Щодо підвищення пенсійних і компенсаційних виплат громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

Комітет з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів рекомендує Верховній Раді включити до порядку денного сесії законопроекти щодо підвищення пенсійних і компенсаційних виплат громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

Члени Комітету розглянули два законопроекти - про внесення змін до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" щодо підвищення розміру пенсійних виплат №4031

і про внесення змін до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" щодо підвищення пенсій №4031-1.

Законопроектом №4031 передбачається припинення порушення статті 22 Конституції України та встановлення підвищених пенсійних і компенсаційних виплат громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Законопроектом передбачено, що:

додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, та щомісячна компенсація сім'ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи виплачується повністю незалежно від заробітної плати, пенсій та інших доходів;

максимальний розмір пенсії не може перевищувати десяти фактичних прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність.

Включення та розгляд на пленарному засіданні під час обговорення була обгрунтована тим, що у порушення статті 22 Конституції України, якою передбачено, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод, з метою зменшення зазначених виплат Законом України від 28.12.2014 №76 було вилучено норму, якою передбачено, що додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, та щомісячна компенсація сім'ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи з урахуванням інших доходів не можуть перевищувати десяти прожиткових мінімумів, установлених для осіб, які втратили працездатність.

Альтернативним законопроектом №4031-1 пропонується встановити такі розміри пенсійних виплат:

пенсії особам з інвалідністю, яким установлено причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою:

для учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, евакуйованих із зони відчуження, відселеним із зон безумовного (обов’язкового) відселення, осіб з інвалідністю з дитинства, які досягли повноліття:


по І групі інвалідності - 10 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;


по ІІ групі інвалідності - 8 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;


по ІІІ групі інвалідності - 6 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;

для інших осіб з інвалідністю, щодо яких установлений причинний зв'язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою:


по І групі інвалідності - 4 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;


по ІІ групі інвалідності - 3 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;


по ІІІ групі інвалідності, дітям з інвалідністю - 2 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність.

додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров’ю, особам, віднесеним до категорії 1:


особам з інвалідністю І групи - 100 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;


особам з інвалідністю ІІ групи - 75 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;


особам з інвалідністю ІІІ групи, дітям з інвалідністю, а також хворим внаслідок Чорнобильської катастрофи на променеву хворобу - 50 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, віднесеним до категорій 2, 3, 4: у розмірі 40, 30, 20 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, відповідно.

Проектом також передбачено взагалі скасувати норму про обмеження максимального розміру пенсій чорнобильцям.

Комітет ухвалив рішення про включення законопроектів №4031 і 4031-1 до порядку денного сесії на своєму засіданні 29 грудня 2020 року.. 

ИСТОЧНИК:


Проект
Вноситься народними
депутатами України
 
Королевською Н.Ю. 
Солодом Ю.В. 
Гнатенком В.С. 
Морозом В.В

  

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення змін до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" щодо підвищення пенсій

 

Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:

І. Внести до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (Відомості Верховної Ради, 1991 р., 16, ст. 200 із наступними змінами) такі зміни:

1. Статтю 50 викласти в такій редакції:

"Стаття 50. Додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоровю , особам, віднесеним до категорії 1

Особам, віднесеним до категорії 1, призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоровю, у розмірах:

особам з інвалідністю І групи 100 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;

особам з інвалідністю ІІ групи 75 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;

особам з інвалідністю ІІІ групи, дітям з інвалідністю, а також хворим внаслідок Чорнобильської катастрофи на променеву хворобу 50 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.".

2. Статтю 51 викласти в такій редакції:

"Стаття 51. Додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, віднесеним до категорій 2, 3, 4

Особам, віднесеним до категорії 2, щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, призначається в розмірі 40 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Особам, віднесеним до категорії 3, щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, призначається в розмірі 30 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Особам, віднесеним до категорії 4, щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, призначається в розмірі 20 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.".

3. Статтю 53 викласти в такій редакції:

"Стаття 53. Виплата додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, та щомісячної компенсації сім'ям за втрату годувальника

Додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, та щомісячна компенсація сім'ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи виплачується повністю незалежно від заробітної плати, пенсій та інших доходів.".

