ІНІЦІАТИВНА ГРУППА ПОВІДОМЛЯЄ

До Ініціативної групи сьогодні, 28.04.2021 року, від голови підкомітету з питань соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Арсенюка О.О. надійшла наступна інформація:  

1.Новий висновок Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів від 26.04.2021 року щодо законопроекту №4555 «Про внесення змін до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення окремих категорій осіб». 

2.ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ до проекту Закону України "Про внесення зміни до статті 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" на виконання Рішення Конституційного Суду України від 7 квітня 2021 року № 1-р(ІІ)/2021 стосовно пенсійного забезпечення осіб з інвалідністю, щодо яких встановлено причинний зв'язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою". 

Член Ініціативної групи Білоєнко В.М.



ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 Відповідно до статті 16 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» Комітет з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів розглянув на своєму засіданні 26 квітня 2021 року проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення окремих категорій осіб (реєстр. № 4555), поданий Кабінетом Міністрів України, зазначає наступне.

Проектом Закону України про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення окремих категорій осіб (реєстр. № 4555) передбачено урегулювання питання забезпечення права на отримання державної пенсії, обчисленої з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, для всіх учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, щодо яких встановлено причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою, осіб, які брали безпосередню участь у ліквідації інших ядерних аварій та їх наслідків, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї і внаслідок цього стали особами з інвалідністю.

Міністерство фінансів України застерігає, що прийняття законопроекту реєстр. № 4555 впливатиме на виконання Закону про Державний бюджет України у поточному та наступному бюджетних періодах.

Міністерство соціальної політики України повідомляє, що законопроект реєстр. № 4555 потребуватиме додаткових видатків у 2022 році на суму 1 158 млн. грн. на рік (з 10 відсотковою індексацією), у 2023 році – відповідно 1 262 млн. грн. на рік (9-відсоткова індексація).

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України зауважило, що реалізація положень законопроекту потребуватиме додаткових видатків за рахунок коштів Державного бюджету України. У зв’язку з цим звертаємо увагу на вимоги ст. 91 Регламенту Верховної Ради України та ст. 27 Бюджетного кодексу України щодо необхідності подання фінансово-економічного обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки), що стосуються всіх законопроектів, прийняття яких призведе до змін показників бюджету не лише у поточному році, а й у подальшому. Відповідно до зазначених нормативних актів таке обґрунтування (яке не додано до законопроекту) має бути надано з урахуванням того, що, якщо запропоновані зміни показників бюджету передбачають зменшення надходжень бюджету та/або збільшення витрат бюджету, до законопроекту подаються пропозиції змін до законодавчих актів України щодо скорочення витрат бюджету та/або джерел додаткових надходжень бюджету для досягнення його збалансованості.

За результатами розгляду, Комітет Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів, керуючись частиною першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України, прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення окремих категорій осіб (реєстр. № 4555), поданий Кабінетом Міністрів України,

прийняти за основу.

Водночас Комітет вирішив рекомендувати доопрацювати законопроект до другого читання з урахуванням правок і пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи, скоротивши строк подання таких правок і пропозицій та внести на розгляд Верховної Ради України у другому читанні з урахуванням абзацу першого частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради України в частині внесення змін до статті 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 07.04.2021 року № 1-р(ІІ)/2021.

Співдоповідачем на пленарному засіданні Верховної Ради України визначено Голову Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Третьякову Г.М.

Проект Постанови Верховної Ради України додається. 

 

Голова Комітету                                      Г. Третьякова


ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ

до проекту Закону України "Про внесення зміни до статті 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" на виконання Рішення Конституційного Суду України від 7 квітня 2021 року № 1-р(ІІ)/2021 стосовно пенсійного забезпечення осіб з інвалідністю, щодо яких встановлено причинний зв'язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою" 

 

Зміст положення (норми) чинного законодавства

 

 

Зміст відповідного положення (норми) проекту акта

Стаття 54. Державна пенсія особам, віднесеним до категорії 1 та у зв'язку з втратою годувальника

В усіх випадках розмір середньомісячної заробітної плати для обчислення пенсії за роботу у зоні відчуження у 1986-1990 роках не може перевищувати 3,0 тис. карбованців.

