то существовать гоните эту власть подальше, можно в Ростов.

    ОтветитьУдалить
  2. круто чувак раскошелился и распиарился

    ОтветитьУдалить
  3. А шо Гройсман стал Ю.В.,он же был В.Б.,липовый Гройсман,подозрительные писульки-обещания.

    ОтветитьУдалить
  4. Вартість путівки для чорнобилья=ця 1 кат.-7300,вкючаючи лікування,а вартість для супроводжуючоі особи -8241,5 грн. без лікування.Для звичайного іюваліда не чорнобильця вартість путівки з Фонду інвалідів- 12049 грн. Інформація для рЕВИ.

    ОтветитьУдалить
  5. Може не в тему,але спитаю. В мене 1-а категорія, 3-я група інвалідності. В 2018 році лікувався по санаторно-куротній путівці. Написав заявку та здав справку й на 2019рік. Коли прийшов на тій неділі взнать коли мені дають путівку, мені сказали, що в цьому році я не поїду бо не має коштів. Питання: Правомірно вчинила працівниця відмовивши мені в лікувані? Якщо так, то на який Закон України вона посилалась?

    ОтветитьУдалить
  6. Мы уже не верим никаким законопроектам и обіцянкам- цяцянкам Брехуны все до одного Как всегда власть плюнула на людей, которые ее защищали Эта традиция со времен СССРа , а все эти ревы, шамбиры-швонденры ит.д. воспитаны в лучших традициях брехни и очковтирательства І пішли вони всі під три чорти- НЕЧІСТЬ

    ОтветитьУдалить
  7. Олегу Зарудному - может еще деньги не поступили с госбюджета, чернобыльцам обычно деньги поступают в апреле-мае. Ходите и требуйте, путевка положена. Мне звонили и спрашивали на какой период заказывать путевку.

    ОтветитьУдалить
  8. Який по щоту той законопроект, скільки їх уже писали..

    ОтветитьУдалить