Проект
Вноситься народними
депутатами України
Королевською Н.Ю.
Солодом Ю.В.
Морозом В.В.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про
внесення змін до Закону України "Про статус і соціальний захист
громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" щодо
підвищення рівня пенсійного та соціального забезпечення окремих категорій осіб
Верховна
Рада України п о с т а н о в л я є:
I.
Внести до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (Відомості Верховної Ради
України, 1992 р., № 13, ст. 178 із наступними змінами) такі зміни:
1. Частину першу статті 21 доповнити пунктом 2 такого змісту:
"2)
першочергове щорічне безплатне забезпечення санаторно-курортними путівками або
путівками на відпочинок шляхом надання щорічної грошової допомоги для
компенсації вартості путівок через безготівкове перерахування
санаторно-курортним закладам чи закладам відпочинку, які мають ліцензію на
провадження господарської діяльності з медичної практики, за надання послуг із
санаторно-курортного лікування або відпочинку чи одержання за їх бажанням
грошової компенсації у розмірі середньої вартості путівки в Україні;
право вільного вибору санаторно-курортного
закладу відповідного профілю чи закладу відпочинку, які мають ліцензію на
провадження господарської діяльності з медичної практики, та, за бажанням,
здійснення доплати за надання додаткових послуг за рахунок власних коштів у
разі недостатності суми щорічної грошової допомоги для компенсації вартості
путівок на санаторно-курортне лікування чи відпочинок у вибраному закладі.
Санаторно-курортні заклади незалежно від форми власності зобов'язані надавати
санаторно-курортні та оздоровчі послуги шляхом безготівкових розрахунків.
Порядок надання щорічної грошової допомоги та
здійснення доплат за рахунок власних коштів, виплати грошової компенсації в
розмірі середньої вартості путівки в Україні встановлюється Кабінетом Міністрів
України.
Розмір щорічної грошової допомоги, щорічний розмір
середньої вартості путівки в Україні визначаються законом про Державний бюджет
України на відповідний рік";
2.
У статті 22:
частину
першу доповнити пунктами 2 і 13 такого змісту:
"2)
першочергове щорічне забезпечення пільговою санаторно-курортною путівкою або
путівкою на відпочинок шляхом надання щорічної грошової допомоги для
компенсації вартості путівок через безготівкове перерахування
санаторно-курортним закладам чи закладам відпочинку, які мають ліцензію на
провадження господарської діяльності з медичної практики, за надання послуг із
санаторно-курортного лікування або відпочинку чи одержання за їх бажанням
грошової компенсації у розмірі 70 процентів середньої вартості путівки в
Україні;
право
вільного вибору санаторно-курортного закладу відповідного профілю чи закладу
відпочинку, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з
медичної практики, та, за бажанням, здійснення доплати за надання додаткових
послуг за рахунок власних коштів у разі недостатності суми щорічної грошової
допомоги для компенсації вартості путівок на санаторно-курортне лікування чи
відпочинок у вибраному закладі. Санаторно-курортні заклади незалежно від форми
власності зобов'язані надавати санаторно-курортні та оздоровчі послуги шляхом
безготівкових розрахунків.