Умови, порядок призначення та мінімальні розміри пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи визначаються актами Кабінету Міністрів України з відповідних питань.

 

Стаття 54. Державна пенсія особам, віднесеним до категорії 1 та у зв'язку з втратою годувальника

В усіх випадках розмір середньомісячної заробітної плати для обчислення пенсії за роботу у зоні відчуження у 1986-1990 роках не може перевищувати 3,0 тис. карбованців.

В усіх випадках розміри пенсій для осіб з інвалідністю, щодо яких встановлено причинний зв'язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими:

по I групі інвалідності – 10 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;

по II групі інвалідності – 8 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;

по III групі інвалідності – 6 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;

дітям з інвалідністю – 3 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність.

18 комментариев:

  1. А,что с 59ст.ч.3? Остаётся или нет?

    ОтветитьУдалить
  2. Пострадавшие угорают в том, что опять рядом с ликвидаторами. Не оторваться однако.

    ОтветитьУдалить
  3. Ну вот наконец-то пришли к тому, чтобы без нарушения КУ.
    И теперь и командированные и военнослужащие будут довольны, если ВР завтра примет вышеуказанный текст ст.54.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Владимир,а вы слушали министра соцполитики? она говоря про 4555 сказала четко и понятно ЦЕ ЗВИЧАЙНО НЕ БУДЕ 6-8-10
      думаете реально на следующий день мнение изменилось и откудато появилось 6-8-10
      Они же целые слайды сделали там нет таких рачетов?

      Удалить
    2. ...или отложит до секверстирования(пересмотра в сторону уменьшения каких-либо статей)бюджета на 2021г!!!

      Удалить
    3. А про шкоду,заподіяну з 01.01.2015р.,чому ніхто не згадує.За неї треба буде боротися через суди!!!

      Удалить
    4. Анонимному 21:54
      Слушал, но в итоге комитет ВР так решил и принимать это изменение не по сценарию минсоца будет ВР, а Лазебная, если ВР примет как по тексту ясно, что не изменит.

      Удалить
  4. Чорнобильці , Давайти жити дружно ліквідатори , евакуйовані , відселені, потерпілі , всі ми хворіємо і хай нарешті приймуть хоть одне рішення ну це точно небуде 6 8 10 вони щось придумали

    ОтветитьУдалить
  5. Не проголосують,Мінсоц і КМУ скаже ми все для Вас зробили, але ми не вині, що депутати не прийняли.

    ОтветитьУдалить
  6. Этот комментарий был удален автором.

    ОтветитьУдалить
  7. Так с минимальной зарплаты будет перерасчет или с прожиточного минимума ,как в проекте ?

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. с прожиточного минимума для НЕТРУДОСПОСОБНЫХ ( на сегодня это 1769 грн)

      Удалить
  8. Сволочи про ликвидаторов 86г 2 кат даже не вспоминают.

    ОтветитьУдалить
  9. Третьякова протащила свой законопроект 4555 ВР проголосовала взела за основу с изменениями в первом чтении

    ОтветитьУдалить
  10. Лик.1987.инв.2гр.29 апр. 2021 г., 12:56:00

    Проголосовали в первом чтении,за 340 голосов. Теперь сколько ждать второе чтение ? Ведь множество депутатов настаивают ,что-бы сейчас пересмотреть бюджет и начать выплачивать в этом году по 4555.Удачи и терпения минимальщикам и командировочным ликвидаторам.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. да не будет в этом году - ясно сказано- с января 22 года- в этом году нет бабла. в бюджете НЕ ПРЕДУСМОТРЕНО.

      Удалить
  11. А как же минимальщики 1 категории ,ликвидаторы 1986 года,или им пенсию повышать не надо?????

    ОтветитьУдалить
  12. А как же минимальщики 1 категории ,ликвидаторы 1986 года,или им пенсию повышать не надо?????

    ОтветитьУдалить