Звернення ІГ до Голови Верховної Ради України

 
















22/02-21-01  від 21 лютого 2022 р.

 

Голові Верховної Ради України
Р. О. Стефанчуку

 

 

 

 

 

Контактна особа:
Гайдак Віктор Васильович
Посвідчення: Серія А, № 033695
пр-т Героїв Сталінграду, 61, кв. 77, м. Київ, 04213
Тел.: (095) 683-75-16
Е-mail: v.v.gaydak@gmail.com

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 

 

Відповідь просимо надати за адресою:
пр-т Героїв Сталінграду, 61, кв. 77, м. Київ, 04213
та продублювати в електронному вигляді на
Е-mail: v.v.gaydak@gmail.com

 

Звернення:

 

Шановний Руслане Олексійовичу!

 

До Вас звертаються учасники Ініціативної групи, які представляють інтереси Зборів громадян, членів територіальних громад сіл, селищ та міст України з числа учасників ліквідації Чорнобильської катастрофи від 15 областей України та м. Київ, які відбулися 25 жовтня 2017 року.

Прослухавши Вашу промову на відкритті сьомої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання від 1 лютого 2022 року учасники Ініціативної групи з задоволенням відмітили наголос, зроблений Вами на тому, що Верховна Рада України у своїй діяльності керується конституційним принципом, найбільш важливим, що  людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. 

Учасники Ініціативної групи уважно слідкують за діяльністю Верховної Ради і повністю погоджуються з тим, що попередня сесія парламенту ознаменувалася прийняттям важливих  законів. 

Важливе значення для громадян України має те, що Депутати Верховної Ради своєю діяльністю  забезпечили можливість участі громадян в управлінні державними справами. 

Учасники Ініціативної групи скористались такою можливістю, взявши участь у законотворчому процесі спільно з Народними Депутатами України, зокрема, з МФО «Слобожанщина».

Результатом такої співпраці, завдяки прийнятому Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення окремих категорій осіб № 1584-IX від 29.06.2021 р., стало часткове усунення дискримінації (диспропорції у пенсійному забезпеченні) по відношенню до цивільних громадян, які були відряджені з підприємств, організацій та установ з метою ліквідації Чорнобильської катастрофи.

            Наразі цивільні громадяни стали отримувати пенсії нарівні з громадянами, які були залучені через військкомати (які відносяться до Категорії 1), але питання усунення дискримінації (диспропорції у пенсійному забезпеченні) повністю не вирішено з точки зору «встановлення справедливих пенсій для людей, які знаходяться в одній групі за ознакою, яка характеризує їх рівність, в даному випадку - статус: «Учасник ліквідації Чорнобильської катастрофи».

            Ініціативна група цілком підтримує запровадження важливих для суспільства реформ,  зокрема, про «чесну і справедливу пенсійну реформу» та має бажання продовжити співпрацю з Верховною Радою України з метою втілення в життя запроваджених реформ.

            Позитивний досвід співпраці між Ініціативною групою і Верховною Радою України був відмічений у листі Голови Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів № 04-30/15-2021/410569 за підписом Г. Третьякової: «Комітет висловлює вдячність за активну громадянську позицію, небайдужість до соціально-економічних змін, що відбуваються в українському суспільстві, та запевняє, що керуючись наданими Конституцією та законами України повноваженнями, використовуватиме всі важелі парламентського впливу у напрямі вдосконалення національного законодавства задля поліпшення рівня життя громадян України».

Для наведення Конституційного ладу у державі щодо встановлення справедливого пенсійного забезпечення для учасників ліквідації Чорнобильської катастрофи, виходячи з рекомендацій Національного Юридичного Університету ім. Я. Мудрого, необхідно визнати та виправити помилки, які закладені у чинному законодавстві України, зокрема у Законі України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» № 796-ХІІ (далі - Закон) та у Постанові Кабінету Міністрів України № 1210 (зі змінами, внесеними Постановою КМ України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1210 і від 26 вересня 2012 р. № 886»  № 1307 від 09.12. 21 (Додаток № 1) 

Ситуація сьогодення:

Чинним законодавством України створені умови, які мають ознаки дискримінації, серед однієї групи людей, які об’єднані за ознакою Статусу «Учасник ліквідації Чорнобильської катастрофи», а саме;

у пенсійному забезпеченні;

щодо отримання довідки про заробітну плату за роботу у зоні відчуження;

при встановленні Статусу “Особа з інвалідністю внаслідок війни. 

