Проект Закону №4555 від 29.12.2020

 ПРОЕКТ

Вноситься 
Кабінетом Міністрів України
Д. ШМИГАЛЬ
“     ”                    2020 р.

Закон УкраЇни

Про внесення змін до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення 
окремих категорій осіб

Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:

І. Внести до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 13, ст. 178 із наступними змінами) такі зміни:

1. Текст статті 53 викласти в такій редакції:

“Додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю, та щомісячна компенсація сім’ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи виплачується повністю незалежно від заробітної плати, пенсії чи іншого доходу.”.

2. Статтю 57 викласти в такій редакції:

“Стаття 57. Пільги щодо обчислення заробітної плати

Обчислення заробітної плати проводиться відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”.

У разі обчислення пенсії відповідно до частини другої статті 27 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” за бажанням того, хто звернувся за пенсією, заробітна плата для обчислення пенсії може визначатися за будь-які 12 місяців підряд роботи на територіях радіоактивного забруднення.

Якщо особа, яка звернулася за пенсією, пропрацювала на територіях радіоактивного забруднення:

менше 12 місяців, — заробітна плата визначається шляхом поділу загальної суми заробітної плати за календарні місяці роботи на кількість цих місяців;

не менше 30 календарних днів у двох місяцях, — заробітна плата визначається за будь-які фактично відпрацьовані 30 календарних днів роботи;

менше місяця, — заробітна плата визначається за цей календарний місяць з додаванням до заробітної плати на основній роботі.

Для обчислення пенсії по інвалідності відповідно до цього Закону особам із числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, визначених статтею 10 цього Закону, щодо яких встановлено причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою, а також особам, які брали безпосередню участь у ліквідації інших ядерних аварій та їх наслідків, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї і внаслідок цього стали особами з інвалідністю, і пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи за осіб з їх числа за бажанням заявника заробітна плата обчислюється виходячи з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року.

Порядок обчислення заробітної плати для призначення пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи, призначеної відповідно до статті 54 цього Закону, визначається Кабінетом Міністрів України.”.

3. Частину третю статті 59 виключити.

4. Статтю 60 викласти в такій редакції:

“Стаття 60. Інші пільги та компенсації особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

Особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, можуть надаватись і інші пільги та компенсації, передбачені законодавством України.”.

5. Доповнити Закон статтями 60і 602 такого змісту:

“Стаття 601. Органи, які здійснюють пенсійне забезпечення

Призначення та виплата пенсій, передбачених цим Законом, і щомісячної компенсації сім’ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи проводиться територіальними органами Пенсійного фонду України відповідно до   Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”.

Стаття 602. Закон, що підлягає застосуванню

Призначення пенсій проводиться відповідно до законодавства, чинного на час звернення особи за призначенням пенсії. Перерахунок пенсій проводиться відповідно до законодавства, чинного на час проведення перерахунку пенсії.”.

ІІ. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2022 року.

2. Кабінету Міністрів України у місячний строк із дня набрання чинності цим Законом:

привести власні нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

             Голова
Верховної Ради України

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення окремих категорій осіб”

1. Резюме

Проект акта розроблено з метою встановлення рівних можливостей пенсійного забезпечення окремих категорій осіб з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, щодо яких встановлено причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою, осіб, які брали безпосередню участь у ліквідації інших ядерних аварій та їх наслідків, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї і внаслідок цього стали особами з інвалідністю.

2. Проблема, яка потребує розв’язання

Рішенням Конституційного Суду України № 1-р(ІІ)2019 від 25.04.2019 визнано положення частини третьої статті 59 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” (далі – Закон) таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним). На виконання цього Рішення розширено коло осіб, які мають право на отримання пенсії по інвалідності, що обчислюється з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, зокрема для військовослужбовців, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї під час проходження військової служби (військових зборів) і внаслідок цього стали особами з інвалідністю.

При цьому іншим учасникам ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС (інших ядерних аварій) не надано право на отримання пенсій, обчислених з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року,  що порушує принцип соціальної  справедливості.

3. Суть проекту акта

Проектом акта передбачено урегулювання питання забезпечення права на отримання державної пенсії, обчисленої з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, для всіх учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, щодо яких встановлено причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою, осіб, які брали безпосередню участь у ліквідації інших ядерних аварій та їх наслідків, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї і внаслідок цього стали особами з інвалідністю.

4. Вплив на бюджет

Реалізація акта потребуватиме додаткових видатків з Державного бюджету України в розмірі 526,5 млн грн на 2021 рік (для виплат у липні – грудні). З урахуванням індексації пенсійних виплат у 2022 році сума додаткових видатків становитиме 1 158 млн грн на рік (10-відсоткова індексація), у 2023 році – відповідно 1 262 млн грн на рік (9-відсоткова індексація).