4. Частину третю статті 54 замінити двома частинами такого змісту:

"В усіх випадках пенсії особам з інвалідністю, яким установлено причинний звязок інвалідності з Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими:

для учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, евакуйованих із зони відчуження, відселеним із зон безумовного (обовязкового) відселення, осіб з інвалідністю з дитинства, які досягли повноліття:

по І групі інвалідності 10 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;

по ІІ групі інвалідності 8 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;

по ІІІ групі інвалідності 6 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;

для інших осіб з інвалідністю, щодо яких установлений причинний зв'язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою:

по І групі інвалідності 4 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;

по ІІ групі інвалідності 3 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;

по ІІІ групі інвалідності, дітям з інвалідністю 2 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність.

Порядок обчислення пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у звязку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи визначається Кабінетом Міністрів України.".

   5. Частину третю статті 67 виключити.

ІІ. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2021 року, крім пункту 2 цього розділу, який набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

2. Кабінету Міністрів України протягом місяця з дня опублікування цього Закону:

привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

 

Голова Верховної Ради
             України




ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" щодо підвищення пенсій"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття проекту акта

На розгляд Верховної Ради України внесено проект Закону про внесення змін до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" щодо підвищення розміру пенсійних виплат (реєстр. 4031).

Цим законопроектом передбачено, що:

- додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, та щомісячна компенсація сім'ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи виплачується повністю незалежно від заробітної плати, пенсій та інших доходів;

- максимальний розмір пенсії не може перевищувати десяти фактичних прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність.

В цілому підтримується соціальна спрямованість законопроекту щодо підвищення розміру пенсійних виплат. Проте, прямого підвищення пенсій цей проект не передбачає, оскільки питання пенсійного забезпечення чорнобильців "залишається в руках" Уряду. Тому пропонується альтернативний законопроект, який має на меті внесення інших змін щодо пенсійного забезпечення чорнобильців та визначення чітких норм про підвищення пенсій.

Стосовно питання соціального захисту чорнобильців в цілому слід зазначити.

Учасники ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС та її наслідків ціною свого життя і здоровя врятували людство від згубних наслідків Чорнобильської катастрофи катастрофи планетарного масштабу, за що заслуговують на велику вдячність, шану і належний соціальний захист. Десятки тисяч наших співвітчизників змушені були назавжди залишити рідні домівки на радіоактивно - забрудненій території. Понад 2 млн. українців до тепер відчувають негативний вплив Чорнобиля.

Статтею 16 Конституції України встановлено, що подолання наслідків Чорнобильської катастрофи, збереження генофонду Українського народу є обовязком держави.

Разом з тим, з прийняттям Закону України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" 76-VIII від 28 грудня 2014 року відбулось скасування низки соціальних гарантій особам, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, встановлених Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 28.02.1991 796-XII (далі - Закон 796).

Також відповідно до положень цього закону було закріплено право Уряду на самостійне визначення розміру додаткових пенсійних виплат.

Конституційний Суд України, розглядаючи справу щодо пільг і гарантій чорнобильців у своєму Рішенні від 17.07.2018 6-р/2018 зазначив, що обовязок держави щодо подолання наслідків Чорнобильської катастрофи катастрофи планетарного масштабу, збереження генофонду Українського народу зумовлює надання особливого статусу громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Конституційний Суд України підкреслює, що необхідність збереження генофонду Українського народу викликана, перш за все, незадовільною екологічною ситуацією, спричиненою, зокрема, Чорнобильською катастрофою, наслідком якої стало погіршення стану здоров'я населення, демографічний занепад, зростання смертності потерпілого від Чорнобильської катастрофи населення, захворюваності дітей, підвищення рівня інвалідизації населення. Вкрай серйозними наслідками, породженими цією катастрофою, є також проблеми соціально-психологічного характеру у постраждалих від Чорнобильської катастрофи громадян.

Отже, виконання державою обов'язку щодо збереження генофонду Українського народу потребує належного обсягу державних видатків, зокрема, у сферу охорони здоров'я, соціального забезпечення та їх ефективного використання; підтримання у належному стані санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, створення ефективних заходів щодо попередження захворювань, зниження ризиків для здоров'я людини, що пов'язані з радіоактивним забрудненням значної території та негативним впливом цього фактора на довкілля та громадян.

Зважаючи на сутність статті 16 Конституції України, Конституційний Суд України вважає, що закріплення передбаченого у ній обов'язку держави у розділі I "Загальні засади" Конституції України вказує на засадничий характер цього обов'язку та на необхідність виокремлення категорії громадян України, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи і потребують додаткових гарантій соціального захисту у зв'язку з надзвичайними масштабами вказаної катастрофи та її наслідків.