Порядок надання щорічної грошової допомоги та
здійснення доплат за рахунок власних коштів, виплати грошової компенсації в
розмірі 70 процентів середньої вартості путівки в Україні встановлюється
Кабінетом Міністрів України. Розмір щорічної грошової допомоги, щорічний розмір
середньої вартості путівки в Україні визначаються законом про Державний бюджет
України на відповідний рік";
13)
особам, які постійно проживали до відселення чи самостійного переселення або
постійно працюють на території зон відчуження, безумовного (обов'язкового) і
гарантованого добровільного відселення, за умови, що вони станом на 1 січня
1993 року прожили або відпрацювали в зоні безумовного (обов'язкового)
відселення не менше двох років, а в зоні гарантованого добровільного відселення
- не менше трьох років, - надання пільг, передбачених пунктом 18 частини першої
статті 20, а також позачергове щорічне безплатне забезпечення
санаторно-курортними путівками шляхом надання щорічної грошової допомоги для
компенсації вартості путівок через безготівкове перерахування
санаторно-курортним закладам, які мають ліцензію на провадження господарської
діяльності з медичної практики, за надання послуг із санаторно-курортного
лікування чи одержання за їх бажанням грошової компенсації у розмірі середньої
вартості путівки в Україні;
право
вільного вибору санаторно-курортного закладу відповідного профілю чи закладу
відпочинку, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з
медичної практики, та, за бажанням, здійснення доплати за надання додаткових
послуг за рахунок власних коштів у разі недостатності суми щорічної грошової
допомоги для компенсації вартості путівок на санаторно-курортне лікування чи
відпочинок у вибраному закладі. Санаторно-курортні заклади незалежно від форми
власності зобов'язані надавати санаторно-курортні та оздоровчі послуги шляхом
безготівкових розрахунків.
Порядок надання щорічної грошової допомоги та
здійснення доплат за рахунок власних коштів, виплати грошової компенсації в
розмірі середньої вартості путівки в Україні встановлюється Кабінетом Міністрів
України.
Розмір щорічної грошової допомоги, щорічний розмір
середньої вартості путівки в Україні визначаються законом про Державний бюджет
України на відповідний рік";
частину
третю виключити;
3.
Доповнити статтею 23 такого змісту:
"Стаття
23. Компенсації та пільги громадянам, віднесеним до категорії 4
Особам, віднесеним до категорії 4 (пункт 4 статті 14),
надаються такі гарантовані державою компенсації та пільги:
1) пільги, передбачені пунктами 1, 3, 5, 6, 8 статті
20, пунктами 3, 5, 6, 7, 15 статті 22;
2) першочергове щорічне забезпечення пільговою
санаторно-курортною путівкою або путівкою на відпочинок шляхом надання щорічної
грошової допомоги для компенсації вартості путівок через безготівкове
перерахування санаторно-курортним закладам чи закладам відпочинку, які мають
ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, за
надання послуг із санаторно-курортного лікування або відпочинку чи одержання за
їх бажанням грошової компенсації у розмірі 50 процентів середньої вартості
путівки в Україні;
право вільного вибору санаторно-курортного закладу
відповідного профілю чи закладу відпочинку, які мають ліцензію на провадження
господарської діяльності з медичної практики, та, за бажанням, здійснення доплати
за надання додаткових послуг за рахунок власних коштів у разі недостатності
суми щорічної грошової допомоги для компенсації вартості путівок на
санаторно-курортне лікування чи відпочинок у вибраному закладі.
Санаторно-курортні заклади незалежно від форми власності зобов'язані надавати
санаторно-курортні та оздоровчі послуги шляхом безготівкових розрахунків.
Порядок надання щорічної грошової допомоги та
здійснення доплат за рахунок власних коштів, виплати грошової компенсації в
розмірі 50 процентів середньої вартості путівки в Україні встановлюється
Кабінетом Міністрів України.
Розмір щорічної грошової допомоги, щорічний
розмір середньої вартості путівки в Україні визначаються законом про Державний
бюджет України на відповідний рік.
3) першочергове зубопротезування із зниженням його
вартості на 50 процентів (за винятком зубопротезування із дорогоцінних металів
та матеріалів, прирівняних за вартістю до них, що визначається центральним
органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері
охорони здоров'я);
4) відшкодування 50 процентів вартості палива,
придбаного в межах установлених норм, особам, які проживають у будинках, що не
мають центрального опалення;
5) передача громадянам, які відпрацювали на території
зони посиленого радіоекологічного контролю не менш як п'ять років, безоплатно в
приватну власність житла, яке вони займають у цій зоні.