Фінансово-економічні розрахунки додаються.

5. Позиція заінтересованих сторін

Реалізація акта матиме вплив на осіб із числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, щодо яких встановлено причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою, осіб, які брали безпосередню участь у ліквідації інших ядерних аварій та їх наслідків, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї і внаслідок цього стали особами з інвалідністю, та осіб, які отримують пенсію в разі втрати годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Прогноз впливу реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін додається.

Проект акта стосується соціально-трудової сфери, прав осіб з інвалідністю та погоджено без зауважень Спільним представницьким органом репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні; із зауваженнями, які враховано частково, – Громадською спілкою „Всеукраїнське громадське об’єднання „Національна Асамблея людей з інвалідністю України”.

Разом з тим Спільним представницьким органом репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні висловлено застереження стосовно необхідності удосконалення формули обчислення заробітку для визначення розміру пенсії, щоб вона забезпечувала обчислення пенсій із п’ятикратного розміру заробітної плати. Це застереження не враховано, оскільки воно стосується змін до постанови Кабінету Міністрів України „Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” від 23.11.2011 № 1210.

Спільному представницькому органу сторони роботодавців проект акта надіслано на погодження листом Мінсоцполітики від 23.09.2020    № 8843/0/290-20/54. Станом на 30.11.2020 відповіді не надходило.

Проект акта не стосується питань функціонування місцевого самоврядування, прав та інтересів територіальних громад, місцевого та регіонального розвитку, сфери наукової та науково-технічної діяльності та не потребує погодження уповноваженими представниками всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування, відповідних органів місцевого самоврядування та Науковим комітетом Національної ради з питань розвитку науки і технологій.

Проект акта  було опубліковано на офіційному сайті Мінсоцполітики та розглянуто на засіданні Громадської ради при Мінсоцполітики 08.10.2020. За результатами цього засідання відповідно до протоколу № 10 засідання Громадської ради при Мінсоцполітики зазначений проект акта було погоджено без зауважень.

6. Позиція заінтересованих органів

Проект акта погоджено без зауважень Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України та Пенсійним фондом України; із зауваженнями, які враховано, – Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини, Міністерством юстиції України.

Міністерство фінансів України в порушення вимог § 37 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 № 950 (зі змінами), двічі листами за підписом заступника Міністра Єрмоличева Р. В. (від 24.09.2020 № 09030-15-5/29467 та від 08.10.2020 № 09030-29-5/31013) інформувало, що не має можливості погодити проект акта, оскільки до нього не подано пропозицій щодо реальних джерел покриття додаткових видатків, у зв’язку з чим він не буде фінансово забезпечений.

Також Пенсійним фондом України висловлено застереження про те, що  для реалізації норм проекту акта необхідні додаткові видатки за рахунок коштів Державного бюджету України, що потребує врахування думки Міністерства фінансів України щодо можливості його реалізації.

Міністерством юстиції України висловлено застереження щодо неузгодженості положень проекту акта із нормами Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” від 06.12.2016 № 1774-VIII (далі – Закон № 1774), якими передбачено незастосування  мінімальної заробітної плати як розрахункової величини при визначенні посадових окладів, заробітної плати працівників та інших виплат. Це застереження не враховано, оскільки за відсутності необхідних даних про заробітну плату, нараховану й отриману понад 30 років тому, та з метою забезпечення однакового підходу до призначення пенсій у різні роки виникає необхідність застосування універсального показника заробітної плати. Єдиним таким показником, установленим на законодавчому рівні, є показник мінімальної заробітної плати. За таких умов застосування показника мінімальної заробітної плати у формулі для обчислення пенсії не суперечить пункту 3 розділу ӀӀ „Прикінцеві та перехідні положення” Закону № 1774.

Разом з тим заступником Міністра юстиції – Уповноваженим у справах Європейського суду з прав людини  у висновку щодо відповідності положенням Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та практиці Європейського суду з прав людини висловлено застереження про те, що варто утриматись від прийняття рішень, які спрямовані на збільшення розміру виплат і пільг, а отже, і збільшення видатків на їх фінансування, до моменту вирішення питання погашення заборгованості за рішеннями національних судів, винесених проти держави.

7. Підстава розроблення проекту акта

Проект акта розроблено Міністерством соціальної політики України за власною ініціативою.

Міністр соціальної
політики України                                         Марина ЛАЗЕБНА

____ _____________ 2020 р.

 

ПРОГНОЗ ВПЛИВУ

реалізації проекту Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”  щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення окремих категорій осіб” на ключові інтереси заінтересованих сторін

1. Суть проекту акта

Проектом акта пропонується визначити однакові умови для обчислення пенсій усіх учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, інших ядерних аварій, щодо яких встановлено причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою, іншими ядерними аваріями. Наразі право на отримання пенсій, обчислених з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, мають тільки військовослужбовці, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій.