Дискримінація у пенсійному забезпеченні.

Порівняльна таблиця:

Учасник ліквідації Чорнобильської катастрофи

на 01.01.2022р.

 

Пенсійна виплата

 

Пенсія

 

Додаткова пенсія

Доплата особі з інвалідністю внаслідок війни 

 

Цільова грошова допомога

 

(цивільний)

(80 % втрати 

працездатності)

 

12 974, 78 грн

12 595, 18 грн

(з 5 мін. ЗП по формулі КМУ)

з даних Рішення ПФУ з середньомісячного заробітку

15 743,98

з 1 січня 2022р.

 

379,60 грн

 

 

 

(військовозобов’язаний)

(80 % втрати 

працездатності)

 

13 798, 38 грн

12 595, 18 грн

(з 5 мін. ЗП по формулі КМУ)

з даних Рішення ПФУ з середньомісячного заробітку

15743,98

з 1 липня 2019р.

 

379,60 грн

 

773,60 грн

 

50,00 грн

(військовослужбовець строкової служби)

(80 % втрати 

працездатності)

16 699, 66 грн 

15 496, 46 грн

(з 5 мін. ЗП по формулі КМУ)

з даних Рішення ПФУ з середньомісячного заробітку

19370,57

з 1 жовтня 2017р.

379,60 грн

773,60 грн

50,00 грн

(військовозобов’язаний)

(80 % втрати 

працездатності)

по судовому

рішенню

з 01.01.2022р.

не перерахували

25 203, 20 грн

 

24 000, 00 грн

(з 5 мін. ЗП по прямій дії ст. 59)

з даних Рішення ПФУ з середньомісячного заробітку

30000,00 (6000 х 5)

(по 2021 року)

379,60 грн

773,60 грн

50,00 грн 

(цивільний)

(70 % втрати 

працездатності)

з довідки про зарплату

 

15 653, 24 грн

15 273, 64 грн

(по з/п)

з даних Рішення ПФУ з середньомісячного заробітку

21819,49 

379,60 грн

 

Осучаснення вже зараз

 

3000 крб. : 179 крб. (1986 г.) = 16,76 (Кз - максимальний коефіцієнт заробітної плати)

2006 р. -  928,26 грн.  (середня заробітна плата (дохід) в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески, за 2006 рік)

2022 р. - 5426,56 грн. (середня заробітна плата (дохід) в Україні, з якої (якого) сплачено страхові внески за 2014-й, 2015-й та 2016 роки, збільшена (збільшений) на відповідні коефіцієнти збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої (якого) сплачено страхові внески, який враховується для обчислення пенсії, визначені починаючи з 2019 року)

5426,56 х 16,76 = 90949,15 грн. (середньомісячний заробіток)

90949,15 х 0,80 = 72759, 32 грн. (Пенсія з 80 % втрати працездатності)

ст. 67 - максимальний розмір пенсії не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів, установлених для осіб, які втратили працездатність

10 х 1934 грн. (мпм) = 19340 грн.

 

Позиція Ініціативної групи щодо категорій, які застосовуються як критерії при визначенні, встановленні, розрахунку пенсій (порядок, механізм, формула, тощо) при вирішенні питань пенсійного забезпечення.

 

Такі критерії як:

·         заробітна плата за роботу у зоні відчуження;

·         заробітна плата за роботу по основному місцю роботи;

·         доза опромінення;

·         кількість виїздів;

·         час перебування в зоні;

·         інвалідність;

·         каліцтво;

·         втрата працездатності;

·         захворювання (діагноз) особливо коли мова йде про довідки МСЕК, де прописано, що захворювання  пов'язане з роботами по ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС (чомусь не з радіаційним впливом, а з роботою по ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС).

не можуть застосовуватися при визначенні, встановленні, розрахунку пенсій громадянам, які брали участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи тому, що ці критерії мають відношення у кожному конкретному випадку виключно до кожного особисто і вони (такі критерії) відображають або стан здоров'я, або мають матеріальну ознаку як, наприклад заробітна плата за роботу у зоні відчуження (дохід) що не є об'єктивним показником, який мав би відображати відношення до всіх учасників ліквідації Чорнобильської катастрофи.

Всі вище перераховані критерії тим чи іншим чином будуть створювати умови дискримінації при розрахунку пенсії. 