Особи, які постійно проживають та постійно працюють
або постійно проживають у зоні посиленого радіоекологічного контролю, та особи,
які постійно працюють, але не проживають у зоні посиленого радіоекологічного
контролю, за умови, що вони станом на 1 січня 1993 року прожили або
відпрацювали у цій зоні не менше чотирьох років, отримують пільги щодо сплати
податків, зборів, мита та інших платежів до бюджету відповідно до податкового
та митного законодавства.
Усі компенсації та пільги, передбачені цією статтею,
надаються громадянам на час постійного проживання або постійної роботи чи
постійного навчання у зоні посиленого радіоекологічного контролю.";
4.
У статті 24:
у
частині першій після слів і цифр "пунктом 15 статті 22" доповнити
словами і цифрами "і пунктом 2 статті 23";
частину
другу виключити.
5.
У статті 30:
частину
першу доповнити пунктами 1, 3, 5, 6, 8, 12 наступного змісту:
"1)
повне державне забезпечення дітей до вступу їх до школи (не старше 8 років)
шляхом безплатного виховання (утримання) їх у державних та комунальних
дошкільних навчальних закладах і надання щомісячної грошової допомоги, розмір
якої визначається Кабінетом Міністрів України;
3)
безплатний проїзд у межах України на всіх видах транспорту (крім таксі) дитині
та особі, яка супроводжує хвору дитину до місця лікування (реабілітації),
оздоровлення та назад (за направленням медичних закладів), з правом
позачергового придбання квитків;
5)
щорічне безплатне забезпечення потерпілих дітей путівками на оздоровлення
строком до двох місяців шляхом надання щорічної грошової допомоги для
компенсації вартості путівки через безготівкове перерахування закладам
оздоровлення, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з
медичної практики, за надання послуг із оздоровлення.
Потерпілі діти віком до 10 років разом з одним із
батьків або особою, яка їх замінює, за умови, що така особа належить до
постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, забезпечуються путівками на
оздоровлення шляхом надання щорічної грошової допомоги для компенсації вартості
путівки через безготівкове перерахування закладам оздоровлення, які мають
ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, за
надання послуг із оздоровлення чи одержання грошової компенсації у розмірі
середньої вартості путівки в Україні.
Батьки потерпілих дітей або особа, яка їх замінює,
мають право вільного вибору санаторно-курортного закладу відповідного профілю
чи закладу відпочинку, які мають ліцензію на провадження господарської
діяльності з медичної практики, та, за бажанням, здійснення доплати за надання
додаткових послуг за рахунок власних коштів у разі недостатності суми щорічної
грошової допомоги для компенсації вартості путівок на санаторно-курортне
лікування чи відпочинок у вибраному закладі. Санаторно-курортні заклади
незалежно від форми власності зобов'язані надавати санаторно-курортні та
оздоровчі послуги шляхом безготівкових розрахунків.
Порядок надання щорічної грошової допомоги та
здійснення доплат за рахунок власних коштів, виплати грошової компенсації в
розмірі середньої вартості путівки в Україні встановлюється Кабінетом Міністрів
України.
Розмір щорічної грошової допомоги, щорічний розмір
середньої вартості путівки в Україні визначаються законом про Державний бюджет
України на відповідний рік.
При цьому в разі недостатньої тривалості щорічної
відпустки одному з батьків, або особі, яка їх замінює, або особі, яка доглядає
за потерпілою дитиною, надається додаткова відпустка без збереження заробітної
плати.
6)
щомісячна виплата в порядку та розмірі, встановлених Кабінетом Міністрів
України, незалежно від інших виплат на кожну дитину шкільного віку, яка
евакуйована із зони відчуження або народилася після 26 квітня 1986 року від
батька, який на час настання вагітності матері, має підстави належати до
категорії 1 або 2, або матері, яка на час настання вагітності або під час
вагітності має підстави належати до категорії 1 або 2, а також на кожну дитину,
яка проживала у зоні безумовного (обов'язкового) відселення з моменту аварії до
прийняття постанови про відселення.