2. Вплив на ключові інтереси заінтересованих сторін 

 

Заінтересована сторона

Ключовий інтерес

Очікуваний (позитивний чи негативний) вплив на ключовий інтерес із зазначенням передбачуваної динаміки змін основних показників (у числовому або якісному вимірі)

 

Пояснення (чому саме реалізація акта призведе до очікуваного впливу)

 

Короткостро-ковий

 

Короткостро-ковий

 

 

Особи з інвалідністю,  які брали участь у ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, інших ядерних аварій та особи, які одержують пенсію у разі втрати годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи

 

Отримання пенсій на рівних умовах з учасниками ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС з числа військовослужбовців        

 

позитивний

 

позитивний

Забезпечено однакові умови для обчислення пенсій учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (інших ядерних аварій), щодо яких встановлено причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою (іншими ядерними аваріями), а саме їх обчислення з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ

до проекту Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення окремих категорій осіб

Зміст положення акта

законодавства

Зміст відповідного положення проекту актаПояснення змін
Стаття 53. Виплата додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров’ю, та щомісячної компенсації сім’ям за втрату годувальника

Додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю, та щомісячна компенсація сім’ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи з урахуванням інших доходів не можуть перевищувати десяти прожиткових мінімумів, установлених для осіб, які втратили працездатність.

 

 

 

Стаття 57. Пільги по обчисленню середньомісячного заробітку

 

Обчислення середньомісячного заробітку провадиться відповідно до Закону України „Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування”.

 

У разі обчислення пенсії відповідно до частини другої статті 27 Закону України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” за бажанням того, хто звернувся за пенсією, середньомісячний фактичний заробіток для обчислення пенсії може визначатися за будь-які 12 місяців підряд роботи на територіях радіоактивного забруднення.

 

Якщо особа, яка звернулася за пенсією, пропрацювала на територіях радіоактивного забруднення:

 

менше 12 місяців, — середньомісячний заробіток визначається шляхом поділу загальної суми заробітку за календарні місяці роботи на кількість цих місяців;

 

не менше 30 календарних днів у двох місяцях, — середньомісячний заробіток визначається за будь-які фактично відпрацьовані 30 календарних днів роботи;

 

менше місяця, — середньомісячний заробіток визначається за цей календарний місяць з додаванням до заробітку на основній роботі.

 

Порядок обчислення середньомісячного заробітку для призначення пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи, призначеної відповідно до статті 54 цього Закону, визначається Кабінетом Міністрів України.

 

Особам, які брали участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1986 році, а також в евакуації населення на добровільній безплатній основі і стали особами з інвалідністю внаслідок Чорнобильської катастрофи, що підтверджено відповідними документами, пенсія по інвалідності за їх бажанням обчислюється з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, що був встановлений на час їхнього перебування в зоні відчуження.

Стаття 53. Виплата додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров’ю, та щомісячної компенсації сім’ям за втрату годувальника

Додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю, та щомісячна компенсація сім’ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи виплачується повністю незалежно від заробітної плати, пенсії чи іншого доходу.

 

 

Стаття 57. Пільги щодо обчислення заробітної плати

Обчислення заробітної плати проводиться відповідно до Закону України Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування”.

У разі обчислення пенсії відповідно до частини другої статті 27 Закону України Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” за бажанням того, хто звернувся за пенсією, заробітна плата для обчислення пенсії може визначатися за будь-які 12 місяців підряд роботи на територіях радіоактивного забруднення.

Якщо особа, яка звернулася за пенсією, пропрацювала на територіях радіоактивного забруднення:

менше 12 місяців, – заробітна плата визначається шляхом поділу загальної суми заробітної плати за календарні місяці роботи на кількість цих місяців;

не менше 30 календарних днів у двох місяцях, – заробітна плата визначається за будь-які фактично відпрацьовані 30 календарних днів роботи;

менше місяця, – заробітна плата визначається за цей календарний місяць з додаванням до заробітної плати на основній роботі.

Для обчислення пенсії по інвалідності відповідно до цього Закону особам із числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, визначених статтею 10 цього Закону, щодо яких встановлено причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою, а також особам, які брали безпосередню участь у ліквідації інших ядерних аварій та їх наслідків, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї і внаслідок цього стали особами з інвалідністю, і пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи за осіб з їх числа за бажанням заявника заробітна плата обчислюється виходячи з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року.

Порядок обчислення заробітної плати для призначення пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи, призначеної відповідно до статті 54 цього Закону, визначається Кабінетом Міністрів України.