Тільки один критерій об'єднує учасників ліквідації Чорнобильської катастрофи в одну групу людей і може об'єктивно бути спільним - це Статус «Учасник ліквідації Чорнобильської катастрофи» і тому для встановлення соціальної справедливості у пенсійному забезпеченні розрахунок пенсій необхідно здійснювати за єдиною універсальною формулою з застосуванням одного з критеріїв (розмір середньої заробітної плати для обчислення пенсії, мінімальна зарплата, прожитковий мінімум, мінімальна пенсія за віком, мінімальна пенсія для непрацездатних, тощо)

Всі інші пенсійні виплати (надбавки, підвищення, доплати до пенсій, тощо) врегульовувати додатковими доплатами до основної - Державної пенсії.

Виходячи з ситуації сьогодення Ініціативна група розробила новий концептуальний підхід для вирішення питань Чорнобильської проблематики під назвою «Рівність серед рівних» (Додаток № 2).

 

Щодо отримання довідки про заробітну плату за роботу у зоні відчуження.

 

Відповідно до ст. 54 ЗУ № 796-ХІІ:

«Пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи можуть призначатися за бажанням громадянина із заробітку, отриманого за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків, який визначається згідно із законодавством. Дружинам (чоловікам), які втратили годувальника із числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесених до категорії 1, пенсія у зв’язку з втратою годувальника призначається незалежно від причинного зв’язку смерті з Чорнобильською катастрофою.

Одночасно, виходячи з відповіді № 2800-030102-8/6110 від 31.01.2022 Пенсійного Фонду України:

«Згідно з формулою, наведеною в пункті 9 Порядку № 1210, обчислюється пенсія по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання внаслідок Чорнобильської катастрофи, особам з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (категорія 1) з урахуванням заробітної плати, отриманої за роботу в зоні відчуження.

Згідно з формулою, наведеною в пункті 9-1 Порядку № 1210, обчислюється пенсія по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання внаслідок Чорнобильської катастрофи, зокрема особам з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (категорія 1), за їх бажанням, виходячи із заробітної плати, визначеної з п'ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року».

Тобто, наразі пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання внаслідок Чорнобильської катастрофи обчислюються громадянам з числа учасників ліквідації Чорнобильської катастрофи, які знаходяться в одній групі людей, об’єднаних за ознакою статусу: «Учасник ліквідації Чорнобильської катастрофи» і відносяться до Категорії 1, за різними механізмами (формулами, тощо) в результаті чого отримують різні пенсії, про що свідчать дані вищенаведеної таблиці.

Слід зазначити, що довідку про заробітну плату за роботу в зоні відчуження, цивільний громадянин, який був відряджений для участі у ліквідації Чорнобильської катастрофи, враховуючи відповідь Галузевого державного архіву служби безпеки України (достовірність і точність копії з оригіналом, який зберігається в Галузевому державному архіві служби безпеки України) у фонді 11, архівної справи № 9921, т. 33, арк. 91-93, вихідний № 24/5-1052 від 07.04.17 отримати не може, адже:

«Сводные сведения о наименованиях организаций, их ведомственной принадлежности, количественном составе работников, привлекаемых к работам по ликвидации последствий аварии. Секретно».

            Разом з тим, доводимо до вашого відома, що відповідно до ст. 12 ЗУ № 3814-XII від 21.05.2015 Про Національний архівний фонд та архівні установи:

«Документи Національного архівного фонду незалежно від місця їх зберігання, форми власності на них, виду носія інформації та доступу підлягають обов’язковому державному обліку, що ведеться в порядку, встановленому Міністерством юстиції України, з метою здійснення контролю за наявністю документів, їх станом, місцем та умовами зберігання.

Архівні установи, що здійснюють повноваження власника, юридичні та фізичні особи, у власності яких перебувають документи Національного архівного фонду, зобов’язані дотримуватися встановленого порядку ведення їх обліку.

Власники документів Національного архівного фонду або уповноважені ними юридичні чи фізичні особи зобов’язані утримувати в належному стані та забезпечувати їх збереженість.

Забороняється відносити до державної таємниці або іншої інформації з обмеженим доступом інформацію про місця зберігання документів Національного архівного фонду, що належать державі, територіальним громадам, а також створювати таємні архіви для зберігання таких документів.

Громадяни України мають право користуватися документами Національного архівного фонду або їх копіями на підставі особистої заяви і документа, що посвідчує особу.