8)
щомісячна виплата в порядку та розмірі, встановлених Кабінетом Міністрів
України, сім'ям на кожну дитину шкільного віку, яка стала інвалідом або перебуває
на диспансерному обліку по захворюванню внаслідок Чорнобильської катастрофи, а
також дітям шкільного віку, батьки яких стали інвалідами I або II групи чи
померли внаслідок Чорнобильської катастрофи, замість виплати, передбаченої
пунктом 6 цієї статті, якщо вказана дитина не перебуває на повному державному
забезпеченні. Необхідність взяття дитини на такий диспансерний облік
визначається лікарською консультаційною комісією.
12)
виплата грошової компенсації батькам потерпілих дітей, які не відвідують дитячі
дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади (у тому числі і тих, які не
знаходяться в обліковому складі шкіл), якщо діти не перебувають на повному
державному забезпеченні, здійснюється в порядку та розмірах, встановлених
Кабінетом Міністрів України".
пункт
10 частини першої викласти в такій редакції:
"10)
надання жінкам, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи, відпустки по
вагітності і пологах тривалістю 90 календарних днів до пологів і 90 календарних
днів після пологів, яка обчислюється сумарно і надається повністю незалежно від
кількості днів, фактично використаних до пологів, з оплатою в розмірі повного
заробітку незалежно від страхового стажу та місця роботи.
Жінкам,
які проживають на території радіоактивного забруднення, під час вагітності
надаються путівки для оздоровлення у спеціалізованих оздоровчих
закладах.";
частину
сьому виключити.
6.
Доповнити статтею 31 такого змісту:
"Стаття
31. Допомога сім'ям, що мають дітей шкільного віку, які проживають на
територіях радіоактивного забруднення Сім'ї, що
мають дітей віком від 7 до 16 років (учнів віком до 18 років), які проживають
на територіях радіоактивного забруднення, допомога, передбачена чинним
законодавством України, виплачується у подвійному розмірі".
7.
Доповнити статтею 37 наступного змісту:
"Стаття
37. Компенсації громадянам, які проживають на територіях радіоактивного
забруднення
Громадянам, які проживають на територіях
радіоактивного забруднення, виплачується щомісячна грошова допомога у зв'язку з
обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва та особистого
підсобного господарства в порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів
України.
Перелік населених пунктів, жителям яких виплачується
щомісячна грошова допомога, затверджується Кабінетом Міністрів України.
Ця допомога виплачується щомісячно органами праці та
соціального захисту населення за місцем реєстрації. Виплата за два і більше
місяців забороняється".
8.
Статтю 39 викласти в такій редакції:
"Стаття
39. Доплата громадянам, які працюють на територіях радіоактивного
забруднення
Громадянам, які працюють на територіях радіоактивного
забруднення, провадиться доплата в порядку та розмірах, встановлених Кабінетом
Міністрів України.
Громадянам, які працюють у зоні відчуження, а також у
зоні безумовного (обов’язкового) відселення після повного відселення жителів,
встановлюється доплата у порядку і розмірах, визначених Кабінетом Міністрів
України".
9.
Доповнити статтею 45 наступного змісту:
"Стаття
45. Збереження за працівниками середньої заробітної плати та стажу роботи
при звільненні у зв'язку з відселенням або самостійним переселенням
За працівниками, які звільняються з підприємств,
установ та організацій у разі розірвання трудового договору у зв'язку з
відселенням або самостійним переселенням з території радіоактивного забруднення
відповідно до статті 4 цього Закону, зберігаються за попереднім місцем роботи
на період працевлаштування, але не більш як на три місяці, середня заробітна
плата з урахуванням місячної вихідної допомоги та безперервний стаж роботи.
Зберігається середня заробітна плата і стаж роботи на
період працевлаштування і протягом четвертого місяця з дня звільнення за умови,
що працівник своєчасно (у місячний строк після звільнення) звернувся до служби
зайнятості, але не був нею працевлаштований.