Приведення до єдиного показника розрахунку пенсійних виплат – розміру базового нормативу для додаткових пенсійних виплат з урахуванням Рішення Конституційного Суду                            № 6-р/2018 від 17.07.2018

Визначення рівних можливостей пенсійного забезпечення учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, щодо яких встановлено причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою, а також осіб, які брали безпосередню участь у ліквідації інших ядерних аварій та їх наслідків, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї і внаслідок цього стали особами з інвалідністю

Стаття 59. Пенсії військовослужбовцям, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи

Пенсії військовослужбовцям призначаються з їх грошового забезпечення згідно з цим Законом та іншими законодавчими актами. Додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю, призначається відповідно до статті 51 цього Закону.

 

Особам, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї під час проходження дійсної строкової служби і внаслідок цього стали особами з інвалідністю, пенсія по інвалідності обчислюється відповідно до цього Закону або за бажанням таких осіб — з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року.

Стаття 59. Пенсії військовослужбовцям, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи

Пенсії військовослужбовцям призначаються з їх грошового забезпечення згідно з цим Законом та іншими законодавчими актами. Додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю, призначається відповідно до статті 51 цього Закону.

 

 

виключити

Стаття 60. Право вибору пільг та компенсацій особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

Особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, які мають одночасно право на інші пільги та компенсації, передбачені законодавством України, надаються за їх вибором пільги та компенсації відповідно до одного із законів України.

Стаття 60. Інші пільги та компенсації особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

 

Особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, можуть надаватись й інші пільги та компенсації, передбачені законодавством України.

Рішення Конституційного Суду № 6-р/2018 від 17.07.2018
 

Відсутня

Стаття 601. Органи, які здійснюють пенсійне забезпечення

Призначення та виплата пенсій, передбачених цим Законом, і щомісячної компенсації сім’ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи проводиться територіальними органами Пенсійного фонду України  відповідно до Закону України Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”.

Заповнення законодавчої прогалини щодо визначення органу, уповноваженого здійснювати пенсійне забезпечення
 

Відсутня

Стаття 602. Закон, що підлягає застосуванню

Призначення пенсій проводиться відповідно до законодавства, чинного на час звернення особи за призначенням пенсії. Перерахунок пенсій проводиться відповідно до законодавства, чинного на час проведення перерахунку пенсії.

Заповнення законодавчої прогалини щодо застосування закону в часі

 

Генеральний директор Директорату розвитку
соціального страхування та пенсійного забезпечення                                                                                   Валентина КУДІН
Міністерства соціальної політики України
___  ____________ 2020 р.   




ИСТОЧНИК: 



65 комментариев:

  1. Як обидно соби зарплати оформили задним числом а нам до2022 чекати

    ОтветитьУдалить
  2. Какой по счету в етом году законопроект

    ОтветитьУдалить
  3. Найперше. дозвльте привітати Вас з Новим Роком , Божаю Вам міцного здоров'я ,добробуту і миру в наших домівках!!!!
    а тепер мої міркування про цей законопроєкт, наголошую що на новий рік навіть не пригубив оковитої,!
    дивимося саму статтю;
    Стаття 10. Визначення осіб, які належать до учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС

    Учасниками ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС вважаються громадяни, які безпосередньо брали участь у будь-яких роботах, пов'язаних з усуненням самої аварії, її наслідків у зоні відчуження у 1986-1987 роках незалежно від кількості робочих днів, а у 1988-1990 роках - не менше 30 календарних днів, у тому числі проведенні евакуації людей і майна з цієї зони, а також тимчасово направлені або відряджені у зазначені строки для виконання робіт у зоні відчуження, включаючи військовослужбовців*, працівники державних, громадських, інших підприємств, установ і організацій незалежно від їх відомчої підпорядкованості, а також ті, хто працював не менше 14 календарних днів у 1986 році на діючих пунктах санітарної обробки населення і дезактивації техніки або їх будівництві. Перелік цих пунктів визначається Кабінетом Міністрів України.
    із норм статті випливає що цивільні також мають право на пенсію з 5 мінімалок !це дуже добре! але напрягає одне ! цифра в 57 тисяч осіб 1 категорії ! щось дуже замало! може я помиляюся ,але ця цифра не відповідає дійсності! і ще одне я не вірю цим наперсточникам!!! щоб ці віддали нам свої кошти неповірю! придумають таку формулу що ми взвиємо

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. миколо ти пишеш що 57 тис осиб 1 категории дуже замало та там все пидраховано хто од ковида хто от болячок хто од голода уйде з життя бо за год вони его не приймуть хай всим счястить и дожить до результата

      Удалить
  4. .... набирае чинностi с 1.01.22.!? И что, справедливость восторжествует? Или многообещающая "темная" лошадка? Год впереди, что он принесет для авторов "морковки", из партии политических банкротов?