Встановлення у законах України пільг, компенсацій та гарантій громадянам України, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, обумовлено виконанням державою свого конституційного обов'язку, передбаченого статтею 16 Основного Закону України, щодо подолання наслідків Чорнобильської катастрофи та збереження генофонду Українського народу. Такі пільги, компенсації та гарантії є особливою формою відшкодування завданої шкоди вказаній категорії громадян, а тому скасування чи обмеження цих пільг, компенсацій і гарантій без рівноцінної їх заміни свідчитиме про відступ держави від її конституційного обов'язку.

Конституційний Суд України у Рішенні від 20 березня 2002 року                    5-рп/2002 у справі щодо пільг, компенсацій і гарантій наголосив на недопустимості скасування окремих пільг, компенсацій та гарантій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, зазначивши, що "відповідно до статті 16 Конституції України забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України, подолання наслідків Чорнобильської катастрофи є обов'язком держави. Одним із тяжких наслідків аварії на ЧАЕС стала втрата здоров'я громадянами. Законами України таких громадян віднесено до відповідних категорій, вони потребують відновлення втраченого здоров'я, постійної медичної допомоги та соціального захисту з боку держави".

У Рішенні у справі про рівень пенсії і щомісячного довічного грошового утримання від 11 жовтня 2005 року 8-рп/2005 Конституційний Суд України, зокрема, встановив, що Закон 796 визначає основні положення щодо реалізації конституційного права громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на охорону їх життя і здоров'я, оскільки відповідно до статті 50 Конституції України кожен має право на безпечне для життя і здоров'я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди; Конституційний Суд України неодноразово констатував, що Конституція та закони України виокремлюють певні категорії громадян України, які потребують додаткових гарантій соціального захисту з боку держави.

Скасування пільг, компенсацій та гарантій не відповідає конституційному обов'язку держави, передбаченому у статті 16 Основного Закону України, щодо осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, тому пільги, компенсації та гарантії є такими, що захищені Конституцією України від негативних наслідків для цієї категорії осіб при внесенні змін до законодавства України.

Враховуючи такі правові позиції Конституційного Суду України, а також підтримуючи роботу чорнобильських організацій щодо відстоювання прав та гарантій чорнобильців, які змінювалися на законодавчому рівні у бік погіршення, пропонується проект закону, яким передбачено відновлення і встановлення належного рівня пенсійного забезпечення постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи. 

2. Цілі та завдання проекту акта

Цілі та завдання законопроекту суттєве покращення пенсійного забезпечення чорнобильців шляхом встановлення у законі розмірів мінімальних пенсійних виплат та додаткових пенсій. 

3. Загальна характеристика і основні положення проекту акта

На відміну від проекту 4031 альтернативним проектом закону пропонується встановити такі розміри пенсійних виплат:

1) пенсії особам з інвалідністю, яким установлено причинний звязок інвалідності з Чорнобильською катастрофою:

для учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, евакуйованих із зони відчуження, відселеним із зон безумовного (обовязкового) відселення, осіб з інвалідністю з дитинства, які досягли повноліття: по І групі інвалідності 10 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність; по ІІ групі інвалідності 8 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність; по ІІІ групі інвалідності 6 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;

для інших осіб з інвалідністю, щодо яких установлений причинний зв'язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою: по І групі інвалідності 4 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність; по ІІ групі інвалідності 3 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність; по ІІІ групі інвалідності, дітям з інвалідністю 2 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність.

2) додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоровю, особам, віднесеним до категорії 1: особам з інвалідністю І групи 100 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність; особам з інвалідністю ІІ групи 75 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність; особам з інвалідністю ІІІ групи, дітям з інвалідністю, а також хворим внаслідок Чорнобильської катастрофи на променеву хворобу 50 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність..

3) додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, віднесеним до категорій 2, 3, 4: у розмірі 40, 30, 20 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, відповідно.

Також передбачено взагалі скасувати норму про обмеження максимального розміру пенсій чорнобильцям. 

4. Стан нормативно-правової бази у цій сфері правового регулювання

У цій сфері правового регулювання діють: Конституція України та Закон України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Реалізація проекту не потребує внесення змін до інших законодавчих актів України. 