Доступ до документів Національного архівного фонду, що містять державну таємницю або іншу інформацію з обмеженим доступом, може бути обмежено виключно відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Саме ця категорія громадян - цивільні громадяни, які були відряджені з підприємств, організацій та установ з метою ліквідації Чорнобильської катастрофи у своїй більшості, не можуть отримати довідки не зі своєї  вини, а через те, що ДСП «Чорнобильська АЕС» не сдало в архів частину документів (конкретно - відомості  про заробітну плату) в результаті чого державні архівні установи були позбавлені можливості виконати свої зобов’язання по утриманню документів в належному стані та  їх збереженню.

До ліквідації Чорнобильської катастрофи були залучені цивільні громадяни - працівники і фахівці з різних відомств. підприємств, організацій і установ різних областей України, які зараховувалися до складу структурних підрозділів ДСП «Чорнобильська АЕС», що входили до спеціальних невоєнізованих формувань ЦО з метою виконання робіт по ліквідації Чорнобильської катастрофи та її наслідків. 

Відповідно до пункту 4.15 НРБ-76/87, особи, які залучаються для проведення аварійних та рятувальних робіт, на цей період прирівнювалися до персоналу об'єкта, тобто входили до складу структурних підрозділів ДСП «Чорнобильська АЕС».

Як до працівників спеціалізованих виробництв (робота із застосуванням радіоактивних матеріалів), так і до працівників не спеціалізованих виробництв, у зоні аварії мали місце надзвичайні обставини та незвичайні умови праці, невластиві їх професії, а також вимушений ризик життю і здоров'ю громадян, який значно перевищував прийнятний рівень.

Але на відміну від працівників, які тимчасово залучалися для проведення аварійних та рятувальних робіт, персонал Чорнобильської АЕС, який виконував свої функціональні обов'язки під час ліквідації аварії на ЧАЕС наразі має можливість отримати довідки про заробітну плату за роботу в зоні відчуження (за основним місцем роботи - на Чорнобильській АЕС) завдяки збереженим ДСП «Чорнобильська АЕС» документам, в тому числі і відомостям про заробітну плату.

Тим більше, абсурдна ситуація виникає якщо вимагати довідку про заробітну плату, отриману за роботу в зоні відчуження, від громадян які брали участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи під час проходження дійсної строкової служби. 


Чинним законодавством України не передбачено визначення та встановлення заробітної плати, за роботу в зоні відчуження, в 1986-1990 роках громадянам які брали участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи під час проходження дійсної строкової служби.


Завдяки цьому відсутні (не створені) «рівні можливості» щодо соціального захисту та пенсійного забезпечення серед учасників ліквідації Чорнобильської катастрофи, які знаходяться в одній групі людей (у відповідності до вимог міжнародних нормативно-правових актів) за ознакою статусу – «Учасник ліквідації Чорнобильської катастрофи». що не відповідає конституційним принципам рівності, справедливості та верховенства права (ст.ст. 8, 24 Конституції України), а також положенням Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які  постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». 


Про визнання та встановлення Статусу «Особа з інвалідністю внаслідок війни». 


26 квітня 1986 року в Україні сталася трагедія, яку весь світ визнав як техногенну ядерну  Чорнобильську катастрофу - катастрофу планетарного масштабу (ст. 16 Конституції України).


До ліквідації Чорнобильської катастрофи - катастрофи планетарного масштабу та її наслідків були залучені різні категорії громадян (військовослужбовці та цивільні громадяни), які були піддані радіаційному впливу.


Наразі держава вибірково виконує свої зобов’язання, по різному ставлячись до різних категорій громадян (військовослужбовців та цивільних громадян), які були залучені до ліквідації Чорнобильської катастрофи і відносяться до категорії 1, тобто відносяться до однієї групи людей, які об’єднані за ознакою статусу – «учасників ліквідації Чорнобильської катастрофи». 


Відповідно до міжнародних нормативно-правових актів, зокрема, «Загальної декларації прав людини»: 


«Стаття 2.


Кожна людина повинна мати всі права і всі свободи, проголошені цією Декларацією, незалежно від раси, кольору шкіри, статі, мови, релігії, політичних або інших переконань, національного чи соціального походження, майнового, станового або іншого становища.


Стаття 7.


Всі люди рівні перед законом і мають право, без будь-якої різниці, на рівний їх захист законом. Усі люди мають право на рівний захист від якої б то не було дискримінації, що порушує цю Декларацію, і від якого б то не було підбурювання до такої дискримінації». 


Також, виходячи з норм прямої дії Основного закону України - Конституції України:


«Стаття 3.


Людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.


Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.


Стаття 8.


В Україні визнається і діє принцип верховенства права.


Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.


Норми Конституції України є нормами прямої дії. 


Стаття 24.


Громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом.


Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками». 


Наразі, відповідно до чинного законодавства України деяка кількість громадян  з числа учасників ліквідації Чорнобильської катастрофи - цивільні громадяни, які були відряджені з підприємств, організацій та установ з метою ліквідації Чорнобильської катастрофи позбавлені рівних конституційних прав і свобод по відношенню до інших громадян, які брали участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи як військовослужбовці.


Звертаємо увагу на те, що вищезазначені громадяни під час ліквідації Чорнобильської катастрофи виконували державне урядове завдання, знаходячись на одній радіаційно-забрудненій території в однакових - небезпечних для життя  умовах.


Наразі всі вони перебувають в одній групі людей, об’єднаних за ознакою статусу – «Учасник ліквідації Чорнобильської катастрофи» і у відповідності до міжнародних нормативно-правових актів та Основного Закону України - Конституції України рівні перед законом і мають право, без будь-якої різниці, на їх рівний захист законом.


Чинним законодавством України створені різні умови та процедури встановлення статусу «Особа з інвалідністю внаслідок війни» для цивільних громадян та військовослужбовців, які брали участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи що мають ознаки дискримінації.


Головна проблема в тому, що на відміну від військовослужбовців, цивільним громадянам для встановлення статусу «Особа з інвалідністю внаслідок війни» необхідно надавати додатково довідку про безпосередню (особисту) участь у невоєнізованому формуванні цивільної оборони.


Виходячи з того що громадянин України не є суб’єктом створення документів а держава Україна не виконала своїх обов’язків в повному обсязі по зберіганню документів, які свідчать про залучення та участь громадян у ліквідації Чорнобильської катастрофи, а також у зв’язку з тим що деякі документи досі засекречені, цивільний громадянин, який був відряджений з підприємства (організації або установи) з метою ліквідації Чорнобильської катастрофи позбавлений можливості (не зі своєї вини) отримати з архіву відповідні документи, про що свідчать відповіді ВДЗ ДСП «Чорнобильська АЕС». 


Виходячи з відповіді ДСП «ЧАЕС» № 407/01090250-2020 від 27.01.2020 «Про надання інформації» за підписом першого заступника Генерального директора: «Повідомляємо що відомості про залучення до Цивільної оборони та складу за списком формувань Цивільної оборони на зберігання до архіву ВДЗ ДСП «Чорнобильська АЕС» не надходили».


Виходячи з відповіді ДСП «Чорнобильська АЕС» за № 2593/01090250-2020 від 03.07.2020 Управлінню праці та соціального захисту населення адміністрації Київського району Харківської міської ради: «Повідомляємо, що підтвердити інформацію стосовно працівників УС (або) СТО ОРС УС), що брали участь у ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС та залучалися до складу формувань Цивільної оборони Чорнобильської АЕС неможливо, оскільки в архіві ДСП «ЧАЕС» запитувана інформація відсутня.


Документи щодо Цивільної оборони та складу за списком формувань Цивільної оборони на зберігання до архіву ВДЗ ДСП «Чорнобильська АЕС» не надходили.


В той же час, як приклад, інша довідка (мовою оригіналу) «Табель учета использования рабочего времени» громадянина який працював у складі структурного підрозділу Чорнобильської АЕС, про що свідчить (мовою оригіналу) «Справка в том что он отработал на ЧАЕС в период с 7 по 21 октября 1986 года 270 часов».  





Тобто, з одного боку, цивільний громадянин, який був відряджений з підприємства з метою ліквідації Чорнобильської катастрофи брав участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС (про що свідчать копії документів, які надійшли з архіву ВДЗ ДСП «Чорнобильська АЕС»), а з іншого боку «Документи щодо участі у Цивільній обороні та входження до складу за списком формувань Цивільної оборони на зберігання до архіву ВДЗ ДСП «Чорнобильська АЕС» не надходили».

Слід зазначити, що довідку про участь у невоєнізованому формуванні Цивільої оборони, цивільний громадянин, який був відряджений для участі у ліквідації Чорнобильської катастрофи, отримати не може враховуючи відповідь Галузевого державного архіву служби безпеки України (достовірність і точність копії з оригіналом, який зберігається в Галузевому державному архіві служби безпеки України) у фонді 11, архівної справи № 9921, т. 33, арк. 91-93, вихідний № 24/5-1052 від 07.04.17:

«Сводные сведения о наименованиях организаций, их ведомственной принадлежности, количественном составе работников, привлекаемых к работам по ликвидации последствий аварии. Секретно.». 