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. очередной фейк

      Удалить
    2. А может с 2023 года, или лучше с 2024 года , чтобы наверняка? Каждая уходящая власть оставляет "сюрприз" своим приемникам, в наследие. Они скубутся, а народу приятный предвыборный нежданчик. Да шо у нас делалось искренне для народа? Все улучшения это политические интриги, дают-снимают, снимают-дают. Карусель,однако! Справедливостью тут и не пахнет.

      Удалить
  5. Пусть гражданским ликвидаторам это принесет улучшение, все ЗА, но ст.59ч.3 надо отстоять, балду им в чесночном соусе, а не отмену. 100% не один из этих сцыкунов-реформаторов в армии не служил.

    ОтветитьУдалить
  6. За такие изменения может быть новый майдан

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Нет, без бабосов майданов не бывает. Те, которые подымали на майданы, уже у власти были, и нажрались до сыта. Другие пошли по другому варианту, через многообещающее кино. Сколько сейчас дерьма вылили на голову народу, и тишина. Неее, нет бабок, нет тусовки.

      Удалить
  7. Если что, партизанскими дивизиями валим в п.543, военные ликвидаторы имеют в п.543 свою нишу. Атошники-инвалиды не позволят эту постанову бортонуть. Атошники пацаны молодые и горячие, а власть боится силу. Это ликвидаторов они игнорируют и постоянно перекраивают законы в сторону "улучшения"-уменьшения.

    ОтветитьУдалить
  8. З Новим Роком!
    С Новым Годом!

    ОтветитьУдалить
  9. Я думаю никуда валит не надо, в марте индексация и должны пересчитать пенсии по увеличению мин зарплата и средней годовой, я думаю Кз будет 2,9. Затем даже при изменении формулы у нас пенсия по закону меньше не может быть, а будет ежегодно инднексироааться.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. индексацию мартовскую перенесли на дальше

      Удалить
  10. Все прекрасно знают фамилию человека, который последний год "раскачивал лодку" в поисках справедливости. Конечно это его право, только к кому он взывает к справедливости? К тем кто "поборол" бедность, и взвинтили цены на коммуналку, и оправдывают зарплаты чиновникам от 500тыс.гр.? Это все равно, что попросить воров жить чесно. Этот человек глупец, романтик, или фанатик в поисках истинной справедливости? А теперь он заявляет: "Я хотел, как лучше", лучше это как, как обычно, с успехом ВЗАД? Как в 2011 году? Он осознает, что от его поисков справедливости, власть его же использует, и сделает крайним стрелочником, для провластных пакостей. За эти полтора года уже весь народ уже почувствовал улучшение на каждом шагу, так будет и с нашим улучшением.

    ОтветитьУдалить
  11. улутшение делается не бистро на ето уходят годи об етом пишут в истории украини

    ОтветитьУдалить
  12. очередной раз нас бортонули ,и это ещё не всё, дальше будет больше изменений в сторону ухудшения соц. защиты ликвидаторов всех категорий... дай бог дожить нам до улучшений...держитесь.. всех с НОВЫМ ГОДОМ И НОВЫМИ НАДЕЖДАМИ!!!

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. ликвидатори вспомнить хто вносив законопроекти в раду в 2020 р королевска тимошенко левочкин что то говорил розумков сейчяс законопроект от шмигаля все онас заботятся и ище били там товарищи но вот не вносил ище для своего рейтинга зеленский после будет покращення

      Удалить
  13. Вдовам ликвидаторов 1 категории пенсия больше чем ликвидаторов 2 категории 1986 года. где логика.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Середня пенсія вдів вища не тільки від ліквідаторів другої категорії катнгорії, а і першої. У вдів середня пенсія вище 5 тис.грн., а у ліквідаторів першої категорії 4700 грн.

      Удалить
    2. А ЛОГИКА В ТОМ,ЧТО ЁЁ ЛИКВИДАТОР УМЕР ЗАДОЛГО ДО ПЕНСИОННОГО ВОЗРАСТА И СМЕРТЬ ЕГО СВЯЗАНА С ЧЕРНОБЫЛЬСКОЙ КАТАСТРОФОЙ.

      Удалить
  14. нарики знову брешуть.піаряться.гарних та спокійних всім свят.

    ОтветитьУдалить
  15. Для анонима 14.57 .В 2014 году ,в 16 ,18 ,19 годах когда проходили в Киеве хода памяти вдовы принимают участие .В 2019 году вдову с Лубнов увезла скорая .Они добиваются и отстаивают свои права и не сидят на диванах и требуют от зависти принести им все на блюдечке .Вторая категория и третья ,вот вам пример того что поднимите свои задницы и выходите вместе с нами , а если будете сидеть и прятаться под юбками у своих жон , тогда придётся вам скулить от зависти и дальше .

    ОтветитьУдалить
  16. Уже сил нет что то требовать старый больной. Да поздно уже.