У
випадках, коли чотиримісячний строк минув, і відповідну роботу працівнику не
було запропоновано, і немає можливості навчання нових професій (спеціальностей)
або коли працівник звернувся до служби зайнятості пізніше місячного строку з
поважних причин, йому надається статус безробітного з виплатою допомоги по
безробіттю відповідно до Закону України "Про зайнятість населення".
10.
Статтю 53 викласти в такій редакції:
"Стаття
53 Виплата додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, та щомісячної
компенсації сім'ям за втрату годувальника
Додаткова
пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю, та щомісячна компенсація сім’ям за втрату
годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи виплачується повністю
незалежно від заробітку, пенсії чи іншого доходу".
11.
Статтю 57 викласти в такій редакції:
"Стаття
57. Пільги щодо обчислення заробітної плати
Обчислення
заробітної плати проводиться відповідно до Закону України "Про
загальнообов’язкове державне пенсійне страхування".
У
разі обчислення пенсії відповідно до частини другої статті 27 Закону України
"Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" за бажанням
того, хто звернувся за пенсією, заробітна плата для обчислення пенсії може
визначатися за будь-які 12 місяців підряд роботи на територіях радіоактивного
забруднення.
Якщо
особа, яка звернулася за пенсією, пропрацювала на територіях радіоактивного
забруднення:
менше
12 місяців, — заробітна плата визначається шляхом поділу загальної суми
заробітної плати за календарні місяці роботи на кількість цих місяців;
не
менше 30 календарних днів у двох місяцях, — заробітна плата визначається за
будь-які фактично відпрацьовані 30 календарних днів роботи;
менше
місяця, — заробітна плата визначається за цей календарний місяць з додаванням
до заробітної плати на основній роботі.
Для
обчислення пенсії по інвалідності відповідно до цього Закону особам із числа
учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, визначених статтею
10 цього Закону, щодо яких встановлено причинний зв’язок інвалідності з
Чорнобильською катастрофою, а також особам, які брали безпосередню участь у
ліквідації інших ядерних аварій та їх наслідків, у ядерних випробуваннях, у
військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї і внаслідок цього стали
особами з інвалідністю, і пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок
Чорнобильської катастрофи за осіб з їх числа за бажанням заявника заробітна
плата обчислюється виходячи з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної
плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року.
Порядок
обчислення заробітної плати для призначення пенсії по інвалідності, що настала
внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв’язку з втратою годувальника
внаслідок Чорнобильської катастрофи, призначеної відповідно до статті 54 цього
Закону, визначається Кабінетом Міністрів України.".
12.
Частину третю статті 59 виключити.
13.
Статтю 60 викласти в такій редакції:
"Стаття
60. Інші пільги та компенсації особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи
Особам,
які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, можуть надаватись й інші
пільги та компенсації, передбачені законодавством України".
14.
Доповнити Закон статтями 601 і 602 такого
змісту:
"Стаття
601. Органи, які здійснюють пенсійне забезпечення
Призначення
та виплата пенсій, передбачених цим Законом, і щомісячної компенсації сім’ям за
втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи проводиться
територіальними органами Пенсійного фонду України відповідно до
Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”.
Стаття
602. Закон, що підлягає застосуванню
Призначення
пенсій проводиться відповідно до законодавства, чинного на час звернення особи
за призначенням пенсії. Перерахунок пенсій проводиться відповідно до
законодавства, чинного на час проведення перерахунку пенсії.".
ІІ.
Прикінцеві положення
1.
Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
2.
Установити, що потерпілими громадянами, які віднесені до категорії 4, та
потерпілими дітьми визнаються особи, які постійно проживали або постійно
працювали чи постійно навчалися на території, яка до 1 січня 2015 року була
віднесена до зони посиленого радіоекологічного контролю.