Виходячи з вищезазначеного Ініціативна група пропонує:

1.      Для усунення умов дискримінації у пенсійному забезпеченні: 

Пенсії учасникам ліквідації Чорнобильської катастрофи визначити як Державні пенсії, механізм розрахунку пенсій прописати юридично в Законі і здійснювати його за єдиною (універсальною) формулою з однаковим, рівним за розміром базовим показником, який встановлюється для всіх учасників ліквідації Чорнобильської катастрофи), а всі інші пенсійні виплати врегульовувати додатковими виплатами.

2.      Припинити на законодавчому рівні практику застосування довідки про заробітну плату за роботу у зоні відчуження при нарахуванні пенсій учасникам ліквідації Чорнобильської катастрофи

3.      Для усунення умов дискримінації при встановленні статусу «Особа з інвалідністю внаслідок війни» цивільним громадянам які були відряджені з підприємств, організацій та установ з метою ліквідації Чорнобильської катастрофи пропонуємо змінити та доповнити Закони України: «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» № 3551-XII від 22.10.1993 р.; «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» № 796-ХІІ від 28.02.1991 року (Додаток 3). 

    Принципова позиція учасників Ініціативної групи

Для наведення Конституційного ладу у державі та встановлення соціальної справедливості у питаннях Чорнобильської проблематики необхідно розмежувати на законодавчому рівні двома Законами громадян, які брали безпосередню участь у ліквідації аварії та її наслідків, громадян, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, включаючи дітей, які зазнали впливу радіоактивного опромінення внаслідок Чорнобильської катастрофи, громадян, які брали безпосередню участь у ліквідації інших ядерних аварій та їх наслідків, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та здійсненні на них регламентних робіт, громадян, які постраждали від радіоактивного опромінення внаслідок будь-якої аварії, порушення правил експлуатації обладнання з радіоактивною речовиною, порушення правил зберігання і захоронення радіоактивних речовин, що сталося не з вини потерпілих.

1. Закон України «Про статус та відшкодування шкоди, заподіяної здоров’ю  громадянам, які були піддані радіаційному впливу під час виконання державного завдання по ліквідації Чорнобильської катастрофи - катастрофи планетарного масштабу» (для громадян, які брали безпосередню участь у ліквідації аварії та її наслідків).

2. Закон України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (потерпілі від Чорнобильської катастрофи, включаючи дітей, які зазнали впливу радіоактивного опромінення внаслідок Чорнобильської катастрофи а також громадян які брали безпосередню участь у ліквідації інших ядерних аварій та їх наслідків, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та здійсненні на них регламентних робіт, громадян, які постраждали від радіоактивного опромінення внаслідок будь-якої аварії, порушення правил експлуатації обладнання з радіоактивною речовиною, порушення правил зберігання і захоронення радіоактивних речовин, що сталося не з вини потерпілих).

 

Додатки за текстом на 17 арк.:

1.      Додаток № 1 - рекомендацій Національного Юридичного Університету ім. Я. Мудрого Ініціативній групі;

2.      Додаток № 2 - новий концептуальний підхід Ініціативної групи для вирішення питань Чорнобильської проблематики під назвою «Рівність серед рівних»;

3.      Додаток № 3 - зміни та доповнення до Законів України: «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту № 3551-XII від 22.10.1993 р.» та «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» № 796-ХІІ від 28.02.1991 року.

 

З повагою, 

учасники Ініціативної групи: 

 

 

П. І. Б.

Се

рія

№ посвід

чення

 

Тел.

 

Е-mail

 

Скайп

Борис

 Івакін

 

«А»

№ 027879

(050

303 26 88

borisivakin@

gmail.com

 

boris.i51

Віктор 

Гайдак

 

«А»

№ 033695

(095) 

683 75 16

v.v.gaydak@gmail.

com

 

victor.gaydak

Решетняк

 Ігор

 

«А»

№ 004055

(095)

 350 25 24

fondchaes@

gmail.com

 

voronblack2

Наталя 

Вєтрова

 

«А»

№ 025780

(050) 

244 29 73

natalavetrova254@

gmail.com

live:.cid.3885117f047d02fa

Анатолій 

Булах

 

«А»

№ 119313

(068)

 99 77 244

anatolijbulah1950@gmail.com

live:.cid.b2c3a93e8c2f24eb

Григорій 

Турченко

 