    ОтветитьУдалить
  17. Один маленький вопрос ПРОХОДИМЦАМ у власти (так как они приходят, и как правило, с позором уходят). Так вот, с какого бадуна, они своими некомпетентными мозгами имеют право менять законы ,на свое усмотрение? Если для них США, является образцом демократии и законности, то пусть обратят внимание, что там законы не менятся сотнями лет, а небольшие единичные поправки вносятся Конгрессом, и то только в крайнем стратегическом случае , путем скрупулезного аналитического обсуждения. Или у нас неисправимый "Гондурас"?

    ОтветитьУдалить
  18. Оюьясните толком, чем этот Проект плохой? Читал пару раз и так ничего не сообразил, где тут подвох. Слишком много расплывчатого текста и никак не могу ухватить сути.

    ОтветитьУдалить
  19. А дополнили ст.60 со значком один, потому что, согласно Постановлению КМУ от 22.08.18 номер 628 реформированы ПФУ и все в области ПФУ теперь "приеднані" к главным областным управлениям ПФУ по территориальности.

    ОтветитьУдалить
  20. Проект не плохой.
    Просто это проект, неизвестно когда примут и примут ли вообще.
    И если примут то действовать будет с 1.01.22г.
    Это вообще ноу-хау советоваться правительству с народом.
    Там Америку приводили в пример, так там не советуются.
    У них в депутатах сидят в основном юристы.

    ОтветитьУдалить
  21. Unknown2 янв. 2021 г., 08:31:00 Проект не плохой.
    Он не точто плохой он антиконституционнный и противоправный Как можно уменьшать пенсии части ликвидаторов ,чтоб повысить другой!?
    Это недопустимо.

    ОтветитьУдалить
  22. да неужели не понятно? очередной развод. сколько уже этих законопроектов? и каждый раз - то не успели внести- то не успели рассмотреть -то не успели внести поправки и каждый раз сдвигают по датам - сначала с 1 января 21 года потом с 1 июля 21года и наконец с1 января 22 года. уйдёт шмыгаль прийдёт другой и опять новый законопроект но уже с 23 года и так пока мы все не сдохнем... верить этим дебилам это идиотизм-прошу прощения за грубость... надеюсь что мой комент напечатают.

    ОтветитьУдалить
  23. Очень смущает 2022 год.По факту,день прожил,и слава Богу...Речь ведь идёт не о молодых,а о пожилых людях (УЛПА на ЧАЭС) причём с кучей болячек...

    ОтветитьУдалить
  24. Люди добрі не пакостіть! Я цивільний інвалід ліквідатор горою буду стоять за цей законопроект і нас таких багато!
    Ну це ж навіть зрозуміло і козі, що після його прийняття СУТТЄВО Зросте пенсія уцивільних інвалідів!

    ОтветитьУдалить
  25. Ликвидатор 2 категории 1986 год. Отработал 5 вахт была пятикратная оплата доза 20 рентген. Работа на самой станции 3 энергоблок. Направили из Южноукраинской АЭС останавливать остальные блоки. Сначала творился хаос как на войне никто толком не знал что делать. Небыло дозиметров незнали как пользуватся.У меня полно болезней ноги болят сердце болит высокое давление язва желудка головные боли.Живу на лекарствах.Пенсия 1900 гривен. Было бы справедливее давать компенсацию за вред здоровью за участие по годам и по дозе радиации.

    ОтветитьУдалить
  26. Ну так переходи с Чернобыльской на простую пенсию...

    ОтветитьУдалить
  27. НЕ ВЕРЮ. Гражданский лна 86г. 1кат. 2гр.

    ОтветитьУдалить
  28. А с чего взяли, что этот проект антиконституционный и плохой и уменшит пенсии части ликвидаторов?
    Ничего и никому он не уменшит. Просто гражданским насчитают как и военным. Если примут, вообще-то.
    Уже там с десяток выставляли. И ни один даже до рассмотрения не дошол.

    ОтветитьУдалить
  29. Все хотят одинаковые пенсии. Не дай Боже сосед получит на пару гривень больше.
    То катастрофа.

    ОтветитьУдалить
  30. Нет чернобыльской пенсии есть добавка 170 гривен за вред здоровю.

    ОтветитьУдалить
  31. В таблиці вказано, що з липня по грудень 2021
    середня пенсія для ліквідатора 1 категорії
    9954 грн.
    ПИТАННЯ : ЯКИМ ЧИНОМ РОХРАХОВАНА ЦЯ СУМА?

    ОтветитьУдалить
  32. Средня за 14,15,16 =3764.4 грн.
    3764.4 х 11% инф.=4178,5 грн.
    4178,5 х 80%(в кого скільки втрата працездатності по довідці МСЕК) х6000/ середня зарплата по економіці з якої сплачені страхові внески( приблизно 10900. Коефіцієнт зарплати приблизно 2.9).
    4178,5 х0.8х2.9=ПЕНСІЯ.