Зона
посиленого радіоекологічного контролю – це територія з щільністю забруднення
ґрунту понад доаварійний рівень ізотопами цезію від 1,0 до 5,0 Кі/км2, або
стронцію від 0,02 до 0,15 Кі/км2, або плутонію від 0,005 до 0,01 Кі/км2 за
умови, що розрахункова ефективна еквівалентна доза опромінення людини з
урахуванням коефіцієнтів міграції радіонуклідів у рослини та інших факторів
перевищує 0,5 мЗв (0,05 бера) за рік понад дозу, яку вона одержувала у
доаварійний період.
3.
Кабінету Міністрів України у місячний строк з дня набрання чинності цим
Законом:
подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції
щодо внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2021
рік", необхідних для реалізації цього Закону;
забезпечити
прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації цього Закону;
забезпечити приведення міністерствами та іншими
центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у
відповідність із цим Законом.
ПОЯСНЮВАЛЬНА
ЗАПИСКА
до проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" щодо підвищення рівня пенсійного та соціального забезпечення окремих категорій осіб"
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Кабінетом Міністрів України внесено на розгляд
Парламенту проект Закону України "Про внесення змін до Закону України
"Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи" щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення окремих
категорій осіб" (реєстр. № 4555).
Цим проектом з метою забезпечення виконання Рішення
Конституційного Суду України № 1-р(ІІ)2019 від 25.04.2019 пропонується у законі
розширити коло осіб, які мають право на отримання пенсії по інвалідності, що обчислюється
з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1
січня відповідного року, зокрема для військовослужбовців, які брали участь у
ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та
випробувань, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї під час
проходження військової служби (військових зборів) і внаслідок цього стали
особами з інвалідністю.
Крім того, як випливає із порівняльної таблиці
до проекту, Урядом пропонується також змінити редакції статей 53 та 60 на
виконання Рішення Конституційного Суду
України № 6-р/2018 від 17.07.2018.
Цілком і повністю підтримується ідея
законопроекту щодо встановлення однакових підходів при унормуванні питань
пенсійного забезпечення осіб з числа учасників ліквідації наслідків аварії на
Чорнобильській АЕС, щодо яких установлено причинний зв'язок інвалідності з
Чорнобильською катастрофою, які брали участь у ліквідації наслідків катастрофи
під час проходження служби та інших учасників ліквідації аварії.
Тим паче, авторами цього проекту ще у Верховній
Раді України попереднього (8-го) скликання, а також у Парламенті поточного
скликання вже були подані відповідні аналогічні законопроекти, якими порушується
питання бездискримінаційного пенсійного забезпечення всіх учасників ліквідації
наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, щодо яких установлено причинний зв’язок
інвалідності з Чорнобильською катастрофою, незалежно від виду служби, яку
проходили такі особи.
Проте, абсолютно необґрунтованою і нелогічною
виглядає пропозиція Уряду вибірково і в
неповному обсязі відновити у законі норми, скасування яких було визнано
неконституційним Рішенням Конституційного Суду України від 17.07.2018 №
6-р/2018, яким повністю було відновлено гарантії і пільги громадян, що
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, скасовані на підставі Закону
України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність,
деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2014 року № 76-VIII (далі
– Закон № 76-VIII).
Вибіркове відновлення скасованих норм, як це
пропонується Кабінетом Міністрів України, не відповідає принципам соціальної
справедливості та суперечить Конституції України.
Тому пропонується альтернативний проект закону, яким забезпечується відновлення конституційних прав громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, у зв’язку з визнанням неконституційними окремих положень Закону № 76-VIII та Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".
2. Цілі і завдання прийняття акта
Цілі і завдання законопроекту – забезпечення виконання рішень Конституційного Суду України від 17.07.2018 № 6-р/2018 та № 1-р(ІІ)2019 від 25.04.2019 в частині відновлення конституційних прав громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
3. Загальна характеристика і основні положення
проекту акта
Аналогічно урядовому проекту № 4555
альтернативним проектом передбачено урегулювання питань:
- забезпечення права на отримання державної
пенсії, обчисленої з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати,
встановленої законом на 1 січня відповідного року, для всіх учасників
ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, щодо яких встановлено
причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою, осіб, які брали
безпосередню участь у ліквідації інших ядерних аварій та їх наслідків, у
ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї і
внаслідок цього стали особами з інвалідністю;
- визначення органу,
уповноваженого здійснювати пенсійне забезпечення;
- застосування закону
в часі.