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту закону на момент внесення не потребує додаткових видатків з Державного бюджету України. 

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття проекту акта

Прийняття проекту закону дозволить суттєво покращити пенсійне забезпечення осіб з інвалідністю з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, дітей з інвалідністю інвалідів та з осіб інвалідністю з дитинства, щодо яких встановлено причинний зв'язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою, шляхом встановлення достойного рівня пенсійних виплат.

Крім того, також буде забезпечено підвищення пенсійних виплат осіб, віднесених до категорій 2, 3, 4. 

 

Народний депутат
        України                                               Королевська Н.Ю.



ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ

до проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" щодо підвищення пенсій"

 

 

Зміст положення (норми) чинного законодавства

 

 

Зміст відповідного положення (норми) проекту акта

Стаття 50. Додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю , особам, віднесеним до категорії 1

Особам, віднесеним до категорії 1, призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України.

Стаття 50. Додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю , особам, віднесеним до категорії 1

Особам, віднесеним до категорії 1, призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю, у розмірах:

особам з інвалідністю І групи – 100 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;

особам з інвалідністю ІІ групи – 75 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;

особам з інвалідністю ІІІ групи, дітям з інвалідністю, а також хворим внаслідок Чорнобильської катастрофи на променеву хворобу – 50 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

 

Стаття 51. Додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, віднесеним до категорій 2, 3, 4

Особам, віднесеним до категорій 2, 3, 4 призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України.

Стаття 51. Додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, віднесеним до категорій 2, 3, 4

Особам, віднесеним до категорії 2, щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, призначається в розмірі 40 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Особам, віднесеним до категорії 3, щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, призначається в розмірі 30 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Особам, віднесеним до категорії 4, щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, призначається в розмірі 20 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

 

Стаття 53. Виплата додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, та щомісячної компенсації сім'ям за втрату годувальника

Додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, та щомісячна компенсація сім'ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи з урахуванням інших доходів не можуть перевищувати десяти прожиткових мінімумів, установлених для осіб, які втратили працездатність.

 

Стаття 53. Виплата додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, та щомісячної компенсації сім'ям за втрату годувальника

Додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, та щомісячна компенсація сім'ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи виплачується повністю незалежно від заробітної плати, пенсій та інших доходів.

Стаття 54. Державна пенсія особам, віднесеним до категорії 1 та у зв'язку з втратою годувальника

Пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи можуть призначатися за бажанням громадянина із заробітку, одержаного за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків, який визначається згідно із законодавством.

В усіх випадках розмір середньомісячної заробітної плати для обчислення пенсії за роботу у зоні відчуження у 1986-1990 роках не може перевищувати 3,0 тис. карбованців.

Умови, порядок призначення та мінімальні розміри пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи визначаються актами Кабінету Міністрів України з відповідних питань.

 

Стаття 54. Державна пенсія особам, віднесеним до категорії 1 та у зв'язку з втратою годувальника

Пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи можуть призначатися за бажанням громадянина із заробітку, одержаного за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків, який визначається згідно із законодавством.

В усіх випадках розмір середньомісячної заробітної плати для обчислення пенсії за роботу у зоні відчуження у 1986-1990 роках не може перевищувати 3,0 тис. карбованців.

В усіх випадках пенсії особам з інвалідністю, яким установлено причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими:

для учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, евакуйованих із зони відчуження, відселеним із зон безумовного (обов’язкового) відселення, осіб з інвалідністю з дитинства, які досягли повноліття:

по І групі інвалідності – 10 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;

по ІІ групі інвалідності – 8 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;

по ІІІ групі інвалідності – 6 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;

для інших осіб з інвалідністю, щодо яких установлений причинний зв'язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою:

по І групі інвалідності – 4 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;

по ІІ групі інвалідності – 3 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;

по ІІІ групі інвалідності, дітям з інвалідністю – 2 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність.

Порядок обчислення пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи визначається Кабінетом Міністрів України.

 

Стаття 67. Порядок підвищення розміру доплат, пенсій і компенсацій, передбачених цим Законом

Конкретні розміри всіх доплат, пенсій і компенсацій підвищуються Кабінетом Міністрів України відповідно до зміни індексу вартості життя і зростання мінімальної заробітної плати.

