Комітет з питань інтеграції України до Європейського Союзу розглянув законопроекти на відповідність праву ЄС та міжнародним зобов’язанням України у сфері євроінтеграції

На засіданні 20 січня Комітет з питань інтеграції України до ЄС розглянув низку законопроектів на відповідність праву ЄС та міжнародним зобов’язанням України у сфері євроінтеграції.

Члени Комітети розглянули два законопроекти, які пропонують скасувати в Україні переведення стрілок годинників – проект Закону «Про обчислення часу в Україні» № 4201 та альтернативний до нього № 4201-1. Щодо обох законопроектів Комітет ухвалив висновок, що вони не суперечать праву ЄС та цілям Угоди про асоціацію, але потребують доопрацювання, зокрема, щодо усунення правової невизначеності.

Окрім згаданих, Комітет також розглянув на засіданні законопроекти, які пропонують регулювати ринок газу, деревини, автомобільних перевезень тощо.

Такими, що не суперечать праву ЄС члени Комітету визнали проекти законів:

- про внесення змін до деяких законів України щодо надання пільг окремим категоріям громадян України, що звертаються за вчиненням консульських дій № 4539. Він пропонує надати пільги при сплаті консульського збору певним категоріям громадян України. Зокрема, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи, особам з інвалідністю І, ІІ груп та дітям з інвалідністю. Документ, за висновком Комітету, за своєю метою відповідає цілям Конвенції ООН «Про права осіб з інвалідністю» та Стандартним правилам забезпечення рівних можливостей для осіб з інвалідністю.

- про внесення зміни до статті 7 Закону України «Про автомобільний транспорт № 4376. Проект пропонує організацію пасажирських перевезень внутрішньообласними маршрутами, які будуть виходити за межі територіальної громади, покласти на обласні держадміністрації. Якщо ж автобусні маршрути загального користування пролягають між населеними пунктами в межах однієї територіальної громади (міські та/або приміські) – перевезення організовуватиме виконавчий орган місцевої ради територіальної громади. Проект, за висновком Комітету, за своєю метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері євроінтеграції. Альтернативний до нього проект № 4376-1 отримав такий самий висновок Комітету.

- про внесення змін до статті 16 Закону України «Про охорону атмосферного повітря № 4259. Проект регулює відносини у сфері поводження з контрольованими речовинами та товарами, що їх містять, і використання яких впливає на озоновий шар та зміну клімату. Комітет ухвалив висновок, що за своєю метою законопроект не суперечить зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу.

- про ринок деревини № 4197. За словами авторів проекту, документ спрямований на створення нормативної бази функціонування ринку деревини через поєднання вільної конкуренції і державного регулювання. Законопроект не суперечить праву ЄС, але потребує суттєвого доопрацювання з метою наближення до права Євросоюзу. Такий самий висновок отримав і альтернативний проект Закону № 4197-1, який також пропонує комплексне врегулювання відносин, пов’язаних з купівлею-продажем деревини, а також визначення правових, економічних та організаційних засад функціонування ринку деревини.

- про внесення змін до Закону України «Про Національне антикорупційне бюро України» № 4437. Він передбачає зміну процедури призначення та звільнення директора НАБУ. Комітет ухвалив висновок, що документ за метою не суперечить цілям Угоди про асоціацію, проте потребує доопрацювання задля повного врахування Рішення Конституційного Суду України № 11-р/2020. Такий самий висновок члени Комітету ухвалили і щодо двох альтернативних проектів № 4437-2 та № 4437-3 про внесення змін до Закону України «Про Національне антикорупційне бюро України».

Такими, що не відповідають праву ЄС, члени Комітету визнали проекти законів:

- про внесення змін до Податкового кодексу України щодо врегулювання деяких аспектів оподаткування самогоноваріння  № 4127 . Документ пропонує надати пільги при оподаткуванні фізичним особам-підприємцям, зайнятими самогоноварінням, за умови, якщо вони ще й виробляють молочну сировину. За висновком Комітету, положення проекту не відповідають міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

- про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо розвитку конкуренції на ринку природного газу та особливостей проведення біржових аукціонів з продажу природного газу № 4400 . Законопроект, зокрема, визначає особливості встановлення на біржових аукціонах стартової ціни природного газу, максимальної ціни, обмежень та окремих особливостей порядку проведення таких біржових аукціонів. Проект, за висновком Комітету, суперечить праву ЄС та потребує доопрацювання. До того ж, як і всі законопроекти у сфері енергетики, потребує висновку Європейської Комісії щодо сумісності із правом ЄС.

- про внесення змін до Закону України «Про Національне антикорупційне бюро України» (щодо приведення положень у відповідність до рішення Конституційного Суду України)  № 4437-1  за метою не суперечить цілям Угоди про асоціацію, проте не відповідає праву ЄС в частині статті 15 Регламенту № 883/2013 та потребує доопрацювання з метою повного врахування Рішення Конституційного Суду України № 11-р/2020.

Також народні депутати ухвалили План роботи Комітету на період 5-ої сесії Верховної Ради України ІХ скликання та пропозиції Комітету до проекту ас порядку денного наступної 5-ої сесії Верховної Ради України ІХ скликання.

 ИСТОЧНИК:

Комментариев нет:

Отправить комментарий