На відміну від урядового проекту № 4555
альтернативним проектом пропонується відновити норми Закону України "Про
статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи" у відповідності до рішення Конституційного Суду України від
17.07.2018 № 6-р/2018.
Крім того, оскільки мова йде про відновлення конституційних прав громадян, пропонується забезпечити набрання чинності законом одразу ж після опублікування, а не відкладати його на 2022 рік, як це пропонується Кабінетом Міністрів України.
4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері
правового регулювання
У даній сфері правового регулювання діють
Конституція України та Закони України "Про статус і соціальний захист
громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".
Реалізація проекту не потребує внесення змін до інших законодавчих актів України.
5. Фінансово-економічне обґрунтування
На момент внесення проект не потребує видатків
із Держаного бюджету України.
Разом з тим, реалізація проекту потребуватиме
додаткових фінансових витрат у майбутньому. У зв’язку з цим Прикінцевими
положеннями проекту Кабінету Міністрів доручається протягом місяця з дня
набрання чинності цим Законом подати на розгляд Верховної Ради України
пропозиції щодо внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України
на 2021 рік", необхідних для реалізації цього Закону.
Реалізація законопроекту забезпечується шляхом перегляду доходної частини Державного бюджету України на 2021 рік в частині збільшення фактичних обсягів надходжень за рахунок перегляду макроекономічних параметрів розрахунку показників бюджету, зокрема, темпів споживчої інфляції та величини обмінного валютного курсу.
6. Прогноз соціально-економічних та інших
наслідків прийняття акта
Прийняття проекту сприятиме якнайшвидшому виконанню рішень Конституційного Суду України, який справедливо став на захист конституційних прав і гарантій чорнобильців.
Народний депутат України Королевська
Н.Ю.
ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ
до проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" щодо підвищення рівня пенсійного та соціального забезпечення окремих категорій осіб"
Народний депутат України Королевська Н.Ю.
Відповідно
до статті 93 Конституції України в порядку законодавчої ініціативи подається на
розгляд Верховної Ради України проект Закону України "Про внесення змін до
Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи" щодо підвищення рівня пенсійного та
соціального забезпечення окремих категорій осіб", як альтернативний до
проекту закону реєстр. № 4555.
Доповідати зазначений законопроект на пленарному засіданні Верховної Ради України буде народний депутат України Королевська Н.Ю. - заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів.
Народний депутат України Королевська
Н.Ю.
Такое ощущение, что эта Троица прилетела в страну на экскурсию с Луны или с Венеры. Тут кормовые еже лет 10 как не повышают, а эти размечтались. И не знаешь, что сказать...
ОтветитьУдалитьМне стыдно за юристов и помощников которые это наваяли.
ОтветитьУдалитьЭто даже не 1-й курс юрфака.
Это вопиющая безграмотность и нулевое понимание законотворчества.
Отстой.
Так что сидишь на диване, нарисуй свой проект покажи как правильно надо а то только критиковать можете а сами не хера не делаете пердуны диванные.
ОтветитьУдалитьтупорылые вы наши, живите с народом, живите с"ки как мы
ОтветитьУдалитьUnknown,он же "подводник","медсестра на Чаээс",гражданский ликвидатор" и т.п.------ прекращай щенок дурковать на Черноб.ресурсе,а переходи на свой "голубой огонек"!
УдалитьUnknown,он же "подводник","медсестра на Чаээс",гражданский ликвидатор" и т.п.------ прекращай щенок дурковать на Черноб.ресурсе,а переходи на свой "голубой огонек"!