    ОтветитьУдалить
  33. Дякую, дуже доходчиво!,З Новии Роком, та Різдвом!
    Дай Бог, щоб прийняли.

    ОтветитьУдалить
  34. Що означає середня зарплата по економіці
    6000,? звідки сума 10900?, як вираховується коефіцієнт 2.9?
    Туман!

    ОтветитьУдалить
  35. Ответ Смотри формулу расчёта в постанове 1210 п. 59,3.

    ОтветитьУдалить
  36. Потрібно говорити "Будьласка, розтлумачте".
    Пояснюю:
    6000 грн. то мінімальна зарплата в Україні на 1 січня 2021 року.
    Щоб взнати коефіцієнт зарплати, її потрібно поділити на середню зарплату з якої сплачено страхові внески за 2020 рік.
    Ця середня виводиться в цифрах на початку наступного року за попередній.
    Я взяв в інтернеті середню по місяцям яка вже виведена та опублікована за 10 місяців.
    За листопад і грудень не було ще, тому я усереднив приблизно.
    Все додав за 12 місяців і поділив на 12. То і є середня за 2020 рік. А 6000 поділити на середню 10900 то і буде коефіцієнт 2.8-2.9.
    Туман для тих, хто не знає і не цікавився.
    А так нічого складного.
    Будьласка. Рахуйте.
    Хоча, все обраховано.
    То основна пенсія. Потрібно додати: 279.6 це додаткова по ст.50( вірніше по постанові КМУ),40% від прожиткового для осіб, що втратили працездатність( прожитковий 1769 грн.),50 гривень цільова допомога на прожиття по указу президента, і хто має пенсію за особливі заслуги перед Україною ( тобто за ордена і медалі) то окремо у кожного свій процент від прож.мін.для осіб,які втратили працездатність.
    Орден Червоної Зірки 30%, медаль За відвагу 33%.
    Надіюсь зрозуміло.

    ОтветитьУдалить
  37. Тут в другом обман.
    С марта должны применить коеффициет инфляции 11%.
    (Который без всяких расчетов и объявили ещё и год не закончился и ничего не выведено).
    Берется как средний за 18,19,20 годы.
    2018 год коеффициет 17%.
    2019 год 11%.
    А тогда чтоб получился средний 11% за три года
    за 2020 год коеффициет должен быть 5%.
    Это мистика учитывая ковит, спад экономики, убытки таможни и всю экономику.
    Он никак не меньше 11%.
    А я подозреваю, что тогда средний должен быть минимум 13-15- а то и 17%.
    Это значит, что у всех пенсионеров своровали внаглую и без зазрения совести,без всяких законов и постанов, в том числе и у ликвидаторов инвалидов ( и по зарплате и по 5 минимальных).
    Вот так-то.

    ОтветитьУдалить
  38. Плюс ко всему уже запланировали индекс инфляции на 22 год 10%, а на 23 год 9% ( согласно таблиц в проекте закона).
    Если 19 год 11%
    20 год 11%
    21 год 11%, то
    22 год должно быть не 10%
    А 11%(11+11+11):3= 11%.
    То исходя из расчетов на 23 год не 9%, а тоже 11%.
    Короче говоря, суммы посчитаны неправильно и процент инфляции тоже занижен.
    Значит опять обман и меньше пенсия.
    Вывод: наперсточники отдыхают.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Какая власть будет пенсионерам равнозначно компенсировать инфляцию процентом индексации? Та не в жизнь, да и для власти какой резон, а главное где брать средства, ЭКОНОМИКА В КРУТОМ ПИКЕ: +вирус, +дилетанты у власти, +не понимание приоритетов во внешней политике, и в выборе стратегических партнеров в мировой торговле. Петля с каждым годом тянется, а в итоге затянется. В итоге, власть берется за "спасательный круг", как обычно "улучшение" социальных программ. Кому лучше всего сделать "улучшение", а главное безопаснее, конечно это болеющим, стареющим, дряхлеющим.

      Удалить
    2. "Если 19 год 11%
      20 год 11%
      21 год 11%, то
      22 год должно быть не 10%
      А 11%(11+11+11):3= 11%."
      Ты внимательно посмотри как индексацию расчитывают, а ты средеарифметическое тулишь, экономист.

      Удалить
  39. Кое что хочу уточнить.
    Приоритеты во внешней политике выбраны правильно.
    МИД поработало на 5.
    С 1 января зона свободной торговли с Великобританией.
    Не сегодня-завтра будет зона свободной торговли с Египтом, Тунисом, Иорданией, Филиппинами и Китаем.
    Экспорт превысил импорт почти на 5% ВВП.
    Одна только зона свободной торговли с одной Великобританией принесем море инвестиций.
    Я уже не говорю про США.
    Всё делается довольно неплохо.
    Вижу одну ошибку: никто об этом не рассказывает и все хотят сегодня и сейчас, а так не бывает.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. "Кое что хочу уточнить."
      Так напиши статью обо всем этом Гордону, зачем здесь это писать?