«А»

№ 027079

(050) 

301 54 15

 

g-turchenko@ukr.net

 

tschudo51

Віктор 

Гайдамака

 

«А»

№ 031470

(073) 

096 777 3

gaivik61@gmail.

com

 

gaivik

Олександр Горбенко

 

«А»

№ 056654

(066) 

433 08 92

platan1802@

gmail.com

live:9804ca827e69881b

Сергій   

Поєдинцев

 

«А»

№ 056660

(050) 

046 76 65

Serduel1965@

gmail.com

live:.cid.4962dfea636f7821

Віктор 

Морозов

 

«А»

№ 009832

(096) 

070 04 54

Viktormv5120@

gmail.com

live:.cid.ca6dee6055af0339

Володимир Цапенко

 

«А»

№ 031351

(050)

 138 38 98

 

iv2802@gmail.com

live:.cid.71dfd673fa93b0da

Людмила Коваленко

 

«А»

№ 366819

(097) 

235 11 29

miss.lyus48@

gmail.com

 

miss.luis

Геннадій Григоренко

 

«А»

№ 153727

(067) 

396 29 11

dneprgri519@

gmail.com

 

live:dneprgri519

Едуард 

Ігнатов

 

«А»

№ 031557

(095) 

011 19 13

 

ignedik@gmail.com

 

live:ignedik

Володимир Білоєнко

 

«А»

№ 025055

(066) 

906 01 27

bi22021960@

gmail.com

 

biloenko1960

Микола Дерев’янкін

 

«А»

№ 025068

(095)

 205 43 76

derevyankin1952@

gmail.com

live:nik.ivanych52

Тамара 

Слащова

 

«А»

№ 031365

(066) 

914 53 28

slushcheva.t@

gmail.com

live:.cid.c37a12fb0bd3d0ec

Віктор 

Поздняков

 

«А»

№ 010513

(050) 

536 71 97

viktor.pozdnyakov1961@gmail.com

live:c6a611c594fe6d7e

Євгеній 

Лєбєдь

 

«А»

№ 020999

(073) 

09 77 600

sortirovka308@

gmail.com

live:.cid.fa14ff8217762f8c

Віктор Добровольський 

 

«А»

№ 007104

(066) 

735 38 29

 

hr_resurs@ukr.net 

 

live:hr_resurs

Василь 

Галайко

 

«А»

№ 218381

(066)

818 28 52

galajkovasiliy@

gmail.com

live:.cid.2ba9d07b1a2ffbb1

 

 

       З повагою,
   та за дорученням
   Ініціативної групи 
                                                       _____________             В. В. Гайдак  

23 комментария:

  1. Хто був чи кого ці особи представляють на установчих зборах озвучте регіони?

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Особо - це ти АНОНІМЩИК, а ми - ГРОМАДЯНИ.

      Удалить
    2. я учасник зборів, є якісь питання?22 февр. 2022 г., 20:29:00

      А кого ти анонимище представляєш - тайне збіговісько анонімних великих експертів? А хто ти взагалі такий, щоб тобі щось озвучувати.

      Удалить
  2. скоро все будут инвалидами войны.... каким боком? 3. Для усунення умов дискримінації при встановленні статусу «Особа з інвалідністю внаслідок війни» цивільним громадянам які були відряджені з підприємств, організацій та установ з метою ліквідації Чорнобильської катастрофи пропонуємо змінити та доповнити Закони України: «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» № 3551-XII від 22.10.1993 р.; «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» № 796-ХІІ від 28.02.1991 року (Додаток 3).

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Скажи пожалуйста о какой дискриминации идёт речь ,присутствующие в этом вашем списке не кажды тянет на статус Ликвидатора .

      Удалить
    2. Ти дивись, а тута навіть є анонімний експерт по статусам.
      Тут є така собі тіньова експертна рада анонімів, які точно працюють на користь апаратчиків Мінсоцпоца на задоволення Шамбіроіда.

      Удалить
  3. Сьогодні 2022 рік. Уже всі кого стосувались довідки про заробітну плату, про участь у формуванях цивільної оборони (я взяв у 2013 році без проблем) побрали всі довідки і вони є в пенсійних та соц відділах. Може в деяких поодиноких випадках і мають місце проблеми то вони спричинені недбальством самих осіб, або бажанням видати нафантазоване за реальне. Для них є комісії і суди, повірте все вирішується, але тим треба займатися. Я проти ініціатив цієї групи, не вповноважував і не надавав їм ніякого права видавати що мої думки збігаються з їхніми, прошу Голову Верховної ради не тратити час на читання їх писанини. Вже інваліди ЧАЕС отримали дійсно дієву пітримку і її потрібне зберегти, дякувати владі, а не дразнити, бо заберуть все чого добилися. Тим більше в сьогоднішній скрутний час для країни час не соромно їм щось вимагати для себе????