Крім індексації пенсії, яка здійснюється відповідно до законодавства про індексацію грошових доходів населення, у разі, якщо величина середньої заробітної плати в Україні за даними центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, за минулий рік зросла, то з 1 березня поточного року розмір пенсії підвищується в порядку, встановленому частиною другою статті 42 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Максимальний розмір пенсії (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів, установлених для осіб, які втратили працездатність. Тимчасово, по 31 грудня 2017 року, максимальний розмір пенсії (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) не може перевищувати 10740 гривень.

 

Стаття 67. Порядок підвищення розміру доплат, пенсій і компенсацій, передбачених цим Законом

Конкретні розміри всіх доплат, пенсій і компенсацій підвищуються Кабінетом Міністрів України відповідно до зміни індексу вартості життя і зростання мінімальної заробітної плати.

Крім індексації пенсії, яка здійснюється відповідно до законодавства про індексацію грошових доходів населення, у разі, якщо величина середньої заробітної плати в Україні за даними центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, за минулий рік зросла, то з 1 березня поточного року розмір пенсії підвищується в порядку, встановленому частиною другою статті 42 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Виключено.

 

  

Народний депутат України                                                  Королевська Н.Ю.


60 комментариев:

  1. Королевской законопроект 4031/1 понятен, интересен, но я так думаю надежды мало, а 4031 г. Тимошенко мало понятен и как по мне не интересный, но чтобы от нас отделаться, могут принять.

    ОтветитьУдалить
  2. Ответы
    1. Справедливый и понятен всем,согласен Дай Бог!

      Удалить
  3. Не стройте иллюзий. Девушка снова оседлала свою метлу, как в сказке. Читаю и думаю- может снова Союз возродился? Раз предлагают всем подряд манну небесную. Дурь все это, не верьте. Идет унификация льгот и чернобыльцы здесь не исключение. Кстати, для инвалидов могут предложить вот что- вот вам ваша рабочая пенсия, или пенсия из зарплаты на ликвидации. И аллес, все, значит. А если инвалид - вот тебе устленное медобслуживание в БЕЗНАЛИЧНОЙ форме- медикаменты, операции и стационары с поликлиниками. Зачем тебе, дряхлому, живые деньги?

    ОтветитьУдалить
  4. К сожалению, оппозиция это не власть. Дело оппозиции "кричать" за народ и набирать балы к следующей выборной компании. Оппозиция не несет ответственности за расходы бюджета. Все за НАС, пока в оппозиции, а прийдя к власти ....., ну все помнят.

    ОтветитьУдалить
  5. Пенсии 500 зарплаты 1000 евро.Уже не смешно. Неужели и правда кто то верит?Господи открой чакру заблудшим.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Верят к удивлению, верят и будут верить (на СЛОВО). Уйдет старое поколение верящих, прийдет новое "необстряленное", и тоже развесит уши. Обещающих за сказанные слова ,нужно держать "за яйца", желательно подписанными договорами, чтобы не забыли после прихода во власть.

      Удалить
  6. Какие пенсии? Вы, что, в какой стране живёте? Выносится два законопроекта, принимается законопроэкт Тимошенко, на него не надо особо затрат, а Королевской законопроект отбрасывают, так как не одобрил мин. финансов и Лазебная. Поэтому к 26 апрелю примут пустышку, но расскажут о большой любви.

    ОтветитьУдалить
  7. Есть еще один законопроект Шмыгаля 4555..который подали в Раду.Но почему то на комитете его не рассматривали...или он идет в Раду без рассмотрения7 Изходя из этого или все сведут на нет или примут закон Шмыгаля..ни то ни се..и как всегда останется как было..бла..бла..и будем ждать до того как исполниться этак лет 50-60 а со дня аварии на Чаэс.а в живых..ну с десяток человек!

    ОтветитьУдалить
  8. Это сказками прикармливают электорат, чтобы снова быть правителями. Скоро пообещают всем килограмм золота в качестве зарплаты, неужто поверят?

    ОтветитьУдалить
  9. Что на это скажет наш партизан Вова? Что то затих, аж скукота.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Наверное холодец варит на старый-новый год!

      Удалить
    2. Ні читаю бред чергового аноніма Готов торбу для грошей ОПЗЖ дасть!