      Удалить
    2. А что входит в экспорт? Наверное посное масло, пшеница, мед и древесина, ну и девочки конечно, а где высокотехнологичная продукция с высокой добавочной стоимостью? Это не партнерство, это сырьевой придаток, это позиция необьявленной колонии. Объяснял так грамотно, казалось, что думаешь также, ан нет, ошибся.

      Удалить
  40. 1кат.3гр.інв.,цивільний лівквідатор на тепер пенсія 3980.,після прийняття Закону
    Судячи з тлумачення unknowm(12.24)стане
    4178,5×0,6×2,9=7270.РАЗМЕР ИМЕЕТ ЗНАЧЕНИЕ!

    ОтветитьУдалить
  41. МЕЧТАТЬ НЕ ВРЕДНО- ВРЕДНО НЕ МЕЧТАТЬ!!! БУДЕТ ТАК, КАК ВЫГОДНО ГОСУДАРСТВУ.

    ОтветитьУдалить
  42. Надо наших девушек обложить хоть небольшим налогом за трудовую деятельность, и можете быть спокойными за свою старость! Денег на Пятикратку хватит не только для нашей 1-й. Но и для Второй с Третьей. Это наш высококонкурентный товар с высокой добавочной стоимостью ( за час, за два или за ночь ).

    ОтветитьУдалить
  43. Правда, что у инвалидов-партизан пенсия всего у 1 группы чуть больше 2000 тысяч? То есть 120% от минимального размера для нетрудоспособных? А то,что дают по постановлению КМ это временная мера? То есть если не будет денег у минфина, то пенсии для инвалидов войны могут упасть до 105-120 процентов?

    ОтветитьУдалить
  44. Так оно и есть, согласно закона по пенсиям инвалидам войны, Но это для инвалидов войны из числа СРОЧНИКОВ-солдат. А для КАДРОВЫХ военных там совсем иная ситуация! Там прапорщик или офицер, имеющий статус Инвалида Войны по 3-й группе инвалидности получает пенсию = 60% от своей зарплаты ( без учёта дополнительных выплат ), по 2-й группе = 80%, а по 1-й группе = 100%. Сравните со срочниками-солдатами. Это так по действующему ныне закону. А то что сейчас выплачивают инвалидам войны ( 36-525-650% ) - называется АДРЕСНОЙ ПОМОЩЬЮ и выплачивается не по Закону, а по Постановлению правительства. Это очень большая разница! Постановление могут в любой момент ОТМЕНИТЬ на вполне законных основаниях, а Закон отменить могут только большинством голосов в ВР.

    ОтветитьУдалить
  45. Очень много умных...так вот обьясните тупому: 1. Почему военные чернобыльци так уцепились за чернобыльские пенсиии, может выслуги мало?
    Вот у меня два товарища, военные получают пл своему военному Закону по 9500грн.и в ус не дуют!
    2.Почему 2,3 пятая, десятая категории не переходят на звичайну пенсію?
    Заранее умных благодарю.

    ОтветитьУдалить
  46. Патамушта, кадровых военных обманули и нарисовали постанову КМУ в которой учли звание, должность и выслугу лет.
    Это пол зарплаты.
    А другую половину ( надбавки за секретность, классность, премию и прочее) не учитывают.
    Когда примут Закон об изменения а ЗК "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" во втором чтении все военные уйдут на военные пенсии рядами и колоннами.
    О выслуге. Дело в том, что военному без выслуги пенсия не положена.
    Военные пенсионеры не "уцыпились". Они имеют право на разные виды пенсий и выбрали то, что каждому захотелось.
    И получают как ликвидаторы потому что они ликвидаторы.
    А какое кому дело?
    Гражданские тоже могли бы уйти на трудовую, а уцепились в Чернобыльскую.
    Что, стажу нету, а хочется бабла больше?

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Военные ликвидаторы,а гражданские погулять ездили,умный ты наш!

      Удалить
  47. Так бедных обманули ліквідаторів военных, что получают по 9,10 тысяч хоть ты по чернобыльской,хоть по военной( конечно же при наличии выслуги)! А гражданских не обманули!??? Сколько прошло аремени после принятия 851,543 Постанов?1 категория гражданских ликвидаторлв все это время надеялась, верила,ждала устранения дискриминации.Нарешті можновдадці розродились Законопроектом4555.
    Порадуйтесь за цивільних лікаідаторів,
    На все добре, здоров'я, всіх благ!

    ОтветитьУдалить
  48. Будет законопроект новый и для всех.

    ОтветитьУдалить
  49. Военные и так получают пенсии,а гражданские на минимален,где справедливость,умный ты наш?

    ОтветитьУдалить