УдалитьЗашли деньги на питание. Харьков
ОтветитьУдалитьХАРЬКОВ ЗА ПИТАНИЕ ПОЛУЧИЛИ.
ОтветитьУдалитьВ киеве вчера тоже закрыли 2020год
ОтветитьУдалитьвчера вечером пришли 415гр. киевская облсть.
ОтветитьУдалитьКаменец-Подольский р/н 391,80 ,есть.
УдалитьКривой Рог тоже пришли ,Но я по поводу проекта закона.Не пойму почему люди живут на загрязненных териториях да еще и плодятся.И причем тут ликвидаторы.Закон должен быть ОТДЕЛЬНЫМ.Еще включите к нам в закон штрафы из ГАИ и за выгул котов.Мы проиграем в соревновании с потерпилыми бо нас все меньше а их все больше.Товарищ Зеленский прочитайте и подумайте.Всем Здоровья.
ОтветитьУдалитьСколько их ище будет Етих сказок
ОтветитьУдалитьЧто то мне этот период истории стпаны сильно напоминает тот же период столетней давности. Хотели всего и сразу, а получили... Не помогли нам ни наши поэты с писателями, ни историки с певичками, ни лраматурги с актрисками. А тоже понтов было... О простом народе тогда, правда, забыли. Идея была впереди. А об экономике тогда и вовсе забыли. Ну и получили...
ОтветитьУдалитьура гроши пришли за один месяц за декабрь .а за январь забыли наверно
ОтветитьУдалитьПровести можно сравнительную аналогию, на примере ремонта дорог. Зачем делать качественно и навсегда, если лучше каждый год отмывать бабки на сезонном ремонте, все довольны, и заказчики и исполнители. Также и с зараженными "проблемными" территориями. Есть вечная спекулятивная чернобыльская тема, куда идет мутный поток средств, а зональники и их содержание это мелочь, на фоне миллионных откатов. Зональники нужны ,как жертва вечного отголосока техногенной катастрофы, да и на выборах, как лекторат может пригодится, для тех кто больше пообещает. На пустом месте деньги не делаются, а так для политиков "благотворительность и забота" о бедном народе. Ну и зональники не теряются. Дербанят все, кто угодно и на чем угодно, власть по крупному, а чесной народ по возможности. Так и живем, украинское "Чикаго", однако.
ОтветитьУдалитьТы шо, лучше быть больным и с пенсией, чем здоровым и голодным. Попробуй сейчас прокормись, то ковид, то безработица, да и учиться надо на кого-то, а тут тебе и статус от рождения и "перспектива".
ОтветитьУдалить"Только не забыть после отселения посжигать их =домивки=, чтобы назад не вернулись"
ОтветитьУдалитьТакие комментарии должны удаляться без объяснений и оправданий.
Это смахивает на немецкую надпись над воротами в известном лагере.
Я Вас услышал, удалил ... .
ОтветитьУдалитьСпасибо что без угроз и оскорблений в мой адрес …
Да асе поавильно было в отношении домов отселенных! После отселения государство компенсирует стоимость оставленного дома и этот дом принадлежит уже не отселенноиу, а государству! А то выйдет как с так называемыми Самоселами в Зоне. В 86 году этим отселенцам всем дали отличные каартиры в городах, многим даже по 2-3 квартиры! Нашлись умники из этих отселенцев, которые отдали полученные квартиры своим детишкам, а сами незаконно вернулись назад в свои прежние хаты, в надежде урвать себе на-дурняк еще по квартирке. Но те халупы в Зоне уже принадлежали государству! И теперь каждый год эти ушлые старички позорят страну. Надо было отобрать у этих ушлых полученные ими прекрасные квартиры в Киеве! Сразу бы смотались из зоны.
ОтветитьУдалитьСекретарша нашей Наташи, чтобы не заниматься лишней писаниной, сразу сделала с десяток копий одного законопроекта. Вот и рассылают эти писульки раз в неделю. Оптимизация, однако.
ОтветитьУдалить