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. гражданский.22 февр. 2022 г., 18:24:00

      так откажись от и.в.-поддержи краину-патриот за чужой счёт.

      Удалить
  4. Очень жаль, что на этом сайте тщательно фильтруют критику по этой ИГ и самому Гайдаку. Действия Гайдака, который категорически ОТКАЗЫВАЕТСЯ проходить государственную регистрацию своей ИГ, могут нанести мощный удар по военным ликвидаторам со стороны властей, что и случилось с военными ликвидаторами в РФ. У страны нет денег на выполнение хотелок Гайдака, который, кстати, очень боится перепроверки собственных документов, особенно по своему статусу Инвалида Войны.

    ОтветитьУдалить
  5. Кто уполномочил этих ......

    ОтветитьУдалить
  6. эта власть и так много сделала для ликвидаторов , так что нужно угомониться в трудный для страны час

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Ликвидатор 86г 2кат. Так сделала что хлеба не за что купить. Пенсия 2180гр и гробовых 199гр. Стаж 29 лет.

      Удалить
  7. Все требования инициативной группы справедливы и их надо решать,дискриминацию надо ликвидировать всем ликвидаторам ддолжна быть державная пенсия,а не от заработка.Инициативной группе успехов в борьбе за справедливость,эдоровья вам ребята.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Меня интересуеточень важный ,когда вы поймёте что эта группа ни чего ни кому не поможэт ,а просто как можно в группе было ЛИКВИДАТОРОВ, поэтому государственная пенсия должна предоставлена ЛИКВИДАТОРАМ согласно документов подверждающих работу в зонах

      Удалить
  8. Конечно "кто хотел в 2013г побрали справки участия в ГО" какой он умник, а ми работали в военной части и нам некому недали. МО України справку дали, что мы работали в части водителями. А дальше судитесь пока не надоест. И гдеже справедливость? Вам положено а другим нет. Переживаете ви только за себя.

    ОтветитьУдалить
  9. Вот интересно "участник войни" согласно справки ГО чем отличается от командированного и его участия в ликвидации аварии?я вам отвечу:только пенсией.

    ОтветитьУдалить
  10. Де совість в цієї ініціативної групи?Скільки можна вимагати і колотити?Дали нормальні пенсії,в країні таке робиться, така скрута, такий неспокій,а вони не можуть заспокоїтися.Яка дискримінація? Вгамуйтеся,бо допишетесь,що заберуть все.

    ОтветитьУдалить
  11. Дешёвый пиар. Мы не знаем, где вы возьмете деньги для этих, но главное, не дать получить другим.

    ОтветитьУдалить
  12. Цікаво,чи надрукує,бо від мене на укр.мові більшу частину не пропускав.Хвалю,що Луганск і Україна,і домен ua.Але нащо роздмухувати таку ненависть між читачами сайту,публікуючи звернення ІГ.Таких навіженних по всій Україні які пишуть на імя Президента,Верховної Ради,до Конст.суду і т.д. тисячі.Всім догодити неможливо.Прошу Вас не акцентуйте увагу на їх дописах.В цей важкий час потрібно бути спокійним і врввноваженим.Дякую за Вашу працю.

    ОтветитьУдалить
  13. Долой инициативную группу это агенты кремля

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Сам ты эгент кремля. Сытый голодного не понимает.

      Удалить
    2. Если вы шутите то это плохая шутка ,но тем не менее когда они соединяют узами побратимов ЛИКВИДАТОРОВ И людей которые не имеют ни какого отношения к ликвидации этим они позорят НАСТОЯЩИХ ЛИКВИДАТОРОВ ОТДАВШИХ СВОЁ ЗДОРОВЬЕ И МОЛДЫЕ ГОДЫ ,,а кто вэтом по настоящему не учавствовал для них это кажэться не важным

      Удалить
  14. Так було завжди, пенсія платилась від зар.плати,аварія внесла свої корективи,але це не означає,що в тих ,в кого немає довідки про зар.плату, повинні писати кругом,не давайте по зар,платі,Соромно,огидно,не по людські.

    ОтветитьУдалить