      Удалить
  10. А почему нет комментариевот наши главных ликвидаторов - Хрущенко, Пооскурина, Неделько, Гайдака и до.? У них ведь более глубокие и обширные знания по этой проблематике.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Просто начался новий год и нових мулек

      Удалить
  11. Да они забили или положили большей и толстый на наши проблемы,у них сейчас другие заботы как во власть попасть.

    ОтветитьУдалить
  12. Можно поэтапно по годам попробовать

    ОтветитьУдалить
  13. Очередной популизм от Королевской и ОПЗЖ в целом. Намешала всех в одну кучу, ликвидаторов и пострадавших! Главная цель ее законопроекта - заработать дешёвую электоральную поддержку. Выставить себя, как защитницу обездоленных,заранее зная, что это грязный и ничтожный популизм! Что ей мешало быть инициатором подобного закона в то время, когда она была министром соцполитики и членом Кабинета министров! Гнусная провокаторша да и все!

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. ето только начало законопроектов в етом году запомните ети 2 и вспомните сколько их било в прошлих годах и где они даже не зашли в раду просто издеваются над нами всем нам здоровья и крепких нервов

      Удалить
  14. Эти законопроекты очень похожи на 4442 и участь их может быть та же .

    ОтветитьУдалить
  15. За наслідками розгляду Комітет прийняв рішення, що проект закону про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» щодо підвищення пенсій (реєстр. № 4031-1 від 22.09.2020), поданий народними депутатами України Королевською Н.Ю. та іншими, має вплив на показники бюджету (збільшуючи витрати державного бюджету, у тому числі для Пенсійного фонду України). У разі прийняття відповідного закону до 15 липня 2021 року він має вводитись в дію не раніше 1 січня 2022 року, а після 15 липня 2021 року - не раніше 1 січня 2023 року (або 1 січня наступного за цим року залежно від часу прийняття закону).



    Голова Комітету Ю.Ю. Арістов

    ОтветитьУдалить
  16. Почему нема аж 40 процентов от стегнули наши слуги народа как от себя отрывали Одно не пойму евакуйованих із зони відчуження, відселеним із зон безумовного (обов’язкового) відселення, осіб з інвалідністю з дитинства, які досягли повноліття: по І групі інвалідності – 10 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність; по ІІ групі інвалідності – 8 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність; по ІІІ групі інвалідності – 6 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність А ЛИКВИДАТОРАМ 2-КАТЕГОРИИ ФАКТИЧЕСКИ НИЧЕГО И ВСЕ МОЛЧАТ Только ленивые не поделали своим детям в трех областях Сам знаю в Житомирской обл в одной семье по несколько детей инв ЧАЭСИ дети и переселенцы будут получать в десятки раз больше ликвидаторов 2 категории и все они облученные и больные Не подумайте что мне жалко денег они не мои но ликвидатор есть ликвидатор есть у него группа или нет особенно 86-87 год

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. та вы же лежите на диване и пальцем не шевелите а кто вам добавит .это не справедливо припятским добавят, а второй и третей категории шиш с маком .до сиделись так вам и надо и дальше лежите бздите 2-3 категория .лижбы инвалидам припятским было хорошо они же работали а вы ликвидаторы спали под станцией чаэс

      Удалить
    2. Уважаемый 2кат.,а ты хотябы раз был на акции протеста могу за тебя ответить нет не был.Правильно вам советуют вас много поднимите свои задницы с диванов и в Киев отстаивать свои права,да нет вы хотите сидеть на диване а инвалиды будут за вас ездить на акции нет так не будет.Если бы вы нас поддерживали на акциях мы бы вас сейчас тоже поддержали как то так.

      Удалить
    3. Ликвидатор 86г 2кат.Когда надо было мы были первыми. Сейчас нет здоровья и денег что бы бегать возле ВР. Есть депутаты они должны принять справедливые законы. По году участия и дозе радиации.

      Удалить
    4. Х..ло ТЫ а не Ликвидатор, провокатор кабминовскияй. СМ куда ты смотришь, заблокируй ты этого Ликвидатор 86г 2кат. он на всех сайтах гадит, оскорбляет инвалидов ликвидаторов. Как долго мы будем терпеть это хамство в свой адрес?

      Удалить
    5. Чого ви так. Не хай виступає треба всіх вислухати. В дебатах народжується правда.

      Удалить
    6. Мне кажется 2 категория ликвидаторов незаслужено забыта .

      Удалить
    7. ликвидаторы 2 категории не заслужили пенсию а припятские и отселённые заслужили и станцию даже не видели некоторые инвалиды .это такая справедливость по припятски да

      Удалить
  17. Этот проект, как и остальные, не будет принят НИКОГДА.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Зачем так грубо? Зачем лишать людей сладкой надежды? В законопроекте такую "халву" обещают. Сладкие неосуществимые мечты в староновогоднюю ночь.

      Удалить
  18. Эти два закона ели ели протянули на комитете чтобы они зашли в Раду.Но они там и умрут как и все остальные. А вот кабминовский имеет право на жизнь,но если его и примут непонятен механизм расчета пенсий.И второе сначала его хотели внести с 1 июля 2021.
    А теперь предлагают с 1 января 2022г.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Живём в 2021году,а по постановке 1210 гражданским ликвидаторам пенсии рассчитываются из среднего заработка за 2006г 928 гривен и почему не хотят осовременить пенсии хотя бы ,как всем пенсионерам за 2014,16,17г из 3764гр,беспредел!!!!!

      Удалить
  19. Многие не дождутся

    ОтветитьУдалить
  20. просто вывезли два гос-долга это 250 милиардов баксов могут думаю и бросить косточку в нашу сторону мол смотрите какие мы добряки

    ОтветитьУдалить
  21. Читаю та перечитую? Думка одна звідки такі коментатори в державі?
    Бери працюй рне накомпі а під ВР або КМУ підвласним імям !

    ОтветитьУдалить
  22. Украина разграблена,обворована олигархами и чиновниками -банкрот!Люди не ведитесь на провокации!Пенсии не увеличат,дай бог сохранить их!

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Дай Бог с голоду бы не умереть и не замерзнуть.

      Удалить
    2. А как же заявления о небывалых успехах и достижениях после революции гидности?

      Удалить
    3. А че так грустно? Пенсии добавляют, мин.зарплату увеличивают. У моего друга была 17120гр. стала 17690гр., 570гр. на плюс, это не хило в период развала, и так по два раза в год. Пусть занимают у МВФ и платят. Может у нас стратегия такая "ХОМУТОВАЯ ЭКОНОМИКА", как говорят "ТИТАНИК ТОНЕТ, А ОРКЕСТР ИГРАЕТ".

      Удалить
    4. А че так грустно?
      Так порадуйся за друга, а не считай деньги других.

      Удалить
  23. Нужен один законопроект,ясный и понятный для всех ЛПА на ЧАЭС,определённый временем,т. е. когда конкретно заработает,с какой даты...А остальное всё от лукавого.Искусственно тянут время, мотивируя заботой обо всех и сразу...Кабминовский законопроект 4555 более реалистичный, с меньшими затратами, и то не слишком хотят принимать... Сейчас забьют голову другими законопроектами,а потом как всегда скажут,что нет средств воплотить его в жизнь.Теория бесконечности...,при помощи разных законопроектов... и нагнетание страстей,которые ни к чему хорошему ни приводят.А ведь банально нужно решить справедливо вопрос с инвалидами- ликвидаторами , особенно которые тяжело болеют...

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Как понять тяжело болеют? А инвалиды, что могут не болеть? Хотя болеют ликвидаторы и без инвалидности. Посмотрите новости, назревают кризисы во всем, в коммунальной сфере с платежами, да и вообще в экономике хаос и рзвал. Мы ждем улучшений, как бы не обращая, на то что происходит за окном. Мы несгибаемые оптимисты? , если ДА, то это похвально.

      Удалить
  24. Скоро будет новый и реальный.

    ОтветитьУдалить
  25. Нас всех когда-то уконтрапупят, рано или поздно.

    ОтветитьУдалить
  26. Новый законопроект со вчера с 14 часов дня в администрации Президента.
    Проходной, адекватный и весьма достойный.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. А ты, хто секретарша? При чем тут президент?

      Удалить
    2. Не хами и не тыкай незнакомым людям. Отвечу в твоём стиле. Тебе лучше не знать кто я.

      Удалить
  27. что ти имеешь в виду ? какой закон и чего он у президента?

    ОтветитьУдалить
  28. Ждём опубликования от С.М.
    Читайте на сайте.

    ОтветитьУдалить
  29. очередной развод для нас какой по счету в етом году за 14 дней

    ОтветитьУдалить